ACT: 5 GT Turbo
-
- Berichten: 1676
- Lid geworden op: ma 21 mei 2007 18:34
Bedankt voor het bestelnummer Merijn!
Leuke barn find... 

Renault 5 GT turbo Bleu Sport
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
vet! gewoon rijdend maken en tuffen 

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 61
- Lid geworden op: zo 21 dec 2008 19:29
zo; m'n blokkie is na de revisie zeg maar ongeveer ingelopen (1,2k verder) loopt prachtig, start perfect (ook warme start!), rijd perfect. maar ik zit nu zo langzaam te kijken wat de volgende stap is om m'n spaarpot op te breken.
huidige spec motorische veranderingen/upgrades;
sachs sinterplaat koppeling
spaghetti uitlaatspruitstuk
2,5" van turbo naar achteren
renix 209
baileys dv
oliekoeler + sandwichplate
FMIC (met 3x zoveel koelcapaciteit als originele IC)
voor de rest origineel incl laaddruk.
wat ik eigenlijk wel van plan ben is EGT, AFR (wideband) en nog andere dergelijke vitals (boost/oliedruk/olietemp etc) gaan meten, een carterschot, zuigerbodemsproeiers, t28 turbo, group A carburateur.
daarnaast stijvere klepveren en een heter nokkenasje, misschien een 270 maar ik ben benieuwd naar de ervaringen met een 285 (mbt stationairloop en CO meting bij de apk)
wat ik me nog afvraag is of de originele drijfstangen/zuigers het volhouden? ik wil hem graag naar richting de 200pk met de laaddruk ca 1,3 bar en aangezien ik helemaal gek ben op carburateurs; moet dat ook in ere blijven:)
zijn er nog andere zaken die ik daarvoor mee moet nemen? of die jullie ook zouden doen?
huidige spec motorische veranderingen/upgrades;
sachs sinterplaat koppeling
spaghetti uitlaatspruitstuk
2,5" van turbo naar achteren
renix 209
baileys dv
oliekoeler + sandwichplate
FMIC (met 3x zoveel koelcapaciteit als originele IC)
voor de rest origineel incl laaddruk.
wat ik eigenlijk wel van plan ben is EGT, AFR (wideband) en nog andere dergelijke vitals (boost/oliedruk/olietemp etc) gaan meten, een carterschot, zuigerbodemsproeiers, t28 turbo, group A carburateur.
daarnaast stijvere klepveren en een heter nokkenasje, misschien een 270 maar ik ben benieuwd naar de ervaringen met een 285 (mbt stationairloop en CO meting bij de apk)
wat ik me nog afvraag is of de originele drijfstangen/zuigers het volhouden? ik wil hem graag naar richting de 200pk met de laaddruk ca 1,3 bar en aangezien ik helemaal gek ben op carburateurs; moet dat ook in ere blijven:)
zijn er nog andere zaken die ik daarvoor mee moet nemen? of die jullie ook zouden doen?
-
- Berichten: 61
- Lid geworden op: zo 21 dec 2008 19:29
heb ik reeds gedaan maar ik lees vooral dat men altijd heel graag voor de injectie gaat omdat 't torretje door de carb vaak niet fatsoenlijk aan het lopen gaat..
ik had die problemen ook, 1x een carb goed en volledig reviseren; afstellen aan een co meter en hij loopt gewoon perfect met een verbruik van 1 op 14 (redelijk normaal voor de 950kg 340), nooit koud of warmestart problemen etc.
ik had die problemen ook, 1x een carb goed en volledig reviseren; afstellen aan een co meter en hij loopt gewoon perfect met een verbruik van 1 op 14 (redelijk normaal voor de 950kg 340), nooit koud of warmestart problemen etc.
het kan wel hoor maar dan ga je richting de 190 hoofdsproeier enz. maar het is niet optimaal ,inj. is dan wel echt een groot verschil.
de dryfstangen enz kunnnen dat wel hebben hoor .
er zyn er hier al enkele die 1,6 bar ryden en alle blyft heel .
en met de apk geen probleem hoor.
je had beter meteen een revisie set nummer 2/3 kunnen halen by MB had je veel geld gescheeld.
de dryfstangen enz kunnnen dat wel hebben hoor .
er zyn er hier al enkele die 1,6 bar ryden en alle blyft heel .
en met de apk geen probleem hoor.
je had beter meteen een revisie set nummer 2/3 kunnen halen by MB had je veel geld gescheeld.
-
- Berichten: 61
- Lid geworden op: zo 21 dec 2008 19:29
't is een hoop idd maar 't moet volgens mij gewoon mogelijk zijn met 120pk op 0,7bar als originele gegevens, ookal is het een redelijk primitieve 8klepper.
t28 op 1,3 bar, nokkenas/klepveren, juiste uitlaat (2,5" vanaf turbo en spaghettispruitstuk met gelijke runners) en 't juiste mengel; het liefste dus met de carburateur en de juiste sproeiers.
This level 3 package includes the following : Pistons/liners (Low compression), 270 Performance camshaft, Vernier pulley, Timing chain, Timing chain tension, headset with bolts, oil refurb kit, waterpump, bottom seal set, all the bearings, valve stam seals.
op de nokkenas en poelie na is dat allemaal vervangen bij de revisie, waterpomp heb ik niets aan vanwege de volvo opbouw (er hant ook een 14kg vliegwiel aan de motor, dat staat ook nog op de probleemlijst
)
piccie van de huidige motorruimte:
[img]http://i46.tinypic.com/2gxpegg.jpg[/img]
t28 op 1,3 bar, nokkenas/klepveren, juiste uitlaat (2,5" vanaf turbo en spaghettispruitstuk met gelijke runners) en 't juiste mengel; het liefste dus met de carburateur en de juiste sproeiers.
This level 3 package includes the following : Pistons/liners (Low compression), 270 Performance camshaft, Vernier pulley, Timing chain, Timing chain tension, headset with bolts, oil refurb kit, waterpump, bottom seal set, all the bearings, valve stam seals.
op de nokkenas en poelie na is dat allemaal vervangen bij de revisie, waterpomp heb ik niets aan vanwege de volvo opbouw (er hant ook een 14kg vliegwiel aan de motor, dat staat ook nog op de probleemlijst

