5 TR-T [400K!!!]
-
- Berichten: 2305
- Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
- Car: 5 GT Turbo
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Ik ga echt schreeuwen als nu inderdaad de drukregelaar er ook mee kapt.
Dat kan je gewoon niet menen.
De drukregelaar regelt toch ook de retour?
Dat zou misschien wel kunnen verklaren waarom hij lijkt te verzuipen.
Is er een manier om dat ding te testen?
Of tijdelijk te omzeilen?
Of vacuum.
Ben zo goed als alle slangen langsgegaan om te kijken of er wat los zat.
Zal ik morgen nog eens doen.
Bedankt voor de hulp jongens. Kan het goed gebruiken.
Dat kan je gewoon niet menen.
De drukregelaar regelt toch ook de retour?
Dat zou misschien wel kunnen verklaren waarom hij lijkt te verzuipen.
Is er een manier om dat ding te testen?
Of tijdelijk te omzeilen?
Of vacuum.
Ben zo goed als alle slangen langsgegaan om te kijken of er wat los zat.
Zal ik morgen nog eens doen.
Bedankt voor de hulp jongens. Kan het goed gebruiken.
vervang die regelaar nu maar gewoon.
staat wel op de site van improve.
dingen zijn slecht te testen.
staat wel op de site van improve.
dingen zijn slecht te testen.
-
- Berichten: 2305
- Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
- Car: 5 GT Turbo
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Dat is ook precies wat ik ga doen, Mark.
Staat er inderdaad eentje op de site van Improve.
Ben weer helemaal klaar met die ouwe troep.
Snap echt nogsteeds niet hoe nu ineens achter elkaar het ene na het andere aan het failen is.
Net weer voor het eerst gestart.
Meteen starten en lopen alsof er niks aan de hand is.
Beetje met het gas zitten spelen.
Loopt prima (oftewel...alles werkt kennelijk gewoon zoals het zou moeten werken!)
Alleen vanaf stationair een flinke dot gas gaf een stottertje.
Dan na een minuut of 5 ineens weer uit.
En niet meer te starten.
Stinkt ook meteen naar brandstof.
Ik ga gewoon dingen vervangen.
Kan toch geen kwaad om die ouwe zooi eruit te gooien.
Staat er inderdaad eentje op de site van Improve.
Ben weer helemaal klaar met die ouwe troep.
Snap echt nogsteeds niet hoe nu ineens achter elkaar het ene na het andere aan het failen is.
Net weer voor het eerst gestart.
Meteen starten en lopen alsof er niks aan de hand is.
Beetje met het gas zitten spelen.
Loopt prima (oftewel...alles werkt kennelijk gewoon zoals het zou moeten werken!)
Alleen vanaf stationair een flinke dot gas gaf een stottertje.
Dan na een minuut of 5 ineens weer uit.
En niet meer te starten.
Stinkt ook meteen naar brandstof.
Ik ga gewoon dingen vervangen.
Kan toch geen kwaad om die ouwe zooi eruit te gooien.
-
- Berichten: 2305
- Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
- Car: 5 GT Turbo
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Na lang zoeken en bellen een nieuwe brandstofpomp (zelfde als origineel) gevonden voor 6 tientjes.
Improve wist niet zeker of ze die drukregelaar nog hadden liggen.
En op internet vind je alleen maar van die achterlijke "D1-spec" regelbare dingen.
Iemand nog een ander adres voor een simpele brandstofdrukregelaar?
Improve wist niet zeker of ze die drukregelaar nog hadden liggen.
En op internet vind je alleen maar van die achterlijke "D1-spec" regelbare dingen.
Iemand nog een ander adres voor een simpele brandstofdrukregelaar?
-
- Berichten: 2305
- Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
- Car: 5 GT Turbo
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Tom: Daar durfde ik eigenlijk niet eens naar te vragen bij Renault...
Probeer de laatste tijd de Renault dealer een beetje te omzeilen want ik heb het idee dat veel onderdelen ergens anders goedkoper/beter te krijgen zijn.
Maar kom hem in de "5gt.nl artikelnummer database" wel tegen:
R77 00 684 429 - benzine drukregelaar (div inj pomp) - €52,37
Dat valt me nog heel erg mee.
Als het ding nog te bestellen is...
Ik zal ze morgen even bellen.
Probeer de laatste tijd de Renault dealer een beetje te omzeilen want ik heb het idee dat veel onderdelen ergens anders goedkoper/beter te krijgen zijn.
Maar kom hem in de "5gt.nl artikelnummer database" wel tegen:
R77 00 684 429 - benzine drukregelaar (div inj pomp) - €52,37
Dat valt me nog heel erg mee.
Als het ding nog te bestellen is...
Ik zal ze morgen even bellen.
-
- Berichten: 2305
- Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
- Car: 5 GT Turbo
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Korting???
Krijgen jullie korting???
Ik wil verdomme ook korting!
Alleen al omdat ik in hun ouwe troep blijf rondrijden!
Maar morgen bestel ik dan gewoon een org. Renault drukregelaar.
Dan heb ik straks een nieuwe pomp, filter en regelaar.
Kunnen we die in ieder geval uitsluiten.
Krijgen jullie korting???
Ik wil verdomme ook korting!
Alleen al omdat ik in hun ouwe troep blijf rondrijden!

