ACT: Clio16V
Niet veel meer dan het originele! Misschien dat het een paar pktjes oplevert.
Maar het zal wel beter rijden, en voorlopig goed blijven
De motor had onlangs de 250k gepasseerd, dus hij kon wel een 2e revisie gebruiken
. Had op een cilinder drukverlies (slijtage cilinderwanden), en pakkingen waren echt niet goed meer.
[edit]
Met nokken valt er nog wel wat winst te boeken begreep ik
Maar het zal wel beter rijden, en voorlopig goed blijven

De motor had onlangs de 250k gepasseerd, dus hij kon wel een 2e revisie gebruiken

[edit]
Met nokken valt er nog wel wat winst te boeken begreep ik

laat het, veul geld voor relatief weinig winst.
Tenzij je hogere compressie gaat rijden, mechanische klepstoters steekt icm een gigantisch nokkenasprofiel.
En als je dan toch voor JE-zuigers gaat had je beter de lage compressie kunnen nemen en er een blazer aangehangen. Kan je de rest ook lekker std laten.
Tenzij je hogere compressie gaat rijden, mechanische klepstoters steekt icm een gigantisch nokkenasprofiel.
En als je dan toch voor JE-zuigers gaat had je beter de lage compressie kunnen nemen en er een blazer aangehangen. Kan je de rest ook lekker std laten.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
de vraag is vooral of je zoveel geld in een 1.8 wil steken. Voor het zelfde geld scoor je een 2.0, dan pakt je gelijk 30 pk extra
heb jij ook zo een 2.0 syndroom Geert ?
Je kan toch geen 1.8T vergelijken met een atmo 2.0 ?
Kijk naar Glen en Jochem, iets verlaagde compressie, niet eens upgrade zuigers maar afgedraaide std's en je zit zo aan 200 adw.
Ik durf te beweren dat je met een standaard opstelling, enkel lage compressie zuigers en blazertje zo over de 250 pk vliegt. En dat kost zeker niet het einde van de wereld. Je moet wel met een vers blok van start gaan.
Je kan toch geen 1.8T vergelijken met een atmo 2.0 ?
Kijk naar Glen en Jochem, iets verlaagde compressie, niet eens upgrade zuigers maar afgedraaide std's en je zit zo aan 200 adw.
Ik durf te beweren dat je met een standaard opstelling, enkel lage compressie zuigers en blazertje zo over de 250 pk vliegt. En dat kost zeker niet het einde van de wereld. Je moet wel met een vers blok van start gaan.
ik bekijk puur de euro/pk verhouding.
een turbo setup met alle rand apparatuur kost je zo 2000 euro. en levert laten we zeggen 230 pk op.
een 1.8 athmo opfrissen met andere nokkenassen kost je ook zo 1000 euro. en levert je 145 pk op
Of je scoort een 2.0 met wat kilometers, vervangt de lagers en riem. Dat kost je een kleine 800 euro en levert je 160 pk op.
Ik heb het hier over pk's aan de krukass.
Het is dus gewoon een budget kwestie. Rick16v gaat in mijn opzicht voor de optie met de minste pk/euro.
een turbo setup met alle rand apparatuur kost je zo 2000 euro. en levert laten we zeggen 230 pk op.
een 1.8 athmo opfrissen met andere nokkenassen kost je ook zo 1000 euro. en levert je 145 pk op
Of je scoort een 2.0 met wat kilometers, vervangt de lagers en riem. Dat kost je een kleine 800 euro en levert je 160 pk op.
Ik heb het hier over pk's aan de krukass.
Het is dus gewoon een budget kwestie. Rick16v gaat in mijn opzicht voor de optie met de minste pk/euro.