piccie van de huidige motorruimte:
[img]http://i46.tinypic.com/2gxpegg.jpg[/img]
dubbelle carb gaan gebruiken zoals ik.
lancia delta hf integrale turbo carb dus.
lancia delta hf integrale turbo carb dus.
-
- Berichten: 61
- Lid geworden op: zo 21 dec 2008 19:29
hmm, nog wat verder geforumd en moet met dat spul wel ongeveer aan 170/175 wielpk kunnen komen
is denk ik wel genoeg tot de opbouw van de c1j met crossflowkop, t3 turbo en injectie
is denk ik wel genoeg tot de opbouw van de c1j met crossflowkop, t3 turbo en injectie

Kweet niet of ie al eerder is langsgekomen, maar: Heigo Kooi
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
-
- Berichten: 2305
- Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
- Car: 5 GT Turbo
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
mark 5t schreef:dubbelle carb gaan gebruiken zoals ik.
lancia delta hf integrale turbo carb dus.
Dit vind ik interessant.
Wil zelf ook (ooit....!) meer vermogen uit dat dingetje zien te krijgen en ben zelf ook niet zo van de injectie. Hoe mooi het ook allemaal is. Hou gewoon van zo'n simpele ouderwetse carb.
Op een gegeven moment zit de standaard gt carb (grp A of niet) aan zn taks en zat ik dus ook aan andere carbs te denken.
Was geloof ik ook ooit iemand aan de haal gegaan met een dubbele weber. Geen idee hoe dat uiteindelijk is uitgepakt.
Wat zit er op zo'n delta voor iets?
En wat voor druk/vermogen rijdt je?
(fotootje???

kijk maar effe in mijn topic.
ik zit nu op zon 150 wielpk gemeten in goes op de bank.
ik ga echter een andere turbo monteren en daarmee op 1,7 1,8 BAR draaien dus vermogen zal wel wat hoger worden
alleen nog effe de tijd vinden om het een en ander te monteren.
ik zit nu op zon 150 wielpk gemeten in goes op de bank.
ik ga echter een andere turbo monteren en daarmee op 1,7 1,8 BAR draaien dus vermogen zal wel wat hoger worden

alleen nog effe de tijd vinden om het een en ander te monteren.
-
- Berichten: 2305
- Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
- Car: 5 GT Turbo
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
ben dus al een halfuur aan het zoeken naar een carb-topic van je
Kom vanalles tegen (ook Sander met zijn Weber-avonturen...) maar niet wat ik zoek...
Wat voor druk rij je nu dan?
EDIT: gevonden!
Met 1,5bar haal je dus 150pk en 240Nm.
Opzich hele fraaie resultaten met de setup die je nu hebt.
maar ik had verwacht dat het vermogen wel iets meer dan 150 zou zijn op 1,5bar.
Als je een standaard gt op 1,5 bar zet, kom je dan niet heel erg in de buurt van wat je nu hebt?
Of ben ik nu echt aan het ouwehoeren?
Just curious...

