Rick's '94 Clio 16v

Vertel hier alles over je project.
Rick16v
Berichten: 420
Lid geworden op: vr 13 mar 2009 12:21
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Word net gebelt door VKV, schrok me rot, rond de €375,- om een wiellager te vervangen.

Vind het verder niet erg om hun boterham te betalen, maar dan krijg ik te horen dat er €75,- bijkomt aan "onderzoek"... ik heb specifiek een afspraak gemaakt om het wiellager te vervangen, erg dikke boterhammen daar bij VKV denk ik dan maar.

Wat een drama weer.
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

daar zit ook het uitlijnen bij in?
(Ga er van uit dat het de voorkant is voor dat geld?)
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ze zijn vrienden aan het maken daar... :S
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Als jij specifiek hebt gevraagd om een lager te vervangen dan zou ik die onderzoek kosten dus niet betalen. een uur werk om dat uit te vogelen is overigens ook belachelijk.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

bovendien is een wiellager vervangen aan voorzijde ook nooit meer dan 2uur tijd (excl uitlijnen)....
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

welke wiellagers worden vervangen? voor of achter?

belachelijk duur.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Rick16v
Berichten: 420
Lid geworden op: vr 13 mar 2009 12:21
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Gaat om het wiellager linksvoor... zal er in iedergeval om vragen (uitlijnen), heb eigenlijk geen idee of dat inclusief is, ga er vanuit dat mijn wagen daar in orde word gemaakt voor dat geld.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Uhm... Sorry, maar gaat het om 1 wiellager??
Rick16v
Berichten: 420
Lid geworden op: vr 13 mar 2009 12:21
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

ja het gaat om EEN wiellager.
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

dealers zijn nou eenmaal duur :lol: is er gewoon niet een goeie universele garage in je buurt?
Trust me. I know what I'm doing.
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Nou dit gaat wel erg ver hoor. Mijn dealer perst voor mij gratis de wiellagers er in, rest kan ik zelf, koop dan wel de wiellagers bij hun (incl. korting ook nog). Dus dat hoeft niet altijd duur te zijn :wink:
Rick16v
Berichten: 420
Lid geworden op: vr 13 mar 2009 12:21
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Volgens de VKV is het niet nodig om uit te lijnen (voortrein) . Maar ik heb de hoop alweer helemaal opgegeven, ze hebben het lager niet.... sjonge jonge.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

En nu?
Rick16v
Berichten: 420
Lid geworden op: vr 13 mar 2009 12:21
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Wachten tot morgen....
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Maar je hebt wel besloten dat je het door hen laat doen?
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

kan je zelf niet sleutelen? als je zelf de boel demonteert en alleen het lager uit en in laat persen bij een bedrijf moet dit voor 25 hooguit 50 euro wel te doen zijn, dat plus een lager van (schatting) 50-75 euro ben je nog altijd 250 euro goedkoper uit dan bij vkv |:
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Sorry Rick, maar dit is wel erg absurd veel geld voor een wiellager.

Uitgaande van 2 uur werk met een (dealer)uurtarief van 110 euro per uur en een nieuw lager a 80 euro met daarnaast nog de "diagnose-kosten" klopt de prijsopgave wel ja.

Ik zou persoonlijk (niet om VKV af te vallen, maar meer voor behoud van je eigen portemonnee) op zoek gaan naar een goedkopere garage.

Enne... lager niet op voorraad ?? Bij de Brezan b.v. liggen ze standaard .... :~
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

das nogal een grapje ja.. lager niet op voorraad.

Ik neem toch aan dat als je het hele fusee loshaalt, je de boel ff netjes uitlijnt voor dat geld :)
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Nou ja, bij een standaard setup kan uitlijnen idd overbodig zijn. Je laat je draagarm zitten aan het subframe, haalt de stuurkogel los en de schokdemper (evt. boven). Daar valt toch niets aan te stellen.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Rick16v
Berichten: 420
Lid geworden op: vr 13 mar 2009 12:21
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Ik laat de reparatie uitvoeren door VKV (tevens ook de laatste).
Reden: tijd weegt even niet meer op tegen het bedrag, zal ik weer tijd vrij moeten maken (werk) om de wagen op te halen, en ergens anders een afspraak te maken, het zit zoals gebruikelijk allemaal weer eens een beetje tegen!

De reden waarom ik zelf zo weinig sleutel... 2 jaar geleden heb ik ooit een sport blessure opgelopen, ribben ontwricht bij ruggengraat.
Tijdens het herstel van deze blessure heb ik een auto ongeluk gehad op de A58 thv wouwse plantage, een mooie passat met 70-80 achterin terwijl ik stil stond, de beste man was met zijn PDA bezig, lul.

Uiteraard heb ik hier nu nog steeds plezier aan!

Het sleutelen is dus erg afhankelijk van hoe mijn rug/borst ervoor staat.
Zou erg graag zelf weer lekker knutselen (U).
Rick16v
Berichten: 420
Lid geworden op: vr 13 mar 2009 12:21
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Net geconstateerd dat mijn velg beschadigd is... dikke kotsmisselijke stink zucht.

