Clio 1.8 16v mist vermogen
Inderdaad, in de 4 trekt ie ook niet..
123 zijn nog best aardig.
Om die 180 a 190 te halen moet ik echt al doortrekken in de 4 tot 170 (wat vrij traag gaat..)
Dan schakel ik door naar de 5 en dan gebeurt er dus helemaal geen bal meer.
Onderin de lage toeren is het vermogen denkik vrij normaal(laag) maar bovenin hoger in de toeren gebeurt er in verhouding zo weinig.
123 zijn nog best aardig.
Om die 180 a 190 te halen moet ik echt al doortrekken in de 4 tot 170 (wat vrij traag gaat..)
Dan schakel ik door naar de 5 en dan gebeurt er dus helemaal geen bal meer.
Onderin de lage toeren is het vermogen denkik vrij normaal(laag) maar bovenin hoger in de toeren gebeurt er in verhouding zo weinig.
-
- Car: Renault 19 2.0 16V
Onderin de toeren zijn die dingen echt niet vooruit te branden maar boven de 4000 RPM moet je toch wel degelijk een leuke duw in de rug krijgen..
Die van mij begint bij 160km/h in de 5 pas een beetje fatsoenlijk te lopen.
Wat dat betreft is een Willy daarin net even wat leuker.
Die van mij begint bij 160km/h in de 5 pas een beetje fatsoenlijk te lopen.

Wat dat betreft is een Willy daarin net even wat leuker.
inderdaad....
Als ik met mijne op de snelweg bij 120 leuk wil doortrekken zal ik toch terug moeten naar ze 4...
Maar als ik dan doortrek tot 170 ofzo en dan naar ze 5, loopt ie nog rustig door naar de 210..
Harder heb ik nog niet geprobeerd...
En die 210 heb ik natuurlijk ook maar van horen zeggen
Als ik met mijne op de snelweg bij 120 leuk wil doortrekken zal ik toch terug moeten naar ze 4...
Maar als ik dan doortrek tot 170 ofzo en dan naar ze 5, loopt ie nog rustig door naar de 210..
Harder heb ik nog niet geprobeerd...
En die 210 heb ik natuurlijk ook maar van horen zeggen

R19 16V '91
-
- Car: 19 16v PhII 2.0T
- Contacteer:
In de 5e begint die van mij echt lekker te lopen vanaf 140 km/h de push is dan duidelijk voelbaar (zit op 140 ergens rond de 4500 rpm in de 5e)
Maar wat Ronald inderdaad zegt, onder de 4000 rpm is die F7P echt een lui beest, daarom wil in de nabije toekomst ook naar een 2.0 toe
Maar wat Ronald inderdaad zegt, onder de 4000 rpm is die F7P echt een lui beest, daarom wil in de nabije toekomst ook naar een 2.0 toe

Anything worth doing is worth doing right!.
-
Volgens mij ligt het toch aan jouw kat. Even er afhalen en er doorheen kijken. Als je er niet doorheen kunt kijken is die stuk.
Je kunt ook even iemand flink gas laten geven terwijl jij in de motorruimte kijkt en dan met name bij de aansluiting van het spruitstuk op de verticale pijp van de uitlaat. (dit is een veerconstructie) Als deze bij vol gas geven gaat blazen (dus de lucht niet gemakkelijk door de uitlaat gaat) weet je dat er een verstopping in het uitlaatkanaal zit en dat is dan waarschijnlijk jouw verstopte kat.
Ja, inderdaad heb er ook ervaring mee.
Je kunt ook even iemand flink gas laten geven terwijl jij in de motorruimte kijkt en dan met name bij de aansluiting van het spruitstuk op de verticale pijp van de uitlaat. (dit is een veerconstructie) Als deze bij vol gas geven gaat blazen (dus de lucht niet gemakkelijk door de uitlaat gaat) weet je dat er een verstopping in het uitlaatkanaal zit en dat is dan waarschijnlijk jouw verstopte kat.
Ja, inderdaad heb er ook ervaring mee.
-
- Moderator
- Car: MB
vacuum slangen die sissen? Als die al geluid maken zuigen ze.
En komt dat echt wel eens voor dat de kat verstopt zit van een F7P? Bij diesels komt dan nog al eens voor maar kan me niet herinneren dat ik het ooit eerder van een F7P gehoord heb.
En komt dat echt wel eens voor dat de kat verstopt zit van een F7P? Bij diesels komt dan nog al eens voor maar kan me niet herinneren dat ik het ooit eerder van een F7P gehoord heb.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
Dat heb ik al een paar keer meegemaakt, helemaal als die regelmatig de grond raakt, het binnenwerk breekt dan in stukken en gaat dan klem zitten in de katalysator, gevolg.. de rommel verstopt en geen vermogen..Tom schreef:vacuum slangen die sissen? Als die al geluid maken zuigen ze.
Dat van die koppeling lijkt me sterk dat die slipt, dat moet het meest simpele figuur nog kunnen opmerken.. met een slippende koppeling haalde ik de 200 ook wel hoor, zelfs op de Ring laatst met die "natte plaat" koppeling

