ACT: Clio16V

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
erik_ark
Berichten: 108
Lid geworden op: di 4 dec 2007 10:54
Locatie: Deventer

Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Maar dan wel een afbeelding van een 16V waarschijnlijk, die tank is anders dan van een normale Clio. :wink:
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

de aller eerste 16v hebben een gescheiden pomp en vlotter. deze clio's hebben ook 2 "luikjes" in de bodem.
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Als je zelf een gat in de bodem hebt gemaakt wel ja, bij allebei m'n 16V's zat er geen gat in bodem voor de pomp, alleen voor de vlotter....
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

dan zijn daar ook weer 2 versies in. ik ken toch meedere 16v met een extra luikje. deze is standaart alwel dicht getaped.
erik_ark
Berichten: 108
Lid geworden op: di 4 dec 2007 10:54
Locatie: Deventer

Robke schreef:Maar dan wel een afbeelding van een 16V waarschijnlijk, die tank is anders dan van een normale Clio. :wink:
Deze is van een 16v -> C57D
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Geert schreef:de aller eerste 16v hebben een gescheiden pomp en vlotter. deze clio's hebben ook 2 "luikjes" in de bodem.
Bij alle 16v's nooit gezien, alleen vlotter zoals Rob zegt. Hebbie een foto ervan?

Cup Clio's hadden dit zelf gefabriekt, vanaf het eerste jaar dat ze reden. Alleen al om die reden lijkt het me vaag dat ze een aparte carros bouwen voor alleen de pomp :)
Jeff rsi
Berichten: 1234
Lid geworden op: vr 26 feb 2010 19:20
Locatie: Noord-Holland

Bedoel je neit een coupe?? Die heb volgens mij 2 van die luikjes....

Ik heb zelf allereerste type gehad was er zelfs eentje zonder kat, die had maar 1 pomp inc. vlotter erin hangen...
R19 16V '91
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Cup clio is coupe, maar dan meestal zonder kenteken. Een Clio 1 met af fabriek 2 luikjes (behalve coupe, cup of hoe je het ook noemen wilt) bestaat naar mijn weten gewoonweg niet :) :wink:
Jeff rsi
Berichten: 1234
Lid geworden op: vr 26 feb 2010 19:20
Locatie: Noord-Holland

ik heb toen een coupe gekocht die had 2 luikjes en was op kenteken....

Ik bedoelde ook dat er volgens mij geen andere uitvoering is die dat hebt (Y)
R19 16V '91
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

dus een met zg-hv kenteken is dat geweest :) ? Of import kan natuurlijk ook.
Cleaned_Clio_16v
Berichten: 693
Lid geworden op: ma 27 nov 2006 13:05
Locatie: Oostvoorne

Nog even een vraagje tussendoor.
Wat heb je nodig om phase 2 stootlijsten op een phase 1 te kunnen monteren?
Of is dit niet mogelijk?
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Past gewoon, geen probleem :)
Johan Hogervorst
Berichten: 1743
Lid geworden op: wo 23 jul 2008 10:29
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Zo, nu mag ik mij ook eens melden hier haha.

Iemand die weet, hoe tussen de tellerbak, en de metertjes dat plastic tussenstukje hoort te zitten, en hoe je daar bij kunt komen?

En kun je Phase 2 lampen zo wisselen met Phase 1 lampen, en de strip idem dito? Dus Phase 2 op een 1. En grilletje van een Phase 2, past dat of wat mij nog bijstaat dat die andere gaten heeft en alles?
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

van de strip staat 2 posts hierboven :lol: lezen he limburger :p
Cleaned_Clio_16v
Berichten: 693
Lid geworden op: ma 27 nov 2006 13:05
Locatie: Oostvoorne

Phase 1 en 2 lampen kunnen inderdaad gewoon.
De grill heb je 2 aparte klipjes nodig om ze te monteren.

