ACT: 5 GT Turbo

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Plaats reactie
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

dat wel maar ik vind het nogal bescheten omdat ik niet echt thuis ben in die carbshite. Bij een injectie systeem weet ik altijd waar te gaan zoeken. Dit suckt gewoon.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Daarom ben je het vast met me eens dat een Carb nu echt uit de tijd is? :p
Maargoed, wordt je niet beter van.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

het is ook mijn auto niet, en ik ben het volledig met je eens dat carbs dienen verbannen te worden. :lol:
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

wissel je complete ontstekingsmoduul eens met een van een goed rijdende gtt.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Er ligt klaar:

een carb, niet gereviseerd, gewoon om te testen
verdelerkap nieuw, plus rotor

Renix zal ik moeten opgraven.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

even een hele andere vraag.
ik weet dat er inmiddels veel over is gesproken maarrr.

monteren van een externe oliekoeler.
op een gtt,wat te doen??
13rijer heb ik al liggen,maar hoor nu steeds verschillende verhalen.

wat te doen...
auto word gewoon voor daily use gebruikt.
-sanwichplate met of zonder thermostaat?
-lengte slangen?

ik las ook verhalen van motoren die niet goed op bedrijfstemperatuur komen e.d
wie weet meer??
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Tja, ik heb van Mark een orginele sandwichplate met aangepaste slangen en aansluitingen gemonteerd zitten.

Dit is zonder thermostaat, maar ik rijd dan ook alleen maar als het goed weer is en geen korte stukken...
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

dus bij korte stukken wel een thermostaat??
zodat hij sneller op temperatuur komt?

wie weet meer..
dan kan ik de rommel gaan bestellen.
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Ja, anders moet je net als Martijn Kool met een stukkie karton voor je oliekoeler rijden (Y)
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Karp
Berichten: 366
Lid geworden op: vr 27 jul 2007 17:28
Locatie: Gouda

Is het niet beter met thermostaat? Op die manier blijft je olie op een gelijkmatigere temperatuur..

+ Smering van olie is op bepaalde temperaturen beter.. misschien als je zonder thermostaat rijd blijft je olie te koel en smeert de olie slecht of dergelijk.

Of zoek ik nou tever?
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

wordt je olie te warm op het moment? Op een daily waar je dus niet iedere mee op het circuit gaat is het vaak niet eens nodig vind ik. Maar als je er neemt zou ik hem met thermostaat nemen. Zeker als je er veel dagelijks mee rijd lijkt me het niet de bedoeling dat hij langzamer op temp komt.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
oldskool
Berichten: 1985
Lid geworden op: za 8 nov 2003 20:02
Locatie: Veldhoven

Andrews (supercinq) schreef:dus bij korte stukken wel een thermostaat??
zodat hij sneller op temperatuur komt?

wie weet meer..
dan kan ik de rommel gaan bestellen.
gewoon doen wat ik verteld heb eigenwijs mannetje jij.
meer als dit heb je niet nodig .
je pakt er een MET thermostaat natuurlijk . dhhhhhh
slangen kan je laten maken by een hydroliek zaak maar zijn duurder dan je ze besteld by b.v Biesheuvel .
koeler heb je al
of kijk hieronder ff, mocht je het dan nog niet snappen dan bel je maar ff .
http://www.sandtler.de/katalogangebote/ ... _index.htm
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

neem aub geen koppeling waar een klem om moet...
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

ik heb de orginele adapterplaat gebruikt met mocal rvs slangen (verloop gekocht zodat die slangen passen)

de warmtewisselaar van de radiateur gebruik ik niet meer.

bij circuit en slalom wordt mijn olie 90-100 graden.

bij straatgebruik 50 zonder karton.

dus als je veel straat rijdt zou ik een thermostaat nemen.

nadeel van thermostaat is dat je oliedruk daalt heb ik van meerdere bronnen.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Allartino
Berichten: 1147
Lid geworden op: vr 21 mar 2003 18:13
Locatie: Utrecht

ik heb een set met thermostaat, en heb geen daling van de oliedruk bemerkt na montage
5GTT & clio II 1.6 16v
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

dat was bij een f7p/r

mja, ik rijdt er niet dagelijks meer mee dus zag het nut van een thermostaat niet zo.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

hmmz

dan blijft het maar bij jou verhaal marcel 8)
in serie plaatsen met originele koeler vind ik een beetje vreemd eigenlijk..
of wordt dat vaker gedaan??
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

De originele koeler heeft als voordeel dat het ook een warmer is :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Christiaan
Berichten: 1160
Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
Locatie: Alphen a/d Rijn

Wat voor olie gebruiken jullie?
Het boekje zegt 15w40 of 20w40
Toine van der Laan
Berichten: 181
Lid geworden op: ma 8 mar 2010 18:58
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Voor de liefhebber heb ik nog liggen :
Sandwichplate zonder thermostaat , met centerbout , nippels en schoefbare haakse koppelingen
Alles direct pas voor een 5GTT M20 draad.