ff in categorie stomme vragen, je mat blokkeert niet je gaspedaal?
(dit had me pa met een ouwe ford, ding kwam niet voorruit zat de mat ertussen
)
tja 210 op teller moet je sowieso halen, misschien kan je proberen op 98 te rijden, bij mij loopt ie er lekkerder door,

tja 210 op teller moet je sowieso halen, misschien kan je proberen op 98 te rijden, bij mij loopt ie er lekkerder door,
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
Vind de opmerking van antoine ook wel plausibel 

Nee hoor, koppelling is het niet. Al verschillende testjes mee gedaan in het begin, maar die slipt niet door.
Die kat test met de veren aan het uitlaatstuk vond ik wel een goed id! Maar 'helaas' zie ik de veren niet bewegen bij vol gas.
Kat gaat er zowiezo onderuit voor katvervanger. (nu nog 1tje zien te vinden..)
Gaskleppen gaan helemaal open bij vol gas.
Bougiekabels even getest met water erop sprayen. Maar ik zie hier geen vonkjes.. Het lijkt wel of die dan iets onrustiger stationair loopt. Maar bij wat gas geven is het onrustige weer weg. Ook tijdens rijden met natte kabels zijn de prestaties nog steeds hetzelfde (slecht dus)
Ik ga zowiezo wel nieuwe bougiekabels halen.
Die vacuumslangen? Welke slangen moet ik dan nalopen? Het leek namelijk wel dat ik wat zachtjes hoorde sissen bij het inlaatspruitstuk, of zou dit gewoon het aanzuigen van lucht + injectoren kunnen zijn?
Bedankt voor de reacties allemaal! Heb zo weer een boel dingen die ik af kan vinken/nog na kan lopen!
Die kat test met de veren aan het uitlaatstuk vond ik wel een goed id! Maar 'helaas' zie ik de veren niet bewegen bij vol gas.
Bougiekabels even getest met water erop sprayen. Maar ik zie hier geen vonkjes.. Het lijkt wel of die dan iets onrustiger stationair loopt. Maar bij wat gas geven is het onrustige weer weg. Ook tijdens rijden met natte kabels zijn de prestaties nog steeds hetzelfde (slecht dus)
Die vacuumslangen? Welke slangen moet ik dan nalopen? Het leek namelijk wel dat ik wat zachtjes hoorde sissen bij het inlaatspruitstuk, of zou dit gewoon het aanzuigen van lucht + injectoren kunnen zijn?
Bedankt voor de reacties allemaal! Heb zo weer een boel dingen die ik af kan vinken/nog na kan lopen!
als je injectoren hoort is dat alleen tikkeren....
en als je sissen achter het blok hoort ken dat of de uitlaat of dus een vacuumslang zijn...
en inderdaad zuigt zo'n ding maar wist ff het geluid niet anders te omschrijven
en als je sissen achter het blok hoort ken dat of de uitlaat of dus een vacuumslang zijn...
en inderdaad zuigt zo'n ding maar wist ff het geluid niet anders te omschrijven

R19 16V '91
-
Volgens mij zag ik van de week nog een Clio16V katvervanger liggen in de schuur en volgens mij is ie van Tim, stuur hem eens een PMjuulvr schreef:Nee hoor, koppelling is het niet. Al verschillende testjes mee gedaan in het begin, maar die slipt niet door.

