Clio 2 phase 2, groot probleem!

Post hier al je vragen over de Clio
Ferdy
Über-Spammer
Berichten: 14304
Lid geworden op: di 6 mei 2003 15:40
Locatie: Grave

What a crap opmerkingen...

Ik heb een Clio II gehad, nooit problemen.
Daarna een Laguna II, de ultieme rampenbak natuurlijk.
Daar 1 keer een kabelboompje voor 200 euro moeten vervangen.
En dat was het !

Dus niet zo mauwen nu :P
Laatst gewijzigd door Ferdy op vr 16 apr 2010 10:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

ik reed een jaar lang dagelijks totaal 25.000 km op een ongerestaureerde 5gtt, zelfs dat viel mee :P
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Ik wou zeggen, bekijk de gemiddelde nieuwe auto eens.. het is 1 groot rampenplan. toevallig dat de Laguna II van 2001-2002 al het roet in het eten gegooit heeft voor Renault, voor de rest vind ik het allemaal nog wel meevallen. :)
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Mijn opmerking was ook lichtelijk sarcastisch bedoeld :p

Heb al 4 jaar een 19 die inmiddels - op een versnellingsbakje na - probleemloos de 269000 km bereikt heeft.
Heb een Clio RS gehad, in 30.000 km alleen een setje nieuwe schijven op gezet (buiten de sapjes om). Rij nu voor dagelijks een laguna I phase II 1.9 dci, met 214000 km op de klok. Loopt als nieuw. Mijn ouders hebben ook de ultieme rampenbak (laguna II phase I), probleemloos van 70k naar 160k gereden. Die hebben ze net ingeruld op een 2007 laguna II phase II.

Dus niet teveel mauwen inderdaad :smile:
Met elke auto kan het een keer tegenvallen, maar over het algemeen mankeert er weinig aan de duurzaamheid & betrouwbaarheid van een Renault mits goed onderhouden.
Bakkums
Berichten: 351
Lid geworden op: vr 15 aug 2008 13:06

Weer contact gehad met de garage. Het probleem zit hem niet in de kabel boom, hij heeft de hele boom na gelopen.

Nu verwacht die een fout in de inspuit computer, deze laat die nu controleren en hopelijk is het dan verholpen. Ben er bang voor.

Kak ding.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Kak onderzoekers.
Die incompetentie bij de dealer om iets niet te vinden irriteert me mateloos.

Als ik bij een bevriende garage binnenloop en iets echt moeilijks vind redden we ons zelfs ALTIJD nog met een simpele bosch testkast, een oscilloscoop en gezond verstand.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
dolf jans
Berichten: 1563
Lid geworden op: do 9 apr 2009 20:38
Car: Clio 2 1.6 16v
Locatie: Twello

Riël schreef:Kak onderzoekers.
Die incompetentie bij de dealer om iets niet te vinden irriteert me mateloos.

Als ik bij een bevriende garage binnenloop en iets echt moeilijks vind redden we ons zelfs ALTIJD nog met een simpele bosch testkast, een oscilloscoop en gezond verstand.

En zo is het (Y)
clio 2 phase 2 1.6 16v dynamique 'H&R'
Remco_Rs
Berichten: 1543
Lid geworden op: do 4 apr 2002 0:00
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

Staat de auto nou bij een dealer of bij een universele garage???

Zo moeilijk kan het niet zijn, Hup uitlezen. En aan de hand van de storingscode .. De reparatie oplossing erbij pakken. En Voila ge ziet op een mooi a4 tje wat je moet meten. en je kan alles uitsluiten..
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Zolang je maar bewust meet en bewust vervangt.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Je wil niet weten hoe vaak we tegenkomen dat iemand volop aan het uitlezen is gegaan om de storing op te sporen en dat het uiteindelijk blijkt dat je met gezond verstand en mechanische kennis het probleem bijna direct had kunnen oplossen.

BDP-sensor vervangen en dan de draadjes verkeerd om monteren bijvoorbeeld. Vervolgens 3 dagen zoeken om het probleem te achterhalen.

Maargoed, daar mee blijf ik wel lekker aan het werk :lol:
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Of iemand die het predicaat 'je krukaslagers zijn kapot' meekrijgt terwijl na zelf onderzoeken een klepstoter tikt (Y).

Of ze zijn inderdaad incompetent of ze zijn gewoon moedwillig mensen op kosten aan het jagen.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Bakkums
Berichten: 351
Lid geworden op: vr 15 aug 2008 13:06

Deze mensen zijn een kleinere dealer hier in de omgeving en hebben zelf een Rally Clio RS. Ze hebben aan de hand van uitlezen de standaard dingen na gemeten en na gekeken. Dus gas pedaal, kabelboom en nu dus de computer.

De computer geeft namelijk af en toe een storing aan en niet continu. Zelf heb ik geen verstand van deze nieuwe technieken. Alleen weet ik wel dat alles er niet makkelijker of goedkoper door word.

Oud onstekingssysteem en oud brandstof injectie en gaskabel systeem, trekt mij toch het meest. ;)
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Dat is gewoon beetje onzin, het principe blijft hetzelfde, alleen zitten er wat meer afhankelijkheden en finetuning aan.

Tegenwoordig kun je ook makkelijk via de laptop een aantal signalen 'loggen' tijdens het rijden en kun je dan op het gemak terugkijken.

Zo hebben wij eens gevonden dat na 1352x de bdp sensor vervangen te zijn geweest bij de dealer (deze gaf geen signaal na meten, en storingscode), waardoor een diesel niet startte, het probleem zat in de startmotor die het elektrisch veld stoorde: aanduwen werkte namelijk wél.

Dan kom je niet ver met de voorgeschreven methodes :) Daarom: gezond verstand.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

DTI zeker? bekend probleem :)
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Ah, dealer Stegehuis toevallig?


Het kan natuurlijk altijd een enorm vervelend probleem zijn.
Op ons eigen forum (http://www.amtgarageforum.nl) heb ik geen zelfde probleem tot nu toe.

Tja, vanaf het begin aan meten en alles checken wat de laatste tijd is vervangen of aangepast.

Succes alvast :)
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Maarten-Jan schreef:DTI zeker? bekend probleem :)
Zeker bekend :D
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Ondertussen wel ja :) Staat ook goed omschreven op problemcar tegenwoordig. Probleem heb ik een jaartje of 5 geleden meegemaakt :) Wel klassiek geval waar de dealer nooit uit komt.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Riël schreef: Staat ook goed omschreven op problemcar tegenwoordig.
*Uch uch*
Die site zoekt zo verschrikkelijk moeilijk (0)
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Spam :P? :wink:
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Adinsx schreef:
Riël schreef: Staat ook goed omschreven op problemcar tegenwoordig.
*Uch uch*
Die site zoekt zo verschrikkelijk moeilijk (0)
:lol:

zijn jullie niet samen?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Er wordt veel naast de kwestie geluld vind ik. Ik sta zelf ook niet te springen van de renault diagnostics. In de eerste plaats krijg je naast het software programma een hele boekenkast waar de bewuste codes instaan. Een veelvoorkomend probleem, wat ook mateloos irritant is voor een monteur, zijn de niet omschreven codes. Bijvoorbeeld, code 128, storing dynamo. Jaaaaaaaa, daar heb je ook veel aan !

En ik heb het al 1000x gezegd, tegenwoordig wordt je bij de meeste dealers gewoon als een nummer behandeld en niet meer als klant.

Bijkomende noot uit inside dealerinfo: een geheel vervangen is goedkoper dan de storing te zoeken en te herstellen.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Ja probleem is dat ze in praktijk nog altijd net zo lang zoeken, en bovendien is 50% van die keren het probleem niet opgelost met het vervangen van een onderdeel.

Naast extra werk en kosten helpt dat ook niet mee aan je klanttevredenheid. Wat is dan goedkoper?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Riël schreef:Ja probleem is dat ze in praktijk nog altijd net zo lang zoeken :p
Dat is 1 van onze selling-points voor de database :)
Er wordt gemiddeld per jaar bijna 12.000 euro aan niet factureerbare zoektijd besteedt. Bij een universeel wel te verstaan.


Maargoed, laten we maar weer ontopic gaan. :)
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Ok, ACT dan maar.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Bakkums
Berichten: 351
Lid geworden op: vr 15 aug 2008 13:06

Stegehuis ja.

Lui zijn wel heel schappelijk, wanneer ik bel staat die mij goed te woord en legt uit wat hij denkt. Dit vind ik persoonlijk prettig om te horen. Anders dan, nee hij doet het nog niet en zijn zoekende.

Ik hoop dat het probleem in de Comp. Zit, want dan is de zoektocht voorbij en kan ik weer eindelijk rijden.

Test: zaterdag 1 mei gelijk 650km rijden.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Mijn punt was: ze weten het dus niet zeker :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Bakkums
Berichten: 351
Lid geworden op: vr 15 aug 2008 13:06

Klopt, maar zulke dingen weet je nooit 100% zeker, daarom wilde hij ook eerst de kabelboom nalopen voordat er een nieuwe in kwam.
dolf jans
Berichten: 1563
Lid geworden op: do 9 apr 2009 20:38
Car: Clio 2 1.6 16v
Locatie: Twello

Beetje eigenwijs zijn we ook wel he (N) ?
Onze eigen clublid Ronald heb ik al eens eerder aangegeven als wonderdokter (Y) .
Waarom Stegehuis sponsoren?
clio 2 phase 2 1.6 16v dynamique 'H&R'
Sander24
Berichten: 6
Lid geworden op: do 4 mar 2010 14:41
Locatie: denekamp

beste renault liefhebbers,

ik heb een renault clio 1.8 16v
ik heb mijn motorblok eruit gehad en er weer ingezet
vanaf dit moment heb ik het zelfde probleem als hierboven is omschreven

hebben jullie voor mij tips zonder dat ik meteen naar renault dealer moet ???

mvg,,
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

Sander24 schreef:beste renault liefhebbers,

ik heb een renault clio 1.8 16v
ik heb mijn motorblok eruit gehad en er weer ingezet
vanaf dit moment heb ik het zelfde probleem als hierboven is omschreven

hebben jullie voor mij tips zonder dat ik meteen naar renault dealer moet ???

mvg,,
dit heeft niets te maken met een clio 1.6 16v. dan even ten eerste.

wat is precies het probleem? TPS sensor eraf gehad(dat rode ding op je gasklephuis)?

wat doet ie exact?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Sander24
Berichten: 6
Lid geworden op: do 4 mar 2010 14:41
Locatie: denekamp

wat heb ik gedaan

ik heb het blok er in zijn geheel uit gehad dus heb alleen de stekkers los gekoppeld en weer aangesloten na verloop van tijd .
voor de rest heb ik niks los gehad van gasklephuis

als ik smorgens met de auto weg wil rijden is het net of de gaskabel ergens klemt. om het gas in te trappen moet je heel veel kracht geven en voelt het alsof de kabel wilt knappen . Maar aan de kabel ligt het niet!!!!
soms heb ik haakgas gehad dus ik heb alles ingespoten met wd40 behalve stekkers de beweegbare delen dus waar de gaskabel aanzit.
nu heb ik gisteren gekeken naar mijn stekkers nu zag ik dus dat ik drie draden heb van een stekker naar gasklep... die de isolatie kwijt zijn of tewel draden liggen bloot!!
nu is mijn vraag kan het zijn dat het dus alleen stekker,draad probleem geeft of is het de complete gasklephuis omdat die dus ook heel zwaar gaat en soms blijft haken. de toeren schommelen enorm en auto slaat af als je rustig rijdt benzine verbruik is fors gestegen 30 euro benzine op 100 km...

mvg,
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

aan de kabel ligt het niet??? mooi wel waarschijnlijk

hij trapt zwaar en blijft soms haken? dit is niets elektrisch puur mechanisch, dus je kabel, gasklephuismechanisme of het pedaal.

loopt de kabel mooi vrij of knikt ie? gasklephuis nergens tegen aan lopen beuken per ongeluk?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Sander24
Berichten: 6
Lid geworden op: do 4 mar 2010 14:41
Locatie: denekamp

hij blijft haken op gasklep huis want toen hij bleef haken was de kabel gwn losjes dus had hij terug moeten gaan maar deed die niet
pedaal is goed

het haken is ook wel beter geworden na het gebruik van wd40
maar de toeten blijven schommelen en dat probleem moet opgeost worden
en als ik hem start en zeg maar in zijn vrij gas geef loopt die gewoon niet mooi je hoort hem gwn stotteren :(:(

mvg,
Bakkums
Berichten: 351
Lid geworden op: vr 15 aug 2008 13:06

Goedendag heren,

Mijn auto loopt nog steeds goed, het was de MAP sensor wat defect was.
Ben momenteel in Denemarken met de auto, maar nu wilde ik de olie peil controleren en kwam het volgende tegen:

[img]http://img97.imageshack.us/img97/3456/foto111a.th.jpg[/img]

Uploaded with ImageShack.us

Weet iemand waar deze stekker aan moet ? Denk dat het met de achterverlichting te maken heeft, want deze doet het ook niet meer :P

Ik kan wel terug naar de garage gaan, maar is nu een beetje ver rijden.

Iemand dus enig idee ?[/img]
Laatst gewijzigd door Bakkums op zo 2 mei 2010 11:50, 2 keer totaal gewijzigd.
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Achteruitverlichting bedoel je? Dat zóu kunnen, dan moet die stekker ergens op je versnellingsbak.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Plaats reactie