ACT: Clio16V

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Wat denk je dat ie er dan strax aan pk's uit gaat gooien..?
Rick16v
Berichten: 420
Lid geworden op: vr 13 mar 2009 12:21
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Niet veel meer dan het originele! Misschien dat het een paar pktjes oplevert.
Maar het zal wel beter rijden, en voorlopig goed blijven :D

De motor had onlangs de 250k gepasseerd, dus hij kon wel een 2e revisie gebruiken :D. Had op een cilinder drukverlies (slijtage cilinderwanden), en pakkingen waren echt niet goed meer.

[edit]
Met nokken valt er nog wel wat winst te boeken begreep ik :)
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

laat het, veul geld voor relatief weinig winst.

Tenzij je hogere compressie gaat rijden, mechanische klepstoters steekt icm een gigantisch nokkenasprofiel.

En als je dan toch voor JE-zuigers gaat had je beter de lage compressie kunnen nemen en er een blazer aangehangen. Kan je de rest ook lekker std laten.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

de vraag is vooral of je zoveel geld in een 1.8 wil steken. Voor het zelfde geld scoor je een 2.0, dan pakt je gelijk 30 pk extra
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

heb jij ook zo een 2.0 syndroom Geert ?

Je kan toch geen 1.8T vergelijken met een atmo 2.0 ?

Kijk naar Glen en Jochem, iets verlaagde compressie, niet eens upgrade zuigers maar afgedraaide std's en je zit zo aan 200 adw.

Ik durf te beweren dat je met een standaard opstelling, enkel lage compressie zuigers en blazertje zo over de 250 pk vliegt. En dat kost zeker niet het einde van de wereld. Je moet wel met een vers blok van start gaan.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

ik bekijk puur de euro/pk verhouding.

een turbo setup met alle rand apparatuur kost je zo 2000 euro. en levert laten we zeggen 230 pk op.

een 1.8 athmo opfrissen met andere nokkenassen kost je ook zo 1000 euro. en levert je 145 pk op

Of je scoort een 2.0 met wat kilometers, vervangt de lagers en riem. Dat kost je een kleine 800 euro en levert je 160 pk op.

Ik heb het hier over pk's aan de krukass.

Het is dus gewoon een budget kwestie. Rick16v gaat in mijn opzicht voor de optie met de minste pk/euro.
alexs
Berichten: 1160
Lid geworden op: za 16 jun 2007 11:35
Locatie: UT
Contacteer:

En een turbo is uiteraard ook net even wat lastiger in dagelijkse dingetjes en wat duurder in onderhoud.
Funfactor gaat wel x999²²²²²²²²²²²²²²²
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

je maakt een berekening die eigenlijk geen stand houd, ik lees dat hij JE zuigers gaat aanschaffen ? Dan ben je bijna half weg...

Rest nog, turbo-spruitstuk (nu 150 bij mb)-injectoren-mapsensor-slangen-ic-downpipe/uitlaat-chip. Deze artikelen kan je zo duur maken als je zelf wil.

@Alexs, hoezo duurder in onderhoud ?

Op basis van hetgeen ik zie en weet twijfel ik geen seconde aan de ombouw. De 19T van Henk destijds werd gebruikt als dagdagelijkse auto en die werd niks ontzegt. Zet het goed in elkaar, maak het niet te ingewikkeld en die spullen blijven rijden.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
alexs
Berichten: 1160
Lid geworden op: za 16 jun 2007 11:35
Locatie: UT
Contacteer:

-jo- schreef: @Alexs, hoezo duurder in onderhoud ?
Even simpel beredeneerd hoor. Maar een turbo erin stoppen a xxx euro gaat ook ooit stuk. Dus word je onderhoud een paar tientjes duurder. Kort door de bocht. Als het allemaal stevig in elkaar zit zou je inderdaad geen problemen moeten hebben....
Rick16v
Berichten: 420
Lid geworden op: vr 13 mar 2009 12:21
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Geert schreef: Het is dus gewoon een budget kwestie. Rick16v gaat in mijn opzicht voor de optie met de minste pk/euro.
je kan het ook anders bekijken, en vast gelopen blok levert niet erg veel power meer. Nu weet ik zelf dat de belangrijkste delen goed zijn. Evt. turbo kan wachten..
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

-jo- schreef:je maakt een berekening die eigenlijk geen stand houd, ik lees dat hij JE zuigers gaat aanschaffen ? Dan ben je bijna half weg...

Rest nog, turbo-spruitstuk (nu 150 bij mb)-injectoren-mapsensor-slangen-ic-downpipe/uitlaat-chip. Deze artikelen kan je zo duur maken als je zelf wil.

@Alexs, hoezo duurder in onderhoud ?

Op basis van hetgeen ik zie en weet twijfel ik geen seconde aan de ombouw. De 19T van Henk destijds werd gebruikt als dagdagelijkse auto en die werd niks ontzegt. Zet het goed in elkaar, maak het niet te ingewikkeld en die spullen blijven rijden.
Ik heb een t25 hybrid. Past dat aan een 1.8 16v qua opbrengst?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Turbo is natuurlijk de meeste pk's per euro, maar het moet wel je voorkeur hebben. Kan me voorstellen dat je liever een atmosferische motor hebt, zeker als je wat op het circuit rond boendert. Dus naast de rationele argumenten (die van Jo heel sterk zijn), heb je ook nog persoonlijke voorkeur.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Riël schreef:
Ik heb een t25 hybrid. Past dat aan een 1.8 16v qua opbrengst?
T25 rondom ? Das wel heel klein...
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Rick16v
Berichten: 420
Lid geworden op: vr 13 mar 2009 12:21
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Persoonlijk zou ik er best wel een turbo op willen maar het moet ook allemaal niet te groot worden, klein maar fijn is prima...
Vermogens van boven de 200pk vind ik te veel.

Ik heb zelf nooit kunnen testen of het ook daarwerkelijk zo is maar, ik denk aan een max vermogen van 160-170 wiel pk echt ideaal is voor de Clio anders word het gewoon teveel (hoe moet je dat op de weg krijgen met zo'n gekke clio). Rechtdoor is heel gaaf hoor, maar het mag ook controleerbaar blijven :P
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Is een 1.8t ook een beetje circuitproof te maken, zonder na x rondes met problemen langs de kant te staan? uiteraard kan alles met oneindig budget, dat weet ik :p Wat voor vermogen zou je met een clio 1 op 17" wielen moeten draaien om een beetje gang erin te houden op het circuit?

waarom 17", omdat de wielkasten anders te groot zijn t.o.v. de wielen (0)
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

-jo- schreef:
Riël schreef:
Ik heb een t25 hybrid. Past dat aan een 1.8 16v qua opbrengst?
T25 rondom ? Das wel heel klein...
Hmm ja die heb ik dan wel weer liggen :D Het schoot zomaar door mij hoofd. Toch ook niet onaardig..
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Jean-Paul-S schreef:Is een 1.8t ook een beetje circuitproof te maken, zonder na x rondes met problemen langs de kant te staan? uiteraard kan alles met oneindig budget, dat weet ik :p Wat voor vermogen zou je met een clio 1 op 17" wielen moeten draaien om een beetje gang erin te houden op het circuit?

waarom 17", omdat de wielkasten anders te groot zijn t.o.v. de wielen (0)
Daarbij zou ik het niets vinden om met een Turbo-motor op het circuit te rijden, een atmosferische motor hangt gewoon lekker aan het gas en dat is wat je moet hebben. Daarbij vind ik 200+ PK op het circuit gewoon niet echt realistisch, vooral omdat er nogal wat mensen zijn die met zo'n vermogen beginnen op het circuit en na 5 jaar nog geen zinnige lijn kunnen rijden.... laat staan een beetje fatsoenlijke rondetijden voor dat vermogen.

Bij de Time-Attack bijvoorbeeld zie je het iedere keer weer, verschrikkelijk mooi opgebouwde turbomotoren die ook gewoon erg lekker lopen, maar het is niets anders dan rechtuitbranden. :)

Maargoed, volgens mij is die discussie eerder gevoerd hier.
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Nokkenstokken en trottle bodies, dat is wat ik nog wel een keer wil bouwen in een Clio 16v......maar ja....dat zal wel niet meer gebeuren :lol:
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Rick16v
Berichten: 420
Lid geworden op: vr 13 mar 2009 12:21
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Als jij de onderdelen koopt, kom ik wel naar je toegereden, mag je het inbouwen :P :bang:


(haha (L) )
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Dat kan, laat jij hem dan even zwart spuiten met oranje schoepenwielen dan neem ik hem wel over voor 500,- :lol:
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Riël schreef:
-jo- schreef:
Riël schreef:
Ik heb een t25 hybrid. Past dat aan een 1.8 16v qua opbrengst?
T25 rondom ? Das wel heel klein...
Hmm ja die heb ik dan wel weer liggen :D Het schoot zomaar door mij hoofd. Toch ook niet onaardig..
We hebben op de lowboost een MB300 geplaatst, das wel een leuke verhouding. Helaas is er geen flowmap beschikbaar van die turbo en kunnen we hem niet zomaar overschroeven naar een blok met lage compressie. Dat risico is net iets te groot om daar wat te gaan testen.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Rick16v
Berichten: 420
Lid geworden op: vr 13 mar 2009 12:21
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Lex schreef:Dat kan, laat jij hem dan even zwart spuiten met oranje schoepenwielen dan neem ik hem wel over voor 500,- :lol:
ik heb nog schoepen staan, hmmm..... :lol:
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Riël schreef:
-jo- schreef:
Riël schreef:
Ik heb een t25 hybrid. Past dat aan een 1.8 16v qua opbrengst?
T25 rondom ? Das wel heel klein...
Hmm ja die heb ik dan wel weer liggen :D Het schoot zomaar door mij hoofd. Toch ook niet onaardig..
Heb er ook een liggen en ik ga hem op een f7p bouwen. We kijken wel wat het doet.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Tja te klein is te klein dan heeft proberen weinig zin. Je moet niet hebben dat die turbo bovenin gewoon begint te happen naar lucht.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Ronald1916V schreef:
Jean-Paul-S schreef:Is een 1.8t ook een beetje circuitproof te maken, zonder na x rondes met problemen langs de kant te staan? uiteraard kan alles met oneindig budget, dat weet ik :p Wat voor vermogen zou je met een clio 1 op 17" wielen moeten draaien om een beetje gang erin te houden op het circuit?

waarom 17", omdat de wielkasten anders te groot zijn t.o.v. de wielen (0)
Daarbij zou ik het niets vinden om met een Turbo-motor op het circuit te rijden, een atmosferische motor hangt gewoon lekker aan het gas en dat is wat je moet hebben. Daarbij vind ik 200+ PK op het circuit gewoon niet echt realistisch, vooral omdat er nogal wat mensen zijn die met zo'n vermogen beginnen op het circuit en na 5 jaar nog geen zinnige lijn kunnen rijden.... laat staan een beetje fatsoenlijke rondetijden voor dat vermogen.

Bij de Time-Attack bijvoorbeeld zie je het iedere keer weer, verschrikkelijk mooi opgebouwde turbomotoren die ook gewoon erg lekker lopen, maar het is niets anders dan rechtuitbranden. :)

Maargoed, volgens mij is die discussie eerder gevoerd hier.
Als ik die rondetijden van de meeste lui van Time Attack zie dan denk je inderdaad, non deju, hebben die lui uberhaupt een idee waar ze in godsnaam mee bezig zijn :p Vermogens van 500 pk en nog niet eens onder de 2:25 op Assen kunnen komen :worship:
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Cleaned_Clio_16v schreef:[img]http://i170.photobucket.com/albums/u246 ... IKUK4E.jpg[/img]
En heeft iemand meer foto's/info over velgen en onderstel voor mij van deze Clio?
Dat is inderdaad mijn Clio geweest, op deze foto zat er een Apex -60mm setje onder. De velgen waren volgens mij verbrede Clio cup wielen, die wielen heb ik destijds verkocht aan Joeri en de Clio is op de sloop beland.
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

GerryTT schreef:
Riël schreef:
-jo- schreef:
Riël schreef:
Ik heb een t25 hybrid. Past dat aan een 1.8 16v qua opbrengst?
T25 rondom ? Das wel heel klein...
Hmm ja die heb ik dan wel weer liggen :D Het schoot zomaar door mij hoofd. Toch ook niet onaardig..
Heb er ook een liggen en ik ga hem op een f7p bouwen. We kijken wel wat het doet.
Op mijn 9-3 zit standaard een T25 (2.0 16V), dat gaat prima tot de 250-260 pk. Al moet ik wel zeggen dat mijn motor geen toerenjanker is, bij de 6000 tpm is de puf er echt uit.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Robke schreef:Dat is inderdaad mijn Clio geweest, op deze foto zat er een Apex -60mm setje onder. De velgen waren volgens mij verbrede Clio cup wielen, die wielen heb ik destijds verkocht aan Joeri en de Clio is op de sloop beland.
Volgens mij zijn het verbrede RSi wielen... Of Clio S wielen. Ik twijfel... :S
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Robke schreef: Op mijn 9-3 zit standaard een T25 (2.0 16V), dat gaat prima tot de 250-260 pk. Al moet ik wel zeggen dat mijn motor geen toerenjanker is, bij de 6000 tpm is de puf er echt uit.
Weet je hoeveel verschillende types T25 er zijn ? :wink: Riel zal wel een T25 bedoelen die eigenlijk voorzien is voor een gt. (.42 of iets in die aard)
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Jeff rsi
Berichten: 1234
Lid geworden op: vr 26 feb 2010 19:20
Locatie: Noord-Holland

Merijn schreef:
Robke schreef:Dat is inderdaad mijn Clio geweest, op deze foto zat er een Apex -60mm setje onder. De velgen waren volgens mij verbrede Clio cup wielen, die wielen heb ik destijds verkocht aan Joeri en de Clio is op de sloop beland.
Volgens mij zijn het verbrede RSi wielen... Of Clio S wielen. Ik twijfel... :S
Zitten inderdaad onder een RSI (Y) (Als je niet als optie LM had)

Of ze ook onder een S geleverd zijn??????
R19 16V '91
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

-jo- schreef:
Robke schreef: Op mijn 9-3 zit standaard een T25 (2.0 16V), dat gaat prima tot de 250-260 pk. Al moet ik wel zeggen dat mijn motor geen toerenjanker is, bij de 6000 tpm is de puf er echt uit.
Weet je hoeveel verschillende types T25 er zijn ? :wink: Riel zal wel een T25 bedoelen die eigenlijk voorzien is voor een gt. (.42 of iets in die aard)
Misschien is het wel een grotere die van een SX200 afkomt ofzo, je weet het niet zeker tot Riël met het verlossende antwoord komt. Assumption is the mother of all fuckups. :wink:
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

true true !
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Op mijn vraag "wat voor t25 zat er eigenlijk op die motor" krijg ik als antwoord "eentje uit Engeland" :lol:

kun je niet veel mee, maar het is er vast een van Ktec. Ik heb hem nog niet hier.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

vreemd probleempje. als het tijd wordt voor m'n clio dat de fan aanslaat, gebeurt er niks. zet je het contact uit, gaat de fan draaien. zet je dan het contact weer aan gaat de fan weer uit.... strange

als je de stekker van het thermocontact af trekt en doorverbind, gaat de fan draaien. bij contact aan hetzelfde en lopende motor ook.

fan is vervangen voor een (getestte) andere en er zit een nieuw thermocontact in.

ik ben nog op zoek geweest naar een relais maar die kon ik ff snel niet vinden.

iemand een oplossingsrichting?

wordt het niks trek ik wel ff 2 draden met zekering naar binnen naar de mistlampschakelaar.
Immer wieder die verdammte Holländer
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

contactjes van de sensor en stekker wel schoon?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Plaats reactie