Zitten er aan vast, ik heb ze ook geprobeerd los te maken.timtuimel schreef:timtuimel schreef:zijn de spiegels los te maken van de adaptors? nu ik toch bezig ben met spuiten kan ik die ook wel in kleur maken
Tims GTE (EVO) (in wording ;) blauw of paars oid)
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Ik heb idd nog een setje veren liggen Apex -60mm en G&M 30mm(nieuw)
Grill staat idd beter dan die neppe Luguna style grill... kopen???
http://link.marktplaats.nl/320219478
een klant van ons 'Cooperworld' heeft een setje super mooie 13" wielen liggen met Yokohama 175-55-13 eromheen. dat zijn van die minicooper "worsten wielen" maar dan een dikkere uitvoering. die velgen lijken mij echt "dik" staan.
die vlerk die altijd zeurd over prijzen wil niet meer dan €50,- koring geven
ik kan ook aan een setje 14" LM velgen komen via mijn werk, dan zijn ik geloof 5 spaaks velgen. het zijn geen super mooie wielen maar wel netjes.
ik wil zoiezo niet groter gaan dan 15"
maar ik vind speedline velgjes ook heel mooi hoor
en verder plannen met de GTE... achteras moet lager, 195-55-13 bandjes regelen, worden uniroyals denk ik.
de koppelingsplaten moeten nog vervangen worden, een nieuwe interieur,
wat ik nu heb is behoorlijk vergaan, vd week krijg ik een origineel luchtfilterhuis, wat er nu in zit kan echt niet
[img]http://www.clubcinq.nl/files/thumbs/t_sdc11645_191.jpg[/img]
Grill staat idd beter dan die neppe Luguna style grill... kopen???
http://link.marktplaats.nl/320219478
een klant van ons 'Cooperworld' heeft een setje super mooie 13" wielen liggen met Yokohama 175-55-13 eromheen. dat zijn van die minicooper "worsten wielen" maar dan een dikkere uitvoering. die velgen lijken mij echt "dik" staan.
die vlerk die altijd zeurd over prijzen wil niet meer dan €50,- koring geven

ik kan ook aan een setje 14" LM velgen komen via mijn werk, dan zijn ik geloof 5 spaaks velgen. het zijn geen super mooie wielen maar wel netjes.
ik wil zoiezo niet groter gaan dan 15"
maar ik vind speedline velgjes ook heel mooi hoor

en verder plannen met de GTE... achteras moet lager, 195-55-13 bandjes regelen, worden uniroyals denk ik.
de koppelingsplaten moeten nog vervangen worden, een nieuwe interieur,
wat ik nu heb is behoorlijk vergaan, vd week krijg ik een origineel luchtfilterhuis, wat er nu in zit kan echt niet

[img]http://www.clubcinq.nl/files/thumbs/t_sdc11645_191.jpg[/img]
Cars: Renault5 GTE -90, Renault Megane 1.6e (5drs) Fiat Punto Sporting -96
of II 
Als ik het zo lees zijn het smoor roadsters, wat wil de man er voor hebben?
-
lol standaard ph1 dempers met -60ph2 veren? je zult wel lekker op de bumpstops rijden? Zitten je veren niet hartstikke los als je de wielen van de grond hebt??timtuimel schreef:phaseI dempers + schotels, -60mm
ik heb mij door meerde leveranciers laten vertellen dat GTE is geleverd met GTT phaseI onderstel. dat verklaard ook dat de poten van Willeon niet paste
ik had ingekorte ph1 dempers (spax) en daar konden die veren net tussen.
Als je achterkant omlaag gaat heb je ook meteen weer iets meer vrijheid bij je voorbumper, denk dat dat wel prettig is.
maar goed succes met de achteras, vaak zitten die dingen muurvast geroest...
zal m wel afmaken

