5 TR-T [400K!!!]
-
- Berichten: 2305
- Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
- Car: 5 GT Turbo
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
ok, ok.
Maar als de veerpoten nu in de weg zitten, hoe krijg ik die er dan weer tussen gepropt als het subframe vast zit?
Ik bedoel, ik denk dat ik het subframe zonder de veerpoten makkelijk gemonteerd krijg. Maar ik vraag me af of ik dan het probleem oplos...of alleen maar uitstel.
Stangen tussen subframe en wielkast zitten goed. Heb ik de hele tijd in de gaten gehouden.
Vind het gewoon een beetje raar.
Heb het hele zooitje er zo onder vandaan getrokken. Wil ik het nu weer op exact dezelfde manier op zn plek duwen...past het niet meer...
Bedankt voor het meedenken, mensen.
Maar als de veerpoten nu in de weg zitten, hoe krijg ik die er dan weer tussen gepropt als het subframe vast zit?
Ik bedoel, ik denk dat ik het subframe zonder de veerpoten makkelijk gemonteerd krijg. Maar ik vraag me af of ik dan het probleem oplos...of alleen maar uitstel.
Stangen tussen subframe en wielkast zitten goed. Heb ik de hele tijd in de gaten gehouden.
Vind het gewoon een beetje raar.
Heb het hele zooitje er zo onder vandaan getrokken. Wil ik het nu weer op exact dezelfde manier op zn plek duwen...past het niet meer...
Bedankt voor het meedenken, mensen.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Je veren houden natuurlijk het subframe nu tegen. Eraf halen is niet zo moeilijk. Zodra je het subframe eronder hebt krijg je zonder problemen de veerpoten er nog op hoor. Das 5 minuten per kant...
Probeer het eens, als ie dan nog ruimte heeft tussen subframe en de cas, dan zit er wat anders tussen
Probeer het eens, als ie dan nog ruimte heeft tussen subframe en de cas, dan zit er wat anders tussen

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Berichten: 2305
- Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
- Car: 5 GT Turbo
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
gisteravond, terwijl ik in bed nog eens lekker na lag te piekeren, kreeg ik ineens een vlaag van helderheid...
Bedacht me ineens dat het subframe/blok op die rolcontainer ligt. Daardoor kunnen de draagarmen niet volledig in hun laagste positie vallen.
Daardoor steunt-ie dus op zn veerpoten en kom ik een stukje te kort.
duh.
Sorry hoor mensen. Natuurlijk hebben jullie weer gelijk (veerpoten eraf!).
Soms denk ik gewoon net effe niet handig na. (i'm learning...)
Helaas vandaag geen tijd gehad om verder te gaan.
to be continued...
Bedacht me ineens dat het subframe/blok op die rolcontainer ligt. Daardoor kunnen de draagarmen niet volledig in hun laagste positie vallen.
Daardoor steunt-ie dus op zn veerpoten en kom ik een stukje te kort.
duh.
Sorry hoor mensen. Natuurlijk hebben jullie weer gelijk (veerpoten eraf!).
Soms denk ik gewoon net effe niet handig na. (i'm learning...)
Helaas vandaag geen tijd gehad om verder te gaan.
to be continued...
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Jemig.. waar moet het heen.. nog iemand die wakker ligt om z'n Renaultspir@l schreef:gisteravond, terwijl ik in bed nog eens lekker na lag te piekeren, kreeg ik ineens een vlaag van helderheid...
Bedacht me ineens dat het subframe/blok op die rolcontainer ligt. Daardoor kunnen de draagarmen niet volledig in hun laagste positie vallen.
Daardoor steunt-ie dus op zn veerpoten en kom ik een stukje te kort.
duh.
Sorry hoor mensen. Natuurlijk hebben jullie weer gelijk (veerpoten eraf!).
Soms denk ik gewoon net effe niet handig na. (i'm learning...)
Helaas vandaag geen tijd gehad om verder te gaan.
to be continued...

