Dames en heren,
Ik ben nieuw op dit forum. Heb mijzelf geregistreerd omdat ik een totale noob ben qua auto techniek en ik jullie berichten als zeer profi inschat.
Ik ben binnekort een trotse eigenaar van en renaul clio BJ '96. Hier zit een goede radio in met cassetespeler die ik graag wil vervangen met een goedkoop alternatief waar op zn minst een usb aansluiting in zit.
Echter weet ik niet waar ik moet zoeken voor instructies hierover, welke radio merk ik hiervoor zou moeten uitzoeken en of het uberhaupt mogelijk is?
Graag vraag ik aan jullie advies over het bovenstaande en leesvoer/tips over/voor het vervangen van de radio?
Bij voorbaat dank!
Roberto
Radio vervangen
Nou,
elke radio past (enkel-din, dat is de maat, maar dat zie je zo: dubbeldin is gewoon te groot in je clio). Dus loop de autozaak in, of de mediamarkt, en zoek een radio uit die past bij je smaak/budget. Er zijn verschillende meningen over wat goed en slecht is, je moet gewoon zelf kijken en luisteren.
Koop er nog een setje kabels bij die de renault-stekkers omzet in ISO-stekkers, dat scheelt knippen en plakken
dan is het gewoon plug and play.
Succes!
elke radio past (enkel-din, dat is de maat, maar dat zie je zo: dubbeldin is gewoon te groot in je clio). Dus loop de autozaak in, of de mediamarkt, en zoek een radio uit die past bij je smaak/budget. Er zijn verschillende meningen over wat goed en slecht is, je moet gewoon zelf kijken en luisteren.
Koop er nog een setje kabels bij die de renault-stekkers omzet in ISO-stekkers, dat scheelt knippen en plakken

Succes!
Bedankt voor je tips! Een collega van heeft mij de volgende radio geadviseerd: http://www.kieskeurig.nl/autoradio/sony ... es/892747/Riël schreef:Nou,
Koop er nog een setje kabels bij die de renault-stekkers omzet in ISO-stekkers, dat scheelt knippen en plakkendan is het gewoon plug and play.
Succes!
Ziet er goed uit. Functies die ik ook wil gebruiken. Wat ik nu niet begrijp is het verschil tussen iPod Direct en iPod Ready ? Verder zal ik rekening houden met die converters van renault kabeltjes naar ISO stekkers.
Nogmaals Bedankt!
-
- Über-Spammer
Zou ook eens het rek met de Alpine's kijken, die vind ik kwalitatief een stuk beter dan sony
.

Ziet er goed uit. Ik zie dat de ipod er ook op past. Er zijn weinig prioriteiten die ik stel aan een autoradio.
1.Goed geluid (uiteraard..)
2. Minimaal een cd speler
3. Minimaal een USB/iPod aansluiting
en het moet passen uiteraard.
hoe het eruit ziet boeit me niet zo erg. tis mijn eerste auto he
Ik zal effe verder neuzen naar alpine!!
Bedankt!
1.Goed geluid (uiteraard..)
2. Minimaal een cd speler
3. Minimaal een USB/iPod aansluiting
en het moet passen uiteraard.
hoe het eruit ziet boeit me niet zo erg. tis mijn eerste auto he

Ik zal effe verder neuzen naar alpine!!
Bedankt!
-
- Über-Spammer
bluetooth kan ook een handige optie zijn, bespaard je de kosten van een prent voor niet-handsfree bellen (of carkit). Als je telefoon het tenminste ondersteund
Mijn telefoon ondersteund dit. Ik denk dat het wel prettig is om dit te hebben. Maar wil ook weer niet te veel uitgegeven, het is mijn eerste auto en zometeen zijn de spullen duurder dan de auto zelf..Gabri van der Veen schreef:bluetooth kan ook een handige optie zijn, bespaard je de kosten van een prent voor niet-handsfree bellen (of carkit). Als je telefoon het tenminste ondersteund
Heb deze nog gevonden:
http://www.internetshop.nl/nl/overige/c ... =affiliate
en deze:
http://www.internetshop.nl/nl/overige/c ... oth/p31536
Heb een prijsvergelijk gedaan en zie dat hij maar een tientje goedkoper is. Ik kan alleen geen goede/betrouwbare reviews vinden. Iemand ervaring met pioneer?
*gaat verder zoeken naar autoradio's*
pioneer is niks mis mee, goed geluid. alleen heb ik ook een paar Sony's gehad, en daarvan is de radio ontvangst stukken beter (veel meer zenders) niet dat die van Pioneer slecht is, maar de ontvangst van de Sony is gewoon beter. ik weet niet hoe dit zich verhoudt met een Alpine...
je autoradio kan je bij verkoop van de auto er gewoon weer uit halen en meenemen naar de volgende auto, dus koop er gewoon 1 die naar wens is, niet een paar 10tjes op gaan besparen
je autoradio kan je bij verkoop van de auto er gewoon weer uit halen en meenemen naar de volgende auto, dus koop er gewoon 1 die naar wens is, niet een paar 10tjes op gaan besparen

5GTT & clio II 1.6 16v
heb al jaaaaaren een JVC met mp3 cd's. Ding is 5 jaar oud ofzo en werkt prima, geluid is ook ok 

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
Bespaar niet, neem een die aan al je wensen voldoet...
Ojah, hier heb ik niet eens aan gedacht... Ben ik even blij dat jullie mij adviseren.Allartino schreef:pioneer is niks mis mee, goed geluid. alleen heb ik ook een paar Sony's gehad, en daarvan is de radio ontvangst stukken beter (veel meer zenders) niet dat die van Pioneer slecht is, maar de ontvangst van de Sony is gewoon beter. ik weet niet hoe dit zich verhoudt met een Alpine...
Denk dat ik dan voor de eerste sony gaat, plak ik de afstandbediening op het stuur, kan ik zelfs nog via mijn stuur de radio bedienen!

Die van Alpine spreekt me ook aan, alleen geen bluetooth dacht ik.
kijk nog even verder.
Bij dit product staat vermeld:
BLEUTOOTH
* Ready for Parrot module (bluetooth)
* AV Profile ready
Ik snap de eerste: ready for parrot module. Maar wat houdt AV profile ready in ?
Dames en heren,
Allen hartelijk bedankt voor de hulp!
Ik heb besloten om voor deze te gaan. het heeft alles wat ik momenteel wil en nog veel meer!
http://www.kieskeurig.nl/autoradio/sony ... es/327490/
Bedankt voor uw hulp, vindt het echt super!
Mvg,
Roberto++
Allen hartelijk bedankt voor de hulp!
Ik heb besloten om voor deze te gaan. het heeft alles wat ik momenteel wil en nog veel meer!
http://www.kieskeurig.nl/autoradio/sony ... es/327490/
Bedankt voor uw hulp, vindt het echt super!
Mvg,
Roberto++