
Allartino's Gtt & Clio (Gtt verkocht)
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Mooie pijp Allart. 

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
ziet er netjes uit zo
en een mooi bescheiden eindpijpje 


idw nette eindpijp! vaak zie je van die stadbus formaten eronder, vind ik geen porum dit is netter 

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
Mooi uitlaatsysteempje en die kleurencombi blijft ook erg leuk! 

Motorruim:
[img]http://img402.imageshack.us/img402/644/img1227q.jpg[/img]
[img]http://img215.imageshack.us/img215/2645/img1228iw.jpg[/img]
[img]http://img291.imageshack.us/img291/4411/img1229k.jpg[/img]
[img]http://img97.imageshack.us/img97/7969/img1230b.jpg[/img]
wie weet waar deze stekkers aan horen? (niet de percolatiefan, die stekker ligt ergens anders) ik heb i.i.g. niks meer over waar ze op zouden kunnen
(auto is ph1 met een ph2 blok, maar niet alle bijbehorende randorganen)
[img]http://img402.imageshack.us/img402/644/img1227q.jpg[/img]
[img]http://img215.imageshack.us/img215/2645/img1228iw.jpg[/img]
[img]http://img291.imageshack.us/img291/4411/img1229k.jpg[/img]
[img]http://img97.imageshack.us/img97/7969/img1230b.jpg[/img]
wie weet waar deze stekkers aan horen? (niet de percolatiefan, die stekker ligt ergens anders) ik heb i.i.g. niks meer over waar ze op zouden kunnen

5GTT & clio II 1.6 16v
thanx heren, ben er zelf ook blij mee
uitlaat is gefabriceerd door Oskam USA trucks uit Cothen, dus qua eindstuk had ik meer keus in formaat rioolpijp dan de kleinere
Maar vind deze keuze zeer geslaagd. een hele verbetering t.o.v. de Remus....
Minpuntje is dat de monteur het eindstuk gelijk heeft gehouden met de bumper, vind het eigenlijk mooier als ie iets uitsteekt (niet zover als origineel)
De bocht onder de downpipe komt nu alleen onder het subframe uit, dus die moet nog wat hoger gehangen worden (downpipe iets inkorten)

uitlaat is gefabriceerd door Oskam USA trucks uit Cothen, dus qua eindstuk had ik meer keus in formaat rioolpijp dan de kleinere

Maar vind deze keuze zeer geslaagd. een hele verbetering t.o.v. de Remus....
Minpuntje is dat de monteur het eindstuk gelijk heeft gehouden met de bumper, vind het eigenlijk mooier als ie iets uitsteekt (niet zover als origineel)
De bocht onder de downpipe komt nu alleen onder het subframe uit, dus die moet nog wat hoger gehangen worden (downpipe iets inkorten)
5GTT & clio II 1.6 16v
lederen interieur uit de GTS overgezet (ben er nog steeds er blij mee Ed!
)
[img]http://img689.imageshack.us/img689/8486/img1233o.jpg[/img]
middenconsole, bovenste helft met carbon bekleed:
[img]http://img541.imageshack.us/img541/746/img1232.jpg[/img]
Matzwart gepoedercoate willies met gepolijst randje
(moet alleen de naafkapjes nog even spuiten)
[img]http://img266.imageshack.us/img266/283/img1236q.jpg[/img]

[img]http://img689.imageshack.us/img689/8486/img1233o.jpg[/img]
middenconsole, bovenste helft met carbon bekleed:
[img]http://img541.imageshack.us/img541/746/img1232.jpg[/img]
Matzwart gepoedercoate willies met gepolijst randje

[img]http://img266.imageshack.us/img266/283/img1236q.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door Allartino op wo 5 mei 2010 17:55, 1 keer totaal gewijzigd.
5GTT & clio II 1.6 16v
middenconsole met 3m-dinoc folie?
dan denk ik dat jij goede folie nog niet gezien hebt 

mooi hoor!
inderdaad fabriceer ik de Donwpipes altijd iets te lang.
gewoon effe iets inkorten en klaar.
voor he mooie zou ik poersoonlijk nog effe een stukkie flex uitlaatpijp er tussen lassen.
trilt het allemaal niet zo erg en vangt het kantelen v/d motor wat meer op.

inderdaad fabriceer ik de Donwpipes altijd iets te lang.
gewoon effe iets inkorten en klaar.
voor he mooie zou ik poersoonlijk nog effe een stukkie flex uitlaatpijp er tussen lassen.
trilt het allemaal niet zo erg en vangt het kantelen v/d motor wat meer op.
waarschijnlijk niet
ik ken alleen de folie waar gewoon grijze en zwarte blokjes op gedrukt staan. Het mooie van carbon vind ik juist het effect als de kijk hoek verandert. Hier zit ook een flinke laag blank overheen wat het 3D effect nog meer naar voren brengt
edit: heb dat 3M spul even bekeken (voor zover dat gaat op een foto) en dat ziet er inderdaad wel beter uit. Maar er gaat toch niks boven het echte carbon.

