Joost GTTi Coupe

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

doe geen uitspraken meer van PK en zo en qwa druk zie wel wanneer die te arm begint te lopen

sproeier ruim 1,5 mm (150+)

dinsdag avond weten ik meer.............
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

dit belooft we veel goeds hoor! (Y)

suc6 we zien de results vanzelf.
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

ben benieuwd vanavond hopelijk komen we thuis erg koud vanavond echt bevroren carburateur weer........... :@
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

@ joost hoe lager de buitentemp hoe hoger de pk`s van je blok :D

dus je hebt een goed moment uitgekozen om te gaan banken (Y)
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Maar op de straat rijd het nu voor geen meter :( Echt veels te koud. Ik kan er in elk geval niet fatsoenlijk gasgeven.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

gaat dat bevriezen van de carb nou snel? ik wil eigenlijk die verwarming er af laten maar wil natuurlijk geen risico lopen....
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

ik ken er diverse met serieuse mods die dat ding er nooit opgehad hebben. Nooit problemen mee gehad, zelfs starten zonder choke.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

carb kan bevriezen bij een hele grote of volledig ALU IC.

gewoon een stukkie karton er voor steken en probleem in de winter is opgelost.

als dit ook in de zomer gebeurt dan heb je een veel te grote IC,
of loopt ie te arm.
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

grote alu intercooler zit er inderdaad tussen vanochtend moest ik flink doorstarten............ en warm wordt die slecht maar emaal warm :dance: :grin: :grin:
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

mijn auto zal toch voornamelijk alleen in warmere tijden gaan rijden, fmic heb ik wel, als je op druk rijd zal het allemaal wel mee vallen maar stel nu dat je een tijdje snelweg gaat rijden zonder al te veel druk dus, zou beetje onaangename verassing zijn als je carb dan ineens bevroren blijkt te zijn :(
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Dat heb ik dus toendertijd gehad met de 'grote FMIC' op de zwarte GTT. Om de paar kilomter stond je weer op de vluchtstrook...dan maar in de 4 doorgereden zodat ie een beetje op druk blijft :smile:
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

dan laat ik de boel er dus maar gewoon opzitten, wil nog wel normaal met de auto kunnen rijden, af en toe :D

bedankt! en sorry voor de vervuiling joost (F)
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

tutuur schreef:dan laat ik de boel er dus maar gewoon opzitten, wil nog wel normaal met de auto kunnen rijden, af en toe :D

bedankt! en sorry voor de vervuiling joost (F)
maakt niet uit ervaringen zijn altijd welkom......
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

Zo alles heel gebleven vanavond vanmiddag nog ff snel een andere lobster erop gezet (bedankt Gerry)

[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-HIRM6IBT.jpg[/img]

[youtube]hP1r7FbdUHQ&[/youtube]
Geluid uit zetten is niks van te horen!!!!!!!

[img]http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-3MUBXQCM.jpg[/img]

[img]http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-P3MLHPIJ-1.jpg[/img]

Word vervolgt............
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Op hoeveel druk is dit nu?

Is wel goed te zien dat een injectie systeem veel mooier inspuit...
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

lambda van 0,8 is toch veelste rijk? moet toch 0.9 zijn?
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

ziet er goed uit .
hoeveel bar rijdt je nu?
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

0,9 lijkt mij met deze temp buiten ook beter, dan loopt in de zomer ff iets rijker ipv veel te rijk :p

maar liever te rijk dan te arm ;)
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Hoeveel pk gooit dat monster er nu uit Joost..?
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

@ foto

132,2 wielpk

mooi resultaat, tevreden of?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Zit op mn werk, zie ff geen pica's
Zeer lekker resultaat vd Hammuh (Y)
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

tutuur schreef:Op hoeveel druk is dit nu?
Ik hoorde 1,3 bar onder de gasklep ,dus zo'n 1,5 bar boven de gasklep.

Ik vind nog steeds dat 't koppel erg laat er pas is, als ik naar de uitdraai van m'n eigen Gt kijk dan heb ik al bij 3800rpm M'n volle koppel,waarna ie 'm daarna ook redelijk vasthoud, bij Joost piekt ie ff op 5100 rpm, en dan gaat ie direct weer naar beneden....

Hoe kan zoiets eigenlijk? of zit dit puur in de keuze van de turbo?
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

dit was op 1,3 Bar onder de gasklep, moet naar 1,5 Bar onder de gasklep dus tevreden nog niet helemaal......

nu als eerste ff een nieuwe set schokbreker voor en achter, nieuwe stuurstangen en kogels en rubbers dan weer ff uitlijnen, Want wordt er licht in het stuur bij 180......
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

Florus schreef:
tutuur schreef:Op hoeveel druk is dit nu?
Ik hoorde 1,3 bar onder de gasklep ,dus zo'n 1,5 bar boven de gasklep.

Ik vind nog steeds dat 't koppel erg laat er pas is, als ik naar de uitdraai van m'n eigen Gt kijk dan heb ik al bij 3800rpm M'n volle koppel,waarna ie 'm daarna ook redelijk vasthoud, bij Joost piekt ie ff op 5100 rpm, en dan gaat ie direct weer naar beneden....

