ACT: 5 GT Turbo

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Plaats reactie
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

tutuur schreef:Als dat jou gedachten gang is kan je dat beter bij elke post erbij zetten, je hebt tegen mij gezegd dat ik lulkoek verkoop maar blijkbaar is dat dus niet zo (F)
Met alle respect maar dat heb ik nergens gezegd. Dat ik het niet met je eens ben en dat je mij ook altijd weet te 'corrigeren', daar heb ik een opmerking over gemaakt :)

Enfin, ieder zijn ding ook, wat zou het mij uitmaken ? ;)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

juist, ik kan begrijpen dat sommige mensen een gt in elkaar ductapen om rondjes mee rond de kerk te rijden.

Maar wees eerlijk, met zoiets rijd je niet naar Frankrijk of Engeland.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

en je hebt natuurlijk scheuren en scheuren (zie babe chat (0) ).

Maar zonder gein, ik denk dat er stiekem best een hoop mensen met een gescheurd huis rijden zonder het te weten (en wellicht te merken). Maar van de andere kant, of het slim is al een gescheurde te monteren dat betwijfel ik idd ook.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Tom, ik was nu al niet meer over die turbo bezig maar eerder over de algemene opbouw.

Vooral dat laatste in je zin slaat de nagel op de kop. Sommige mensen hebben een onnatuurlijke aantrekkingskracht naar de laagste prijs. Of dat wijsheid is laat ik in het midden en spreek ik me niet over uit. Wellicht zal dat besluit genomen worden naargelang de budgetaire mogelijkheden.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

-jo- schreef:juist, ik kan begrijpen dat sommige mensen een gt in elkaar ductapen om rondjes mee rond de kerk te rijden.

Maar wees eerlijk, met zoiets rijd je niet naar Frankrijk of Engeland.
ik zet er geen ducttape aan, maar probeer t wel zo low-budget mogelijk te doen.

ik rij zo ook weer ff naar de action, ff olie inslaan :P

en ja, rij er zo mee naar frankrijk hoor :)
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

-jo- schreef:Tom, ik was nu al niet meer over die turbo bezig maar eerder over de algemene opbouw.

Vooral dat laatste in je zin slaat de nagel op de kop. Sommige mensen hebben een onnatuurlijke aantrekkingskracht naar de laagste prijs. Of dat wijsheid is laat ik in het midden en spreek ik me niet over uit. Wellicht zal dat besluit genomen worden naargelang de budgetaire mogelijkheden.
Dat is waar. Maar ik ga hem zeker niet in elkaar rommelen. Ik heb ook een budget auto, met remklauwen van de RS met de adapterset van Bart V, een leuke Matter rolkooi.

Motorisch heb ik zo mijn eigen idee bij de vijf en dat is sowieso een MB injectie kit, maar ik maak wel zelf mijn slangenwerk. Sowieso simpeler, eigen slangen, geen dure coppercore rad maar gewoon een grotere, waar de aansluitingen beter uitkomen dan dat hopeloos ding origineel (die slang langs de dynamo). Geen dure Samco, maar gewoon buis en samco waar ik flexibiliteit nodig heb.

Ik ben zeker niet uit op het uiterste, maar wel op het simpelste (en dus het meeste fault-proof).
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

@WJ, als je een goede GTT zoekt, heb ik nog wel een grijze voor je hoor :p
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Kan iemand me vertellen hoe ik mijn gele Koni's kan instellen? Op de site van Koni zie ik dat het met een speciale dop moet, maar die heb ik niet en ik zou die ook nooit over dat instelkopje krijgen, aangezien bij een phase 2 de demper niet in het midden van het gat zit.

http://www.koni.com/193+M57d0acf4f16.html


Iemand een idee??
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

hehehehe...

Phase II kan je eigenlijk alleen maar stellen als je ze los hebt...
Je kan dan een klein inbussleuteltje 4 gebruiken als ik mij niet vergis.
Deze zet je in 1 van de gaatjes bovenop aan de zijkant en dan draaien naar links of rechts.
(en met de korte kant van dat inbussleuteltje kan je ze ook als ze gemonteerd zitten net verstellen als je geluk hebt....)

Alleen die Phase I kan je verstellen met die draaiknop die je er los bijgeleverd krijg.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Lelijk... :(

Ik vond mijn auto al zompig sturen, maar na een rondje in Patrick's Baccara gereden te hebben was ik er zeker van. Hij moet veeeeeel stugger! En misschien wat lager. Wel kut dat ik de boel weer los moet halen daarvoor.

Ik heb wel zitten rommelen met een pinnetje in die gaatjes, maar ik kon niet meer dan 2 kwartslagen maken en echt veel verschil merkte ik ook niet. :(
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Tegen de klok in is stugger zetten. Eerst op "los" zetten door te draaien met de klok mee. Tot je zeg maar vast zit. Dan heb je max. 3x 360 graden om terug te draaien om hem op z'n stugst te zetten (ff uit m'n hoofd) . Verder draaien heeft geen zin en nut en verniel je de zooi inwendig.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Thanks voor de info! Ga ik proberen... Moet ie hiervoor op de brug hangen?
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Maakt niet uit, want je hebt de schokdempers toch los. :wink:
(anders kan je ze niet stellen he ... )

Uit de veren is goed, want dan gaat het iets soepeler.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Hmm... Sheisse... Ik wil ze helemaal niet los maken. :(

Maareh, het is niet anders. Thanks in ieder geval, Arco! (Y)
sieger everts
Berichten: 1742
Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
Locatie: Assen
Contacteer:

'savonds..

even een vraagje aan de schroefset bezitters. kan iemand een paar foto's uploaden van de 'dop' die op de hulpveer zit. (dus waar de topschotel op komt) eventueel ook met tiplagergemonteerd.

alvast bedankt!
Alpine
Berichten: 1476
Lid geworden op: vr 13 jul 2001 0:00
Locatie: Aalten
Contacteer:

Alpine schreef: Vanaaf weer wat geprobeerd
Er zaten 2 O-ringen om de stationair sproeier,de dragster is weg :-)
Nu eens rustig de eerste meters gaan maken met de 11T,me happy
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Toine van der Laan
Berichten: 181
Lid geworden op: ma 8 mar 2010 18:58
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Wie o Wie , wil me helpen aan een paar goede posts met foto van een FMIC op een GTT.
Vooral de aansluiting en buizen , k zit nu t hele forum door te spitten .

T project is als volgt.

10 rijen Macol oliekoeler
R5 Diesel radiateur
FMIC 700x180 .
alles achter een standaard bumper ( zonder zagen ) (Y)
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Afbeelding

Zoiets?
Toine van der Laan
Berichten: 181
Lid geworden op: ma 8 mar 2010 18:58
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Dat gaat te ver , en kost simpelweg te veel
gewoon een leuke tussenoplossing zonder helemaal los te gaan
de uitleg van Forge http://biesheuvel-autosport.nl/STORE/FI ... icinst.pdf is leuk maar kost een pak , terwijl je de intercooler al koopt voor 129 euro
de nieuwe R diesel koeler voor 85 Eu en de oliekoeler voor 80 Eu , en dan heb je toch een leuke opzet
Tips please .. :grin:
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

5 GT Turbo '88 GT5
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Toine van der Laan schreef:Dat gaat te ver , en kost simpelweg te veel
gewoon een leuke tussenoplossing zonder helemaal los te gaan
de uitleg van Forge http://biesheuvel-autosport.nl/STORE/FI ... icinst.pdf is leuk maar kost een pak , terwijl je de intercooler al koopt voor 129 euro
de nieuwe R diesel koeler voor 85 Eu en de oliekoeler voor 80 Eu , en dan heb je toch een leuke opzet
Tips please .. :grin:
Waar wil je op bezuinigen dan? De slangen? Snap het niet helemaal :~
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

ik al helemaal niet, vandaar ik niet gereageerd heb. Ik krijg wel de indruk dat het allemaal cheap-ass moet gebeuren. Dan moet je naar het tuin- en hobby center gaan, vervolgens 5 meter flexible vijverslang halen en een paar slangklemmen. Tyraps kunnen mssn ook nog, dat spaart slangklemmen uit.

