ACT: 5 GT Turbo

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Plaats reactie
Jacob Priem
Berichten: 1676
Lid geworden op: ma 21 mei 2007 18:34

Bedankt voor het bestelnummer Merijn!
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

You are most welcome... :)
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

sorry moet je lid zijn.. (U)
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Wen er maar vast aan Abel...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

ha dat ziet er niet verkeerd uit. Wel lekker ondergegroeid.

leuke cup velgjes (Y)
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Daar is nog best wat van te maken, zo te zien! :D
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

We hadden hem overigens nog niet in het register... :lol:
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Johan
Berichten: 4179
Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
Car: renault 5 gt turbo
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Ben benieuwd hoe ie is qua cas.
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

vet! gewoon rijdend maken en tuffen :D
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
volvodspec
Berichten: 61
Lid geworden op: zo 21 dec 2008 19:29

zo; m'n blokkie is na de revisie zeg maar ongeveer ingelopen (1,2k verder) loopt prachtig, start perfect (ook warme start!), rijd perfect. maar ik zit nu zo langzaam te kijken wat de volgende stap is om m'n spaarpot op te breken.

huidige spec motorische veranderingen/upgrades;
sachs sinterplaat koppeling
spaghetti uitlaatspruitstuk
2,5" van turbo naar achteren
renix 209
baileys dv
oliekoeler + sandwichplate
FMIC (met 3x zoveel koelcapaciteit als originele IC)

voor de rest origineel incl laaddruk.

wat ik eigenlijk wel van plan ben is EGT, AFR (wideband) en nog andere dergelijke vitals (boost/oliedruk/olietemp etc) gaan meten, een carterschot, zuigerbodemsproeiers, t28 turbo, group A carburateur.
daarnaast stijvere klepveren en een heter nokkenasje, misschien een 270 maar ik ben benieuwd naar de ervaringen met een 285 (mbt stationairloop en CO meting bij de apk)

wat ik me nog afvraag is of de originele drijfstangen/zuigers het volhouden? ik wil hem graag naar richting de 200pk met de laaddruk ca 1,3 bar en aangezien ik helemaal gek ben op carburateurs; moet dat ook in ere blijven:)

zijn er nog andere zaken die ik daarvoor mee moet nemen? of die jullie ook zouden doen?
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

:X

gebruik de zoekfunctie even. Carb en 200 pk...das een hele opdracht.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
volvodspec
Berichten: 61
Lid geworden op: zo 21 dec 2008 19:29

heb ik reeds gedaan maar ik lees vooral dat men altijd heel graag voor de injectie gaat omdat 't torretje door de carb vaak niet fatsoenlijk aan het lopen gaat..

ik had die problemen ook, 1x een carb goed en volledig reviseren; afstellen aan een co meter en hij loopt gewoon perfect met een verbruik van 1 op 14 (redelijk normaal voor de 950kg 340), nooit koud of warmestart problemen etc.
oldskool
Berichten: 1985
Lid geworden op: za 8 nov 2003 20:02
Locatie: Veldhoven

het kan wel hoor maar dan ga je richting de 190 hoofdsproeier enz. maar het is niet optimaal ,inj. is dan wel echt een groot verschil.
de dryfstangen enz kunnnen dat wel hebben hoor .
er zyn er hier al enkele die 1,6 bar ryden en alle blyft heel .
en met de apk geen probleem hoor.
je had beter meteen een revisie set nummer 2/3 kunnen halen by MB had je veel geld gescheeld.
volvodspec
Berichten: 61
Lid geworden op: zo 21 dec 2008 19:29

't is een hoop idd maar 't moet volgens mij gewoon mogelijk zijn met 120pk op 0,7bar als originele gegevens, ookal is het een redelijk primitieve 8klepper.

t28 op 1,3 bar, nokkenas/klepveren, juiste uitlaat (2,5" vanaf turbo en spaghettispruitstuk met gelijke runners) en 't juiste mengel; het liefste dus met de carburateur en de juiste sproeiers.


This level 3 package includes the following : Pistons/liners (Low compression), 270 Performance camshaft, Vernier pulley, Timing chain, Timing chain tension, headset with bolts, oil refurb kit, waterpump, bottom seal set, all the bearings, valve stam seals.

op de nokkenas en poelie na is dat allemaal vervangen bij de revisie, waterpomp heb ik niets aan vanwege de volvo opbouw (er hant ook een 14kg vliegwiel aan de motor, dat staat ook nog op de probleemlijst (0) )

piccie van de huidige motorruimte:
[img]http://i46.tinypic.com/2gxpegg.jpg[/img]
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

dubbelle carb gaan gebruiken zoals ik.
lancia delta hf integrale turbo carb dus.
volvodspec
Berichten: 61
Lid geworden op: zo 21 dec 2008 19:29

hmm, nog wat verder geforumd en moet met dat spul wel ongeveer aan 170/175 wielpk kunnen komen

is denk ik wel genoeg tot de opbouw van de c1j met crossflowkop, t3 turbo en injectie :smile:
-jacco-
Über-Spammer
Berichten: 13268
Lid geworden op: za 8 nov 2003 1:59
Locatie: Heukelum-City

Kweet niet of ie al eerder is langsgekomen, maar: Heigo Kooi
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

mark 5t schreef:dubbelle carb gaan gebruiken zoals ik.
lancia delta hf integrale turbo carb dus.

Dit vind ik interessant.
Wil zelf ook (ooit....!) meer vermogen uit dat dingetje zien te krijgen en ben zelf ook niet zo van de injectie. Hoe mooi het ook allemaal is. Hou gewoon van zo'n simpele ouderwetse carb.
Op een gegeven moment zit de standaard gt carb (grp A of niet) aan zn taks en zat ik dus ook aan andere carbs te denken.

Was geloof ik ook ooit iemand aan de haal gegaan met een dubbele weber. Geen idee hoe dat uiteindelijk is uitgepakt.

Wat zit er op zo'n delta voor iets?
En wat voor druk/vermogen rijdt je?
(fotootje??? :smile: )
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Die delta 1.6 carbs vind je bij de vleet in UK...en nog betaalbaar ook.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

kijk maar effe in mijn topic.

ik zit nu op zon 150 wielpk gemeten in goes op de bank.

ik ga echter een andere turbo monteren en daarmee op 1,7 1,8 BAR draaien dus vermogen zal wel wat hoger worden :D

alleen nog effe de tijd vinden om het een en ander te monteren.
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

ben dus al een halfuur aan het zoeken naar een carb-topic van je :D

Kom vanalles tegen (ook Sander met zijn Weber-avonturen...) maar niet wat ik zoek...

Wat voor druk rij je nu dan?


EDIT: gevonden!


Met 1,5bar haal je dus 150pk en 240Nm.
Opzich hele fraaie resultaten met de setup die je nu hebt.
maar ik had verwacht dat het vermogen wel iets meer dan 150 zou zijn op 1,5bar.
Als je een standaard gt op 1,5 bar zet, kom je dan niet heel erg in de buurt van wat je nu hebt?
Of ben ik nu echt aan het ouwehoeren?
Just curious...
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

die oude turbo die haalt boven in die 1.5 bar echt niet meer. dat is een t2 met de grootste compressor. die haal officieel maar 1.2 max.

dus met andere turbo gaat het echt wel beter boven in. en mark heeft nu een betere benzine druk regelaar. de oude was te klein.

ik denk dat mark straks een heel stuk meer vermogen heeft.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

ik heb laatst de opbrengst van een gtt brandstofpomp voorbij zien komen maar kan het niet meer terug vinden, wie weet mij te vertellen wat de specs zijn?
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

spir@l schreef: Met 1,5bar haal je dus 150pk en 240Nm.
Opzich hele fraaie resultaten met de setup die je nu hebt.
maar ik had verwacht dat het vermogen wel iets meer dan 150 zou zijn op 1,5bar.
kuch*kuch*...kom eens rollen aub.
Wij spreken over wielvermogen, geen cafépeekaas.
spir@l schreef:Als je een standaard gt op 1,5 bar zet, kom je dan niet heel erg in de buurt van wat je nu hebt?
Of ben ik nu echt aan het ouwehoeren?
Just curious...
keep on dreaming :wink:
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Ho ho, Jo.... ( :Santa: )

Ik vroeg het me alleen maar af.
Heb alleen maar respect voor wat Mark aan het doen is (hopelijk is dat duidelijk) en ik zeg ook zeker niet dat ik het beter kan of wat dan ook om afbreuk te doen aan zijn resultaten.
En ik ben al helemaaaaaaaal geen pk-patser, dus cafe-pk's doe ik echt niet aan.

vandaar ook: "Of ben ik nu echt aan het ouwehoeren?".

Ja dus... :D

Dacht gewoon dat als je op 0,7bar al rond de 120 standaard hebt dat je dan wel meer zou hebben op 1,5.
Te optimistisch gedacht van mij. Het is me duidelijk dat de turbo nu dus de bottleneck is geworden.

Nogmaals, alleen maar interesse en respect. Ik wil niks naar beneden halen.
Hoop op een gegeven moment zelf ook nog eens met grotere carbs aan de haal te kunnen.

-jo- schreef:keep on dreaming :wink:
Dat blijf ik zeker doen! :D
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Kuch*Kuch* dit gaat over de r5 Gtt van Mark5t, gebankt in goes hé

idd wiel pk's dus dus motor vermogen tegen de 170pk
-jo- schreef:
spir@l schreef: Met 1,5bar haal je dus 150pk en 240Nm.
Opzich hele fraaie resultaten met de setup die je nu hebt.
maar ik had verwacht dat het vermogen wel iets meer dan 150 zou zijn op 1,5bar.
kuch*kuch*...kom eens rollen aub.
Wij spreken over wielvermogen, geen cafépeekaas.
spir@l schreef:Als je een standaard gt op 1,5 bar zet, kom je dan niet heel erg in de buurt van wat je nu hebt?
Of ben ik nu echt aan het ouwehoeren?
Just curious...
keep on dreaming :wink:
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

tijd voor een fmic :lol:
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

:smile: tjaaaa
oldskool
Berichten: 1985
Lid geworden op: za 8 nov 2003 20:02
Locatie: Veldhoven

zet je eigen orginele gtt maar eens op de bank en je wilt de 120 pk halen . keep on dreaming ,dingen hebben al veel geleden /gelopen .
dus dat ga je (byna ) never nooit niet halen .
de pomp levert 60l/per uur op 2,5 bar
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

jij snapt m marcel (Y)
de meeste gtt's halen de standaard 100wielpk's
bij lange niet meer.
zullen er door de jaren heen al wat paardjes van zijn doodgetrapt :lol:

daarom krijgt iedereen die serieus vermogen draait op de bank
gewoon dik respect van mij.
omdat die daadwerkelijk het vermogen hebben,ipv de vele die het zeggen :wink:

diegene die bluffen met pk's komen meestal ook met de vraag
''eej hoe hard kan zo'n renaultje nou dan?''
meestal komen die uit de mond van een 1.3 golf bestuurder zijn mond.
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

is dit dan overdreven of kan het geen kwaad?

Geschikt voor competitie gebruik bij een injectie motor.

Variant op de Bosch pomp 909.

Technische specificaties:
- Opbrengst: 260 l/h - vrije doorstroom
- Opbrengst: 160 l/h - 5 Bar
- Stroomopname: 9 A bij 5 Bar werkdruk
- Maximale druk 11,2 Bar
- 12V aansluiting
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Spir@l: Als je echt vermogen wilt gaan draaien is injectie toch wel erg interessant... Bart GTT rijdt op 1.8 Bar (geloof ik) met een FMIC, MBCP Injectie, iets lagere compressie en haalt 192 gemeten-PK's aan de wielen...
oldskool
Berichten: 1985
Lid geworden op: za 8 nov 2003 20:02
Locatie: Veldhoven

Merijn schreef:Spir@l: Als je echt vermogen wilt gaan draaien is injectie toch wel erg interessant... Bart GTT rijdt op 1.8 Bar (geloof ik) met een FMIC, MBCP Injectie, iets lagere compressie en haalt 192 gemeten-PK's aan de wielen...
draait maar 1,6 bar . 260Nm
heeft 221 pk aan de motor.
maarja daar hangt ook een pryskaartje aan .
wat velen vergeten .
ga maar uit van een kleien 5000 euro voor alles dan ziet je aardig in de buurt.
alles is dan wel nieuw he voor dat geld wat je dan kwyt bent.
en vooral veel plezier ,en goed rydbaar. :D
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Je red het niet met 5K Marcel, eerder 6 tot 6.5 en ik denk dat je tegen de limiet aanzit wat betreft het vermogen om het allemaal heel te houden.

Ik wil hier geen discussie rond starten maar als je puur op het vermogen mikt kan je voor een gelijkaardig bedrag een F-turbo-conversie bouwen die naar de 300 pk gaat en niet tegen de limiet aan zit te gapen betreffende betrouwbaarheid.

Het is maar wat je wil en hoever je het wil drijven.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Plaats reactie