Ik heb er nog wel 1 voor je liggen stuur maar een pm.
alexs
Berichten: 1160
Lid geworden op: za 16 jun 2007 11:35
Locatie: UT
Contacteer:

Wat is het verschil vanaf fabriek dan tussen een

"Normale" 16v
"Coupé" 16v
"Cup" 16v ??
Johan Hogervorst
Berichten: 1743
Lid geworden op: wo 23 jul 2008 10:29
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

tutuur schreef:van de strip staat 2 posts hierboven :lol: lezen he limburger :p
Halve topic gelezen staat het hier net boven me, thnx. :P


Heeft iemand trouwens een wpb van een clio 16v online staan, dat maakt het leven wat gemakkelijker? :)
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

alexs schreef:Wat is het verschil vanaf fabriek dan tussen een

"Normale" 16v
"Coupé" 16v
"Cup" 16v ??
Verschil zit hem in de ophanging, Cup heeft verder zwaardere veren en dikke torsies achter (al heeft een coupe dit miss ook?). De spoorbreedte van een cup/coupe is breder dan een std. 16v.
alexs
Berichten: 1160
Lid geworden op: za 16 jun 2007 11:35
Locatie: UT
Contacteer:

Cup herken je hier aan het kenteken hier right?
Coupe aan dat gekke logootje op je deur?
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Zaterdag wat info gekregen over een coupe kenteken dt-zg-73.. aanschaf was 30000,01 gulden.
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Hoe warm word de olie bij jullie op de originele olietemp meter? Heb het idee dat tie niet op temperatuur komt met dit koude weer. Het duurt ook heel lang voordat tie uberhaupt beweegt.
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

normaal rijden rond de 80 bij snelweg rond de 100 bij gruwelijk vlammen 110 :P
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

PaulM schreef:normaal rijden rond de 80 bij snelweg rond de 100 bij gruwelijk vlammen 110 :P
Oke, dat van rustig rijden klopt iig. Morgen de andere 2 maar eens proberen :p
Johan Hogervorst
Berichten: 1743
Lid geworden op: wo 23 jul 2008 10:29
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Kuch, iemand een wpb van de clio online staan of die hij online kan zetten?
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

kopen? 2 tientjes man ;p
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Inderdaad, dat hoeft de hoofdprijs ook niet te kosten. :)
Johan Hogervorst
Berichten: 1743
Lid geworden op: wo 23 jul 2008 10:29
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Owww, ik denk al, zullen wel duur zijn die gekke dingen. 2 tientjes bij de dealer of via mp?
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

http://www.tmbbooks.be/nl/autom_Renaultrep11.html

binnen 2 min. gevonden via google
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

bij de dealer ga je het niet meekrijgen denk ik. In dyalogis zit toch een wphb? (iig in de oude versies wel). Haynes heeft ze ook voor de clio. Staat ook veel nuttigs in als je er nog niet zoveel kaas van hebt gegeten.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
CySt
Berichten: 243
Lid geworden op: do 23 aug 2007 10:49

Ik zou zeggen, kijk op Ebay. De Nederlandse versie is moeilijk te vinden, maar de Engelse versie heb je zo. Ik heb voor 15 euro, inclusief verzenden, eentje in nieuwstaat gekocht op Ebay bij iemand in de UK. Als je een beetje Engels kunt is het geen probleem, alleen soms moet je technische termen even googelen.
Johan Hogervorst
Berichten: 1743
Lid geworden op: wo 23 jul 2008 10:29
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Dat moet wel goedkomen! (Y)
erik_ark
Berichten: 108
Lid geworden op: di 4 dec 2007 10:54
Locatie: Deventer

Johan Hogervorst schreef:Kuch, iemand een wpb van de clio online staan of die hij online kan zetten?
http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=20616 ;)
CySt
Berichten: 243
Lid geworden op: do 23 aug 2007 10:49

Ja, die is handig, alleen niet volledig. In de Haynes manual staat veel meer en ook met foto's i.p.v. schematische tekeningen. :).
CySt
Berichten: 243
Lid geworden op: do 23 aug 2007 10:49

Nog even over mijn lekkende tank.. Was daarnet even bij Brezan langsgegaan om te vragen welke kit ik het beste kan pakken. Hij raadde me aan om de originele pakking te bestellen, omdat de kit door de benzine zal afbrokkelen en het lek dus terug zal komen..

Dus ik naar de Renault dealer en zocht hij het onderdeel voor me op. Ik kan het bestellen voor 20 euro.. Alleen ik zit met een dilemma, want ik heb het lek nooit gezien. Ik weet dus niet zeker of het lek bij de brandstofpomp zit of bij de vlotter. Indien het laatste het geval is, dan moet mijn tank er dus onderuit of ik moet een gat in het chassis slijpen..

Ik zat te denken om te gaan tanken en dan de dop van mijn brandstofpomp te halen. Dan kan ik zien of daar de benzine lekt. Nadeel is dat mijn interieur dan volloopt met benzine (de dop zit nu vastgekit). Iemand nog een suggestie hoe ik kan ontdekken of het lek bij de vlotter of de pomp zit?
Plaats reactie