Kom vanalles tegen (ook Sander met zijn Weber-avonturen...) maar niet wat ik zoek...
Wat voor druk rij je nu dan?
EDIT: gevonden!
Met 1,5bar haal je dus 150pk en 240Nm.
Opzich hele fraaie resultaten met de setup die je nu hebt.
maar ik had verwacht dat het vermogen wel iets meer dan 150 zou zijn op 1,5bar.
Als je een standaard gt op 1,5 bar zet, kom je dan niet heel erg in de buurt van wat je nu hebt?
Of ben ik nu echt aan het ouwehoeren?
Just curious...
die oude turbo die haalt boven in die 1.5 bar echt niet meer. dat is een t2 met de grootste compressor. die haal officieel maar 1.2 max.
dus met andere turbo gaat het echt wel beter boven in. en mark heeft nu een betere benzine druk regelaar. de oude was te klein.
ik denk dat mark straks een heel stuk meer vermogen heeft.
dus met andere turbo gaat het echt wel beter boven in. en mark heeft nu een betere benzine druk regelaar. de oude was te klein.
ik denk dat mark straks een heel stuk meer vermogen heeft.
kuch*kuch*...kom eens rollen aub.spir@l schreef: Met 1,5bar haal je dus 150pk en 240Nm.
Opzich hele fraaie resultaten met de setup die je nu hebt.
maar ik had verwacht dat het vermogen wel iets meer dan 150 zou zijn op 1,5bar.
Wij spreken over wielvermogen, geen cafépeekaas.
keep on dreamingspir@l schreef:Als je een standaard gt op 1,5 bar zet, kom je dan niet heel erg in de buurt van wat je nu hebt?
Of ben ik nu echt aan het ouwehoeren?
Just curious...
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
- Berichten: 2305
- Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
- Car: 5 GT Turbo
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Ho ho, Jo.... (
)
Ik vroeg het me alleen maar af.
Heb alleen maar respect voor wat Mark aan het doen is (hopelijk is dat duidelijk) en ik zeg ook zeker niet dat ik het beter kan of wat dan ook om afbreuk te doen aan zijn resultaten.
En ik ben al helemaaaaaaaal geen pk-patser, dus cafe-pk's doe ik echt niet aan.
vandaar ook: "Of ben ik nu echt aan het ouwehoeren?".
Ja dus...
Dacht gewoon dat als je op 0,7bar al rond de 120 standaard hebt dat je dan wel meer zou hebben op 1,5.
Te optimistisch gedacht van mij. Het is me duidelijk dat de turbo nu dus de bottleneck is geworden.
Nogmaals, alleen maar interesse en respect. Ik wil niks naar beneden halen.
Hoop op een gegeven moment zelf ook nog eens met grotere carbs aan de haal te kunnen.


Ik vroeg het me alleen maar af.
Heb alleen maar respect voor wat Mark aan het doen is (hopelijk is dat duidelijk) en ik zeg ook zeker niet dat ik het beter kan of wat dan ook om afbreuk te doen aan zijn resultaten.
En ik ben al helemaaaaaaaal geen pk-patser, dus cafe-pk's doe ik echt niet aan.
vandaar ook: "Of ben ik nu echt aan het ouwehoeren?".
Ja dus...

Dacht gewoon dat als je op 0,7bar al rond de 120 standaard hebt dat je dan wel meer zou hebben op 1,5.
Te optimistisch gedacht van mij. Het is me duidelijk dat de turbo nu dus de bottleneck is geworden.
Nogmaals, alleen maar interesse en respect. Ik wil niks naar beneden halen.
Hoop op een gegeven moment zelf ook nog eens met grotere carbs aan de haal te kunnen.
Dat blijf ik zeker doen!-jo- schreef:keep on dreaming![]()