Doe jezelf dan wel een lol en koop óf origineel óf een setje Magnecor kabels.juulvr schreef:Ik ga zowiezo wel nieuwe bougiekabels halen.
De Magnecors zijn minstens zo goed als de originele, maar wel iets goedkoper.
-
- Moderator
- Car: MB
Bij stationair hoor je hem idd wat lucht aanzuigen via de stappenmotor. Dat geluid komt dus uit de richting van je gasklephuis.juulvr schreef: Welke slangen moet ik dan nalopen? Het leek namelijk wel dat ik wat zachtjes hoorde sissen bij het inlaatspruitstuk, of zou dit gewoon het aanzuigen van lucht + injectoren kunnen zijn?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Het verhaal begint wel een rare loop te krijgen. De enige slang die van belang is, is de slang tussen de stappenmotor en het inlaatspruitstuk. Die moet dicht zijn. Verder mag de slang tussen het gasklephuis en het luchtfilter best wat lekken. Daar wordt niets gemeten. Er is altijd wat geluid rondom het inlaatspruitstuk. Ik zou om te beginnen eens een werkplaatshandboek pakken. Of de auto laten uitlezen bij de Renault dealer. Ik kan ook wel een lijstje maken met alle waardes van de sensoren, dan kun je ze stuk voor stuk testen. Mijn auto liep in het begin met moeite 160 km/h en na vervanging van de kv-sensor, lambda sonde en bougies haalde ik open (R19 16v cabrio) in Duitsland 200km/h en dat na 190 dkm! Ondertussen heb ik inmiddels (zit nu op 235000km) ook de stappenmotor vervangen (auto draaide op een gegeven moment 1800 rpm stationair) Ook heb ik de TPS vervangen, die was gaar en de gasklepstand-waarde klopte niet met de echte gasklepstand. En ook de Katalysator heeft al een keer de gest gegeven, waarschijnlijk t.g.v. het raken van de grond in Frankrijk.Tom schreef:Bij stationair hoor je hem idd wat lucht aanzuigen via de stappenmotor. Dat geluid komt dus uit de richting van je gasklephuis.juulvr schreef: Welke slangen moet ik dan nalopen? Het leek namelijk wel dat ik wat zachtjes hoorde sissen bij het inlaatspruitstuk, of zou dit gewoon het aanzuigen van lucht + injectoren kunnen zijn?
Die buis stappenmotor-inlaat ga ik is nakijken.
Ik ga BERU bougiekabels bestellen. Zijn wel goede kabels heb ik begrepen na wat onderzoek?
Ik ga BERU bougiekabels bestellen. Zijn wel goede kabels heb ik begrepen na wat onderzoek?
....Robke schreef:Doe jezelf dan wel een lol en koop óf origineel óf een setje Magnecor kabels.juulvr schreef:Ik ga zowiezo wel nieuwe bougiekabels halen.
Robke schreef:....Robke schreef:Doe jezelf dan wel een lol en koop óf origineel óf een setje Magnecor kabels.juulvr schreef:Ik ga zowiezo wel nieuwe bougiekabels halen.
Heb ik naar gezocht maar kan dr geen vinden? Beru wel en heb begrepen dat dat ook goede waren.
edit: ja bij europerformance.co.uk
Maar om nou in UK te gaan bestellen met €35 alleen al aan verzendkosten..
Kijk eens bij onze eigen sponsor: http://www.mbcarperformance.com/catalog ... 90_715_717
idd wat slordig
R19 1.8i 16V F3P 1993 - ON(not F7P engine code)
-
Ik heb ze toendertijd (jaar of 5 terug) gewoon bij MB Car Performance besteld..
Toen iets van 110 euro voor betaald incl. verzendkosten, kabels zitten er nog steeds op en zijn als nieuw.
Toen iets van 110 euro voor betaald incl. verzendkosten, kabels zitten er nog steeds op en zijn als nieuw.

Nou die magnecor kabels zijn besteld bij MB Performance.
Katvervanger is ook geregeld (Tim, opsturen dat ding:p )
Katvervanger is ook geregeld (Tim, opsturen dat ding:p )
-
Ik zal er een rekening achteraan sturen met 10% kosten voor bemiddeling van het zoeken naar een katvervangerTim schreef:Hij ligt in de auto, morgen even versturen na m'n werk![]()

Nou, de Magnecor bougiekabels zitten er op
(zijn overigens echt flink dikke en zware kabels. Het spul komt in ieder geval erg degelijk over!
Blokje lijkt iets beter te lopen. (top nu 195)
Katvervanger nog steeds geen tijd / middelen voor gehad om die eronder te zetten.
Komt er waarschijnlijk volgende week ergens onder
Verder eens even kijken waar ik een compressietest kan laten doen.
Renaultgarage zal vaak wel peperduur zijn denk ik?

(zijn overigens echt flink dikke en zware kabels. Het spul komt in ieder geval erg degelijk over!
Blokje lijkt iets beter te lopen. (top nu 195)
Katvervanger nog steeds geen tijd / middelen voor gehad om die eronder te zetten.
Komt er waarschijnlijk volgende week ergens onder

Verder eens even kijken waar ik een compressietest kan laten doen.
Renaultgarage zal vaak wel peperduur zijn denk ik?
Voor compressietest heb je niet perse een Renaultdealer nodig. Een compressiemeter met een lange slang of schacht heb je nodig. Gasklep open, startmotor laten draaien en kijken wat de compressie doet na 4 motorslagen.
Hoe kan je een vacuumlek eigenlijk goed opsporen?
Wat hoog-brandbaars zoals remmenreiniger rond de motor spuiten. Als je in de buurt van het lek komt zal de motor er op reageren door wat hoger in toeren te springen.
Das een goeie Alexs!
Niet een beetje linke soep?Riël schreef:Wat hoog-brandbaars zoals remmenreiniger rond de motor spuiten. Als je in de buurt van het lek komt zal de motor er op reageren door wat hoger in toeren te springen.
Neu.
-
- Car: R19.R
Dat spul verdampt sneller als dat je "fill in random fearly difficult word" kan zeggen