Hoe kan zoiets eigenlijk? of zit dit puur in de keuze van de turbo?
weet ik ook niet vraag ligt bij maurice.

Bij Rica zeggen ze dat het met de vulling te maken heeft van de cilinders dat ik de remdruk sproeier moet verkleinen.
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Dit is kl#te Joost. Dit zijn niet de cijfers waar je op hoopt met 1,3bar onder de gasklep. Die 300 van MB zou het toch perfect moeten doen op jouw blok.
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

GerryTT schreef:Dit is kl#te Joost. Dit zijn niet de cijfers waar je op hoopt met 1,3bar onder de gasklep. Die 300 van MB zou het toch perfect moeten doen op jouw blok.
is nog ff niet anders ff afwachten wat er bij maurice van daan komt dan nog een keer terug naar rica
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Joost van der Hammen schreef:
GerryTT schreef:Dit is kl#te Joost. Dit zijn niet de cijfers waar je op hoopt met 1,3bar onder de gasklep. Die 300 van MB zou het toch perfect moeten doen op jouw blok.
is nog ff niet anders ff afwachten wat er bij maurice van daan komt dan nog een keer terug naar rica
Ik zal het wel gemist hebben, maar waarom ben je naar Rica gegaan ipv naar goes?
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Vind wel dat je serieus veel druk gaat rijden man.....,lijkt wel een beetje op die turbo twins.... :lol:
1,5 bar onder de klep is da nie wat veul....?

En erg veel vermogensverlies van je blok naar de wielen, of is dit normaal..??
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

Ivo van Achthoven schreef:Vind wel dat je serieus veel druk gaat rijden man.....,lijkt wel een beetje op die turbo twins.... :lol:
1,5 bar onder de klep is da nie wat veul....?

En erg veel vermogensverlies van je blok naar de wielen, of is dit normaal..??
dat is een schatting. dit is naar beneden toe 23% verlies, dat slaat natuurlijk nergens op en is wel erg hoog aangehouden. Maar goed, beter gewoon naar de wielpk's kijken.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

Gerald schreef: Ik zal het wel gemist hebben, maar waarom ben je naar Rica gegaan ipv naar goes?
Rica is een heel stuk dichterbij :wink:
Martijn Kool schreef: dat is een schatting. dit is naar beneden toe 23% verlies, dat slaat natuurlijk nergens op en is wel erg hoog aangehouden. Maar goed, beter gewoon naar de wielpk's kijken.
Engine PK wordt als volgt berekend nav de gemeten koppel en toerental, en daarna afgezet in de grafiek tegen de gemeten wiel pk's;

http://3.bp.blogspot.com/_VdNzDmvftOo/S ... itled1.bmp

Aan het einde van de run daalt het koppel, terwijl de toeren gelijkmatig op blijven lopen. Hierdoor blijft motor pk gelijk (terwijl dat eigenlijk niet zo is), vandaar dat je tov de gemeten wiel pk's een procentueel groter verlies krijgt.

Je ziet dit op elke grafiek terug bij deze auto omdat er vermogensverlies optreedt na de 5000 toeren. Als straks het vermogen langer vast gehouden wordt zal het procentuele verschil verminderen (want wiel pk zal dan ook minder zakken), maar je zult in het hoge toerengebied altijd vergroting van het verlies krijgen omdat op een gegeven moment het koppel de beperkende factor gaat worden in de berekening. Oftewel, de Engine BHP zou eigenlijk moeten dalen, maar omdat het toerental op blijft lopen is de Engine BHP te hoog. Engine BHP wordt in dat laatste gebied als het ware 'kunstmatig' hoog gehouden door het hoge toerental, en niet zozeer door wat er daadwerkelijk als koppel (gemeten!) uit het motortje komt. Op papier kun je dus een enorme Engine BHP creëren als je maar een hoog genoeg toerental draait :D

Oftewel, inderdaad gewoon naar wiel pk's kijken en het verlies alleen berekenen tot het punt waarna de engine BHP kunstmatig hoog gehouden wordt door het alsmaar oplopende toerental. Bij max. koppel is het verschil tussen berekende engine bhp en gemeten wiel pk 13-14%.


(aldus enigszins wiskundig onderlegd vriendinnetje O-) )
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

En nu Joost ? Ombouwen naar injectie ?
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Slim vriendinnetje dan:D Miss is het leuk om dit weetje vast te leggen in het motor techniek gedeelte, zeer interessant!
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

die lambda-waarders zijn niet zo heel gek. Zo ergens bij 0.86 presteert een motor maximaal. Bij wat hogere toerentallen ga je rijker, om te koelen. Als je deze uitdraai ziet: misschien een tikje kleinere hoofdsproeier, en iets kleinere remluchtsproeier.

Over dat stukje over koppel, vermogen en grafiekjes; ze zal verder wel lief zijn ;)
rev it like a rental
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

hier nog even mijn uitdraai.
dit is met een T2 hybride turbo en lancia carb.

hier zou je met jou turbo toch met gemak bovenuit moeten komen?
zijn overigens wielpk`s


Afbeelding
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

hij begint vanaf 4500tpm wel erg arm te lopen of ligt dat aan mij?
Plaats reactie