edit: heb dat 3M spul even bekeken (voor zover dat gaat op een foto) en dat ziet er inderdaad wel beter uit. Maar er gaat toch niks boven het echte carbon.
Laatst gewijzigd door Allartino op wo 5 mei 2010 18:14, 1 keer totaal gewijzigd.
5GTT & clio II 1.6 16v
toch wel doen? kan me inderdaad wel voorstellen dat er nu wat meer spanning op komt te staan door het kantelen, de uitlaat is in het midden ook nog vastgezet met een extra steun, die hem nog meer tegenhoudt...mark 5t schreef:mooi hoor!![]()
inderdaad fabriceer ik de Donwpipes altijd iets te lang.
gewoon effe iets inkorten en klaar.
voor he mooie zou ik poersoonlijk nog effe een stukkie flex uitlaatpijp er tussen lassen.
trilt het allemaal niet zo erg en vangt het kantelen v/d motor wat meer op.
bedankt voor de tip

5GTT & clio II 1.6 16v
Ik heb die 3M folie thuis liggen en valt me niet tegen!
Is gewoon een laag carbon met plakkant, wie weet kunnen we in de toekomst vergelijken
Is gewoon een laag carbon met plakkant, wie weet kunnen we in de toekomst vergelijken

checkAllartino schreef:bah, folie
![]()
nee, dit is echt carbon, folie vind ik geen porum
wie kan er van de laatste foto een avatar voor me maken? dat verkleinen ben ik allemaal niet zo handig in...

Allartino schreef:
[img]http://img97.imageshack.us/img97/7969/img1230b.jpg[/img]
wie weet waar deze stekkers aan horen? (niet de percolatiefan, die stekker ligt ergens anders) ik heb i.i.g. niks meer over waar ze op zouden kunnen(auto is ph1 met een ph2 blok, maar niet alle bijbehorende randorganen)
5GTT & clio II 1.6 16v
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Als ik me niet vergis heeft ie wel met je percolatie fan te maken ...
Normaal zit er een soort klep in het midden tegen je schutboord aan die weer een slang naar de bovenkant van de percolatie fan brengt....
En die stekker hoort onder op de klep te zitten ...en die 2 kleine stekkertjes normaal op de voet van je carb daar meet ie of de percolatie fan aan moet gaan ja of te nee
Normaal zit er een soort klep in het midden tegen je schutboord aan die weer een slang naar de bovenkant van de percolatie fan brengt....
En die stekker hoort onder op de klep te zitten ...en die 2 kleine stekkertjes normaal op de voet van je carb daar meet ie of de percolatie fan aan moet gaan ja of te nee
dat eerste zou inderdaad wel kunnen. perc fan had ik wel, maar niet die extra ph2 slangen aansluitingen + klep.
de sensor op de voet van de carb daar zitten wel stekkers op (rode en witte draad, nog net te zien)
of die paarse horen er op, maar dan weet ik weer niet waar die rode en witte op horen
de sensor op de voet van de carb daar zitten wel stekkers op (rode en witte draad, nog net te zien)
of die paarse horen er op, maar dan weet ik weer niet waar die rode en witte op horen

5GTT & clio II 1.6 16v
-
- Berichten: 181
- Lid geworden op: ma 8 mar 2010 18:58
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Waar komen die rode en die witte vandaan ?
die twee grijze en die bosch stekker zijn idd van de perc fan , op 1 van deze 2 grijze draden staat ook continu spanning , ook met contact uit ( en is ongezekerd) dus
Misschien is wit en rood wel van je ventilator motor ?
anders even een
die twee grijze en die bosch stekker zijn idd van de perc fan , op 1 van deze 2 grijze draden staat ook continu spanning , ook met contact uit ( en is ongezekerd) dus

Misschien is wit en rood wel van je ventilator motor ?
anders even een

die zwarte stekker is niet van de percfan, die ligt ergens anders. (ziet er wel hetzelfde uit trouwens)
Dit is een nieuwe kabelboom en heb 'm vergeleken met de oude. Dit zijn echt 2 stekkers die ik overheb t.o.v. de oude, 'n '86 uitvoering, nog voor de eerste wijzigingen. bij de latere modellen zit er nog meer op de parcfan aangesloten, maar weet niet of daar ook deze stekkers op zitten. De auto loopt prima en alles doet 't, dus niks aan het handje, maar zou 't gewoon graag willen weten
die grijze (paarse) zijn doorverbonden met het witte dingetje wat je ziet, daar zit een metalen verbinding in
Dit is een nieuwe kabelboom en heb 'm vergeleken met de oude. Dit zijn echt 2 stekkers die ik overheb t.o.v. de oude, 'n '86 uitvoering, nog voor de eerste wijzigingen. bij de latere modellen zit er nog meer op de parcfan aangesloten, maar weet niet of daar ook deze stekkers op zitten. De auto loopt prima en alles doet 't, dus niks aan het handje, maar zou 't gewoon graag willen weten

die grijze (paarse) zijn doorverbonden met het witte dingetje wat je ziet, daar zit een metalen verbinding in

5GTT & clio II 1.6 16v
5GTT & clio II 1.6 16v
-
- Berichten: 2305
- Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
- Car: 5 GT Turbo
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Nog even over die stekkertjes die je over hebt.
Ik heb dat ook.
Schijnt dan een kabelboom van een BS te zijn.
Weet niet meer precies waar het voor is maar het is iets dat alleen op een BS zit en niet op oudere modellen. (iets van startonderbreking of weet ik het wat)
Ze (=die twee losse paarse) moeten in ieder geval doorverbonden blijven anders zou hij niet starten.
Dit heeft Jeroen Lubking me toen ooit verteld.
Die andere is inderdaad van het percfan-systeem (gaat onderin die cilinder die tegen het schutbord aan zit achter de carb)
Ik heb dat ook.
Schijnt dan een kabelboom van een BS te zijn.
Weet niet meer precies waar het voor is maar het is iets dat alleen op een BS zit en niet op oudere modellen. (iets van startonderbreking of weet ik het wat)
Ze (=die twee losse paarse) moeten in ieder geval doorverbonden blijven anders zou hij niet starten.
Dit heeft Jeroen Lubking me toen ooit verteld.
Die andere is inderdaad van het percfan-systeem (gaat onderin die cilinder die tegen het schutbord aan zit achter de carb)
hee bedankt voor je antwoord over de stekkers! kan ik dat ook weer vergetenspir@l schreef:Nog even over die stekkertjes die je over hebt.
Ik heb dat ook.
Schijnt dan een kabelboom van een BS te zijn.
Weet niet meer precies waar het voor is maar het is iets dat alleen op een BS zit en niet op oudere modellen. (iets van startonderbreking of weet ik het wat)
Ze (=die twee losse paarse) moeten in ieder geval doorverbonden blijven anders zou hij niet starten.
Dit heeft Jeroen Lubking me toen ooit verteld.
Die andere is inderdaad van het percfan-systeem (gaat onderin die cilinder die tegen het schutbord aan zit achter de carb)



5GTT & clio II 1.6 16v
-
- Berichten: 2305
- Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
- Car: 5 GT Turbo
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Pin me niet vast op die onderbreker hoor!
Allemaal "2e Hands informatie"
Staat me iets van bij dat als je crashed dat ze dan iets zouden onderbreken.
Tijd geleden alweer dat ik het daar met Jeroen over heb gehad.
Allemaal "2e Hands informatie"

Staat me iets van bij dat als je crashed dat ze dan iets zouden onderbreken.
Tijd geleden alweer dat ik het daar met Jeroen over heb gehad.
vandaag sinds lange tijd weer eens een stuk in de gt gereden, toch wel weer erg leuk
alleen doen zich nu wat electrische storingen voor:
de benzine meter danst aardig op en neer, en als ik het mist achterlicht aan en uit zet, dan gaat langzaam vanzelf het lampje op het dash weer branden, tot ie weer brandt alsof ie aan staat
en ik heb zo'n hekel aan electrische storingen....


alleen doen zich nu wat electrische storingen voor:
de benzine meter danst aardig op en neer, en als ik het mist achterlicht aan en uit zet, dan gaat langzaam vanzelf het lampje op het dash weer branden, tot ie weer brandt alsof ie aan staat

en ik heb zo'n hekel aan electrische storingen....

5GTT & clio II 1.6 16v
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
De simpele oplossing .............haal de plusppol los van de accu 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Ik zou zeggen kijk de massa van je dash eens na. 
Project: GTT Blue Sport
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Onderaan de A style op de dorpel achter de kunstofkap
Aan beide zijde
Aan beide zijde
het schakelaartje (piano) geeft een plusje aan de stekkerbezetting voor desbetreffend lampje. De andere kant van de lampjes (via stekkerbezetting op het paneel) liggen altijd aan massa. Als je lampje gaat branden terwijl de schakelaar uitstaat wordt er toch een plusje afgegeven, anders kan het lampje niet branden. Denk dus eerder aan je pianoschakelaar.
Mrtn = Maarten