Eerst aan waterpomp die je hebt liggen maar niet vervangt, dan gaat t plots over OEM/Orgineel wat wel of niet beter is. WTF. Ik ga naar bed.
Mijn "beun", zover je een Cotech monteur van Renault zo mag noemen, gaf aan mij aan dat de waterpomp echt heel veel extra werk was en dat ze eigenlijk nooit kapot gaan. Als 'ie wel stuk gaat moet wel weer de multiriem en alle spanners vervangen worden.CySt schreef:Ik laat de waterpomp gewoon monteren, dan is de discussie klaar..
Haha.. Tja, ik ben benieuwd dan, aangezien iedereen heel stellig is dat het bijna onmogelijk is voor die prijs. Ik zal nog wel even laten weten wat het hem uiteindelijk is geworden.Tijmen schreef:Mijn "beun", zover je een Cotech monteur van Renault zo mag noemen, gaf aan mij aan dat de waterpomp echt heel veel extra werk was en dat ze eigenlijk nooit kapot gaan. Als 'ie wel stuk gaat moet wel weer de multiriem en alle spanners vervangen worden.
Ik wil me helemaal niet mengen in de discussie (hoe vermakelijk het ook is) maar ik weet zeker dat als er een riem op een RS vervangen wordt, zoals het hoort, voor 325 euro dat er iemand zich lelijk in de vingers aan het snijden is.
En dan bedoel ik niet de schrammen die je er aan overhoudt als bezig bent met het vervangen van een riem
Het is er niet eentje met een schuurtje op een weiland ofzo, dus zo extreem is het ook niet.Adinsx schreef:Maargoed, wil je het goed doen, dan vervang je de waterpomp mee.
325 euro zal te laag zijn, tenzij jouw 'beunhaas' het vooral leuk vindt om te doen en leerzaam. Dat zal het zeker zijn.
Inderdaad en hij weet ook dat als het toch 100 euro meer wordt, dan is dat ook geen ramp. Zijn 325 was een schatting. Als het 400 blijkt te zijn, dan is dat ook prima. Nog altijd beter dan de ruim 1000 euro bij de dealer.Adinsx schreef:
Bij deze einde discussie en maar wachten op het resultaat?
Ahja, dat scheelt inderdaad aardig wat op Ebay. Daar haal je hem in NL bij geen enkele leverancier voor.-jo- schreef:260 aan de deur geleverd.
Het kan goedkoper ook:
http://cgi.ebay.co.uk/RENAULT-CLIO-2-0- ... 33513c8197
http://cgi.ebay.co.uk/Renault-Clio-Spor ... 1c10b983ae
http://cgi.ebay.co.uk/WATER-PUMP-GASKET ... 56332c9fc6
Gaat niet werken. Of je moet de bak waar je reservewiel in ligt eruit slijpenCySt schreef:Bedankt voor de verduidelijking!. Ik vind persoonlijk de 8-spaaks mooier, alleen ben ik niet zo'n fan van de sierboutjes.
En de pijpjes op een Ph3 zijn trouwens echt geil.. Passen die einddempers ook op een Ph2, mits je de bumper aanpast?
Cliogek1970 overweegt namelijk om ze te vervangen door een Miltek uitlaatsysteem, dus wie weet komen ze dan op RTC Markt te staan. Overigens wil ik hem verder volledig origineel houden, alleen die pijpjes vind ik toch wel het kersje op de taart..
Oh, dat is wel jammer.. Dan heb je 2 pijpjes, maar bij een lekke band heb je dus een probleem.Adinsx schreef:Gaat niet werken. Of je moet de bak waar je reservewiel in ligt eruit slijpen
Die is namelijk bij de 182 ook verdwenen.
Arno hier op het forum heeft wel een phase2 met 2 pijpen, weet alleen niet hoe hij het opgelost heeft.
Daarnaast vind ik het not-done op een phase2, maargoed, daarover verschillen ook de meningen
trouwens, een originele, op jouw bestaande pijp maken gaat ook veel bak en braad werk worden. Dan zul je ook richting after-market moeten.
Poeh, wat een geld..Adinsx schreef:Originele uitlaat voor mijn Clio (2 dempers dus) kosten 1037 euro bij Renault.
In de twingo van zn vriendinCySt schreef:Dus de boodschappen gaan op de achterbank.Adinsx schreef:Nee, er is geen reservewiel meer. Wel een bandenspulflesje.
Overigens heb ik wel een volwaardig reservewiel achterin liggen. Moet niet hebben dat ik niet verder kan rijden.
Oh, dat heb je netjes opgelost.Adinsx schreef:Nee hoor. Past wel wel naast.
1 kratje althans
[img]http://i263.photobucket.com/albums/ii15 ... 0076-2.jpg[/img]
Maar m'n vriendin heeft een Twingo II, dus die gebruiken we voor de boodschappen
Je kan gewoon een uitlaat van supersprint kopen hoor dan heb je ph3 style:CySt schreef:Yay, ik krijg net een belletje. De papieren zijn binnen, ik ga vanmiddag mijn RS ophalen!.
And there he isCySt schreef:Yay, ik krijg net een belletje. De papieren zijn binnen, ik ga vanmiddag mijn RS ophalen!.
6.5 of 7 j. hoe dan ook, RS velgen passen onder een 5, martijn brouwer heeft ze er ook onder zitten.tutuur schreef:j#$!s wat is deze pagina snel gevuld zeg![]()
zou je voor mij op kunnen zoeken wat de precieze maten van de velgen zijn adinsx? mijn dank is zeer groot
edit: heb net gekeken en de bandemaat is 185/55/15 net als een clio 16v standaard, wat is de breedte van die velgen? dan vermoed ik dat die hetzelfde is.....
NiceGerald schreef:6.5 of 7 j. hoe dan ook, RS velgen passen onder een 5, martijn brouwer heeft ze er ook onder zitten.tutuur schreef:j#$!s wat is deze pagina snel gevuld zeg![]()
zou je voor mij op kunnen zoeken wat de precieze maten van de velgen zijn adinsx? mijn dank is zeer groot
edit: heb net gekeken en de bandemaat is 185/55/15 net als een clio 16v standaard, wat is de breedte van die velgen? dan vermoed ik dat die hetzelfde is.....