ACT: Nürburgring

Alle zaken gerelateerd aan de Nurburgring
Plaats reactie
Timmie82

Green Stuff, Red Stuff, Yellow Stuff = Bad Stuff
Haas
Car: Megane RS

Timmie82 schreef:Niet zo huilen :P Randje..

Je hebt eten, drinken, dak boven je hoofd, meer dan de meeste mensen op deze aardbol. Je hebt 2 armen, 2 benen, 2 ogen, 2 oren en het werkt allemaal.
Dat is bij mijn ogen nog maar de vraag...

Maar goed zal morgen ff afwachten! :)
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Wij duiken bij Emmen de grens over. Verwachte aankomsttijd: 12 uur. Hannes? :D
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Tim
Car: E36 M3

Lijkt me goed :D
Steven(stk)

Tim schreef:Lijkt me goed :D
gooi die motorsteun nog ff in je kofferbak ;)
Tim

Steven(stk) schreef:
Ow kut vergeten :~

Ik moet de Williams toch nog ophalen uit de stalling, zal er proberen nog ff aan te denken. Toch rot zo'n selectief kort geheugen :P

Kan er trouwens wat afgesteld worden aan een schakelstang zodat hij wat minder makkelijk uit de 5 schiet?
Tim

Was ik het toch stiekem vanavond weer vergeten Stevie :lol:
Toevallig zei m'n vader nog iets over de Willy en zag ik ineens die motorsteun :D

Zo, de nodige drankjes achterover getikt dus het is tijd om te gaan slapen, even nog wat nachtrust pakken :)

Bis morgen meine herren, :beer:
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Tim schreef:
Steven(stk) schreef:
Ow kot vergeten :~

Ik moet de Williams toch nog ophalen uit de stalling, zal er proberen nog ff aan te denken. Toch rot zo'n selectief kort geheugen :P

Kan er trouwens wat afgesteld worden aan een schakelstang zodat hij wat minder makkelijk uit de 5 schiet?
schiet hij bij remmen eruit? Dan zou je de stang wat verder uit de bevestiging voorin de bak moeten trekken.

Het is dan wel weer een risico dat hij bij andere versnellingen ook niet meer zo goed is helaas (N)
Geert
Contacteer:

Tim schreef:Was ik het toch stiekem vanavond weer vergeten Stevie :lol:
Toevallig zei m'n vader nog iets over de Willy en zag ik ineens die motorsteun :D

Zo, de nodige drankjes achterover getikt dus het is tijd om te gaan slapen, even nog wat nachtrust pakken :)

Bis morgen meine herren, :beer:
monteer nou gewoon een keer zo'n 19e bak steun. doet echt wonderen. laatst bij egbert gedaan en schakeld gelijk stukken beter. Hij kreeg hem altijd moeilijk in de 2e als hij afremde.
Timmie82

Goed ik ga ook tukken.... Morgen weer meer verhalen. Half 11 Venlo, Merijn en Steven?

Ik doe morgenochtend nog ff forummen. Tjuuus.
Timmie82

Wij zakken af naar Venlo, zijn daar tussen half 11 en kwart voor 11 @ McDonalds Europaplein :fdfd
Steven(stk)

zo ook maar es onderweg gaan . maar eerst koffie (0)
Hessel
Über-Spammer
Car: renault 5gt turbo
Contacteer:

heren hoe was het??
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Geen idee... Ik heb me zwaar verslapen. :S
-jo-

Timmie82 schreef:Green Stuff, Red Stuff, Yellow Stuff, Ultimate stuff = Bad Stuff
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Tim

Hessel schreef:heren hoe was het??
Ring ging wel aardig :D
Erg veel lol gehad, zonnetje en een opdrogende baan en het was rustig dus het was een super dag zullen we maar zeggen! :D
Met het nodige strafgewicht toch nog wat snelle rondes kunnen doen waar ik best tevreden over mag zijn!

Tim, vond Shannon het echt leuk of achteraf toch wat minder? :)
Steven(stk)

Het was weer lachen (Y) ,

samenvatting
- koffie incl donut bij mac in venlo keurig een half uurtje te laat, dus net iets voor tim + aanhang aangekomen.
- Rustig naar de ring gereden
- Rondje gedaan (incl poging tot een treintje, maar de baan was te droog aldus martijn :P)
- even langs de baan staan kijken
- daarna mijn laatste rondje opgemaakt , wederom in oude lullen tempo
- nog een rondje in de citroen van tim meegereden, was op punten vrij ambitieus te noemen :P
- prima pizatje gegeten
- en vervolgens op jacht naar ringstickers :lol:

en goed bezig tim s ;) :P
Timmie82

Was weer leuk jongens, niet zoals in de zomer maar wel prima even sfeer proeven en ontwenningsverschijnselen tegengaan :)

Exact 11.00 met shannon bij mac venlo. Kopje koffie met Steven, daarna redelijk rustig aan naar de ring (regende goed). Daar alvast een rondje gedaan met de Xantia; wat gaat dat traaaag. Remmen en onderstel zijn gelukkig redelijk ring-proof. Daarna de verplichte Gulia. Smsje van Martijn dat de baan om half 5 dicht zou gaan. Shit. Snel spaghetti naar binnen en weer richting Zufahrt. Shannon meegegeven met Tim (ze vond het echt leuk) en zelf Steven meegenomen voor een laatste rondje met de Xantia. De baan was inmiddels aardig droog en het ging best lekker, dus 'momentjes' lagen op de loer hehe. Na een mooie laatste ronde met de hele club naar Aviano voor eten en/of drinken. Gezellig gezeten. Was half 10 weer thuis, wat zeer vroeg is (normaal niet voor middernacht). Mooi intermediate ringtripje (Y)
Haas
Car: Megane RS

klinkt goed!
ennuh... half tien thuis... pff, dat ben ik nog nooit geweest geloof ik :lol:

Volgende keer beter mannen!
Ronald1916V
Car: Renault 19 2.0 16V

Ik was gisteravond ook maar weer eens thuis gekomen, iets eerder dan verwacht maargoed, de Ring ging wat vroeg dicht.