Maar morgen bestel ik dan gewoon een org. Renault drukregelaar.
Dan heb ik straks een nieuwe pomp, filter en regelaar.
Kunnen we die in ieder geval uitsluiten.
improve kan toch gewoon een nieuwe malpassi drukregelaar voor je bestellen???
ik geef die echt de voorkeur boven een origineel renault ding.
is kwalitatief veel hoogstaander en kan ook veel meer aan voor evt tuning projecten.
ik geef die echt de voorkeur boven een origineel renault ding.
is kwalitatief veel hoogstaander en kan ook veel meer aan voor evt tuning projecten.
-
- Berichten: 2305
- Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
- Car: 5 GT Turbo
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Mark, was al blij dat ik een regelaar kon vinden op de site van Improve (wat een kolere-site).
Maar ik vond alleen regelaars van FSE (Sytec).
Malpassi heb ik nergens gezien.
Heb ze daarna ook gebeld en hij wist niet eens zeker of er nog regelaars voor een gtt waren (hij klonk ook alsof hij druk bezig was...)
Heb ze daarom maar een mail gestuurd om te kijken wat ze voor me kunnen leveren.
Maar ik vond alleen regelaars van FSE (Sytec).
Malpassi heb ik nergens gezien.
Heb ze daarna ook gebeld en hij wist niet eens zeker of er nog regelaars voor een gtt waren (hij klonk ook alsof hij druk bezig was...)
Heb ze daarom maar een mail gestuurd om te kijken wat ze voor me kunnen leveren.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Heb je de retourslang bij de drukregelaar ook al eens losgehad wanneer de motor wel goed loopt? Lijkt wel alsof de carb helemaal volloopt met benzine. Bougies zeiknat en afslaan en niet meer te starten...
Zitten alle vacuumslangen ook aan de carb aangesloten? CO schroef er nog in?
Je hebt alle brandstofleidingen onder de auto wel of niet overgezet?
Zitten alle vacuumslangen ook aan de carb aangesloten? CO schroef er nog in?
Je hebt alle brandstofleidingen onder de auto wel of niet overgezet?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
zit de drukregelaar niet of de kop? dus de slangen er verkeerd om op?
-
- Berichten: 2305
- Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
- Car: 5 GT Turbo
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Martijn, kreeg al een bericht van Anjo(medeforummer) met een mooie foto van een volgelopen carb.
Ik krijg heel sterk het vermoeden dat ik ook zoiets heb.
Carb die vol loopt omdat er iets met de retour mis is.
[EDIT: foto van volgelopen carb weggehaald omdat dat misschien verwarrend werkt aangezien ik daar dus GEEN last van heb...]
Dus of iets in de slangen of de drukregelaar.
Drukregelaar zit goed aangesloten. (maar ga ik toch voor de zekerheid ook vervangen)
Ik zal morgen de retour eens helemaal los halen.
Misschien zit daar iets mis.
Slangen van de gtt heb ik (overbodig) overgezet.
Nog nooit de retour losgehaald wanneer hij liep. Was op dat moment al blij dattie uberhaupt liep.
Waarschijnlijk kan ik hem morgen weer een keer starten. Dan zal ik eens kijken of er iets van brandstof door de retour gaat.
Ik krijg heel sterk het vermoeden dat ik ook zoiets heb.
Carb die vol loopt omdat er iets met de retour mis is.
[EDIT: foto van volgelopen carb weggehaald omdat dat misschien verwarrend werkt aangezien ik daar dus GEEN last van heb...]
Dus of iets in de slangen of de drukregelaar.
Drukregelaar zit goed aangesloten. (maar ga ik toch voor de zekerheid ook vervangen)
Ik zal morgen de retour eens helemaal los halen.
Misschien zit daar iets mis.
Slangen van de gtt heb ik (overbodig) overgezet.
Nog nooit de retour losgehaald wanneer hij liep. Was op dat moment al blij dattie uberhaupt liep.
Waarschijnlijk kan ik hem morgen weer een keer starten. Dan zal ik eens kijken of er iets van brandstof door de retour gaat.
Laatst gewijzigd door spir@l op di 27 jul 2010 14:45, 3 keer totaal gewijzigd.
Overlopende carbs zijn niet zo zeer te hoge benzinedruk, maar vaker slechte vlotters. De vlotter moet em altijd sluiten, tenzij je echt torenhoge benzinedruk hebt die de vlotter openduwt, maar dan issie wel absurd hoog.
Dus begin daar eens mee.
Dus begin daar eens mee.
-
- Berichten: 2305
- Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
- Car: 5 GT Turbo
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Wat zijn Renault-magazijnmensen soms toch ongeloofelijke eikels...
Erg jammer.
Annyhoo...
Originele regelaar van Renault kost mij (niks geen korting...
) rond de 6 tientjes.
Maar ik heb een drukregelaar (Weber) gevonden bij Biesheuvel.
http://www.biesheuvel-autosport.nl/stor ... gle_outlet
[img]http://www.biesheuvel-autosport.nl/STOR ... pr009a.jpg[/img]
Is dit wat?
Ik neem aan dat deze geschikt is voor de 5?
Kost me twee tientjes meer dan die van Renault maar misschien dat deze ook wat degelijker is?
Erg jammer.
Annyhoo...
Originele regelaar van Renault kost mij (niks geen korting...

