ACT: Mobiele telefonie

Plaats reactie
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Ferdy schreef:Ik ben dat anti-iPhone geneuzel nu wel een beetje zat... :P
Daarbij moet gezegd worden dat jij wel een Apple-rukker bent, want jij laat ook geen enkele mogelijkheid ongebruikt om te melden dat Apple zo goed is... Dus... STFU! :)
cliogek

Na veel wikken en wegen en twijfelen tussen Iphone, HTC Desire of toch maar weer een ouwe trouwe Nokia, heb ik eindelijk de knoop doorgehakt.
Het is de Nokia E72 geworden.

Waarom?
Simpel, de Nokia werkte voor mij als een 2e natuur. Nooit eerder had ik een telefoon met internet, maar de menu's, instellingen en opties werken simpel en alles gaat vanzelf.
Het instellen van de e-mails gaat super simpel. Kon mijn vriendin van haar Blackberry niet zeggen.
Veel extra optie en Nokia OVI systeem met gratis navigatie is mooi meegenomen.
Net of ik er al jaren mee werk.
Kompas, zaklamp en alle andere opties zijn ook erg handig.
De camera maakt met 5 mega-pixels best leuke plaatjes.

De andere toestellen vond ik veel onduidelijker.
Bij de E72 heb ik de gebruiksaanwijzing nog niet nodig gehad.

Ook zit de houder voor in de auto er standaard bij evenals een lederen hoesje!
Tom
Moderator
Car: MB

Ik heb een tijdje de Nokia e52 gehad (feitelijk dezelfde hardware als de E72 maar dan met nummeriek toetsenbord) en was er niet echt over te spreken. Ik vind de normale nokia's erg makkelijk in gebruik maar die smartphones zijn nogal omslachtig is mijn mening. En die gratis navi is leuk maar enkel als je een een data-abo hebt, anders betaal je je scheel om van A naar B te komen.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Ferdy
Über-Spammer

Merijn schreef:
Ferdy schreef:Ik ben dat anti-iPhone geneuzel nu wel een beetje zat... :P
Daarbij moet gezegd worden dat jij wel een Apple-rukker bent, want jij laat ook geen enkele mogelijkheid ongebruikt om te melden dat Apple zo goed is... Dus... STFU! :)
A4L ;)
cliogek

Tom schreef:Ik heb een tijdje de Nokia e52 gehad (feitelijk dezelfde hardware als de E72 maar dan met nummeriek toetsenbord) en was er niet echt over te spreken. Ik vind de normale nokia's erg makkelijk in gebruik maar die smartphones zijn nogal omslachtig is mijn mening. En die gratis navi is leuk maar enkel als je een een data-abo hebt, anders betaal je je scheel om van A naar B te komen.
Kan zijn dat de software anders is en misschien is het ook iets persoonlijks. Ik vind het namelijk erg simpel in gebruik.

Dat van de navigatie weet ik niet. Volgens mijn gegevens is dit volledig gratis met een eindeloos online abonnement. Die heb ik voor € 2,50 geduren de gehele abonnementsduur erbij zitten.
Maar bedankt voor de tip. Zeker iets om in de gaten te houden!
Ferdy
Über-Spammer

De vriendin zit nu te spelen met dr nieuwe HTC Legend ! :D
Laatst gewijzigd door Ferdy op zo 25 jul 2010 9:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Tom
Moderator
Car: MB

Cliogek1970 schreef:
Tom schreef:Ik heb een tijdje de Nokia e52 gehad (feitelijk dezelfde hardware als de E72 maar dan met nummeriek toetsenbord) en was er niet echt over te spreken. Ik vind de normale nokia's erg makkelijk in gebruik maar die smartphones zijn nogal omslachtig is mijn mening. En die gratis navi is leuk maar enkel als je een een data-abo hebt, anders betaal je je scheel om van A naar B te komen.
Kan zijn dat de software anders is en misschien is het ook iets persoonlijks. Ik vind het namelijk erg simpel in gebruik.

