ik weet niet, als je zo'n ding zou gebruiken ben je op eens 2 minuten bezit met ieder moertje.
ik zeg, geef maar cash die 100 euro

Ik heb al 30 jaar een goede momentsleutel 20-110 Nm en ook voor montage van fusees, LM velgen (80Nm) heb je hem nodig en zeker voor koppakkingen. Ik zou het geschenk van je vader zeker aannemen.spir@l schreef:effe weer wat vragen. (doe ik namelijk te weinig....)
Mn pa wil me als een soort van laat kerstkado een momentsleutel geven voor de verdere opbouw van de 5.
Nu heb ik altijd al graag zo'n ding willen hebben (gewoon mooi stukkie gereedschap), maar ik vraag me af of het echt noodzakelijk/aan te raden is om rond de 100E uit te gaan geven aan een stuk gereedschap als ik het weinig ga gebruiken (of onzin is om te gebruiken).
Ik bedoel ik ben geen motorblokken uit elkaar aan het trekken.
En volgens mij luisteren de meeste onderdelen die ik nu aan het monteren ben niet verschrikkelijk nauw. (en hou ik gewoon het "vast=vast-principe" aan)
Nogmaals, helemaal niet erg om zo'n ding te hebben/krijgen. Maar als t onzin is voor mij (hobby-bob-monteurtje) dan heb ik liever wat anders voor dat geld.
what say you's?
heb je wel eens van links draad gehoord?? daarom kunnen die dingen 2 kanten op draaien.Maarten-Jan schreef:Mijn moment sleutel kun je gewoon omdraaien om bouten los te draaien, dus daar kun je ze ook voor gebruiken, werkt prima
Totdat je straks je wielbouten met 60nm vastzet ipv de ingestelde 100nm en je ineens een wiel verliest..Maarten-Jan schreef:Tuurlijk heb ik daar van gehoordmaar daarom werkt het nog wel
en jij vertrouwd hem nog na 30 jaar?jacques schreef: Ik heb al 30 jaar een goede momentsleutel 20-110 Nm en ook voor montage van fusees, LM velgen (80Nm) heb je hem nodig en zeker voor koppakkingen. Ik zou het geschenk van je vader zeker aannemen.
Ja, Ik ontspan altijd de veer na gebruik. Hij kan eventueel ge-hercalibreerd worden. Het is een professionele sleutel Britool.tutuur schreef:en jij vertrouwd hem nog na 30 jaar?jacques schreef: Ik heb al 30 jaar een goede momentsleutel 20-110 Nm en ook voor montage van fusees, LM velgen (80Nm) heb je hem nodig en zeker voor koppakkingen. Ik zou het geschenk van je vader zeker aannemen.
Dat het slecht is voor een moment sleutel om bouten los te draaien ben ik het niet mee eens, de sleutel is gewoon gemaakt voor een radiale belasting dus die voelt geen verschil of je nou een bout los of vast draaid....
http://www.formidotros.nl/formido/produ ... 7%7D2.html~thijs~ schreef:Bij Karwei heb je een redelijke tot 210Nm voor ik dacht 80,-