ACT: Clio RS

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
alexs
Contacteer:

Mijn kwartje was aan het vallen bij het lezen, maar het kwartje kroop naarmate de discussie weer omhoog, beetje wazige discussie. :)

Eerst aan waterpomp die je hebt liggen maar niet vervangt, dan gaat t plots over OEM/Orgineel wat wel of niet beter is. WTF. Ik ga naar bed.
CySt

Ik laat de waterpomp gewoon monteren, dan is de discussie klaar. :lol:.
Tijmen

CySt schreef:Ik laat de waterpomp gewoon monteren, dan is de discussie klaar. :lol:.
Mijn "beun", zover je een Cotech monteur van Renault zo mag noemen, gaf aan mij aan dat de waterpomp echt heel veel extra werk was en dat ze eigenlijk nooit kapot gaan. Als 'ie wel stuk gaat moet wel weer de multiriem en alle spanners vervangen worden.

Ik wil me helemaal niet mengen in de discussie (hoe vermakelijk het ook is) maar ik weet zeker dat als er een riem op een RS vervangen wordt, zoals het hoort, voor 325 euro dat er iemand zich lelijk in de vingers aan het snijden is.

En dan bedoel ik niet de schrammen die je er aan overhoudt als bezig bent met het vervangen van een riem :p
hoofdredacteur Alpine Magazine Club Renault Sportives
CySt

Tijmen schreef:Mijn "beun", zover je een Cotech monteur van Renault zo mag noemen, gaf aan mij aan dat de waterpomp echt heel veel extra werk was en dat ze eigenlijk nooit kapot gaan. Als 'ie wel stuk gaat moet wel weer de multiriem en alle spanners vervangen worden.

Ik wil me helemaal niet mengen in de discussie (hoe vermakelijk het ook is) maar ik weet zeker dat als er een riem op een RS vervangen wordt, zoals het hoort, voor 325 euro dat er iemand zich lelijk in de vingers aan het snijden is.

En dan bedoel ik niet de schrammen die je er aan overhoudt als bezig bent met het vervangen van een riem :p
Haha.. Tja, ik ben benieuwd dan, aangezien iedereen heel stellig is dat het bijna onmogelijk is voor die prijs. Ik zal nog wel even laten weten wat het hem uiteindelijk is geworden.
alexs
Contacteer:

Vinger kwijt :lol:
Adinsx
Car: M4 Estate GT205

Mee eens Tijmen.

Mijn pa (ook Cotech overigens) vond ook dat de waterpomp wel kon blijven zitten. Niet alleen omdat deze onder de multiriem ligt, en niet, zoals bij andere motoren onder de distributieriem. Maar ook omdat omdat de multiriem toch elke 60.000 vernieuwd moet worden.

Die 60.000km kan de waterpomp nog wel mee. Dat duurt zo'n 3 jaar bij mij, en dan is de Clio ook weer de deur uit ;)

Maargoed, wil je het goed doen, dan vervang je de waterpomp mee.
325 euro zal te laag zijn, tenzij jouw 'beunhaas' het vooral leuk vindt om te doen en leerzaam. Dat zal het zeker zijn. :)
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
CySt

Adinsx schreef:Maargoed, wil je het goed doen, dan vervang je de waterpomp mee.
325 euro zal te laag zijn, tenzij jouw 'beunhaas' het vooral leuk vindt om te doen en leerzaam. Dat zal het zeker zijn. :)
Het is er niet eentje met een schuurtje op een weiland ofzo, dus zo extreem is het ook niet. ;). Hij rekent 35 euro per uur, dus ik ben benieuwd. Maar sowieso zijn de prijzen van de onderdelen lager dan eerder genoemd door -Jo-. -Jo- zei 260 euro met korting, maar zelfs op hbase (wat Brezan zonder korting is) is het 250 euro. De leverancier van mijn beunhaas is tot 50% goedkoper dan Brezan en levert alleen maar OEM onderdelen, dus Gates, Valeo etc.

En ik pak de waterpomp inderdaad maar gewoon mee, dan is de multi in ieder geval de komende 60k weer goed. Die paar tientjes extra zijn ook de kosten niet.
Adinsx

(Y)

Bij deze einde discussie en maar wachten op het resultaat? :)
CySt

Adinsx schreef:(Y)

Bij deze einde discussie en maar wachten op het resultaat? :)
Inderdaad en hij weet ook dat als het toch 100 euro meer wordt, dan is dat ook geen ramp. Zijn 325 was een schatting. Als het 400 blijkt te zijn, dan is dat ook prima. Nog altijd beter dan de ruim 1000 euro bij de dealer. :).
-jo-

maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
CySt

Ahja, dat scheelt inderdaad aardig wat op Ebay. Daar haal je hem in NL bij geen enkele leverancier voor. :).
Adinsx

Vanuit het onbekende Renault topic.