(0)
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Allartino
Berichten: 1147
Lid geworden op: vr 21 mar 2003 18:13
Locatie: Utrecht

slangen en buizen heb je toch echt nodig :) dit ziet er natuurlijk heel gelikt uit, maar veel anders ken 't niet...
5GTT & clio II 1.6 16v
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

ik al helemaal niet, vandaar ik niet gereageerd heb. Ik krijg wel de indruk dat het allemaal cheap-ass moet gebeuren. Dan moet je naar het tuin- en hobby center gaan, vervolgens 5 meter flexible vijverslang halen en een paar slangklemmen. Tyraps kunnen mssn ook nog, dat spaart slangklemmen uit.

clown
:worship:

en ipv metalen pijp meteen dunwandige regenpijp van de bouwmarkt meepakken (0)

Toine, hoe had je gedacht dat te gaan maken na het zien van de foto's? Simpeler kan toch niet?
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Met wat geluk kan je de regenpijp van de schuur inkorten :smile:
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Toine van der Laan
Berichten: 181
Lid geworden op: ma 8 mar 2010 18:58
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Maar zo slaan we de plank mis , mijn idee is gebruik bestaande componenten , en yes slangen en buizen zijn nodig maar dan wel netjes , ik zie veel slangenklemmmenverzamelparades ( leuk scrable woord ) .
Momenteel ziet t er ook niet slecht uit,
[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc23 ... ng1782.jpg[/img]
maar nu een setup met een hoger rendement :)
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

ik denk dat je beter even de search gebruikt ipv een poging te doen om het wiel opnieuw uit te vinden :wink:
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Bah wat is zo'n GT blok toch lelijk.

Dat is mijn hoofddoel: de GT te laten lopen ZONDER die rommel eromheen. Voglens mij kan e.e.a. wel wat versimpeld worden ;)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Who gives a fuck? Als het goed loopt en betrouwbaar is is het toch prima (0)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Ja, dat tweede he ;)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

Riël schreef:Bah wat is zo'n GT blok toch lelijk.

Dat is mijn hoofddoel: de GT te laten lopen ZONDER die rommel eromheen. Voglens mij kan e.e.a. wel wat versimpeld worden ;)

Moet je zondag 11 april ff onder de kap kijken van de R5 van Miranda van PM Performance in Kampen.
Die is behoorlijk clean onder de kap.... :worship:
Al een stuk minder spaghetti...
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Riël schreef:Ja, dat tweede he ;)
:lol:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Willeon de Zoete schreef:
Riël schreef:Bah wat is zo'n GT blok toch lelijk.

Dat is mijn hoofddoel: de GT te laten lopen ZONDER die rommel eromheen. Voglens mij kan e.e.a. wel wat versimpeld worden ;)

Moet je zondag 11 april ff onder de kap kijken van de R5 van Miranda van PM Performance in Kampen.
Die is behoorlijk clean onder de kap.... :worship:
Al een stuk minder spaghetti...
Interessant.
Ik wil wel die richting op met het opbouwen van mijn 5. Geen dure spullen, da's niet nodig, maar wel fatsoendelijke beugeltjes en houders, en e.e.a. netjes laten lopen inplaats van kriskras erdoor erlangs eronder erover.
Thanx voor de tip :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

Riël schreef:
Willeon de Zoete schreef:
Riël schreef:Bah wat is zo'n GT blok toch lelijk.

Dat is mijn hoofddoel: de GT te laten lopen ZONDER die rommel eromheen. Voglens mij kan e.e.a. wel wat versimpeld worden ;)

Moet je zondag 11 april ff onder de kap kijken van de R5 van Miranda van PM Performance in Kampen.
Die is behoorlijk clean onder de kap.... :worship:
Al een stuk minder spaghetti...
Interessant.
Ik wil wel die richting op met het opbouwen van mijn 5. Geen dure spullen, da's niet nodig, maar wel fatsoendelijke beugeltjes en houders, en e.e.a. netjes laten lopen inplaats van kriskras erdoor erlangs eronder erover.
Thanx voor de tip :)
heb jij een 5 dan? schiet is op met dat hok man, al die tijd die je hier vernaggeld. als ie van mij was was ie met 3 dagen klaar.

blok erin en klaar, schiet op kan ie mee naar openingsmeet, schijt aan die slangen als ie maar loopt :P
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Een gtt niet betrouwbaar? :lol:

Als je er geen euro aan wilt spenderen en met 20 jaar oude slangen troep blijft rijden wordt het inderdaad nooit betrouwbaar.

Onderhoud is behoud. :)
5 GT Turbo '88 GT5
Plaats reactie