Wel aardig gereden, weliswaar op straatbanden en remblokken die er niet zo heel erg veel zin meer in hadden, waardoor ik bij de 2e ronde even de grasmat nodig had bij Hatzenbach I.. ging gelukkig weer goed :)

Na de 2e ronde ineens weer dezelfde koelslang lek als een paar maanden terug, weer op de slangklem doorgescheurd terwijl ik 'm juist niet al te strak aangedraait had, stukje slang afgeknipt en de rommel weer gemonteerd. toen was het inmiddels alweer een uurtje of 5 en tijd voor het eten.

Ik had weer iemand bij me die nog nooit bij de Ring was geweest maar er al veel over gehoord had (Porsche rijder.. dan moet je er toch eens zijn geweest) en die vond het ook erg gaaf :)

Niet veel gereden maar toch even lekker de verslaving bijgewerkt.. was toch al zeker weer een maand geleden dat ik bij de Ring geweest was :)

Nu maar even een paar maandjes overleven zonder Ring, tijd voor een motorwissel en wat extra's :)

@Brouwer, jou bijrijder had nog een mooie foto van mijn 19 op de Ring.. :worship: die wil ik graag in bezit hebben, alvast bedankt (~)
Tom
Moderator
Car: MB

half 5 was toch al bekend? heel de week overigens nog dagelijks TF. Vorige week ook al :smile: . Jammer dat ik er niet bij kon zijn....
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Tim

Je hebt wat gemist Tom!

Dat hij bijtijds dicht ging was al lang bekend, overgens had hij best een uurtje langer open mogen zijn, rondjes in het donker lijken me wel vet :D
Timmie82

Ik had er geen rekening mee gehouden.. Laatste keer dat ik hiervoor op de ring was, was het gewoon nog licht om half 8. Ik ga te weinig...... Met de Xantia is ook niet echt heel veel lol, wel lekker goedkoop (totaal incl heen- en terugreis 6 tientjes brandstof).

Edit: ik rij dan zo'n 950 km
-jo-

paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

shiess die is kapot... bestuurder ok dat je weet?

mini in de achtergrond ook betrokken?
-jo-

The latest victim of the Nordschleife is a BMW M3, and from the looks of things, the German sports coupe is a total loss. Believe it or not the M3 was being driven by an experienced pilot, but even for a knowledgeable Ringmeister negotiating all the corners of the Green Hell can be a bit tricky. The other problem with high speed lapping sessions around the Nurburgring is that you have lots of traffic to contend with. As a result, the M3 driver entered into a blind curve where he hit a Mini Cooper that was lapping at a slower pace and ended both racing enthusiasts day. After the impact the BMW M3 caught fire and as you can see it is completely destroyed, not to mention that the Mini didn’t fare to well either.
-Ray-
Contacteer:

M3 GT?

die heeft van alle kanten het gras gezien zo te zien
Immer wieder die verdammte Holländer
Tom
Moderator

met je motor op die positie is iedere bocht een blinde volgens mij :lol: (0)

Zonder gein, die is wel goed kort zeg, je zult er idd net in slakkegangetje door die bocht gaan.
Johan Hogervorst
Contacteer:

Idd, mega ravage daar, ook niemand die met een gele vlag stond of niks.

Hier iemand die net erna er tussendoor kwam gereden, die kon blij zijn dat hij goeie remmen had:
http://www.gtspirit.com/2009/11/13/car- ... dschleife/

:(
Tom
Moderator

die was dus geen TF. Zuur idd maar als je op dat punt vol pot gaat (dus zonder stop bij de einfahrt) dan ga je ook wel gruwelijk!!! hard!!! op dat punt en als je dan gaat ga je ook goed.
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Zooo, die is kapot!

Was weer een bijzonder geslaagde dag gisteren. Wij hadden schoonfamilie mee, voor hun Ringdoop. Ze vonden het beiden super, een leuke ervaring. Emmen-Ring kan in 3 uurtjes, incl. plaspauze. En dus stonden we er om 11 uur al. Kostte wel 50+ liter benzine.... :D

Het eerste rondje was op een compleet natte baan. Erg glad, bij het uitkomen van een bocht in z'n 3 zelfs nog wielspin. Toen reed ik 90. :s Gelukkig droogde het snel op. De poging tot treintje mislukte inderdaad toen de baan toch te droog bleek voor echt rustig rijden. ;)

Daarna heeft m'n zwager de nodige foto's gemaakt bij Brünnchen. Resultaat:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De heren weten me wel te vinden voor een hi-res. :)

Na een gezellig hapje eten konden we weer op de terugweg. We moeten nog een keer terug, voor een sticker.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Tom
Moderator

Tim zijn achterlicht in puin?
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

+ deuk in de achterklep...
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-Ray-
Contacteer:

+ buts in de klep?
Immer wieder die verdammte Holländer
Tom
Moderator

heeft die gozer weer een poging gedaan iets op het dak te krijgen? :lol:
Plaats reactie