Een Clio phase2 RS172 heeft origineel deze 16" velgen:

[img]http://photos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-ak ... 2694_n.jpg[/img]

Bijbehorende bandenmaat: 195/45 R16

Deze zijn exact hetzelfde als de 15" variant die op de Dynamique uitvoering leverbaar was.
(Bandenmaat zoek ik even op)

Op de phase3 RS182, zoals ik hem heb zijn er behoorlijk veranderingen doorgevoerd.
Ook de velgen zijn veranderd. Dit werd 8-spaaks 16"

Op mijn Clio zo:
[img]http://i263.photobucket.com/albums/ii15 ... 0058-3.jpg[/img]

Voor de 182's met het optionele cup-onderstel werden de wielen antraciet:
[img]http://images.forum-auto.com/mesimages/ ... copier.jpg[/img]

Bandenmaat: 205/45 R16.
De Pilot Exalto PE2 werd speciaal voor de 182 ontwikkeld.
CySt

Bedankt voor de verduidelijking! (Y). Ik vind persoonlijk de 8-spaaks mooier, alleen ben ik niet zo'n fan van de sierboutjes.

En de pijpjes op een Ph3 zijn trouwens echt geil. :D. Passen die einddempers ook op een Ph2, mits je de bumper aanpast?

Cliogek1970 overweegt namelijk om ze te vervangen door een Miltek uitlaatsysteem, dus wie weet komen ze dan op RTC Markt te staan. Overigens wil ik hem verder volledig origineel houden, alleen die pijpjes vind ik toch wel het kersje op de taart. :P.
Adinsx

- Jantes ALIUM 15" (Sport Dynamique) :

[img]http://www.forum-auto.com/uploads/20050 ... trier1.jpg[/img]

Ref : 82 00 309 359

- Jantes ALIUM 16" (RS 2) :

[img]http://www.forum-auto.com/uploads/20041 ... 428_rs.jpg[/img]

Ref : 82 00 109 001
Adinsx

CySt schreef:Bedankt voor de verduidelijking! (Y). Ik vind persoonlijk de 8-spaaks mooier, alleen ben ik niet zo'n fan van de sierboutjes.

En de pijpjes op een Ph3 zijn trouwens echt geil. :D. Passen die einddempers ook op een Ph2, mits je de bumper aanpast?

Cliogek1970 overweegt namelijk om ze te vervangen door een Miltek uitlaatsysteem, dus wie weet komen ze dan op RTC Markt te staan. Overigens wil ik hem verder volledig origineel houden, alleen die pijpjes vind ik toch wel het kersje op de taart. :P.
Gaat niet werken. Of je moet de bak waar je reservewiel in ligt eruit slijpen ;)
Die is namelijk bij de 182 ook verdwenen.

Arno hier op het forum heeft wel een phase2 met 2 pijpen, weet alleen niet hoe hij het opgelost heeft.

Daarnaast vind ik het not-done op een phase2, maargoed, daarover verschillen ook de meningen ;)

trouwens, een originele, op jouw bestaande pijp maken gaat ook veel bak en braad werk worden. Dan zul je ook richting after-market moeten.
CySt

Adinsx schreef:Gaat niet werken. Of je moet de bak waar je reservewiel in ligt eruit slijpen ;)
Die is namelijk bij de 182 ook verdwenen.

Arno hier op het forum heeft wel een phase2 met 2 pijpen, weet alleen niet hoe hij het opgelost heeft.

Daarnaast vind ik het not-done op een phase2, maargoed, daarover verschillen ook de meningen ;)

trouwens, een originele, op jouw bestaande pijp maken gaat ook veel bak en braad werk worden. Dan zul je ook richting after-market moeten.
Oh, dat is wel jammer.. Dan heb je 2 pijpjes, maar bij een lekke band heb je dus een probleem. :P.

Overigens kun je ook zoiets doen, maar ik vind dat persoonlijk echt verkr@chting van de auto (om over de achterlichten nog maar te zwijgen):

[img]http://i66.photobucket.com/albums/h278/ ... nieuw1.jpg[/img]
Adinsx

Ik ben een origineel freak ;)

Weet niet of je de discussie over uitlaten gevolgd hebt?

Originele uitlaat voor mijn Clio (2 dempers dus) kosten 1037 euro bij Renault.
Een Milltek systeem voor de 182 kost 560 euro.

Is nogal een verschil en toch neig ik naar de originele (0)
CySt

Adinsx schreef:Originele uitlaat voor mijn Clio (2 dempers dus) kosten 1037 euro bij Renault.
Poeh, wat een geld.. :s. Maar ik moet zeggen, het staat wel kek. :lol:.

Is dit die Milltek trouwens:

[img]http://www.peakrpm.com/catalog/images/C ... 500%29.jpg[/img]
Adinsx

Jep, en het klinkt zo:

CySt

Tja, het klinkt wel bruut. Maar nu bij mijn 16v heb ik een K&N erop zitten en recht van voor toch achter, met een Laser einddemper. Hartstikke leuk, iedereen kijkt om en als je bij 4500 toeren het gas los laat, knalt de uitlaat als een gek..

Maar de oase van rust in de RS is ook wel erg prettig. Een mooie burgerbak, die stiekem bloedsnel is. :P.

Overigens blijft er bij jouw auto inderdaad maar weinig ruimte over voor een reservewiel. :lol:. Maar bij de Ph3 is er dus geen bak/inham in de kofferruimte?

Afbeelding
Adinsx

Nee, er is geen reservewiel meer. Wel een bandenspulflesje.

Overigens heb ik wel een volwaardig reservewiel achterin liggen. Moet niet hebben dat ik niet verder kan rijden ;)
CySt

Adinsx schreef:Nee, er is geen reservewiel meer. Wel een bandenspulflesje.

Overigens heb ik wel een volwaardig reservewiel achterin liggen. Moet niet hebben dat ik niet verder kan rijden ;)
Dus de boodschappen gaan op de achterbank. :D.
Adinsx

Nee hoor. Past wel wel naast.

1 kratje althans ;)
[img]http://i263.photobucket.com/albums/ii15 ... 0076-2.jpg[/img]

Maar m'n vriendin heeft een Twingo II, dus die gebruiken we voor de boodschappen ;)
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

CySt schreef:
Adinsx schreef:Nee, er is geen reservewiel meer. Wel een bandenspulflesje.

Dus de boodschappen gaan op de achterbank. :D.
In de twingo van zn vriendin ;-) Als man hoor je toch..... (F)
CySt

Adinsx schreef:Nee hoor. Past wel wel naast.

1 kratje althans ;)
[img]http://i263.photobucket.com/albums/ii15 ... 0076-2.jpg[/img]

Maar m'n vriendin heeft een Twingo II, dus die gebruiken we voor de boodschappen ;)
Oh, dat heb je netjes opgelost. (Y).
CySt

Yay, ik krijg net een belletje. De papieren zijn binnen, ik ga vanmiddag mijn RS ophalen! :D.
alexs
Contacteer:

in een korte oogwenk dacht ik wat de fuck, een taart achterin je auto? :lol: :lol:
Petertje5

voor de phase 1 en 2 kun je altijd nog deze uitlaat van K-tec kopen, ga ik zelf ook doen:

http://www.k-tecracing.com/show_product ... id=2&pic=3
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

CySt schreef:Yay, ik krijg net een belletje. De papieren zijn binnen, ik ga vanmiddag mijn RS ophalen! :D.
Je kan gewoon een uitlaat van supersprint kopen hoor dan heb je ph3 style:
[img]http://www.supersprint.com/public/images/23935.jpg[/img]
[img]http://www.supersprint.com/public/images/16427.jpg[/img]
http://www.supersprint.com/USP00rencli20.asp
alexs
Contacteer:

CySt schreef:Yay, ik krijg net een belletje. De papieren zijn binnen, ik ga vanmiddag mijn RS ophalen! :D.
And there he is

[img]http://infiltrate.nl/clio/P1050881.JPG[/img]

Gelijk naar de garage. (0) (0)
Ding staat trouwens nog niet in het register.
Erikjuhh

Heerlijke kleur.
tutuur
Clubsponsor

jezus wat is deze pagina snel gevuld zeg :lol:

zou je voor mij op kunnen zoeken wat de precieze maten van de velgen zijn adinsx? mijn dank is zeer groot (Y)

edit: heb net gekeken en de bandemaat is 185/55/15 net als een clio 16v standaard, wat is de breedte van die velgen? dan vermoed ik dat die hetzelfde is.....
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

tutuur schreef:j#$!s wat is deze pagina snel gevuld zeg :lol:

zou je voor mij op kunnen zoeken wat de precieze maten van de velgen zijn adinsx? mijn dank is zeer groot (Y)

edit: heb net gekeken en de bandemaat is 185/55/15 net als een clio 16v standaard, wat is de breedte van die velgen? dan vermoed ik dat die hetzelfde is.....
6.5 of 7 j. hoe dan ook, RS velgen passen onder een 5, martijn brouwer heeft ze er ook onder zitten. ;-)
tutuur
Clubsponsor

i know, kon laatst een set kopen voor 150 euro.... meteen gebeld en kon ze de volgende dag ophalen... bel ik de volgende dag, zijn ze weg |:

lekker afspraken maken he....
-jacco-
Über-Spammer

Gerald schreef:
tutuur schreef:j#$!s wat is deze pagina snel gevuld zeg :lol:

6.5 of 7 j. hoe dan ook, RS velgen passen onder een 5, martijn brouwer heeft ze er ook onder zitten. ;-)
Nice :D
Weet je ook wat voor bandenmaat? :grin:
Of Martijn misschien als ie meeleest ;)

Heb nog een set liggen, zo goed als nieuw (zelfs geen vuil aan de binnenkant van de velg :D )

Moeten er maar es onder gezet gaan worden 8)
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Plaats reactie