ACT: Clio16V
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Te weinig brandstof of compleet verkeerde ontsteking. Of indd verkeerde brandstof met een chippie...open lucht filter helpt er ook niet bij.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Daar kan het ook in zitten. De 27C256 is een herprogrameerbare chip.alexs schreef:Chip ziet er normaal uit..Ronald1916V schreef: Rijd je met een gechipte ECU rond ofzo op Euro95 ?
MX 27C256PC-12
M24827
TAIWAN
C9813 VPP=12.5V
computer is van binnen ook droog.
Brandstofpomp vertrouw ik ook niet helemaal omdat ze bij een koude de 1e keer altijd afslaat.. Starten lijkt normaal te gaan, tikt netjes 2 seconde 900rpm aan om vervolgens gewoon stil te vallen.. 2e keer na aardig wat rondwentelingen slaat ze aan en blijftie ook draaien..
Overigens heb ik in deze auto ook nooit een begrenzer meegemaakt die ingrijpt... Zou nu zo even niet weten hoe ver ik ben gegaan maar 7000+ zeker..
Kan dus een combi zijn van vanalles wat.. Heb origineel luchtfilter.
Ik kan iig morgen even cyril zijn computer eraan hangen, kijken hoe hij dan loopt.
Overigens heb ik in deze auto ook nooit een begrenzer meegemaakt die ingrijpt... Zou nu zo even niet weten hoe ver ik ben gegaan maar 7000+ zeker..
Kan dus een combi zijn van vanalles wat.. Heb origineel luchtfilter.
Ik kan iig morgen even cyril zijn computer eraan hangen, kijken hoe hij dan loopt.
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
7000+rpm is gewoon gechipt.alexs schreef:Brandstofpomp vertrouw ik ook niet helemaal omdat ze bij een koude de 1e keer altijd afslaat.. Starten lijkt normaal te gaan, tikt netjes 2 seconde 900rpm aan om vervolgens gewoon stil te vallen.. 2e keer na aardig wat rondwentelingen slaat ze aan en blijftie ook draaien..
Overigens heb ik in deze auto ook nooit een begrenzer meegemaakt die ingrijpt... Zou nu zo even niet weten hoe ver ik ben gegaan maar 7000+ zeker..
Kan dus een combi zijn van vanalles wat.. Heb origineel luchtfilter.
Ik kan iig morgen even cyril zijn computer eraan hangen, kijken hoe hij dan loopt.
98 tanken dus.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
16v doet standaard 7200 rpm, niks aan gechipt dus.
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
16v doet 7000rpm.Geert schreef:16v doet standaard 7200 rpm, niks aan gechipt dus.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
blijkbaar verschilt het. net even gezocht en beide waardes worden genoemd. Weet wel dat zowel mike als egbert met hun standaard ecu 7200 rpm draaiden.
Misschien dat de eerste f7p's in de 19's 7000rpm begrenzers hadden?
Misschien dat de eerste f7p's in de 19's 7000rpm begrenzers hadden?
Ok, welke kleur moeten ze hebben en welke vooral niet? Neem aan dat ze schoon moeten zijn en zeker niet verbrand? 
[Learningmodus]

[Learningmodus]
Laatst gewijzigd door alexs op do 29 apr 2010 7:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Zwart = rijk
koffie/melk = goeie verbranding
wit = te arm, mot je absoluut niet hebben ! Minstens 1 bougie zal wit zijn in jouw geval.
edit: hoeveel 95 zit er nog in je tank ? Indien meer dan de helft gooi er dan en busje of 2 octaan booster in, geen ideale oplossing maar dan weet je al iets (en om erger te voorkomen)
koffie/melk = goeie verbranding
wit = te arm, mot je absoluut niet hebben ! Minstens 1 bougie zal wit zijn in jouw geval.
edit: hoeveel 95 zit er nog in je tank ? Indien meer dan de helft gooi er dan en busje of 2 octaan booster in, geen ideale oplossing maar dan weet je al iets (en om erger te voorkomen)
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Wilde ik je net gaan vragen 
Ik had nog pak en beet iets minder dan 1/4 95 erin zitten.

