Een Oldtimer op LPG wil prima en je betaald dus geen wegenbelasting en dus geen extra belasting, verzekering is ook mooi goedkoop.
Het is alleen even mazzel hebben of zo'n ouwe boot ook heel blijft, anders ben je nog duur uit..
Ik betaal bijvoorbeeld voor mijn Dodge iets meer dan 6 euro in de maand verzekering en geen wegenbelasting. daarintegen rijd ik ongeveer 1 op 3 op LPG als ik me een beetje gedraag..
Mijn Clio 1.4 bijvoorbeeld betaal ik 18 euro in de maand aan wegenbelasting en zo'n 40 euro verzekering.. daar rijd ik dan zo'n 1 op 10 mee en da's dan 350km voor 50 euro benzine..
Bij de Dodge rijd ik dus 1 op 3.... en kan er 120 liter LPG in de tank, da's 350 km bleren met die V8 en voor iets meer dan 50 euro LPG.. en nog steeds geen wegenbelasting en dure verzekering.
En wat betreft onderhoud, die Clio kan net zo hard uit elkaar vallen als die Dodge, da's een kwestie van geluk hebben
Dat met die kleppen is wisselend per merk, de Dodge heeft grotere kleppen, scherpere nokkenas, sterkere klepveren e.d. maar daar is verder niet veel aangepast op LPG, maar dat ding loopt altijd op LPG.. ook starten bij -15 en dat gaat motorisch gewoon probleemloos. je hebt wel van die toevoegingsystemen zoals Flashlube.. geen idee of dat werkt.
Een ouwe Mercedes 190E ofzo uit Duitsland halen is ook geinig op LPG, die dingen vind je daar in nieuwstaat en rijden best aardig, kun je ook aardig zuinig mee rijden en da's dus nog goedkoper.. ik kies er alleen voor om een dikke V8 te rijden, en ja.. dat kost iets meer
Niet echt een ...Wist u dat ding, maargoed.. 't is niet altijd koek en ei hier