Tims GTE (EVO) (in wording ;) blauw of paars oid)

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

timtuimel schreef:
timtuimel schreef:zijn de spiegels los te maken van de adaptors? nu ik toch bezig ben met spuiten kan ik die ook wel in kleur maken
:up:
Zitten er aan vast, ik heb ze ook geprobeerd los te maken.
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
timtuimel
Berichten: 351
Lid geworden op: do 22 okt 2009 19:12
Locatie: Ruinerwold
Contacteer:

Ik heb idd nog een setje veren liggen Apex -60mm en G&M 30mm(nieuw)

Grill staat idd beter dan die neppe Luguna style grill... kopen???
http://link.marktplaats.nl/320219478

een klant van ons 'Cooperworld' heeft een setje super mooie 13" wielen liggen met Yokohama 175-55-13 eromheen. dat zijn van die minicooper "worsten wielen" maar dan een dikkere uitvoering. die velgen lijken mij echt "dik" staan.
die vlerk die altijd zeurd over prijzen wil niet meer dan €50,- koring geven :S
ik kan ook aan een setje 14" LM velgen komen via mijn werk, dan zijn ik geloof 5 spaaks velgen. het zijn geen super mooie wielen maar wel netjes.
ik wil zoiezo niet groter gaan dan 15"
maar ik vind speedline velgjes ook heel mooi hoor (Y)

en verder plannen met de GTE... achteras moet lager, 195-55-13 bandjes regelen, worden uniroyals denk ik.
de koppelingsplaten moeten nog vervangen worden, een nieuwe interieur,
wat ik nu heb is behoorlijk vergaan, vd week krijg ik een origineel luchtfilterhuis, wat er nu in zit kan echt niet :P
[img]http://www.clubcinq.nl/files/thumbs/t_sdc11645_191.jpg[/img]
Cars: Renault5 GTE -90, Renault Megane 1.6e (5drs) Fiat Punto Sporting -96
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Verlagingveren voor een phase I??? :)
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
timtuimel
Berichten: 351
Lid geworden op: do 22 okt 2009 19:12
Locatie: Ruinerwold
Contacteer:

of II :wink:
Cars: Renault5 GTE -90, Renault Megane 1.6e (5drs) Fiat Punto Sporting -96
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Als ik het zo lees zijn het smoor roadsters, wat wil de man er voor hebben?
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

timtuimel schreef:phaseI dempers + schotels, -60mm

ik heb mij door meerde leveranciers laten vertellen dat GTE is geleverd met GTT phaseI onderstel. dat verklaard ook dat de poten van Willeon niet paste
lol standaard ph1 dempers met -60ph2 veren? je zult wel lekker op de bumpstops rijden? Zitten je veren niet hartstikke los als je de wielen van de grond hebt??

ik had ingekorte ph1 dempers (spax) en daar konden die veren net tussen.

Als je achterkant omlaag gaat heb je ook meteen weer iets meer vrijheid bij je voorbumper, denk dat dat wel prettig is.

maar goed succes met de achteras, vaak zitten die dingen muurvast geroest...

zal m wel afmaken ;)
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

ik heb nog wel een mooi interieurtje liggen voor je :D
timtuimel
Berichten: 351
Lid geworden op: do 22 okt 2009 19:12
Locatie: Ruinerwold
Contacteer:

Martijn Kool schreef:
lol standaard ph1 dempers met -60ph2 veren? je zult wel lekker op de bumpstops rijden? Zitten je veren niet hartstikke los als je de wielen van de grond hebt??

ik had ingekorte ph1 dempers (spax) en daar konden die veren net tussen.

Als je achterkant omlaag gaat heb je ook meteen weer iets meer vrijheid bij je voorbumper, denk dat dat wel prettig is.

maar goed succes met de achteras, vaak zitten die dingen muurvast geroest...

zal m wel afmaken ;)
idd, die veren zitten los ja :P
maar ik heb verder qua rijden geen moeite. alleen bij afritten naar een weg toe schraapt mn kat over de grond :)
ik wil nog wel een x kortere dempers, maar dit is eerst goed voor mij, ook qua geld:P
en uiteraard maak ik um af:)
Cars: Renault5 GTE -90, Renault Megane 1.6e (5drs) Fiat Punto Sporting -96
timtuimel
Berichten: 351
Lid geworden op: do 22 okt 2009 19:12
Locatie: Ruinerwold
Contacteer:

Mrtn schreef:ik heb nog wel een mooi interieurtje liggen voor je :D
die is idd mooi:) die wil ik ook graag, maar heb daar geen centen voor:)
Cars: Renault5 GTE -90, Renault Megane 1.6e (5drs) Fiat Punto Sporting -96
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

timtuimel schreef:
Mrtn schreef:ik heb nog wel een mooi interieurtje liggen voor je :D
die is idd mooi:) die wil ik ook graag, maar heb daar geen centen voor:)
2 zwarte leren stoelen?? :p
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

timtuimel
Berichten: 351
Lid geworden op: do 22 okt 2009 19:12
Locatie: Ruinerwold
Contacteer:

dat zou wel mooi zijn:)
Cars: Renault5 GTE -90, Renault Megane 1.6e (5drs) Fiat Punto Sporting -96
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

timtuimel schreef:
Martijn Kool schreef:
lol standaard ph1 dempers met -60ph2 veren? je zult wel lekker op de bumpstops rijden? Zitten je veren niet hartstikke los als je de wielen van de grond hebt??

ik had ingekorte ph1 dempers (spax) en daar konden die veren net tussen.

Als je achterkant omlaag gaat heb je ook meteen weer iets meer vrijheid bij je voorbumper, denk dat dat wel prettig is.

maar goed succes met de achteras, vaak zitten die dingen muurvast geroest...

zal m wel afmaken ;)
idd, die veren zitten los ja :P
maar ik heb verder qua rijden geen moeite. alleen bij afritten naar een weg toe schraapt mn kat over de grond :)
ik wil nog wel een x kortere dempers, maar dit is eerst goed voor mij, ook qua geld:P
en uiteraard maak ik um af:)
het is niet voor niets apk afkeur. Als je een drempel over klapt en je veert flink uit, dan is het niet erg veilig zeg maar..

:~
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

niet erg veilig is dan nog vrij zacht uitgedrukt.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Hulpveertjes kopen van 15 euro die de veer op spanning houden
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Ook een prutsoplossing in mijn ogen, of kortere poten, of andere veren, maar dat is mijn mening :wink:
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Maarten-Jan schreef:Ook een prutsoplossing in mijn ogen, of kortere poten, of andere veren, maar dat is mijn mening :wink:
Tuurlijk allemaal prutsers in de racerij :lol:
Daar worden ze ook gebruikt omdat de veren anders los liggen als het wiel vrij komt van het asfalt, als je de juiste veren gebruikt is het een prima oplossing (Y)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

als de veren net als bij een schroefset strak om de poot zitten is het wel te doen, dit is bij deze poten bij lange na niet het geval dus geen optie.....
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

tutuur schreef:als de veren net als bij een schroefset strak om de poot zitten is het wel te doen, dit is bij deze poten bij lange na niet het geval dus geen optie.....
Bij de hulpveren kan je pasbussen kopen die aan beide kanten beide veren strak omspannen, dus kan altijd, want die paspussen zorgen er dan voor dat de veren niet gaan rammelen en netjes blijven zitten, of die nu strak om de poot zit of niet.
die passtukken kosten 5 euro ofzo.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

dat is dan opzich geen verkeerde optie (Y) in dit geval lijkt mij ph.2 poten beter maar dit is financieel even niet mogelijk als ik het zo lees....
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

tutuur schreef:dat is dan opzich geen verkeerde optie (Y) in dit geval lijkt mij ph.2 poten beter maar dit is financieel even niet mogelijk als ik het zo lees....
en ph2 topschotels. maar dan komt ie wel weer hoger.

ph2 dempers met ph1 topschotels kan ook wel, krijg je alleen een redelijk negatief camber, maar met een vijl en camberbouten is dit wel redelijk op te lossen.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

bij m'n winter 5 heb ik ook deze combo maar heb helemaal geen achtelijk camber :p

geen id hoe het kan, maar geloof dat er ook mengelingen zijn door de jaren heen van poten en topschotel combinaties....
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

tutuur schreef:bij m'n winter 5 heb ik ook deze combo maar heb helemaal geen achtelijk camber :p

geen id hoe het kan, maar geloof dat er ook mengelingen zijn door de jaren heen van poten en topschotel combinaties....
mengelingen? tuurlijk niet, je had ph1 zoals alle 5jes. enige uitzondering waren de ph2 gtt's. Daar staat de hele poot onder een andere hoek (volgens mij veel rechterop), gooi je die onder een ph1 schotel dan krijg je negatief camber (logisch). Dus die mengeling waar je over praat?? denk dat je of ph1 dempers hebt of gewoon een redelijk negatief camber
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
timtuimel
Berichten: 351
Lid geworden op: do 22 okt 2009 19:12
Locatie: Ruinerwold
Contacteer:

tutuur schreef:wat wil de man er voor hebben?
??? :grin:
Cars: Renault5 GTE -90, Renault Megane 1.6e (5drs) Fiat Punto Sporting -96
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

voor die 13 inch wielen :p

ik heb voor 100% zeker ph.2 poten, de gaten staan namelijk niet recht onder elkaar....

negatief camber valt echt heel erg mee! enige wat ik heb moeten doen is de gaten opruimen omdat het niet helemaal pastte op het fusee, miss dat met mazzel dit er voor gezorgd heeft dat het negatieve camber een beetje opgeheven heeft....
timtuimel
Berichten: 351
Lid geworden op: do 22 okt 2009 19:12
Locatie: Ruinerwold
Contacteer:

over een drempel vlieg ik zoiezo niet hoor ;)
en ik weet het is niks zo, maar voor eerst vind ik het prima.
kortere poten wil ik zoiezo wel, maar dit was financieel wat beter voor mij :wink:
Als iemand een goed aanbod heeft voor mij kom maar op dan :)
Cars: Renault5 GTE -90, Renault Megane 1.6e (5drs) Fiat Punto Sporting -96
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

will had toch nog koni's liggen? of is dat ph.1?
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

tutuur schreef:will had toch nog koni's liggen? of is dat ph.1?

Dat is fase 2.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Ik zie een oplossing (F)
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

tutuur schreef:voor die 13 inch wielen :p

ik heb voor 100% zeker ph.2 poten, de gaten staan namelijk niet recht onder elkaar....

negatief camber valt echt heel erg mee! enige wat ik heb moeten doen is de gaten opruimen omdat het niet helemaal pastte op het fusee, miss dat met mazzel dit er voor gezorgd heeft dat het negatieve camber een beetje opgeheven heeft....
Een normale 5 TR heeft andere fusees. Die hebben de gaten schuin onder elkaar (kun je dus Phase 2 noemen) en Phase 1 schotels. Dezelfde combi als dat je nu hebt gemonteerd dus ;) En vandaar geen negatief camber.
Helaas betekend dit ook dat er geen Phase1 poot onder kan (zoals in mijn geval) vandaar dat ik niet meer met schroefset kan rijden...
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

MartijnG schreef:
tutuur schreef:voor die 13 inch wielen :p

ik heb voor 100% zeker ph.2 poten, de gaten staan namelijk niet recht onder elkaar....

negatief camber valt echt heel erg mee! enige wat ik heb moeten doen is de gaten opruimen omdat het niet helemaal pastte op het fusee, miss dat met mazzel dit er voor gezorgd heeft dat het negatieve camber een beetje opgeheven heeft....
Een normale 5 TR heeft andere fusees. Die hebben de gaten schuin onder elkaar (kun je dus Phase 2 noemen) en Phase 1 schotels. Dezelfde combi als dat je nu hebt gemonteerd dus ;) En vandaar geen negatief camber.
Helaas betekend dit ook dat er geen Phase1 poot onder kan (zoals in mijn geval) vandaar dat ik niet meer met schroefset kan rijden...
fusee wisselen? :)

dat wist ik ook niet dat dat ook nog bestond :)
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Zit er niet genoeg vlees op de montage platen zodat j een sleuf kan maken?

Edit: dat bedoelde ik dus met die mengeling (Y)
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Fusees wissel is uiteraard mogelijk, maar daar had ik toendertijd geen zin in. Fusees zijn overigens ook breder, dus de veerpoot past er ook niet zo omheen. Dus fuseewissel is de makkelijkste optie in dat geval...

Hoeft nu overigens ook niet meer bij mij...schroefset zit nu al onder de beige :p
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
timtuimel
Berichten: 351
Lid geworden op: do 22 okt 2009 19:12
Locatie: Ruinerwold
Contacteer:

Bij gewone 5jes, TR etc. zijn veerpoten door elkaar heen gebruikt, zowel schuin als rechte gaten, Bij GTT is het echt phase gebonden
Cars: Renault5 GTE -90, Renault Megane 1.6e (5drs) Fiat Punto Sporting -96
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

timtuimel schreef:Bij gewone 5jes, TR etc. zijn veerpoten door elkaar heen gebruikt, zowel schuin als rechte gaten, Bij GTT is het echt phase gebonden
ja ik vat m nu, wist ik niet eens..
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Plaats reactie