Ik had nog pak en beet iets minder dan 1/4 95 erin zitten.
1/4 tank, dan kan je nu best volgooien met 98.
Let wel, dit is GEEN oplossing van jouw probleem. Ik lees hierboven enorme cowboy verhalen maar als je een std motor hebt dan ligt het zeker niet aan de brandstof. Het is een middeltje om erger te voorkomen. Volgens mij ligt jouw probeem ergens anders.
Let wel, dit is GEEN oplossing van jouw probleem. Ik lees hierboven enorme cowboy verhalen maar als je een std motor hebt dan ligt het zeker niet aan de brandstof. Het is een middeltje om erger te voorkomen. Volgens mij ligt jouw probeem ergens anders.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Ik zie de vragen al komen, dus som ze even voor je op:
benzinetraject nalopen, brandstoffilter wisselen, benzinedrukregelaar effe doorblazen. Benzinepomp kan je testen door een meter vlak voor de rail ertussen te zetten, deze moet 3 bar zijn.
1 van de injectoren die vuil is en niet genoeg inspuiting geeft.
Bougies nalopen, kleur checken, in het beste geval weet je aan de hand hiervan welke cilinder het niet naar behoren doet. Heb je een brandstof drukprobleem kunnen ze allemaal wit zijn, dan ga je eerst naar de benzinepomp en filter kijken.
Ik veronderstel dat je timing in orde vermits de auto naar behoren rijd.
Hier zou ik persoonlijk mee beginnen.
benzinetraject nalopen, brandstoffilter wisselen, benzinedrukregelaar effe doorblazen. Benzinepomp kan je testen door een meter vlak voor de rail ertussen te zetten, deze moet 3 bar zijn.
1 van de injectoren die vuil is en niet genoeg inspuiting geeft.
Bougies nalopen, kleur checken, in het beste geval weet je aan de hand hiervan welke cilinder het niet naar behoren doet. Heb je een brandstof drukprobleem kunnen ze allemaal wit zijn, dan ga je eerst naar de benzinepomp en filter kijken.
Ik veronderstel dat je timing in orde vermits de auto naar behoren rijd.
Hier zou ik persoonlijk mee beginnen.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Lijkt bijna placebo, maar nu met octaanbooster trekt hij zonder stoten of inhouden op en loopt hij nu stationair gewoon regelmatig.. Ik ga maar 'ns aan de slag dan
thx voor je checklist 

-
- Berichten: 693
- Lid geworden op: ma 27 nov 2006 13:05
- Locatie: Oostvoorne
Ik heb het niet met stationair draaien alleen met optrekken.
Dus ik neem aan dat het met een lager te maken heeft?
En het komt bij het wiel vandaan.
Dus ik neem aan dat het met een lager te maken heeft?
En het komt bij het wiel vandaan.
heb je ook dat ritselen ? Als je het enkel bij belasting hebt zou ik durven zeggen dat je met een identiek probleem zit. Pin me der niet op vast, het is enkel een reactie op wat ik lees.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Ik ook alleen met optrekken, herken je dit geluid?Cleaned_Clio_16v schreef:Ik heb het niet met stationair draaien alleen met optrekken.
Dus ik neem aan dat het met een lager te maken heeft?
En het komt bij het wiel vandaan.
http://www.youtube.com/watch?v=Due7mkTHMlw
Goed, hier de bougies, niet echt wit
[img]http://infiltrate.nl/clio/P1060456.JPG[/img]
[img]http://infiltrate.nl/clio/P1060455.JPG[/img]
[img]http://infiltrate.nl/clio/P1060454.JPG[/img]
[img]http://infiltrate.nl/clio/P1060457.JPG[/img]
Beetje zwart.. Nummer 3 is gek genoeg wat droog.. :? Sowieso maar even schoonmaken.
Wat betreft de benzinepomp
[img]http://infiltrate.nl/clio/P1060461.JPG[/img]
t gekke kokertje die ik niet kan plaatsen, de + gaat er doorheen van de pomp...
[img]http://infiltrate.nl/clio/P1060458.JPG[/img]
En de computer
[img]http://infiltrate.nl/clio/P1060445.JPG[/img]
Zat net wat te friemelen aan de benzinepomp, valt plots de auto uit.......

