megane 2.0 16v in clio bouwen

Post hier al je vragen over de Clio
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

zit er al op :D
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

rijd ie al ? :lol:
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Egbertbrinks
Berichten: 42
Lid geworden op: wo 18 feb 2009 19:41
Locatie: Rijssen

Hij zit bijna in elkaar.. vanavond de laatste dingen aansluiten..

Gisteren heeft de motor voor het eerst gelopen en hij deed het gelukkig, tot grote opluchting van alles wat had meegewerkt aan de clio ;)

Dus nog eventjes knutselen en dan rijd er weer een 2.0 clio rond :D
Egbertbrinks
Berichten: 42
Lid geworden op: wo 18 feb 2009 19:41
Locatie: Rijssen

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH

uh, hij doet :D
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

loopt als een titje inderdaad. perfecte olie druk ook (Y)
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

fotos?
en is ie nu veel sneller?
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

pff ja foto's staan wel ergens op ze hyves, maar blok ziet er nu niet anders uit hoor :lol:

http://egbertbrinks.hyves.nl/album/4572 ... /X23YkIas/

clio trekt inderdaad stuk harder vanaf 3500 rpm waar de f7r bekend om staat.

gelijk ook waterpomp en klep seals vervangen. dus geen blauwe rook meer te bekennen.
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

ziet er weer top uit.
afsluitmeeting aanwezig?
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

ik rij zondag de hengelo rally sprint, geen idee of egbert gaat.
Egbertbrinks
Berichten: 42
Lid geworden op: wo 18 feb 2009 19:41
Locatie: Rijssen

nope, ik was er niet....
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

Robke schreef:Het inlaatspruitstuk van de Megane past niet zomaar in de Clio, wel jammer want die is een stuk beter.
De makkelijkste optie is inderdaad om het onderblok te wisselen en dan even een Menno chipje aan laten meten.
Wel jammer van de Megane kop, want die is aanzienlijk beter dan die van de Clio.
past wel blijkbaar

[img]http://img155.imageshack.us/img155/6526/1007172.jpg[/img]
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

zo dat ziet er wel netjes uit :D

wel grappig dat er nog net stukje rubber eruit is gehaald voor de oliepeiler :)
jankees
Berichten: 890
Lid geworden op: di 26 jun 2007 8:40

+Clio16v+ schreef:zo dat ziet er wel netjes uit :D

wel grappig dat er nog net stukje rubber eruit is gehaald voor de oliepeiler :)

volgens mij moet je naar de opticien want het zit niet echt op dezelfde hoogte :smile:
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Hij moet d'r toch uit bij het peilen ;)
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Daar hoef je niet voor naar de opticien inderdaad :p
twin1987
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 30 jul 2008 17:32
Contacteer:

maar als ik het goed heb gezien heeft hij dus de kop van zijn 1,8 gebruikt, met een chip van een williams..

dus eigenlijk alleen het onderblok gebruikt van de f7r
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

ik lees hier dat het spruitstuk en de kop van een megane veel beter is, waarom levert deze dan hetzelfde vermogen als degene van een clio? of zit er gewoon meer potentie in?
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

fantastische vraag, en ben ervan overtuigd dat je geen passend antwoord gaat krijgen (praktijk gericht).

Het antwoord zal zijn dat een megane iets grotere kleppen heeft en daarmee is ook alles gezegd. Ik wacht nog steeds op resultaten.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

tutuur schreef:ik lees hier dat het spruitstuk en de kop van een megane veel beter is, waarom levert deze dan hetzelfde vermogen als degene van een clio? of zit er gewoon meer potentie in?
megane blok heeft wel 10nm meer volgens mij :beer:
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

megane kop geeft meer koppel. 185 tegenover 175 van de williams.

zowel williams als megane blok geven standaart al meer krukass pk's dan fabrieksopgave (150).
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

maar het kan dus wel zo zijn als je serieus wilt gaan tunen dat je met een megane kop meer winst zult behalen?
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

en daarmee is ook alles gezegd...grotere kleppen...

nadeel, je zit met die coils, wat het bijna onmogelijk maakt om iets met die gesealde ecu te doen. Ook een ander vliegwiel dan een F7R700.

Wat is wijsheid ? Een degelijke chip in een williamsblok en je haalt een beter resultaat (bewijs genoeg) of een megane waar je een standalone op moet gaan frotten om verder te komen ?


Tenzij je de kop ombouwt naar verdeler met een clio ecu en vliegwiel :lol:
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Ik begreep dat de inlaat kanalen een stuk smaller en iets hoger zijn bij het Megane F7R blok. Daardoor is de gassnelheid bij lage toeren een stuk hoger en trekt het blok veel beter in lage toeren. Ik begreep dat de F7R van de Megane van af 2500 rpm vermogen levert en dat de F7R van de williams vanaf 4000 rpm begint te trekken. Kamertje in de kop van een megane frezen voor een F7P/R verdeler is gewoon mogelijk.
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

De aansluiting voor de verdeler zit ook gewoon al op de nokkenas toch?
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Ja. Gleuf zit al in de uitlaatnokkenas. De kamer moet je erin frezen.
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Zo heel veel werk is het dus niet.
Plaats reactie