ACT: 5 GT Turbo
Daarom ben je het vast met me eens dat een Carb nu echt uit de tijd is? 
Maargoed, wordt je niet beter van.

Maargoed, wordt je niet beter van.
wissel je complete ontstekingsmoduul eens met een van een goed rijdende gtt.
-
- Berichten: 1556
- Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
- Locatie: Bergen op Zoom
even een hele andere vraag.
ik weet dat er inmiddels veel over is gesproken maarrr.
monteren van een externe oliekoeler.
op een gtt,wat te doen??
13rijer heb ik al liggen,maar hoor nu steeds verschillende verhalen.
wat te doen...
auto word gewoon voor daily use gebruikt.
-sanwichplate met of zonder thermostaat?
-lengte slangen?
ik las ook verhalen van motoren die niet goed op bedrijfstemperatuur komen e.d
wie weet meer??
ik weet dat er inmiddels veel over is gesproken maarrr.
monteren van een externe oliekoeler.
op een gtt,wat te doen??
13rijer heb ik al liggen,maar hoor nu steeds verschillende verhalen.
wat te doen...
auto word gewoon voor daily use gebruikt.
-sanwichplate met of zonder thermostaat?
-lengte slangen?
ik las ook verhalen van motoren die niet goed op bedrijfstemperatuur komen e.d
wie weet meer??
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
*F7P-T*
-
- Über-Spammer
- Berichten: 13324
- Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
- Locatie: Nieuwegein
- Contacteer:
Tja, ik heb van Mark een orginele sandwichplate met aangepaste slangen en aansluitingen gemonteerd zitten.
Dit is zonder thermostaat, maar ik rijd dan ook alleen maar als het goed weer is en geen korte stukken...
Dit is zonder thermostaat, maar ik rijd dan ook alleen maar als het goed weer is en geen korte stukken...
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
-
- Berichten: 1556
- Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
- Locatie: Bergen op Zoom
dus bij korte stukken wel een thermostaat??
zodat hij sneller op temperatuur komt?
wie weet meer..
dan kan ik de rommel gaan bestellen.
zodat hij sneller op temperatuur komt?
wie weet meer..
dan kan ik de rommel gaan bestellen.
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
*F7P-T*
Is het niet beter met thermostaat? Op die manier blijft je olie op een gelijkmatigere temperatuur..
+ Smering van olie is op bepaalde temperaturen beter.. misschien als je zonder thermostaat rijd blijft je olie te koel en smeert de olie slecht of dergelijk.
Of zoek ik nou tever?
+ Smering van olie is op bepaalde temperaturen beter.. misschien als je zonder thermostaat rijd blijft je olie te koel en smeert de olie slecht of dergelijk.
Of zoek ik nou tever?
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
wordt je olie te warm op het moment? Op een daily waar je dus niet iedere mee op het circuit gaat is het vaak niet eens nodig vind ik. Maar als je er neemt zou ik hem met thermostaat nemen. Zeker als je er veel dagelijks mee rijd lijkt me het niet de bedoeling dat hij langzamer op temp komt.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
gewoon doen wat ik verteld heb eigenwijs mannetje jij.Andrews (supercinq) schreef:dus bij korte stukken wel een thermostaat??
zodat hij sneller op temperatuur komt?
wie weet meer..
dan kan ik de rommel gaan bestellen.
meer als dit heb je niet nodig .
je pakt er een MET thermostaat natuurlijk . dhhhhhh
slangen kan je laten maken by een hydroliek zaak maar zijn duurder dan je ze besteld by b.v Biesheuvel .
koeler heb je al
of kijk hieronder ff, mocht je het dan nog niet snappen dan bel je maar ff .
http://www.sandtler.de/katalogangebote/ ... _index.htm
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
ik heb de orginele adapterplaat gebruikt met mocal rvs slangen (verloop gekocht zodat die slangen passen)
de warmtewisselaar van de radiateur gebruik ik niet meer.
bij circuit en slalom wordt mijn olie 90-100 graden.
bij straatgebruik 50 zonder karton.
dus als je veel straat rijdt zou ik een thermostaat nemen.
nadeel van thermostaat is dat je oliedruk daalt heb ik van meerdere bronnen.
de warmtewisselaar van de radiateur gebruik ik niet meer.
bij circuit en slalom wordt mijn olie 90-100 graden.
bij straatgebruik 50 zonder karton.
dus als je veel straat rijdt zou ik een thermostaat nemen.
nadeel van thermostaat is dat je oliedruk daalt heb ik van meerdere bronnen.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
dat was bij een f7p/r
mja, ik rijdt er niet dagelijks meer mee dus zag het nut van een thermostaat niet zo.
mja, ik rijdt er niet dagelijks meer mee dus zag het nut van een thermostaat niet zo.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 1556
- Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
- Locatie: Bergen op Zoom
hmmz
dan blijft het maar bij jou verhaal marcel
in serie plaatsen met originele koeler vind ik een beetje vreemd eigenlijk..
of wordt dat vaker gedaan??
dan blijft het maar bij jou verhaal marcel

in serie plaatsen met originele koeler vind ik een beetje vreemd eigenlijk..
of wordt dat vaker gedaan??
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
*F7P-T*
De originele koeler heeft als voordeel dat het ook een warmer is 

-
- Berichten: 1160
- Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
- Locatie: Alphen a/d Rijn
Wat voor olie gebruiken jullie?
Het boekje zegt 15w40 of 20w40
Het boekje zegt 15w40 of 20w40
-
- Berichten: 181
- Lid geworden op: ma 8 mar 2010 18:58
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Voor de liefhebber heb ik nog liggen :
Sandwichplate zonder thermostaat , met centerbout , nippels en schoefbare haakse koppelingen
Alles direct pas voor een 5GTT M20 draad.
[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc23 ... ats241.jpg[/img]
Sandwichplate zonder thermostaat , met centerbout , nippels en schoefbare haakse koppelingen
Alles direct pas voor een 5GTT M20 draad.
[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc23 ... ats241.jpg[/img]
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
ik gooi er 10w40 in.Christiaan schreef:Wat voor olie gebruiken jullie?
Het boekje zegt 15w40 of 20w40
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 1556
- Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
- Locatie: Bergen op Zoom
ik rijd ook met 10w40..
@toine.
de sandwichplate die je aanbied is toch gewoon een standaard gtt plate??
@toine.
de sandwichplate die je aanbied is toch gewoon een standaard gtt plate??
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
*F7P-T*
-
- Berichten: 181
- Lid geworden op: ma 8 mar 2010 18:58
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Nop , die is plat aan de bovenkant en heeft 2 inwendig draad hol conische aansluitingen , ik heb hierbij overigens ook nog 2 haakse nippels
-
- Berichten: 1160
- Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
- Locatie: Alphen a/d Rijn
Wat voor benzine gebruiken jullie nou eigenlijk?
Lees veel verschillende verhalen. Dus 95 of 98 en dan ook nog loodsuplement toevoegen of is dat nergens voor nodig?
Lees veel verschillende verhalen. Dus 95 of 98 en dan ook nog loodsuplement toevoegen of is dat nergens voor nodig?
98 sowieso, lood is wel nodig voor die klepzittingen te koelen.
-
- Berichten: 1160
- Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
- Locatie: Alphen a/d Rijn
Ik doe het wel, maar vroeg me idd ook af of het wel nodig is.
En van 98 vroeg ik hetzelfde af. Van de rs weet ik dat er 98 in moet(helemaal nu hij daarop gemapt is).
Dus vroeg het me ook af of het kwaad kan om 95 te tanken met de gtt.
En van 98 vroeg ik hetzelfde af. Van de rs weet ik dat er 98 in moet(helemaal nu hij daarop gemapt is).
Dus vroeg het me ook af of het kwaad kan om 95 te tanken met de gtt.
Loodvervanger heeft ook een pingelremmend effect, en houdt de klepzittingen koeler.
Nodig? Zelf uitmaken
Als je een dag flink doortrapt is het nooit slechter, zullen we maar zeggen. Een kat heeft ie niet.
Nodig? Zelf uitmaken

-
- Berichten: 564
- Lid geworden op: ma 10 dec 2007 9:35
- Locatie: Leiden
Hebben mensen hier ervaringen met het Ktec 2 1/4 inch slash uitlaatsysteem?
Clio Williams '95 & 5 GT Turbo '90 & Vw transporter '80
-
- Berichten: 564
- Lid geworden op: ma 10 dec 2007 9:35
- Locatie: Leiden
Ja ik heb hem gekocht.GerryTT schreef:martijn williams schreef:Hebben mensen hier ervaringen met het Ktec 2 1/4 inch slash uitlaatsysteem?
Heb jij hem gekocht?![]()
![]()
Vind het persoonlijk de mooiste eindemper voor een gtt
Zat in eerste instantie te denken om een nachtje te slapen erover. Toen dacht ik dat zulk soort dingen voor je met je ogen knippert het al verkocht is. Dus toen snel buy it now geklikt

Clio Williams '95 & 5 GT Turbo '90 & Vw transporter '80
Goed gedacht
Had hem een mailtje gestuurd of die achterdemper ook los te koop was. Dus als je hem ooit wil ruilen tegen een gt tuning demper
[img]http://www.gttuning.com/images/exh_pipe_polished.jpg[/img]

[img]http://www.gttuning.com/images/exh_pipe_polished.jpg[/img]
martijn williams schreef:Hebben mensen hier ervaringen met het Ktec 2 1/4 inch slash uitlaatsysteem?

De mijne rammelt wel als hij goed warm is, en daar hebben meer mensen last van begreep ik.
5 GT Turbo '88 GT5
Jep... Ik ook. Hij rammelt bij de bocht voordat ie naar het midden gaat... (vanaf de einddemper bekeken) Ga ik nog wel wat aan doen. 

Laatst gewijzigd door Merijn op ma 31 mei 2010 11:14, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 564
- Lid geworden op: ma 10 dec 2007 9:35
- Locatie: Leiden
Ben benieuwd. Als die binnen komt is het eerste wat ik doe pijp in de auto, naar Boskoop rijden, auto op de brug zetten en monteren.
Als ik jullie mag geloven is wat ik daarna doe GENIETEN
Als ik jullie mag geloven is wat ik daarna doe GENIETEN

Clio Williams '95 & 5 GT Turbo '90 & Vw transporter '80