De werkplaats VKV Alexander (koperstraat 16) werkelijk fantastisch werk verricht.
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

je wist van de hoge prijs vooraf en nog laat je het doorgaan?

als je geld weg wilt gooien geef het dan aan mij. deed ik meteen al je lagers voor dat geld.

en dan beschadigen ze ook nog je velg?

zuchtzuchtzucht
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Rick16v
Berichten: 420
Lid geworden op: vr 13 mar 2009 12:21
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Ja.
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

Tom schreef:Nou ja, bij een standaard setup kan uitlijnen idd overbodig zijn. Je laat je draagarm zitten aan het subframe, haalt de stuurkogel los en de schokdemper (evt. boven). Daar valt toch niets aan te stellen.
mwah, draai alle bouten maar eens los... wedden dat je je wiel alle kanten op kan laten gaan? ;) Niet dat je stuur ineens een kwartslag gedraait is in stand, maar goed... ff netjes doen is ook niet altijd verkeerd?
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

Haas schreef:
Tom schreef:Nou ja, bij een standaard setup kan uitlijnen idd overbodig zijn. Je laat je draagarm zitten aan het subframe, haalt de stuurkogel los en de schokdemper (evt. boven). Daar valt toch niets aan te stellen.
mwah, draai alle bouten maar eens los... wedden dat je je wiel alle kanten op kan laten gaan? ;) Niet dat je stuur ineens een kwartslag gedraait is in stand, maar goed... ff netjes doen is ook niet altijd verkeerd?
dacht dat dat wel meeviel, nergens sleufgaten oid..
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

nee, geen sleufgaten, maar elk gat heeft per definitie speling op de bout.

Maar goed, daar gaat het niet om. Niet dat ik zo'n heilige piet ben die na elke poep of scheet op de uitlijnbank sta (ookal kan/doe ik het zelf), maar je mag verwachten dat je voor dat bedrag wel een uitlijntje krijgt :)
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Ik monteer het spul altijd in de uiterste stand, dus als je de schokbrekerbouten aanjoekelt even het fusee naar binnen duwen, dan zit je altijd wel aardig goed.

Die 19 van mij moet zo vaak uit elkaar dat ik beter aandelen kan nemen bij die uitlijnboer, heb 'm laatst nog even met touwtjes uitgelijnt en dat zat aardig goed bleek later :)

Heb 'm alleen even laten uitlijnen na het nieuwe subframe/nieuwe draagarmen en nieuwe stuurkogels. :)
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

@rick 16V das wel erg zuur zeg :@
Rick16v
Berichten: 420
Lid geworden op: vr 13 mar 2009 12:21
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Ga morgen proberen contact te leggen hierover... ben benieuwd wat ze me te vertellen hebben.
Rick16v
Berichten: 420
Lid geworden op: vr 13 mar 2009 12:21
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Er is vandaag contact geweest, de monteur excuseerde zich dat hij de wagen niet heeft uitgelijnd.

Renault geeft aan dat het uitlijnen wel noodzakelijk was maar blijkbaar niet is gebeurt, ik begrijp niet waarom je onveilig werk retour klant geeft.

Hierover wist men te vertellen dat er is vergeten mijn toestemming te vragen ivm WEER extra kosten voor het uitlijnen.

Omdat er een schroefset onder zou zitten (KW variant 1) was dit erg lastig.

Renault wil me nu tegemoet te komen door een 50% korting te geven met uitlijnen. Ik ben het hier niet helemaal mee eens, ik bedoel vind het niet heel erg om iets te betalen, maar wat er word gerekend in uurloon verdien ikzelf niet eens op een hele dag werken. Ook zal ik een deel van de dag vrij moeten nemen om de auto weg te brengen (idem bij ophalen). Ik vind eigenlijk als ik heel eerlijk ben dat Renault het mag oplossen.

Over die beschadigde velg doen ze geen uitspraken... heb met de monteur gesproken, deze wist van niets. De schade begint it onder de kunstof kap die mijn wielbouten uit het zicht houd tot een stuk op het zichtbare deel van de velg.

Ook vertelde de monteur dat hij de kunstof kap eraf had gehaald.
Waarom moet die kap er trouwns af als je er geen werkzaamheden aan verricht, het blijft voor mij een raadsel.

Het is dus even afwachten tot morgen weer, ik probeer gewoon netjes te blijven, ik begrijp heel goed dat we allemaal menselijk zijn.

[laatste edit]
Een letterlijke quote van de website
Autorijden is al duur genoeg en dit realiseren wij ons. Daarom maakt Van Kerkhof & Visscher gebruikt van All In Prijzen voor het onderhoud en reparatie aan uw auto. Dit zijn zeer scherpe prijzen die alles omvatten (Arbeidsloon, onderdelen, e.d.).
Rick16v
Berichten: 420
Lid geworden op: vr 13 mar 2009 12:21
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Ze hebben me vandaag een ander aanbod gedaan, 100 euro voor het uitlijnen zonder dat er eventueel nog extra kosten bij kunnen komen... het begint een lachertje te worden.. morgen maar eens praten met het management.
Laatst gewijzigd door Rick16v op wo 27 jan 2010 10:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

100 euro voor het uitlijnen? dat is al belachelijk. Wat vragen ze hier normaal voor dan?
Rick16v
Berichten: 420
Lid geworden op: vr 13 mar 2009 12:21
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Ik heb geen idee maar ik schat iets rond de €200,-, want dit is hun alternatief op de 50% korting die ze mij eerder aangeboden hebben.
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Ik betaal 40 euro voor uitlijnen, volgens mij bedoelden ze eigenlijk dat je 2 keer zoveel moest betalen :(
Rick16v
Berichten: 420
Lid geworden op: vr 13 mar 2009 12:21
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Nee nee, ik begreep dat het uurloon rond de 125,- zat daar.

Maargoed, ik heb er zelf voor gekozen het daar te laten repareren wetend dat het meer geld kost.
Ik wil het gewoon in orde hebben, het is toch niet vreemd dat ze de auto (met kennis dat er uitgelijnd moest worden) volledig gerepareerd terug geven.
Ik heb niet zo'n trek in die extra kosten, ik ben toch niet degene die de fout maakt, nou ja..
Plaats reactie