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
idd, die veren zitten los jaMartijn Kool schreef:
lol standaard ph1 dempers met -60ph2 veren? je zult wel lekker op de bumpstops rijden? Zitten je veren niet hartstikke los als je de wielen van de grond hebt??
Als je achterkant omlaag gaat heb je ook meteen weer iets meer vrijheid bij je voorbumper, denk dat dat wel prettig is.
zal m wel afmaken

maar ik heb verder qua rijden geen moeite. alleen bij afritten naar een weg toe schraapt mn kat over de grond

ik wil nog wel een x kortere dempers, maar dit is eerst goed voor mij, ook qua geld:P
en uiteraard maak ik um af:)
die is idd mooi:) die wil ik ook graag, maar heb daar geen centen voor:)Mrtn schreef:ik heb nog wel een mooi interieurtje liggen voor je
-
2 zwarte leren stoelen??timtuimel schreef:die is idd mooi:) die wil ik ook graag, maar heb daar geen centen voor:)Mrtn schreef:ik heb nog wel een mooi interieurtje liggen voor je

dat zou wel mooi zijn:)
-
het is niet voor niets apk afkeur. Als je een drempel over klapt en je veert flink uit, dan is het niet erg veilig zeg maar..timtuimel schreef:idd, die veren zitten los jaMartijn Kool schreef:
lol standaard ph1 dempers met -60ph2 veren? je zult wel lekker op de bumpstops rijden? Zitten je veren niet hartstikke los als je de wielen van de grond hebt??
zal m wel afmaken
maar ik heb verder qua rijden geen moeite. alleen bij afritten naar een weg toe schraapt mn kat over de grond
ik wil nog wel een x kortere dempers, maar dit is eerst goed voor mij, ook qua geld:P
en uiteraard maak ik um af:)

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
Hulpveertjes kopen van 15 euro die de veer op spanning houden
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Car: R19.R
Ook een prutsoplossing in mijn ogen, of kortere poten, of andere veren, maar dat is mijn mening 
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Tuurlijk allemaal prutsers in de racerijMaarten-Jan schreef:Ook een prutsoplossing in mijn ogen, of kortere poten, of andere veren, maar dat is mijn mening

Daar worden ze ook gebruikt omdat de veren anders los liggen als het wiel vrij komt van het asfalt, als je de juiste veren gebruikt is het een prima oplossing

als de veren net als bij een schroefset strak om de poot zitten is het wel te doen, dit is bij deze poten bij lange na niet het geval dus geen optie.....
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Bij de hulpveren kan je pasbussen kopen die aan beide kanten beide veren strak omspannen, dus kan altijd, want die paspussen zorgen er dan voor dat de veren niet gaan rammelen en netjes blijven zitten, of die nu strak om de poot zit of niet.tutuur schreef:als de veren net als bij een schroefset strak om de poot zitten is het wel te doen, dit is bij deze poten bij lange na niet het geval dus geen optie.....
die passtukken kosten 5 euro ofzo.
dat is dan opzich geen verkeerde optie
in dit geval lijkt mij ph.2 poten beter maar dit is financieel even niet mogelijk als ik het zo lees....

-
en ph2 topschotels. maar dan komt ie wel weer hoger.tutuur schreef:dat is dan opzich geen verkeerde optiein dit geval lijkt mij ph.2 poten beter maar dit is financieel even niet mogelijk als ik het zo lees....
ph2 dempers met ph1 topschotels kan ook wel, krijg je alleen een redelijk negatief camber, maar met een vijl en camberbouten is dit wel redelijk op te lossen.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
bij m'n winter 5 heb ik ook deze combo maar heb helemaal geen achtelijk camber
geen id hoe het kan, maar geloof dat er ook mengelingen zijn door de jaren heen van poten en topschotel combinaties....

geen id hoe het kan, maar geloof dat er ook mengelingen zijn door de jaren heen van poten en topschotel combinaties....
-
mengelingen? tuurlijk niet, je had ph1 zoals alle 5jes. enige uitzondering waren de ph2 gtt's. Daar staat de hele poot onder een andere hoek (volgens mij veel rechterop), gooi je die onder een ph1 schotel dan krijg je negatief camber (logisch). Dus die mengeling waar je over praat?? denk dat je of ph1 dempers hebt of gewoon een redelijk negatief cambertutuur schreef:bij m'n winter 5 heb ik ook deze combo maar heb helemaal geen achtelijk camber![]()
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
???tutuur schreef:wat wil de man er voor hebben?