Maar ik heb een drukregelaar (Weber) gevonden bij Biesheuvel.
http://www.biesheuvel-autosport.nl/stor ... gle_outlet
[img]http://www.biesheuvel-autosport.nl/STOR ... pr009a.jpg[/img]
Is dit wat?
Ik neem aan dat deze geschikt is voor de 5?
Kost me twee tientjes meer dan die van Renault maar misschien dat deze ook wat degelijker is?
als een std renault regelaar ook 5-7psi meer dan de turbodruk toevoert wel ja.... alleen kom er maar is achter wat de uitgaande druk moet zijn 

-
- Berichten: 2305
- Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
- Car: 5 GT Turbo
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Het is precies dezelfde als bij Improve op de site staat.
http://www.improve-tuning.nl/vermogen/F ... lators.htm
En daar staat duidelijk bij dattie geschikt is voor de R5GTT.
http://www.improve-tuning.nl/vermogen/F ... lators.htm
En daar staat duidelijk bij dattie geschikt is voor de R5GTT.
-
- Berichten: 2305
- Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
- Car: 5 GT Turbo
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Weer even bezig geweest.
Retour losgehaald en van vlotter(tank) tot regelaar doorgeblazen.
Niet verstopt in ieder geval.
Motor gestart.
Loopt prima.... En blijft lopen!
Retour gecheckt (bij vlotter). Komt brandstof uit.
Geen idee of het genoeg is wat er uitkomt, maar er komt wel degelijk brandstof uit.
Na een minuutje of 10 bezig te zijn geweest merkte ik dat hij nogsteeds liep.
Niks geen gestotter bij gas geven.
Netjes stationair.
En hij blijft maar lopen.
Heb hem uiteindelijk zelf uitgezet.
Daarna weer proberen te starten.
Liep heel even en stotterde daarna weer uit.
Carb van binnen bekeken. Niet volgelopen.
Dit alles maakt het voor mij eigenlijk alleen maar vreemder.
Alles leek helemaal goed te werken.
Maar er zit dus ergens iets dat gewoon niet betrouwbaar werkt.
Kan volgens mij nogsteeds de regelaar zijn (komt er nieuw aan).
Of anders iets met de carb zelf (vlotter).
Maar waarom loopt het ding net dan gewoon een kwartier perfect zonder problemen?
Retour losgehaald en van vlotter(tank) tot regelaar doorgeblazen.
Niet verstopt in ieder geval.
Motor gestart.
Loopt prima.... En blijft lopen!
Retour gecheckt (bij vlotter). Komt brandstof uit.
Geen idee of het genoeg is wat er uitkomt, maar er komt wel degelijk brandstof uit.
Na een minuutje of 10 bezig te zijn geweest merkte ik dat hij nogsteeds liep.
Niks geen gestotter bij gas geven.
Netjes stationair.
En hij blijft maar lopen.
Heb hem uiteindelijk zelf uitgezet.
Daarna weer proberen te starten.
Liep heel even en stotterde daarna weer uit.

Carb van binnen bekeken. Niet volgelopen.
Dit alles maakt het voor mij eigenlijk alleen maar vreemder.
Alles leek helemaal goed te werken.
Maar er zit dus ergens iets dat gewoon niet betrouwbaar werkt.
Kan volgens mij nogsteeds de regelaar zijn (komt er nieuw aan).
Of anders iets met de carb zelf (vlotter).
Maar waarom loopt het ding net dan gewoon een kwartier perfect zonder problemen?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Welkom in de wondere wereld van Renault 

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
vreemd verhaal dit allemaal.
ik weet het nu niet meer tenzij je de regelaar vervangt en het probleem nog steeds hebt.
dan zou ik gewoon een andere carb scoren bij iemand van de RTC.
btw die regelaar is echt een TOP! produkt!
ik weet het nu niet meer tenzij je de regelaar vervangt en het probleem nog steeds hebt.
dan zou ik gewoon een andere carb scoren bij iemand van de RTC.
btw die regelaar is echt een TOP! produkt!

-
- Berichten: 2305
- Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
- Car: 5 GT Turbo
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Jezus Mark...heb zelfs jij nou geen idee meer?!?!?
Ik verdenk nogsteeds de regelaar. Misschien issie gewoon gaar en werkt-ie soms wel en meestal niet.
Zodra ik die regelaar heb vervangen ga ik nog eens kijken.
Ik hoop stiekem dat alles dan gewoon opgelost is.
Zo niet dan ga ik eens verder naar die carb kijken.
Misschien een keertje (laten) reviseren/schoonmaken ofzo.
(misschien zelfs een mooi moment om over te gaan naar Gr. A...)
We zullen zien.
Hou jullie op de hoogte.
Bedankt allemaal voor het meedenken!

Ik verdenk nogsteeds de regelaar. Misschien issie gewoon gaar en werkt-ie soms wel en meestal niet.
Zodra ik die regelaar heb vervangen ga ik nog eens kijken.
Ik hoop stiekem dat alles dan gewoon opgelost is.

Zo niet dan ga ik eens verder naar die carb kijken.
Misschien een keertje (laten) reviseren/schoonmaken ofzo.
(misschien zelfs een mooi moment om over te gaan naar Gr. A...)
We zullen zien.
Hou jullie op de hoogte.
Bedankt allemaal voor het meedenken!

Zitber nu een gtt vlotter in of een tr vlotter met te smallle aansluiting?
-
- Berichten: 2305
- Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
- Car: 5 GT Turbo
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
OPGELOST!
Vandaag de nieuwe drukregelaar binnengekregen [Malpassi] (mooi degelijk stukje materiaal)
Meteen aangesloten (effe pielen aangezien de aansluitingen net een tandje dikker zijn dan die van Renault)
Starten. Lopen.
Aantal keer gestart...elke keer starten.
Maaarrr...
Toch nog een beetje gepruttel bij een plotselinge dot gas....
Na een tijdje leek dit wel steeds meer te worden.
Op een gegeven moment rond de 2500 toeren een hoop gepruttel en gestotter en zelfs geknal!...
Hoorde toen bij handmatig gasgeven duidelijk ineens iets blazen ergens...
Bleek de slang vanaf de dikke luchttoevoerslang naar dat cilindervormige ding (klep??) van de carb-koeler-fan niet goed strak vast te zitten....
Vastgezet et voila!
Loopt weer perfect!
Super bedankt voor alle hulp jongens!
Nu kunnen we in ieder geval weer verder om dat ding door de APK te krijgen.


Vandaag de nieuwe drukregelaar binnengekregen [Malpassi] (mooi degelijk stukje materiaal)
Meteen aangesloten (effe pielen aangezien de aansluitingen net een tandje dikker zijn dan die van Renault)
Starten. Lopen.
Aantal keer gestart...elke keer starten.
Maaarrr...
Toch nog een beetje gepruttel bij een plotselinge dot gas....
Na een tijdje leek dit wel steeds meer te worden.
Op een gegeven moment rond de 2500 toeren een hoop gepruttel en gestotter en zelfs geknal!...
Hoorde toen bij handmatig gasgeven duidelijk ineens iets blazen ergens...
Bleek de slang vanaf de dikke luchttoevoerslang naar dat cilindervormige ding (klep??) van de carb-koeler-fan niet goed strak vast te zitten....

Vastgezet et voila!
Loopt weer perfect!
Super bedankt voor alle hulp jongens!