Laatst gewijzigd door alexs op do 29 apr 2010 12:24, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 693
- Lid geworden op: ma 27 nov 2006 13:05
- Locatie: Oostvoorne
Ik hoor alleen een beetje gekraak.
Maar bij mij kan ik het het beste omschrijven als een aanlopend geluid.
In het begin van het geluid liep het ook aan.
Daarna uit laten lijnen in de hoop dat het over was.
Het aanlopen wel maar datgeluid bleef.
Ik ben ongeveer 3 jaar geleden een keer in een bocht door gegleden en kwam net tot stilstand voor de sloot.
Hierbij kwam de auto wel schuin te hangen maar geen schades ofzo.
Na een maandje of iets kwam opeens mijn luchtfilterslang tussen de banden en de wielkast te zitten.
Misschien dat er hierdoor iets is meegegaan wat nu aan zou kunnen lopen.
Of wat misschien ook zou kunnen is dat mijn spiegel sluit niet goed aan op de deur,zou het kunnen dat er daardoor meer geluid naar binnen komt.
Dit was ik vergeten erbij te zetten.
Maar bij mij kan ik het het beste omschrijven als een aanlopend geluid.
In het begin van het geluid liep het ook aan.
Daarna uit laten lijnen in de hoop dat het over was.
Het aanlopen wel maar datgeluid bleef.
Ik ben ongeveer 3 jaar geleden een keer in een bocht door gegleden en kwam net tot stilstand voor de sloot.
Hierbij kwam de auto wel schuin te hangen maar geen schades ofzo.
Na een maandje of iets kwam opeens mijn luchtfilterslang tussen de banden en de wielkast te zitten.
Misschien dat er hierdoor iets is meegegaan wat nu aan zou kunnen lopen.
Of wat misschien ook zou kunnen is dat mijn spiegel sluit niet goed aan op de deur,zou het kunnen dat er daardoor meer geluid naar binnen komt.
Dit was ik vergeten erbij te zetten.
hmmhz, bij mij lijkt het nu weg te zijn, ik vertrouw t allemaal niet zo eigenlijk..[img]http://cache2.hyves-static.net/images/s ... hinrub.gif[/img]
Enige wat ik nu gedaan heb in bougies schoon gemaakt, 98 + Wynns octaanbooster erin. Het inhouden is nou ook plots weg..
[img]http://cache2.hyves-static.net/images/s ... hinrub.gif[/img][img]http://cache2.hyves-static.net/images/s ... essive.gif[/img]
Voor de brandstofcicuit te testen moet ik hem even langs brengen om de druk te laten meten, ik heb dat spul niet.. Ik hou jullie wel op de hoogte..
Enige wat ik nu gedaan heb in bougies schoon gemaakt, 98 + Wynns octaanbooster erin. Het inhouden is nou ook plots weg..
[img]http://cache2.hyves-static.net/images/s ... hinrub.gif[/img][img]http://cache2.hyves-static.net/images/s ... essive.gif[/img]
Voor de brandstofcicuit te testen moet ik hem even langs brengen om de druk te laten meten, ik heb dat spul niet.. Ik hou jullie wel op de hoogte..
Ik geloof niet dat branstofpomp een probleem is van arm lopen. Dat is meer hij doet het wel of uberhaupt niet. De regelaar regelt sowieso op 3 bar af.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
bougiekabels wellicht sluiting gemaakt?alexs schreef:hmmhz, bij mij lijkt het nu weg te zijn, ik vertrouw t allemaal niet zo eigenlijk..[img]http://cache2.hyves-static.net/images/s ... hinrub.gif[/img]
Enige wat ik nu gedaan heb in bougies schoon gemaakt, 98 + Wynns octaanbooster erin. Het inhouden is nou ook plots weg..
[img]http://cache2.hyves-static.net/images/s ... hinrub.gif[/img][img]http://cache2.hyves-static.net/images/s ... essive.gif[/img]
Voor de brandstofcicuit te testen moet ik hem even langs brengen om de druk te laten meten, ik heb dat spul niet.. Ik hou jullie wel op de hoogte..
Ok, maar helemaal lekker is dat ding van mij niet want als ik wat aan de stekker zit slaat de motor af..Riël schreef:Ik geloof niet dat branstofpomp een probleem is van arm lopen. Dat is meer hij doet het wel of uberhaupt niet. De regelaar regelt sowieso op 3 bar af.