[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc23 ... ats241.jpg[/img]
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

Christiaan schreef:Wat voor olie gebruiken jullie?
Het boekje zegt 15w40 of 20w40
ik gooi er 10w40 in.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

ik rijd ook met 10w40..

@toine.
de sandwichplate die je aanbied is toch gewoon een standaard gtt plate??
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
Toine van der Laan
Berichten: 181
Lid geworden op: ma 8 mar 2010 18:58
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Nop , die is plat aan de bovenkant en heeft 2 inwendig draad hol conische aansluitingen , ik heb hierbij overigens ook nog 2 haakse nippels
Christiaan
Berichten: 1160
Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
Locatie: Alphen a/d Rijn

Wat voor benzine gebruiken jullie nou eigenlijk?
Lees veel verschillende verhalen. Dus 95 of 98 en dan ook nog loodsuplement toevoegen of is dat nergens voor nodig?
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

98 sowieso, lood is wel nodig voor die klepzittingen te koelen.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ik betwijfel of er iemand is die er loodvervanger bij mikt...
Christiaan
Berichten: 1160
Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
Locatie: Alphen a/d Rijn

Ik doe het wel, maar vroeg me idd ook af of het wel nodig is.
En van 98 vroeg ik hetzelfde af. Van de rs weet ik dat er 98 in moet(helemaal nu hij daarop gemapt is).
Dus vroeg het me ook af of het kwaad kan om 95 te tanken met de gtt.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Loodvervanger heeft ook een pingelremmend effect, en houdt de klepzittingen koeler.

Nodig? Zelf uitmaken :) Als je een dag flink doortrapt is het nooit slechter, zullen we maar zeggen. Een kat heeft ie niet.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
martijn williams
Berichten: 564
Lid geworden op: ma 10 dec 2007 9:35
Locatie: Leiden

Hebben mensen hier ervaringen met het Ktec 2 1/4 inch slash uitlaatsysteem?
Clio Williams '95 & 5 GT Turbo '90 & Vw transporter '80
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

martijn williams schreef:Hebben mensen hier ervaringen met het Ktec 2 1/4 inch slash uitlaatsysteem?

Heb jij hem gekocht? :gun: :p
Vind het persoonlijk de mooiste eindemper voor een gtt
martijn williams
Berichten: 564
Lid geworden op: ma 10 dec 2007 9:35
Locatie: Leiden

GerryTT schreef:
martijn williams schreef:Hebben mensen hier ervaringen met het Ktec 2 1/4 inch slash uitlaatsysteem?

Heb jij hem gekocht? :gun: :p
Vind het persoonlijk de mooiste eindemper voor een gtt
Ja ik heb hem gekocht.

Zat in eerste instantie te denken om een nachtje te slapen erover. Toen dacht ik dat zulk soort dingen voor je met je ogen knippert het al verkocht is. Dus toen snel buy it now geklikt :p
Clio Williams '95 & 5 GT Turbo '90 & Vw transporter '80
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Goed gedacht :wink: Had hem een mailtje gestuurd of die achterdemper ook los te koop was. Dus als je hem ooit wil ruilen tegen een gt tuning demper :smile:


[img]http://www.gttuning.com/images/exh_pipe_polished.jpg[/img]
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

martijn williams schreef:Hebben mensen hier ervaringen met het Ktec 2 1/4 inch slash uitlaatsysteem?
(Y) Hangt er bij mij ook onder. Kwa geluid en looks de mooiste pijp voor een GTT.
De mijne rammelt wel als hij goed warm is, en daar hebben meer mensen last van begreep ik.
5 GT Turbo '88 GT5
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Jep... Ik ook. Hij rammelt bij de bocht voordat ie naar het midden gaat... (vanaf de einddemper bekeken) Ga ik nog wel wat aan doen. :)
Laatst gewijzigd door Merijn op ma 31 mei 2010 11:14, 1 keer totaal gewijzigd.
martijn williams
Berichten: 564
Lid geworden op: ma 10 dec 2007 9:35
Locatie: Leiden

Ben benieuwd. Als die binnen komt is het eerste wat ik doe pijp in de auto, naar Boskoop rijden, auto op de brug zetten en monteren.

Als ik jullie mag geloven is wat ik daarna doe GENIETEN 8)
Clio Williams '95 & 5 GT Turbo '90 & Vw transporter '80
Plaats reactie