voor die 13 inch wielen
ik heb voor 100% zeker ph.2 poten, de gaten staan namelijk niet recht onder elkaar....
negatief camber valt echt heel erg mee! enige wat ik heb moeten doen is de gaten opruimen omdat het niet helemaal pastte op het fusee, miss dat met mazzel dit er voor gezorgd heeft dat het negatieve camber een beetje opgeheven heeft....

ik heb voor 100% zeker ph.2 poten, de gaten staan namelijk niet recht onder elkaar....
negatief camber valt echt heel erg mee! enige wat ik heb moeten doen is de gaten opruimen omdat het niet helemaal pastte op het fusee, miss dat met mazzel dit er voor gezorgd heeft dat het negatieve camber een beetje opgeheven heeft....
over een drempel vlieg ik zoiezo niet hoor 
en ik weet het is niks zo, maar voor eerst vind ik het prima.
kortere poten wil ik zoiezo wel, maar dit was financieel wat beter voor mij
Als iemand een goed aanbod heeft voor mij kom maar op dan

en ik weet het is niks zo, maar voor eerst vind ik het prima.
kortere poten wil ik zoiezo wel, maar dit was financieel wat beter voor mij
Als iemand een goed aanbod heeft voor mij kom maar op dan

will had toch nog koni's liggen? of is dat ph.1?
-
tutuur schreef:will had toch nog koni's liggen? of is dat ph.1?
Dat is fase 2.
Ik zie een oplossing 

-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Een normale 5 TR heeft andere fusees. Die hebben de gaten schuin onder elkaar (kun je dus Phase 2 noemen) en Phase 1 schotels. Dezelfde combi als dat je nu hebt gemonteerd dustutuur schreef:voor die 13 inch wielen![]()

Helaas betekend dit ook dat er geen Phase1 poot onder kan (zoals in mijn geval) vandaar dat ik niet meer met schroefset kan rijden...
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
fusee wisselen?MartijnG schreef:Een normale 5 TR heeft andere fusees. Die hebben de gaten schuin onder elkaar (kun je dus Phase 2 noemen) en Phase 1 schotels. Dezelfde combi als dat je nu hebt gemonteerd dustutuur schreef:voor die 13 inch wielen![]()
negatief camber valt echt heel erg mee! enige wat ik heb moeten doen is de gaten opruimen omdat het niet helemaal pastte op het fusee, miss dat met mazzel dit er voor gezorgd heeft dat het negatieve camber een beetje opgeheven heeft....En vandaar geen negatief camber.
Helaas betekend dit ook dat er geen Phase1 poot onder kan (zoals in mijn geval) vandaar dat ik niet meer met schroefset kan rijden...

dat wist ik ook niet dat dat ook nog bestond

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
Zit er niet genoeg vlees op de montage platen zodat j een sleuf kan maken?
Edit: dat bedoelde ik dus met die mengeling
Edit: dat bedoelde ik dus met die mengeling

-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Fusees wissel is uiteraard mogelijk, maar daar had ik toendertijd geen zin in. Fusees zijn overigens ook breder, dus de veerpoot past er ook niet zo omheen. Dus fuseewissel is de makkelijkste optie in dat geval...
Hoeft nu overigens ook niet meer bij mij...schroefset zit nu al onder de beige
Hoeft nu overigens ook niet meer bij mij...schroefset zit nu al onder de beige

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Bij gewone 5jes, TR etc. zijn veerpoten door elkaar heen gebruikt, zowel schuin als rechte gaten, Bij GTT is het echt phase gebonden
-
ja ik vat m nu, wist ik niet eens..timtuimel schreef:Bij gewone 5jes, TR etc. zijn veerpoten door elkaar heen gebruikt, zowel schuin als rechte gaten, Bij GTT is het echt phase gebonden
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl