
ACT: Clio II
velgen en verlagen doen echt alles met de auto 

wat zijn de grote verschillen tussen de 1.4 16V en de 1.6 16V uit de clioII?
behalve de motorinhoud natuurlijk
qua pk's zit er niet veel tussen, is het verschil in koppel merkbaar groter?
en maakt de 1.4 ook meer lawaai bijvoorbeeld?
behalve de motorinhoud natuurlijk

qua pk's zit er niet veel tussen, is het verschil in koppel merkbaar groter?
en maakt de 1.4 ook meer lawaai bijvoorbeeld?
5GTT & clio II 1.6 16v
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
denk dat het verschil in koppel wel merkbaar is ja (en max vermogen ook bij een iets lager toerental). Weet wel dat je met een standaard GTT/clio16v/willi aardig door moet poken om een 1616v los te rijden. Tuurlijk lukt het met een aardig verschil, maar die dingen lopen echt niet slecht.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
ik wil een clioII als dagelijks vervoer aan gaan schaffen, en zit nog een beetje te dubben.
Ben dus dus ook wel benieuwd naar de onderhoudskosten van beide motoren. zijn er bijvoorbeeld bekende gebreken, enz. de 1.6 heeft wel de voorkeur, maar als de 1.4 ook prima is, scheelt toch weer wat poen
Ben dus dus ook wel benieuwd naar de onderhoudskosten van beide motoren. zijn er bijvoorbeeld bekende gebreken, enz. de 1.6 heeft wel de voorkeur, maar als de 1.4 ook prima is, scheelt toch weer wat poen
5GTT & clio II 1.6 16v
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Nadeel van de 1.6-16v motoren is wel dat de bobines nog wel eens sneuvelen.
Verder is het een heerlijk blok inderdaad die ook lekker soepel is.
de 1.4 16v is overigens ook een lekker bijtertje, maar die moet je hoger in toeren houden.
Verder is het een heerlijk blok inderdaad die ook lekker soepel is.
de 1.4 16v is overigens ook een lekker bijtertje, maar die moet je hoger in toeren houden.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Beste tip die ik kan geven; Ga zelf gewoon ff rijden in beide types. Misschien is voor jou de 1.4 goed genoeg en als die veel goedkoper zijn, dan lijkt me de keuze makkelijk. Onderhoud hebben ze allemaal nodig en beide kunnen een keer kapot gaan en extra kosten opleveren. Dat weet je toch nooit van tevoren...
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Mijn 1.4 16v eet ook aardig wat bobinesAdinsx schreef:Nadeel van de 1.6-16v motoren is wel dat de bobines nog wel eens sneuvelen.
Verder is het een heerlijk blok inderdaad die ook lekker soepel is.
de 1.4 16v is overigens ook een lekker bijtertje, maar die moet je hoger in toeren houden.

Voor de rest een lekker autotje trekt redelijk snel en op de bobines na nog amper onderhouds klachten gehad!
iemand een idee:
Bij mijn Clio diesel is het met dit koude weer de laatste tijd net of hij een beetje verkouden is. Als de auto koud is en je start hem, looptie eerst 5 seconden ofzo een beetje nerveus stationair, zeg maar 50 tpm hoger en lager, daarna is het weg. Af en toe bij laag in toeren rijden met constante snelheid wil hij nog wel eens een beetje bokken af en toe (zeg rond de 1500 tpm, maw 50 in de 4). Niet echt horten en stoten, maar je merkt dat het niet soepel wil.
(Het is net of het gasklephuis vies is bij een Clio16v zeg maar..)
Daarbij slaatie soms bij warme motor net wat slechter aan dan ik wil. Dat heeftie een tijd geleden ook gehad, toen was het na het vervangen van de BDP sensor beter. Misschien dat de sensor bij de dieselpomp ook aan hetzelfde euvel lijdt? Alsie loopt, looptie goed, maar de startmotor draait naar mijn zin net een seconde te lang...
Wie weet er wat?
Bij mijn Clio diesel is het met dit koude weer de laatste tijd net of hij een beetje verkouden is. Als de auto koud is en je start hem, looptie eerst 5 seconden ofzo een beetje nerveus stationair, zeg maar 50 tpm hoger en lager, daarna is het weg. Af en toe bij laag in toeren rijden met constante snelheid wil hij nog wel eens een beetje bokken af en toe (zeg rond de 1500 tpm, maw 50 in de 4). Niet echt horten en stoten, maar je merkt dat het niet soepel wil.
(Het is net of het gasklephuis vies is bij een Clio16v zeg maar..)
Daarbij slaatie soms bij warme motor net wat slechter aan dan ik wil. Dat heeftie een tijd geleden ook gehad, toen was het na het vervangen van de BDP sensor beter. Misschien dat de sensor bij de dieselpomp ook aan hetzelfde euvel lijdt? Alsie loopt, looptie goed, maar de startmotor draait naar mijn zin net een seconde te lang...
Wie weet er wat?
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
gloeibougies nog goed? Die willen bij koudstart wel eens voor problemen zorgen als er een of meerdere slecht zijn. En brandstofsysteem in orde? Maw, geen gare rubbertjes oid waardoor hij wat lucht pakt bij stilstaan?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
heb zojuist een proefrit gemaakt in een 1.4 en die bevalt eigenlijk prima. komt goed mee in het verkeer, en genoeg over om in te halen. ben nu mijn 5 GTS gewend voor dagelijks en die beviel ook prima, dus een achteruitgang is het zeker nietMartijnG schreef:Beste tip die ik kan geven; Ga zelf gewoon ff rijden in beide types. Misschien is voor jou de 1.4 goed genoeg en als die veel goedkoper zijn, dan lijkt me de keuze makkelijk. Onderhoud hebben ze allemaal nodig en beide kunnen een keer kapot gaan en extra kosten opleveren. Dat weet je toch nooit van tevoren...

5GTT & clio II 1.6 16v
-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
zo ook:ARNO16V schreef:Zo is een 5 deurs toch best leuk!
http://i157.photobucket.com/albums/t41/ ... G_6607.jpg
[img]http://img534.imageshack.us/img534/484/roy2.th.jpg[/img]
hmm nou heb ik nog een rooie voor de deur staan

had gehoopt dat er misschien iets was waaraan je kon zien dat het echt los/open was geweest.Jeff rsi schreef:Vaak plakken ze ergens in de motor ruimte een sticker.
Daarop staat de datum en km-stand waarop de riem vervangen is.
En anders is het gokken en zal je het nooit zeker weten....
heb een auto gekocht en afgesproken dat volgende week de distributie vervangen wordt, en zou graag willen kunnen checken of dat dan ook echt gedaan is.

maar dat zal je inderdaad wel nooit met zekerheid kunnen zeggen...
5GTT & clio II 1.6 16v
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
je kan de oude onderdelen terug vragen?
dat lijkt mij ook 

Allart, wat heb je uiteindelijk gekocht?Allartino schreef:had gehoopt dat er misschien iets was waaraan je kon zien dat het echt los/open was geweest.Jeff rsi schreef:Vaak plakken ze ergens in de motor ruimte een sticker.
Daarop staat de datum en km-stand waarop de riem vervangen is.
En anders is het gokken en zal je het nooit zeker weten....
heb een auto gekocht en afgesproken dat volgende week de distributie vervangen wordt, en zou graag willen kunnen checken of dat dan ook echt gedaan is.en of ze niet uit kostenbesparing bepaalde onderdelen hebben laten zitten die eigenlijk ook vervangen moeten worden.
maar dat zal je inderdaad wel nooit met zekerheid kunnen zeggen...
clio 2 phase 2 1.6 16v dynamique 'H&R'
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
ik hoop t niet voor je haassie, maar wat als het je pompverstuivers zijn? wordt t steeds erger of?Haas schreef:iemand een idee:
Bij mijn Clio diesel is het met dit koude weer de laatste tijd net of hij een beetje verkouden is. Als de auto koud is en je start hem, looptie eerst 5 seconden ofzo een beetje nerveus stationair, zeg maar 50 tpm hoger en lager, daarna is het weg. Af en toe bij laag in toeren rijden met constante snelheid wil hij nog wel eens een beetje bokken af en toe (zeg rond de 1500 tpm, maw 50 in de 4). Niet echt horten en stoten, maar je merkt dat het niet soepel wil.
(Het is net of het gasklephuis vies is bij een Clio16v zeg maar..)
Daarbij slaatie soms bij warme motor net wat slechter aan dan ik wil. Dat heeftie een tijd geleden ook gehad, toen was het na het vervangen van de BDP sensor beter. Misschien dat de sensor bij de dieselpomp ook aan hetzelfde euvel lijdt? Alsie loopt, looptie goed, maar de startmotor draait naar mijn zin net een seconde te lang...
Wie weet er wat?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
eigenlijk gewoon precies dezelfde, een blauwe 1.6 16v, maar dan uit 2003, met zeer weinig km's op de teller. carrosserie en interieur ook netjes, volgende week zaterdag kan ik hem halen (moet de GTS nog even leegtrekken, heb hem ingeruild voor de slooppremie)
het verschil tussen de 1.4 en de 1.6 was toch wel aardig merkbaar, ben blij dat ik nog even verder heb gekeken
het verschil tussen de 1.4 en de 1.6 was toch wel aardig merkbaar, ben blij dat ik nog even verder heb gekeken
5GTT & clio II 1.6 16v
Gefeliciteerd manAllartino schreef:eigenlijk gewoon precies dezelfde, een blauwe 1.6 16v, maar dan uit 2003, met zeer weinig km's op de teller. carrosserie en interieur ook netjes, volgende week zaterdag kan ik hem halen (moet de GTS nog even leegtrekken, heb hem ingeruild voor de slooppremie)
het verschil tussen de 1.4 en de 1.6 was toch wel aardig merkbaar, ben blij dat ik nog even verder heb gekeken

Foto ('s) tegen die tijd? Is het nog een phase 2 of al een 3?
Dynamique of wat anders? 3 of 5 deurs?
Welke dealer?

clio 2 phase 2 1.6 16v dynamique 'H&R'
2 dus.....Allartino schreef:jij stelt wel heel veel vragen![]()
't is een drie deurs (vijf deuren vind ik helemaal niks..) dynamique.
ph2 of 3 weet ik eigenlijk niethij is van juli 2003?
clio 2 phase 2 1.6 16v dynamique 'H&R'
Zonder volledig te zijn:Allartino schreef:ah okeniet helemaal dezelfde als de jouwe dus
De 3 kreeg een andere bumper, meegespoten dakspoiler, iets ander wieldesign (de 1 inch kleinere versie van het RS wiel),
aangepaste computerinstellingen (= iets meer verbruik/iets meer trekkracht bij lage toerentallen) maar mist de lendesteun van de 2.
Dat is wat mij opgevallen is........
Nogmaals: veel plezier ermee

clio 2 phase 2 1.6 16v dynamique 'H&R'
Tom schreef:denk dat het verschil in koppel wel merkbaar is ja (en max vermogen ook bij een iets lager toerental). Weet wel dat je met een standaard GTT/clio16v/willi aardig door moet poken om een 1616v los te rijden. Tuurlijk lukt het met een aardig verschil, maar die dingen lopen echt niet slecht.


clio 2 phase 2 1.6 16v dynamique 'H&R'
ik zit nog steeds niet echt 100% lekker in mijn Clio. Weet iemand of je een RS stoel lager kunt zetten dan een standaard Clio stoel? Mijn stoel is in hoogte verstelbaar, maar als ik m in de laagste stand heb staan, vind ik m eigenlijk nog te hoog.
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Zelfs een RS-stoel zit me niet laag genoeg.. Maar of het ook veel lager is dan een normale Clio? Nooit op gelet eigenlijk.Haas schreef:ik zit nog steeds niet echt 100% lekker in mijn Clio. Weet iemand of je een RS stoel lager kunt zetten dan een standaard Clio stoel? Mijn stoel is in hoogte verstelbaar, maar als ik m in de laagste stand heb staan, vind ik m eigenlijk nog te hoog.
11 april even proefzitten?
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Is in testen ook altijd een puntje van kritiek, vooral omdat het stuur niet naar voor of naar achter kan worden gezet, alleen naar boven of beneden.Haas schreef:ik zit nog steeds niet echt 100% lekker in mijn Clio. Weet iemand of je een RS stoel lager kunt zetten dan een standaard Clio stoel? Mijn stoel is in hoogte verstelbaar, maar als ik m in de laagste stand heb staan, vind ik m eigenlijk nog te hoog.
Ligt misschien ook een beetje aan jezelf, ik zit nogal rechtop in een auto anders krijg ik giga last van me onderrug.
RS stoel kan niet lager dan een normale Clio stoel
De lig stand is dus niet aan mij besteed........
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
inderdaad dat het stuur alleen op of neer kan is een nadeel. Ik heb ehm meestal helemaal onderin staan, zowel de stuur als stoel.
Leuning staat redelijk rechtop maar op de een of andere manier klopt de afstand niet. Als ik dichterbij ga zitten zit ik met m'n benen te krap, als ik verder weg ga zitten kom ik armlengte te kort.
Toch wel een minpuntje aan de huidige RS, maargoed, daar maak ik me verder ook niet druk om
Leuning staat redelijk rechtop maar op de een of andere manier klopt de afstand niet. Als ik dichterbij ga zitten zit ik met m'n benen te krap, als ik verder weg ga zitten kom ik armlengte te kort.
Toch wel een minpuntje aan de huidige RS, maargoed, daar maak ik me verder ook niet druk om

Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
heb een vraagje. (rs ph2)
als het een nachtje onder de 0 graden is geweest reset mijn boordcomputer zich.
wat kan ik hier aan doen
als het een nachtje onder de 0 graden is geweest reset mijn boordcomputer zich.
wat kan ik hier aan doen