-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
hangt die meuk er nog onder dan? bouten iets erin draaien, en weg met die aldicontainer.spir@l schreef:gisteravond, terwijl ik in bed nog eens lekker na lag te piekeren, kreeg ik ineens een vlaag van helderheid...
Bedacht me ineens dat het subframe/blok op die rolcontainer ligt. Daardoor kunnen de draagarmen niet volledig in hun laagste positie vallen.
Daardoor steunt-ie dus op zn veerpoten en kom ik een stukje te kort.
duh.
Sorry hoor mensen. Natuurlijk hebben jullie weer gelijk (veerpoten eraf!).
Soms denk ik gewoon net effe niet handig na. (i'm learning...)
Helaas vandaag geen tijd gehad om verder te gaan.
to be continued...
dan ff vastdraaien
denk dat dat wel lukt...
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 2305
- Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
- Car: 5 GT Turbo
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
lig standaard nog effe een uurtje te dubben over die auto.Ronald1916V schreef: Jemig.. waar moet het heen.. nog iemand die wakker ligt om z'n Renault
kan ik nog effe rustig nadenken.
En dan lekker dromen over hoe blij ik ga zijn als het ding weer rijdt.

Martijn: Welke meuk bedoel je? die rolcontainer?
Als ik weer effe tijd heb haal ik de veerpoten er af en dan zet ik het subframe vast.
Dan kan die container eronder vandaan zodat de draagarmen in hun laagste positie kunnen vallen. Dan passen die veerpoten er (als t goed is) ook gewoon weer tussen.
Dit is de theorie.
Nu de praktijk nog

-
- Berichten: 2305
- Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
- Car: 5 GT Turbo
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
motor zit trouwens weer op zn plek.
Nog even snel op 1e kerstdag gefixed voordat ik aan tafel schoof bij mn familie....
[img]https://lh3.googleusercontent.com/-Z9Vw ... G_1931.jpg[/img]
Mn camera is nogsteeds niet helemaal fris, dus let niet op vreemde kleurtjes hier en daar....
Nu alles nog aansluiten.
Koelsysteem aansluiten.
Stuurkolom. En dan kan de dash er weer in
en zijn we al een heel eind aan het komen.....
Nog even snel op 1e kerstdag gefixed voordat ik aan tafel schoof bij mn familie....

[img]https://lh3.googleusercontent.com/-Z9Vw ... G_1931.jpg[/img]
Mn camera is nogsteeds niet helemaal fris, dus let niet op vreemde kleurtjes hier en daar....
Nu alles nog aansluiten.
Koelsysteem aansluiten.
Stuurkolom. En dan kan de dash er weer in

Laatst gewijzigd door spir@l op ma 20 apr 2015 19:44, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 2305
- Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
- Car: 5 GT Turbo
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Sopjes zijn voor homoos.
Nee dat komt echt allemaal later.
Ik ben sowieso al niet echt van de schoonheidsprijsjes....
Eerst af krijgen dat ding.
Dan gaan we de boel wel weer een beetje schoonmaken.
Oh ja.... ik krijg dus alleen met geen mogelijkheid de oude stukjes remleiding van mn goodridge stukkies.
[img]http://lh6.ggpht.com/_wu3jJCVLrTM/SpvVn ... G_1720.jpg[/img]
Had ze meegenomen naar mn pa en ze daar in de bankschroef gezet, maar ik heb ze nogsteeds niet los gekregen. Draai simpelweg het uiteinde (wartel?) van de remleiding aan gort.
Wat ik nog wil proberen is om er misschien iets meer een paar hoeken op te slijpen ofzo, zodat het beter klem zit.
En anders?
Afslijpen/uitboren/opnieuw tappen???
Vind t ook zo zonde om weer nieuwe goodridge stukken te moeten kopen omdat ik die shit niet los krijg...
Snap echt niet hoe dat zo vast kan zitten.
Nog nooit meegemaakt dit.

Nee dat komt echt allemaal later.
Ik ben sowieso al niet echt van de schoonheidsprijsjes....
Eerst af krijgen dat ding.
Dan gaan we de boel wel weer een beetje schoonmaken.
Oh ja.... ik krijg dus alleen met geen mogelijkheid de oude stukjes remleiding van mn goodridge stukkies.
[img]http://lh6.ggpht.com/_wu3jJCVLrTM/SpvVn ... G_1720.jpg[/img]
Had ze meegenomen naar mn pa en ze daar in de bankschroef gezet, maar ik heb ze nogsteeds niet los gekregen. Draai simpelweg het uiteinde (wartel?) van de remleiding aan gort.
Wat ik nog wil proberen is om er misschien iets meer een paar hoeken op te slijpen ofzo, zodat het beter klem zit.
En anders?
Afslijpen/uitboren/opnieuw tappen???
Vind t ook zo zonde om weer nieuwe goodridge stukken te moeten kopen omdat ik die shit niet los krijg...
Snap echt niet hoe dat zo vast kan zitten.
Nog nooit meegemaakt dit.
zijn speciale remleiding sleutels voor te koop.
is een soort van extra dikke ringsleutel met een gleuf er in.
anders gewoon een nieuwe wartel en moer er aan laten persen door een garage.
de lengte zit er wel in
is een soort van extra dikke ringsleutel met een gleuf er in.
anders gewoon een nieuwe wartel en moer er aan laten persen door een garage.
de lengte zit er wel in
probeer er een 6kant dop, 1 maat kleiner en met iets veilen en tikken die er op te krijgen. en dan met tikken van een hamer los draaien., als die niet gaat ook proberen vast te draaien en dan los draaien
-
- Berichten: 2305
- Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
- Car: 5 GT Turbo
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
oke, effe wat duidelijker uitleggen...
Foto is misschien verwarrend want die is oud.
Speciale remleidingsleutel heb ik.
Maar daar kreeg ik hem in eerste instantie al niet mee los.
Remleiding is dus ook al doorgeknipt.
Ik heb dus een los stukje goodridge met daaraan nog de wartel en een klein stukje van de afgeknipte leiding.
de wartel is al helemaal rondgedraaid en naar de kloote... daar is dus geen sleutel meer op te zetten.
En daardoor draait hij ook simpelweg door wanneer ik hem in de bankschroef zet.
Ik wil dus eerst nog even proberen om die rondgedraaide wartel weer wat hoeken te geven zodat hij meer grip heeft in een bankschroef.
Misschien werkt dat al... (alhoewel die wartels wel erg 'zacht' zijn...)
Anders weet ik gewoon echt effe niet hoe ik dit moet gaan fixen.
Dingen eraan gaan zitten lassen is voor mij geen optie.
Dus dan misschien toch maar de wartel afzagen en dan uitboren en opnieuw tappen...(???)
Ik hoop echt dat iemand misschien nog een briljant idee heeft.
Beetje zuur als weer nieuwe goodridge-zooi moet kopen.
EDIT: Robke - Dat dacht ik dus ook... Maar ik draai die wartel gewoon helemaal kapot in de bankschroef...
Snap zelf ook niet hoe dat zo allejezus vast kan zitten.
Weekt ook al tijden in de kruipolie.
Foto is misschien verwarrend want die is oud.
Speciale remleidingsleutel heb ik.
Maar daar kreeg ik hem in eerste instantie al niet mee los.
Remleiding is dus ook al doorgeknipt.
Ik heb dus een los stukje goodridge met daaraan nog de wartel en een klein stukje van de afgeknipte leiding.
de wartel is al helemaal rondgedraaid en naar de kloote... daar is dus geen sleutel meer op te zetten.
En daardoor draait hij ook simpelweg door wanneer ik hem in de bankschroef zet.
Ik wil dus eerst nog even proberen om die rondgedraaide wartel weer wat hoeken te geven zodat hij meer grip heeft in een bankschroef.
Misschien werkt dat al... (alhoewel die wartels wel erg 'zacht' zijn...)
Anders weet ik gewoon echt effe niet hoe ik dit moet gaan fixen.
Dingen eraan gaan zitten lassen is voor mij geen optie.
Dus dan misschien toch maar de wartel afzagen en dan uitboren en opnieuw tappen...(???)
Ik hoop echt dat iemand misschien nog een briljant idee heeft.
Beetje zuur als weer nieuwe goodridge-zooi moet kopen.
EDIT: Robke - Dat dacht ik dus ook... Maar ik draai die wartel gewoon helemaal kapot in de bankschroef...
Snap zelf ook niet hoe dat zo allejezus vast kan zitten.
Weekt ook al tijden in de kruipolie.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 13324
- Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
- Locatie: Nieuwegein
- Contacteer:
Met je Goodridge slang lang een hydroliek specialist (zoals Pirtek, zitten door het hele land) daar een nieuwe wartel erop laten zetten.
Of naar Biesheuvel die kunnen dat ook regelen.
Hebu in Krimpen aan de IJssel is ook een goed adres
Daar laten ik en mij collega's alle speciale leidingen fabriceren
Of naar Biesheuvel die kunnen dat ook regelen.