Dat van de navigatie weet ik niet. Volgens mijn gegevens is dit volledig gratis met een eindeloos online abonnement. Die heb ik voor € 2,50 geduren de gehele abonnementsduur erbij zitten.
Maar bedankt voor de tip. Zeker iets om in de gaten te houden!
Met een databundel idd gratis ja. Maar let op in het buitenland!! Dan is navigatie enkel gratis als je AL je kaartenmateriaal in je eigen geheugen hebt.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

Wie heeft er een antwoord op het volgende:

Ik heb een hyves app op mijn Htc desire.
Als ik een krabbel krijg,krijg ik een email en bericht in mijn hyves inbox,maar niet alle krabbels komen in mijn hyves profiel te staan.
Roy
Moderator

Vandaag op pad geweest voor een nieuwe gsm. De keuze is best wel veel moet ik zeggen. Heb nu nog een Nokia N82 maar ben nu op zoek naar een smartphone. Zit te twijfelen tussen de samsung galaxy i9000 en de htc desire.

Iemand tips? :smile:
5 GT Turbo '88 GT5
Ferdy
Über-Spammer

HTC Desire !
Merijn
Über-Spammer

WTF? Geen iPhone-spam, Ferdy!? ;)
Ferdy
Über-Spammer

Nee, hij gaf me deze keer duidelijk een keuze tussen twee toestellen en daar zat de iPhone niet bij...
Ach, iedereen maakt wel eens fouten, daar komt ie vast zelf wel achter ;)
Merijn
Über-Spammer

Zelfs jij... misschien... ;)
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

die samsung is toch zo'n iphone-wannabe (qua looks in ieder geval, nooit mee gewerkt)
Ferdy
Über-Spammer

Merijn schreef:Zelfs jij... misschien... ;)
Vast wel !
Maar qua telefoons niet ;)
Ronald1916V
Car: Renault 19 2.0 16V

Ferdy schreef:Nee, hij gaf me deze keer duidelijk een keuze tussen twee toestellen en daar zat de iPhone niet bij...
Ach, iedereen maakt wel eens fouten, daar komt ie vast zelf wel achter ;)
Ik wou het niet zeggen inderdaad, uiteindelijk kom je toch wel weer op een iPhone uit. :wink:
Roy
Moderator

paulvanrooij schreef:die samsung is toch zo'n iphone-wannabe (qua looks in ieder geval, nooit mee gewerkt)
Samsung lijkt inderdaad best veel op een ei-foon. :p
Kwa sherm komt een iPhone totaal niet in de buurt van een samsung, die van de samsung is echt superscherp en zelfs in de (directe) zon goed leesbaar.

@Ferdy, waarom de htc? :)
5 GT Turbo '88 GT5
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

Ik heb nu de HTC Desire Roy en vind het een erg fijn toestel, de Samsung ken ik niet.
Ferdy
Über-Spammer

Mijn vriendin heeft sinds zaterdag een HTC Legend.
Heb er wat mee zitten spelen en het werkt allemaal wel fijn.
Android is vlotjes genoeg, er is een market met leuke apps en het werkt allemaal vrij intuitief.

Enige nadeel vind ik nog die 4 echte knoppen die er op zitten, maar goed, das om te mierenneuken :P
Riël
Über-Spammer

Galaxy is echt de bom, is technisch gelijk aan desire maar met iets beter scherm. Htc sense is natuurlijk wel erg goed.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Riël
Über-Spammer

Net op de desire de update naar Android 2.2 gehad.

Best wel gaaf wat je eigenlijk wel niet kan met je telefoon :D

Mooiste is natuurlijk de extra snelheid en applicaties op je SD installeren, maar het is ook gaaf te zien hoe goed Flash draait nu ...

http://www.ecodazoo.com/

Gewoon, op je foon, perfect :)
alexs
Contacteer:

[img]http://www.htc.com/uploadedImages/WWW/P ... TC_HD2.jpg[/img]

Sinds dit weekend, super ding.. Waardige opvolger voor me Touch HD die RIP was.

Gelijk TomTom 7.916-9192 met West-Centraal Europa v850.2820 die eindelijk de gehele nieuwe a2 kent. + de landtunnel die nu nog niet eens gebruikt word.
Riël
Über-Spammer

aaaah ik weet niet waarom iemand nog voor een zeer verouderd windows mobile toestel kiest? Buiten dat de specs wel goed zijn raakt ie alleen maar meer achter...
paratroeper
Car: Renault 5 GT Turbo

Ik heb ook de HTC Touch HD2 en dit mobieltje bevalt me prima (Y) :)
alexs
Contacteer:

Geef eens concreet en gegrond aan wat er aan 6.5 verouderd is?
Riël
Über-Spammer

De halve interface. Deels voor de vinger, deels voor stylus het is enkel wat opgekalefaterd sinds ... altijd. Dat is al een veroudering op zich. Snelheid. Hij is niet snappy. Hele hele oude kerel van Windows ce. Begrijp me niet verkeerd, heb altijd windows mobile toestellen gehad, maar vergeleken met wat er tegenwoordig te krijgen is... Windows 6.5 is de oude 6 met een startknopje en honinggraad menu :)

Ohja, de browser. Explorer mobile kan eigenlijk geen enkele sites goed weergeven :)

Half stylus, half vinger, en ... zeg niet dat dit mooi uitziet? En dat is WinMobile.
[img]http://www.wirefresh.com/images/windows ... -6-5-1.jpg[/img]

http://www.wirefresh.com/windows-mobile ... iews-dull/

Ohja, de HD2 is gewoon een vet toestel verder hoor :)
alexs
Contacteer:

in die HD2 zijn die stylus menu's met omwegen te bereiken, ze zitten er inderdaad in, maar dan moet je er wel om vragen. Leuk is wel dat de HD2 net als de iphone niet met een stylus werkt. :P
Riël
Über-Spammer

Des te erger is het toch dat heel winmo daarvoor gebouwd is en ze dat op dat vette toestel zetten? Je hebt enkel de touch flo om daar zo weinig mogelijk gebruik van te maken. Marjan, zodra je ergens advanced settings kiest is t raak :)
Merijn
Über-Spammer

tutuur
Clubsponsor

:lol:
Tim
Car: E36 M3

Hehehe, ik wil wel zo'n Iphone 4 hebben. 2 vrienden van me zijn even naar Parijs gereden en hebben er afgelopen weekend een paar gekocht. Mooi ding :)
tutuur
Clubsponsor

alleen wel problemen met bereik.... ik hou het voorlopig nog even op mijn 3g
Tim
Car: E36 M3

Niets aan de hand met bereik.
tutuur
Clubsponsor

gaan toch heel wat verhalen dat je er een hoesje om zou moeten doen om goed bereik te hebben, het zou zo zijn dat je zelf massa legt en dat dat stoort ofzo.....

"Bezitters iPhone 4 melden problemen met bereik
Door Bauke Schievink, donderdag 24 juni 2010 13:08
Submitter: m3gA, views: 43.240

In een aantal filmpjes is te zien dat het bij de antennebanden vasthouden van de iPhone 4 ertoe leidt dat de ontvangst sterk achteruitgaat. Voor de ontvangst beschikt het toestel over twee kleine antennebanden aan de zijkant.

Het probleem lijkt vooral op te treden als zowel de linkerkant als de onderkant van de iPhone 4 wordt vastgehouden. Door het met de vingers 'verbinden' van de linkerkant en de onderkant wil de antenne blijkbaar niet goed meer functioneren. Nieuwssite Gizmodo verzamelde een aantal filmpjes waarin is te zien hoe gebruikers de antennefunctionaliteit met hun handen blokkeren, waarna de ontvangst verslechtert.

Gebruikers melden verschillende ervaringen bij het bellen. Sommige gebruikers kunnen niet bellen als de iPhone 4 op een manier wordt vastgehouden waarbij de antenne wordt geblokkeerd. Anderen lijken wel te kunnen bellen, hoewel de telefoon dan een slechte ontvangst heeft. Ook zijn er gebruikers die problemen melden met de snelheid van de internetverbinding op de smartphone."
Merijn
Über-Spammer

Dat probleem het de 'grip of death' is zwaar overdreven. Er zijn wel wat mensen die er echt last van hebben, maar in praktijk blijkt dat het bijna niet merkbaar is. Het is alleen enorm uitvergroot in de media...

Als het goed is krijg ik binnenkort een iPhone uit Singapore. :D Dat scheelt ook nog effe bijna 200 euro in aanschaf.
Plaats reactie