En een turbo is uiteraard ook net even wat lastiger in dagelijkse dingetjes en wat duurder in onderhoud.
Funfactor gaat wel x999²²²²²²²²²²²²²²²
Funfactor gaat wel x999²²²²²²²²²²²²²²²
je maakt een berekening die eigenlijk geen stand houd, ik lees dat hij JE zuigers gaat aanschaffen ? Dan ben je bijna half weg...
Rest nog, turbo-spruitstuk (nu 150 bij mb)-injectoren-mapsensor-slangen-ic-downpipe/uitlaat-chip. Deze artikelen kan je zo duur maken als je zelf wil.
@Alexs, hoezo duurder in onderhoud ?
Op basis van hetgeen ik zie en weet twijfel ik geen seconde aan de ombouw. De 19T van Henk destijds werd gebruikt als dagdagelijkse auto en die werd niks ontzegt. Zet het goed in elkaar, maak het niet te ingewikkeld en die spullen blijven rijden.
Rest nog, turbo-spruitstuk (nu 150 bij mb)-injectoren-mapsensor-slangen-ic-downpipe/uitlaat-chip. Deze artikelen kan je zo duur maken als je zelf wil.
Op basis van hetgeen ik zie en weet twijfel ik geen seconde aan de ombouw. De 19T van Henk destijds werd gebruikt als dagdagelijkse auto en die werd niks ontzegt. Zet het goed in elkaar, maak het niet te ingewikkeld en die spullen blijven rijden.
Even simpel beredeneerd hoor. Maar een turbo erin stoppen a xxx euro gaat ook ooit stuk. Dus word je onderhoud een paar tientjes duurder. Kort door de bocht. Als het allemaal stevig in elkaar zit zou je inderdaad geen problemen moeten hebben....-jo- schreef: @Alexs, hoezo duurder in onderhoud ?
je kan het ook anders bekijken, en vast gelopen blok levert niet erg veel power meer. Nu weet ik zelf dat de belangrijkste delen goed zijn. Evt. turbo kan wachten..Geert schreef: Het is dus gewoon een budget kwestie. Rick16v gaat in mijn opzicht voor de optie met de minste pk/euro.
Ik heb een t25 hybrid. Past dat aan een 1.8 16v qua opbrengst?-jo- schreef:je maakt een berekening die eigenlijk geen stand houd, ik lees dat hij JE zuigers gaat aanschaffen ? Dan ben je bijna half weg...
-
- Car: R19.R
Turbo is natuurlijk de meeste pk's per euro, maar het moet wel je voorkeur hebben. Kan me voorstellen dat je liever een atmosferische motor hebt, zeker als je wat op het circuit rond boendert. Dus naast de rationele argumenten (die van Jo heel sterk zijn), heb je ook nog persoonlijke voorkeur.
Persoonlijk zou ik er best wel een turbo op willen maar het moet ook allemaal niet te groot worden, klein maar fijn is prima...
Vermogens van boven de 200pk vind ik te veel.
Ik heb zelf nooit kunnen testen of het ook daarwerkelijk zo is maar, ik denk aan een max vermogen van 160-170 wiel pk echt ideaal is voor de Clio anders word het gewoon teveel (hoe moet je dat op de weg krijgen met zo'n gekke clio). Rechtdoor is heel gaaf hoor, maar het mag ook controleerbaar blijven
Vermogens van boven de 200pk vind ik te veel.
Ik heb zelf nooit kunnen testen of het ook daarwerkelijk zo is maar, ik denk aan een max vermogen van 160-170 wiel pk echt ideaal is voor de Clio anders word het gewoon teveel (hoe moet je dat op de weg krijgen met zo'n gekke clio). Rechtdoor is heel gaaf hoor, maar het mag ook controleerbaar blijven

-
- Über-Spammer
Is een 1.8t ook een beetje circuitproof te maken, zonder na x rondes met problemen langs de kant te staan? uiteraard kan alles met oneindig budget, dat weet ik
Wat voor vermogen zou je met een clio 1 op 17" wielen moeten draaien om een beetje gang erin te houden op het circuit?
waarom 17", omdat de wielkasten anders te groot zijn t.o.v. de wielen

Hmm ja die heb ik dan wel weer liggen-jo- schreef:T25 rondom ? Das wel heel klein...Riël schreef:
Ik heb een t25 hybrid. Past dat aan een 1.8 16v qua opbrengst?

-
- Car: Renault 19 2.0 16V
Daarbij zou ik het niets vinden om met een Turbo-motor op het circuit te rijden, een atmosferische motor hangt gewoon lekker aan het gas en dat is wat je moet hebben. Daarbij vind ik 200+ PK op het circuit gewoon niet echt realistisch, vooral omdat er nogal wat mensen zijn die met zo'n vermogen beginnen op het circuit en na 5 jaar nog geen zinnige lijn kunnen rijden.... laat staan een beetje fatsoenlijke rondetijden voor dat vermogen.Jean-Paul-S schreef:Is een 1.8t ook een beetje circuitproof te maken, zonder na x rondes met problemen langs de kant te staan? uiteraard kan alles met oneindig budget, dat weet ikWat voor vermogen zou je met een clio 1 op 17" wielen moeten draaien om een beetje gang erin te houden op het circuit?
Bij de Time-Attack bijvoorbeeld zie je het iedere keer weer, verschrikkelijk mooi opgebouwde turbomotoren die ook gewoon erg lekker lopen, maar het is niets anders dan rechtuitbranden.

Maargoed, volgens mij is die discussie eerder gevoerd hier.
Als jij de onderdelen koopt, kom ik wel naar je toegereden, mag je het inbouwen
(haha
)

(haha

We hebben op de lowboost een MB300 geplaatst, das wel een leuke verhouding. Helaas is er geen flowmap beschikbaar van die turbo en kunnen we hem niet zomaar overschroeven naar een blok met lage compressie. Dat risico is net iets te groot om daar wat te gaan testen.Riël schreef:Hmm ja die heb ik dan wel weer liggen-jo- schreef:T25 rondom ? Das wel heel klein...Riël schreef:
Ik heb een t25 hybrid. Past dat aan een 1.8 16v qua opbrengst?Het schoot zomaar door mij hoofd. Toch ook niet onaardig..
ik heb nog schoepen staan, hmmm.....Lex schreef:Dat kan, laat jij hem dan even zwart spuiten met oranje schoepenwielen dan neem ik hem wel over voor 500,-

Heb er ook een liggen en ik ga hem op een f7p bouwen. We kijken wel wat het doet.Riël schreef:Hmm ja die heb ik dan wel weer liggen-jo- schreef:T25 rondom ? Das wel heel klein...Riël schreef:
Ik heb een t25 hybrid. Past dat aan een 1.8 16v qua opbrengst?Het schoot zomaar door mij hoofd. Toch ook niet onaardig..
Tja te klein is te klein dan heeft proberen weinig zin. Je moet niet hebben dat die turbo bovenin gewoon begint te happen naar lucht.
-
- Car: R19.R
Als ik die rondetijden van de meeste lui van Time Attack zie dan denk je inderdaad, non deju, hebben die lui uberhaupt een idee waar ze in godsnaam mee bezig zijnRonald1916V schreef:Daarbij zou ik het niets vinden om met een Turbo-motor op het circuit te rijden, een atmosferische motor hangt gewoon lekker aan het gas en dat is wat je moet hebben. Daarbij vind ik 200+ PK op het circuit gewoon niet echt realistisch, vooral omdat er nogal wat mensen zijn die met zo'n vermogen beginnen op het circuit en na 5 jaar nog geen zinnige lijn kunnen rijden.... laat staan een beetje fatsoenlijke rondetijden voor dat vermogen.Jean-Paul-S schreef:Is een 1.8t ook een beetje circuitproof te maken, zonder na x rondes met problemen langs de kant te staan? uiteraard kan alles met oneindig budget, dat weet ikWat voor vermogen zou je met een clio 1 op 17" wielen moeten draaien om een beetje gang erin te houden op het circuit?
Bij de Time-Attack bijvoorbeeld zie je het iedere keer weer, verschrikkelijk mooi opgebouwde turbomotoren die ook gewoon erg lekker lopen, maar het is niets anders dan rechtuitbranden.![]()
Maargoed, volgens mij is die discussie eerder gevoerd hier.

Dat is inderdaad mijn Clio geweest, op deze foto zat er een Apex -60mm setje onder. De velgen waren volgens mij verbrede Clio cup wielen, die wielen heb ik destijds verkocht aan Joeri en de Clio is op de sloop beland.Cleaned_Clio_16v schreef:[img]http://i170.photobucket.com/albums/u246 ... IKUK4E.jpg[/img]
En heeft iemand meer foto's/info over velgen en onderstel voor mij van deze Clio?
Op mijn 9-3 zit standaard een T25 (2.0 16V), dat gaat prima tot de 250-260 pk. Al moet ik wel zeggen dat mijn motor geen toerenjanker is, bij de 6000 tpm is de puf er echt uit.GerryTT schreef:Heb er ook een liggen en ik ga hem op een f7p bouwen. We kijken wel wat het doet.Riël schreef:Hmm ja die heb ik dan wel weer liggen-jo- schreef:T25 rondom ? Das wel heel klein...Riël schreef:
Volgens mij zijn het verbrede RSi wielen... Of Clio S wielen. Ik twijfel...Robke schreef:Dat is inderdaad mijn Clio geweest, op deze foto zat er een Apex -60mm setje onder. De velgen waren volgens mij verbrede Clio cup wielen, die wielen heb ik destijds verkocht aan Joeri en de Clio is op de sloop beland.

Weet je hoeveel verschillende types T25 er zijn ?Robke schreef: Op mijn 9-3 zit standaard een T25 (2.0 16V), dat gaat prima tot de 250-260 pk. Al moet ik wel zeggen dat mijn motor geen toerenjanker is, bij de 6000 tpm is de puf er echt uit.
Zitten inderdaad onder een RSIMerijn schreef:Volgens mij zijn het verbrede RSi wielen... Of Clio S wielen. Ik twijfel...Robke schreef:Dat is inderdaad mijn Clio geweest, op deze foto zat er een Apex -60mm setje onder. De velgen waren volgens mij verbrede Clio cup wielen, die wielen heb ik destijds verkocht aan Joeri en de Clio is op de sloop beland.

Of ze ook onder een S geleverd zijn??????
R19 16V '91
Misschien is het wel een grotere die van een SX200 afkomt ofzo, je weet het niet zeker tot Riël met het verlossende antwoord komt. Assumption is the mother of all fuckups.-jo- schreef:Weet je hoeveel verschillende types T25 er zijn ?Robke schreef: Op mijn 9-3 zit standaard een T25 (2.0 16V), dat gaat prima tot de 250-260 pk. Al moet ik wel zeggen dat mijn motor geen toerenjanker is, bij de 6000 tpm is de puf er echt uit.Riel zal wel een T25 bedoelen die eigenlijk voorzien is voor een gt. (.42 of iets in die aard)
Op mijn vraag "wat voor t25 zat er eigenlijk op die motor" krijg ik als antwoord "eentje uit Engeland" 
kun je niet veel mee, maar het is er vast een van Ktec. Ik heb hem nog niet hier.

kun je niet veel mee, maar het is er vast een van Ktec. Ik heb hem nog niet hier.
vreemd probleempje. als het tijd wordt voor m'n clio dat de fan aanslaat, gebeurt er niks. zet je het contact uit, gaat de fan draaien. zet je dan het contact weer aan gaat de fan weer uit.... strange
als je de stekker van het thermocontact af trekt en doorverbind, gaat de fan draaien. bij contact aan hetzelfde en lopende motor ook.
fan is vervangen voor een (getestte) andere en er zit een nieuw thermocontact in.
ik ben nog op zoek geweest naar een relais maar die kon ik ff snel niet vinden.
iemand een oplossingsrichting?
wordt het niks trek ik wel ff 2 draden met zekering naar binnen naar de mistlampschakelaar.
als je de stekker van het thermocontact af trekt en doorverbind, gaat de fan draaien. bij contact aan hetzelfde en lopende motor ook.
fan is vervangen voor een (getestte) andere en er zit een nieuw thermocontact in.
ik ben nog op zoek geweest naar een relais maar die kon ik ff snel niet vinden.
iemand een oplossingsrichting?
wordt het niks trek ik wel ff 2 draden met zekering naar binnen naar de mistlampschakelaar.
Immer wieder die verdammte Holländer