Hebu in Krimpen aan de IJssel is ook een goed adres

Daar laten ik en mij collega's alle speciale leidingen fabriceren
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Gewoon een dikke griptang op zetten, eventueel even 2 hoekjes aan de wartel slijpen waar je grip op kan pakken.
Met een beetje geweld komt ie wel los hoor
Met een beetje geweld komt ie wel los hoor

-
- Berichten: 2305
- Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
- Car: 5 GT Turbo
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Heb m ook al warm zitten stoken...
Maar ben daar voorzichtig mee.
denk dat de boel dan ook sneller afbreekt.
En dan zijn mn opties nog gelimiteerder......
Ik ga gewoon proberen de rondgedraaide wartel hoekiger te slijpen.
Dan weer in de bankschroef zetten en nog es proberen.
En als dat niet werkt probeer ik Lex zn idee.
thanks mensen!
Maar ben daar voorzichtig mee.
denk dat de boel dan ook sneller afbreekt.
En dan zijn mn opties nog gelimiteerder......
Ik ga gewoon proberen de rondgedraaide wartel hoekiger te slijpen.
Dan weer in de bankschroef zetten en nog es proberen.
En als dat niet werkt probeer ik Lex zn idee.
thanks mensen!
-
- Berichten: 2305
- Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
- Car: 5 GT Turbo
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
eindelijk los!!!
wartels hoekig gevijlt en met behulp van een oude surfmast in de bankschroef vastgezet.
Nu beef het zooitje op hun plek en kwamen ze (uiteindelijk...) los.
Mijn god wat zaten die krengen vast.
wartels hoekig gevijlt en met behulp van een oude surfmast in de bankschroef vastgezet.
Nu beef het zooitje op hun plek en kwamen ze (uiteindelijk...) los.
Mijn god wat zaten die krengen vast.
motor zit, remleidingen nu ook.. wielen er onder, dachbord er in en gaan!
je gaat lekker man. heb je nu ook iets kopervet gebruikt met monteren van alle moeren en bouten? wel zo makkelijk in de toekomst.
je gaat lekker man. heb je nu ook iets kopervet gebruikt met monteren van alle moeren en bouten? wel zo makkelijk in de toekomst.
-
- Berichten: 2305
- Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
- Car: 5 GT Turbo
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
tot nu toe nog geen kopervet gebruikt. (hopelijk ga ik dit namelijk niet snel nog een keer doen...)
Meeste bouten zaten ook wel vast maar kwamen wel gewoon goed los met wat aandringen
.
Geen echte problemen tegengekomen. Alleen de remleidingen dus.
Is het ok om kopervet te gebruiken op je remleidingen?
Of is dat (om wat voor reden dan ook) niet aan te raden?
Wil het daar dus wel voor gebruiken.
En voor mn wielbouten want die zaten ook echt abnormaal vast.
En die moeten ook regelmatig los.
De rest blijft hopelijk nu wel weer effe vastzitten.
Ik hoop dat het verder gaat zoals je beschrijft Abel....
Meeste bouten zaten ook wel vast maar kwamen wel gewoon goed los met wat aandringen

Geen echte problemen tegengekomen. Alleen de remleidingen dus.
Is het ok om kopervet te gebruiken op je remleidingen?
Of is dat (om wat voor reden dan ook) niet aan te raden?
Wil het daar dus wel voor gebruiken.
En voor mn wielbouten want die zaten ook echt abnormaal vast.
En die moeten ook regelmatig los.
De rest blijft hopelijk nu wel weer effe vastzitten.
Ik hoop dat het verder gaat zoals je beschrijft Abel....

Ik gebruik al jaren kopervet voor de remleidingen en de ontluchtingsnippels. Nog nooit problemen mee gehad. Vooral op mijn motorfiets is het belangrijk. De klauwen zijn van alluminium en de ontluchtingsnippel van staal en dat kan goed vastroesten.
Persoonlijk vet ik bijna alles in, zelfs de uitlaatdelen. Dan kun je de boel nog eens gemakkelijk demonteren.
Persoonlijk vet ik bijna alles in, zelfs de uitlaatdelen. Dan kun je de boel nog eens gemakkelijk demonteren.
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Geen eerste hand ervaring, maar kenners zeggen dat je nou juist GEEN kopervet moet gebruiken bij aluminium delen, zoals bijv alu remklauwen.
Je kunt dan beter dat (redelijk speciale) grijze hoog temperatuurvet gebruiken, maar weet zo effe geen naam. Zit in kleine zakjes.
Je kunt dan beter dat (redelijk speciale) grijze hoog temperatuurvet gebruiken, maar weet zo effe geen naam. Zit in kleine zakjes.
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
Beter niks aan doen eens per jaar bv met apk remvloeistof vervangen en los draaien schoonmaken en weel in elkaar zetten.canonballman schreef:Geen eerste hand ervaring, maar kenners zeggen dat je nou juist GEEN kopervet moet gebruiken bij aluminium delen, zoals bijv alu remklauwen.
Je kunt dan beter dat (redelijk speciale) grijze hoog temperatuurvet gebruiken, maar weet zo effe geen naam. Zit in kleine zakjes.
grafiet-vet bedoel je waarschijnlijkcanonballman schreef:Geen eerste hand ervaring, maar kenners zeggen dat je nou juist GEEN kopervet moet gebruiken bij aluminium delen, zoals bijv alu remklauwen.
Je kunt dan beter dat (redelijk speciale) grijze hoog temperatuurvet gebruiken, maar weet zo effe geen naam. Zit in kleine zakjes.
-
- Berichten: 2305
- Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
- Car: 5 GT Turbo
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Joost van der Hammen schreef:Beter niks aan doen eens per jaar bv met apk remvloeistof vervangen en los draaien schoonmaken en weel in elkaar zetten.canonballman schreef:Geen eerste hand ervaring, maar kenners zeggen dat je nou juist GEEN kopervet moet gebruiken bij aluminium delen, zoals bijv alu remklauwen.
Je kunt dan beter dat (redelijk speciale) grijze hoog temperatuurvet gebruiken, maar weet zo effe geen naam. Zit in kleine zakjes.
Kennelijk heeft Jaques hier nooit problemen mee gehad.
En op de GT zijn ze toch niet van alu? (of wel...?)
Joost, vervang jij elk jaar je remvloeistof?
Daar heb ik eerlijk gezegd niet heel veel trek in.
Elk jaar die bende eruit en weer erin, ontluchten...
Vind ik misschien ook een klein beetje overdreven.
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
erg makelijk als je een pomp daarvoor hebt (ik niet persoonlijk maar wel in de garage waar ik altijd bezig ben)
-
- Berichten: 2305
- Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
- Car: 5 GT Turbo
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
effe weer wat vragen. (doe ik namelijk te weinig....
)
Mn pa wil me als een soort van laat kerstkado een momentsleutel geven voor de verdere opbouw van de 5.
Nu heb ik altijd al graag zo'n ding willen hebben (gewoon mooi stukkie gereedschap
), maar ik vraag me af of het echt noodzakelijk/aan te raden is om rond de 100E uit te gaan geven aan een stuk gereedschap als ik het weinig ga gebruiken (of onzin is om te gebruiken).
Ik bedoel ik ben geen motorblokken uit elkaar aan het trekken.
En volgens mij luisteren de meeste onderdelen die ik nu aan het monteren ben niet verschrikkelijk nauw. (en hou ik gewoon het "vast=vast-principe" aan)
Nogmaals, helemaal niet erg om zo'n ding te hebben/krijgen. Maar als t onzin is voor mij (hobby-bob-monteurtje) dan heb ik liever wat anders voor dat geld.
what say you's?
Mn pa wil me als een soort van laat kerstkado een momentsleutel geven voor de verdere opbouw van de 5.
Nu heb ik altijd al graag zo'n ding willen hebben (gewoon mooi stukkie gereedschap

Ik bedoel ik ben geen motorblokken uit elkaar aan het trekken.
En volgens mij luisteren de meeste onderdelen die ik nu aan het monteren ben niet verschrikkelijk nauw. (en hou ik gewoon het "vast=vast-principe" aan)
Nogmaals, helemaal niet erg om zo'n ding te hebben/krijgen. Maar als t onzin is voor mij (hobby-bob-monteurtje) dan heb ik liever wat anders voor dat geld.
what say you's?