Kuch*Kuch* dit gaat over de r5 Gtt van Mark5t, gebankt in goes hé
idd wiel pk's dus dus motor vermogen tegen de 170pk
idd wiel pk's dus dus motor vermogen tegen de 170pk
-jo- schreef:kuch*kuch*...kom eens rollen aub.spir@l schreef: Met 1,5bar haal je dus 150pk en 240Nm.
Opzich hele fraaie resultaten met de setup die je nu hebt.
maar ik had verwacht dat het vermogen wel iets meer dan 150 zou zijn op 1,5bar.
Wij spreken over wielvermogen, geen cafépeekaas.
keep on dreamingspir@l schreef:Als je een standaard gt op 1,5 bar zet, kom je dan niet heel erg in de buurt van wat je nu hebt?
Of ben ik nu echt aan het ouwehoeren?
Just curious...
zet je eigen orginele gtt maar eens op de bank en je wilt de 120 pk halen . keep on dreaming ,dingen hebben al veel geleden /gelopen .
dus dat ga je (byna ) never nooit niet halen .
de pomp levert 60l/per uur op 2,5 bar
dus dat ga je (byna ) never nooit niet halen .
de pomp levert 60l/per uur op 2,5 bar
-
- Berichten: 1556
- Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
- Locatie: Bergen op Zoom
jij snapt m marcel
de meeste gtt's halen de standaard 100wielpk's
bij lange niet meer.
zullen er door de jaren heen al wat paardjes van zijn doodgetrapt
daarom krijgt iedereen die serieus vermogen draait op de bank
gewoon dik respect van mij.
omdat die daadwerkelijk het vermogen hebben,ipv de vele die het zeggen
diegene die bluffen met pk's komen meestal ook met de vraag
''eej hoe hard kan zo'n renaultje nou dan?''
meestal komen die uit de mond van een 1.3 golf bestuurder zijn mond.

de meeste gtt's halen de standaard 100wielpk's
bij lange niet meer.
zullen er door de jaren heen al wat paardjes van zijn doodgetrapt

daarom krijgt iedereen die serieus vermogen draait op de bank
gewoon dik respect van mij.
omdat die daadwerkelijk het vermogen hebben,ipv de vele die het zeggen
diegene die bluffen met pk's komen meestal ook met de vraag
''eej hoe hard kan zo'n renaultje nou dan?''
meestal komen die uit de mond van een 1.3 golf bestuurder zijn mond.
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
*F7P-T*
is dit dan overdreven of kan het geen kwaad?
Geschikt voor competitie gebruik bij een injectie motor.
Variant op de Bosch pomp 909.
Technische specificaties:
- Opbrengst: 260 l/h - vrije doorstroom
- Opbrengst: 160 l/h - 5 Bar
- Stroomopname: 9 A bij 5 Bar werkdruk
- Maximale druk 11,2 Bar
- 12V aansluiting
Geschikt voor competitie gebruik bij een injectie motor.
Variant op de Bosch pomp 909.
Technische specificaties:
- Opbrengst: 260 l/h - vrije doorstroom
- Opbrengst: 160 l/h - 5 Bar
- Stroomopname: 9 A bij 5 Bar werkdruk
- Maximale druk 11,2 Bar
- 12V aansluiting
Spir@l: Als je echt vermogen wilt gaan draaien is injectie toch wel erg interessant... Bart GTT rijdt op 1.8 Bar (geloof ik) met een FMIC, MBCP Injectie, iets lagere compressie en haalt 192 gemeten-PK's aan de wielen...
draait maar 1,6 bar . 260NmMerijn schreef:Spir@l: Als je echt vermogen wilt gaan draaien is injectie toch wel erg interessant... Bart GTT rijdt op 1.8 Bar (geloof ik) met een FMIC, MBCP Injectie, iets lagere compressie en haalt 192 gemeten-PK's aan de wielen...
heeft 221 pk aan de motor.
maarja daar hangt ook een pryskaartje aan .
wat velen vergeten .
ga maar uit van een kleien 5000 euro voor alles dan ziet je aardig in de buurt.
alles is dan wel nieuw he voor dat geld wat je dan kwyt bent.
en vooral veel plezier ,en goed rydbaar.

Je red het niet met 5K Marcel, eerder 6 tot 6.5 en ik denk dat je tegen de limiet aanzit wat betreft het vermogen om het allemaal heel te houden.
Ik wil hier geen discussie rond starten maar als je puur op het vermogen mikt kan je voor een gelijkaardig bedrag een F-turbo-conversie bouwen die naar de 300 pk gaat en niet tegen de limiet aan zit te gapen betreffende betrouwbaarheid.
Het is maar wat je wil en hoever je het wil drijven.
Ik wil hier geen discussie rond starten maar als je puur op het vermogen mikt kan je voor een gelijkaardig bedrag een F-turbo-conversie bouwen die naar de 300 pk gaat en niet tegen de limiet aan zit te gapen betreffende betrouwbaarheid.
Het is maar wat je wil en hoever je het wil drijven.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !