
megane 2.0 16v in clio bouwen
zit er al op 

-
- Berichten: 42
- Lid geworden op: wo 18 feb 2009 19:41
- Locatie: Rijssen
Hij zit bijna in elkaar.. vanavond de laatste dingen aansluiten..
Gisteren heeft de motor voor het eerst gelopen en hij deed het gelukkig, tot grote opluchting van alles wat had meegewerkt aan de clio
Dus nog eventjes knutselen en dan rijd er weer een 2.0 clio rond
Gisteren heeft de motor voor het eerst gelopen en hij deed het gelukkig, tot grote opluchting van alles wat had meegewerkt aan de clio

Dus nog eventjes knutselen en dan rijd er weer een 2.0 clio rond

-
- Berichten: 42
- Lid geworden op: wo 18 feb 2009 19:41
- Locatie: Rijssen
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH
uh, hij doet
uh, hij doet

loopt als een titje inderdaad. perfecte olie druk ook 

fotos?
en is ie nu veel sneller?
en is ie nu veel sneller?
pff ja foto's staan wel ergens op ze hyves, maar blok ziet er nu niet anders uit hoor 
http://egbertbrinks.hyves.nl/album/4572 ... /X23YkIas/
clio trekt inderdaad stuk harder vanaf 3500 rpm waar de f7r bekend om staat.
gelijk ook waterpomp en klep seals vervangen. dus geen blauwe rook meer te bekennen.

http://egbertbrinks.hyves.nl/album/4572 ... /X23YkIas/
clio trekt inderdaad stuk harder vanaf 3500 rpm waar de f7r bekend om staat.
gelijk ook waterpomp en klep seals vervangen. dus geen blauwe rook meer te bekennen.
ziet er weer top uit.
afsluitmeeting aanwezig?
afsluitmeeting aanwezig?
ik rij zondag de hengelo rally sprint, geen idee of egbert gaat.
-
- Berichten: 42
- Lid geworden op: wo 18 feb 2009 19:41
- Locatie: Rijssen
nope, ik was er niet....
past wel blijkbaarRobke schreef:Het inlaatspruitstuk van de Megane past niet zomaar in de Clio, wel jammer want die is een stuk beter.
De makkelijkste optie is inderdaad om het onderblok te wisselen en dan even een Menno chipje aan laten meten.
Wel jammer van de Megane kop, want die is aanzienlijk beter dan die van de Clio.
[img]http://img155.imageshack.us/img155/6526/1007172.jpg[/img]
zo dat ziet er wel netjes uit 
wel grappig dat er nog net stukje rubber eruit is gehaald voor de oliepeiler

wel grappig dat er nog net stukje rubber eruit is gehaald voor de oliepeiler

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Daar hoef je niet voor naar de opticien inderdaad 

maar als ik het goed heb gezien heeft hij dus de kop van zijn 1,8 gebruikt, met een chip van een williams..
dus eigenlijk alleen het onderblok gebruikt van de f7r
dus eigenlijk alleen het onderblok gebruikt van de f7r
fantastische vraag, en ben ervan overtuigd dat je geen passend antwoord gaat krijgen (praktijk gericht).
Het antwoord zal zijn dat een megane iets grotere kleppen heeft en daarmee is ook alles gezegd. Ik wacht nog steeds op resultaten.
Het antwoord zal zijn dat een megane iets grotere kleppen heeft en daarmee is ook alles gezegd. Ik wacht nog steeds op resultaten.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
megane blok heeft wel 10nm meer volgens mijtutuur schreef:ik lees hier dat het spruitstuk en de kop van een megane veel beter is, waarom levert deze dan hetzelfde vermogen als degene van een clio? of zit er gewoon meer potentie in?

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
megane kop geeft meer koppel. 185 tegenover 175 van de williams.
zowel williams als megane blok geven standaart al meer krukass pk's dan fabrieksopgave (150).
zowel williams als megane blok geven standaart al meer krukass pk's dan fabrieksopgave (150).
en daarmee is ook alles gezegd...grotere kleppen...
nadeel, je zit met die coils, wat het bijna onmogelijk maakt om iets met die gesealde ecu te doen. Ook een ander vliegwiel dan een F7R700.
Wat is wijsheid ? Een degelijke chip in een williamsblok en je haalt een beter resultaat (bewijs genoeg) of een megane waar je een standalone op moet gaan frotten om verder te komen ?
Tenzij je de kop ombouwt naar verdeler met een clio ecu en vliegwiel
nadeel, je zit met die coils, wat het bijna onmogelijk maakt om iets met die gesealde ecu te doen. Ook een ander vliegwiel dan een F7R700.
Wat is wijsheid ? Een degelijke chip in een williamsblok en je haalt een beter resultaat (bewijs genoeg) of een megane waar je een standalone op moet gaan frotten om verder te komen ?
Tenzij je de kop ombouwt naar verdeler met een clio ecu en vliegwiel

maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Ik begreep dat de inlaat kanalen een stuk smaller en iets hoger zijn bij het Megane F7R blok. Daardoor is de gassnelheid bij lage toeren een stuk hoger en trekt het blok veel beter in lage toeren. Ik begreep dat de F7R van de Megane van af 2500 rpm vermogen levert en dat de F7R van de williams vanaf 4000 rpm begint te trekken. Kamertje in de kop van een megane frezen voor een F7P/R verdeler is gewoon mogelijk.
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
De aansluiting voor de verdeler zit ook gewoon al op de nokkenas toch?
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Zo heel veel werk is het dus niet.