Ik heb met angst in de benen met natte handen me de bougiekabel langs gelopen, die sluiten zover ik kon voelen niet.Jean-Paul-S schreef:bougiekabels wellicht sluiting gemaakt?alexs schreef:hmmhz, bij mij lijkt het nu weg te zijn, ik vertrouw t allemaal niet zo eigenlijk..[img]http://cache2.hyves-static.net/images/s ... hinrub.gif[/img]
Enige wat ik nu gedaan heb in bougies schoon gemaakt, 98 + Wynns octaanbooster erin. Het inhouden is nou ook plots weg..
[img]http://cache2.hyves-static.net/images/s ... hinrub.gif[/img][img]http://cache2.hyves-static.net/images/s ... essive.gif[/img]
Voor de brandstofcicuit te testen moet ik hem even langs brengen om de druk te laten meten, ik heb dat spul niet.. Ik hou jullie wel op de hoogte..

De schachten richting de bougies zijn trouwens ook 'droog' te noemen.
Nu die ECU is echt wel gechipt hoor.
mocht je het weer horen direkt!!!!!! gas los.
voor nu gewoon weer gaan rijden en ik zou er veiligheidshalve gewoon 4 nieuwe pitten inzetten.
verder alleen nog maar 98 tanken en kijken hoe het afloopt.
mocht je het weer horen direkt!!!!!! gas los.
voor nu gewoon weer gaan rijden en ik zou er veiligheidshalve gewoon 4 nieuwe pitten inzetten.
verder alleen nog maar 98 tanken en kijken hoe het afloopt.
-
- Berichten: 215
- Lid geworden op: ma 7 jan 2008 21:04
- Locatie: oude pekela
kijk maar eens naar de chip, daar ligt nog een printje met houder op.Vos schreef:Waar zie je dat aan???mark 5t schreef:Nu die ECU is echt wel gechipt hoor.
een standaard ecu heeft geen uitwisselbare chip
Hardstikke leuk, maar zal deze dan de roemruchtige 5pk meer hebben? 
Wat voor voordeel heeft het nu behalve dat de begrenzer hoger ligt en dat ik 98 moet gebruiken?
ik vond me RSi 16v namelijk veeeeel harder reageren, die was echt een bom op wielen..

Wat voor voordeel heeft het nu behalve dat de begrenzer hoger ligt en dat ik 98 moet gebruiken?
ik vond me RSi 16v namelijk veeeeel harder reageren, die was echt een bom op wielen..
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
die heeft t koppel veel eerder dus niet te vergelijken.alexs schreef:Hardstikke leuk, maar zal deze dan de roemruchtige 5pk meer hebben?
Wat voor voordeel heeft het nu behalve dat de begrenzer hoger ligt en dat ik 98 moet gebruiken?
ik vond me RSi 16v namelijk veeeeel harder reageren, die was echt een bom op wielen..
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
Ik had een RSi'tje met een F7P, het enige wat volgens mij anders was was de versnellingsbak, die was nog van een RSi..Martijn Kool schreef:die heeft t koppel veel eerder dus niet te vergelijken.alexs schreef:Hardstikke leuk, maar zal deze dan de roemruchtige 5pk meer hebben?
Wat voor voordeel heeft het nu behalve dat de begrenzer hoger ligt en dat ik 98 moet gebruiken?
ik vond me RSi 16v namelijk veeeeel harder reageren, die was echt een bom op wielen..
Ik had vanmiddag trouwens weer vaag vermogensverlies rond de 4000rpm.. gelijk maar weer gas los en toch eens de injectors bekijken en nieuwe pitjes erin
-
- Berichten: 197
- Lid geworden op: zo 5 jun 2005 13:05
- Locatie: Lunteren
blijkbaar verschilt het. net even gezocht en beide waardes worden genoemd. Weet wel dat zowel mike als egbert met hun standaard ecu 7200 rpm draaiden.
Misschien dat de eerste f7p's in de 19's 7000rpm begrenzers hadden?
De F7p c575 begrensd op 7400 t/min, zonder kat.
De F7p c57d begrensd op 7000 t/min, met kat.
3<=>clio16v '91__clio 1.4 rt '91__clio 1.4 s '92__clio 16v '94
Ik heb C57D....
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
C575 werd geleverd in Belgie, Frankrijk, Spanje waar toen de milieueisen nog niet zo strikt waren.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 693
- Lid geworden op: ma 27 nov 2006 13:05
- Locatie: Oostvoorne
Heeft iemand enig idee of de Clio 16v ook in de US is geleverd?
En heeft iemand hier misschien foto's van?
En heeft iemand hier misschien foto's van?