Nu kunnen we in ieder geval weer verder om dat ding door de APK te krijgen.
mooi! 
net wat ik dacht verrotte regelaar dus.
mooi ding he zon malpassi. heeft ook lekker veel over voor evt tuning

net wat ik dacht verrotte regelaar dus.
mooi ding he zon malpassi. heeft ook lekker veel over voor evt tuning

-
- Berichten: 2305
- Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
- Car: 5 GT Turbo
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Net het verlossende telefoontje gekregen....
HIJ IS GEKEURD!!!!
Dit is dan ook min of meer het einde van dit project.
Na een jaar lang bloed zweet en tranen (letterlijk!) is het me dan toch gelukt.
Maaarrrr..... ik had het echt niet zonder jullie kunnen doen!
Super bedankt voor alle hulp en het geduld!
Now if you'll excuse me...
Ik ga mn auto ophalen en effe een stukkie knallen!

HIJ IS GEKEURD!!!!







Dit is dan ook min of meer het einde van dit project.
Na een jaar lang bloed zweet en tranen (letterlijk!) is het me dan toch gelukt.
Maaarrrr..... ik had het echt niet zonder jullie kunnen doen!
Super bedankt voor alle hulp en het geduld!

Now if you'll excuse me...
Ik ga mn auto ophalen en effe een stukkie knallen!

Gefeliciteerd!!! Hij je hem wel heel? 

-
- Berichten: 1556
- Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
- Locatie: Bergen op Zoom
goed bezig maistro
hou m heel,en sleutel ze verder

hou m heel,en sleutel ze verder

*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
*F7P-T*
-
- Berichten: 167
- Lid geworden op: zo 26 dec 2004 11:02
- Locatie: wijk bij duurstede
gefeliciteerd en veel rij plezier 

-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
Resultaat na hard werken!
Complimenten en gefeliciteerd Krijn! Er zijn er weinig die het in een klein jaar redden!
Veel plezier ermee!
Complimenten en gefeliciteerd Krijn! Er zijn er weinig die het in een klein jaar redden!

Veel plezier ermee!
-
- Berichten: 2305
- Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
- Car: 5 GT Turbo
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Dank dank dank.
Ben ook best wel behoorlijk apetrots.
Niet slecht voor een prutser zoals ik. Want ja, een prutser ben ik zeker
En wat heb ik dat gemist zeg... al sissend, rochelend en knallend rondrijden.
Heerlijk. Weet meteen weer waar ik het allemaal voor heb gedaan.
Blijft lachen als mensen verbaasd/verschrikt omkijken als er ineens een "pffssscchht!" uit dat kleine witte gebakkie komt.
Zal binnenkort nog een paar fotootjes neerzetten.
Maar ik weet het nog niet helemaal met hoe hij er nu bijstaat...
Het is wel leuk dat het nu echt een wolfje in schaapskleren is, maar ik wil eigenlijk toch ook wel ongeveer terug naar hoe hij er eerst uitzag...
Dacht ook heel even dat er iets mis was met mn vering/demping...
Leek toch wat sponziger als eerst.
Bedacht me later dat dat gewoon de stoelen zijn die wat meer deinen
Scheelt een hoop vergeleken met kuipjes.
Stuk comfortabeler, dat wel. Maar kuipjes voelde wel stukken beter/strakker!
Hopelijk blijft het allemaal even een beetje heel nu.
Maar goed, anders fiksen we het gewoon weer.
Ben ook best wel behoorlijk apetrots.
Niet slecht voor een prutser zoals ik. Want ja, een prutser ben ik zeker

En wat heb ik dat gemist zeg... al sissend, rochelend en knallend rondrijden.
Heerlijk. Weet meteen weer waar ik het allemaal voor heb gedaan.
Blijft lachen als mensen verbaasd/verschrikt omkijken als er ineens een "pffssscchht!" uit dat kleine witte gebakkie komt.

Zal binnenkort nog een paar fotootjes neerzetten.
Maar ik weet het nog niet helemaal met hoe hij er nu bijstaat...
Het is wel leuk dat het nu echt een wolfje in schaapskleren is, maar ik wil eigenlijk toch ook wel ongeveer terug naar hoe hij er eerst uitzag...
Dacht ook heel even dat er iets mis was met mn vering/demping...
Leek toch wat sponziger als eerst.
Bedacht me later dat dat gewoon de stoelen zijn die wat meer deinen

Scheelt een hoop vergeleken met kuipjes.
Stuk comfortabeler, dat wel. Maar kuipjes voelde wel stukken beter/strakker!
Hopelijk blijft het allemaal even een beetje heel nu.
Maar goed, anders fiksen we het gewoon weer.

Gefeliciteerd man!!
Nu verwachten we natuurlijk wel wat foto's... 


Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...