Goedendag,
Weet iemand met welke componenten de centrale deurvergrendeling van een clio 16v uit 1991 werkt?
Ik heb al; Ontvanger in het hemeltje,
Centrale deurvergrendel motortjes,
.........,
Hoe weet hij en waar ontvangt hij de code die hij door krijgt van de afstandbedienings knopjes?
Iemand??
Centrale deurvergrendeling clio 16v
-
3<=>clio16v '91__clio 1.4 rt '91__clio 1.4 s '92__clio 16v '94
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Zender in de sleutel en ontvanger in het hemeltje zijn op elkaar afgestemd.
verder heb je de pompjes in de deuren nodig idd. Samen met de kabelboom die er naar toe moet/gaat.dan zit er in je middenconsole nog de schakelaar. Ook die moet je hebben.
e.v.t. heb ik nog een complete set voor je incl. achterklep enz. maar deze gaat alleen in een complete set weg. Niet in losse onderdelen. Mocht je intresse hebben hoor ik het wel.
verder heb je de pompjes in de deuren nodig idd. Samen met de kabelboom die er naar toe moet/gaat.dan zit er in je middenconsole nog de schakelaar. Ook die moet je hebben.
e.v.t. heb ik nog een complete set voor je incl. achterklep enz. maar deze gaat alleen in een complete set weg. Niet in losse onderdelen. Mocht je intresse hebben hoor ik het wel.

Project: GTT Blue Sport
Het is hetzelfde schema als de raambediening. 2 wisselrelais per deur. Door ompoelen gaat de slotspoel de andere kant op. Je afstandbediening kun je laten ingrijpen op de schakelaar.
[img]http://i173.photobucket.com/albums/w77/ ... ning-1.gif[/img]
[img]http://i173.photobucket.com/albums/w77/ ... ning-1.gif[/img]
Nee toch... dat zit toch allemaal in je hemeltje? Kan me niet herinneren een relais oid voor de CV in de zekeringenkast tegengekomen te zijnevert schreef:Volgens mij moet je ook nog de controle eenheid hebben (ziet uit als een relais).

-
Ik denk dat de ontvanger van de code in het hemeltje zit, maar geeft hij de code door of zorgt de onvanger gelijk dat er relais worden bediend...
In de R19 geeft dat ontvangertje in de hemel een wisselcontact af:
openen of sluiten
Het relais in je relaiskast schakelt de spoelen in je deuren: openen of sluiten.
Bij mij was dat ontvangertje in de hemel stuk. Ik heb toen zo'n ding van SPY gekocht via MP. Dan heb je meteen van die klapsleutels. Ik heb de stekker van dat moduul in het hemeltje losgehaald en de contacten van het SPY module aangeloten op de deuren-open/dicht schakelaar in het dashboard en alles werkt prima. Zo'n SPY module kost 29 Euro en je kunt er nog wat extra dingetjes mee doen, zoals kofferbak openen, ramen bedienen en lampen die knipperen bij de bediening.
Ik zou eerst eens controleren of het module van Renault wel werkt.
openen of sluiten
Het relais in je relaiskast schakelt de spoelen in je deuren: openen of sluiten.
Bij mij was dat ontvangertje in de hemel stuk. Ik heb toen zo'n ding van SPY gekocht via MP. Dan heb je meteen van die klapsleutels. Ik heb de stekker van dat moduul in het hemeltje losgehaald en de contacten van het SPY module aangeloten op de deuren-open/dicht schakelaar in het dashboard en alles werkt prima. Zo'n SPY module kost 29 Euro en je kunt er nog wat extra dingetjes mee doen, zoals kofferbak openen, ramen bedienen en lampen die knipperen bij de bediening.
Ik zou eerst eens controleren of het module van Renault wel werkt.
-
Dus als je de ontvanger in het hemeltje wil vervangen, moet je de bedieningsschakelaars ook mee vervangen omdat die dan bij elkaar horen?
Nee, alleen onvangertje + sleutel vervangen. Maar je moet wel zeker zijn dat alles werkt. Omdat zo'n onvanger + sleutel bij Renault zo duur is, heb ik maar een afstandbediening met klapsleutels gekocht via MP, die kan veel meer, ziet er mooier uit en kost nog eens veel minder.
-
Ik heb een nieuw orgineel setje afstandbediening gekocht met bij horende decorder, als ik nieuwe batterijen monteer in de afstandbedieningen moeten de ledjes meteen branden of gaan ze pas branden als het hele systeem is ingelezen?
-
Niemand? Zelfs de dealer weet het nog niet....hoe of wat.
-
De ontvanger is neutraal / los teverkrijgen, de decorder en afstandbedieningen zitten in 1 pakket met een code. Dat inprikken gaat wel maar de ontvanger weet dus niet welke code hij moet door geven aan de decorder...denk ik.
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Zover ik weet, moet het volges mij worden geprogrammeert.
Van een Clio II of Megane I (PLIP) is het makkelijk te doen handmatig i.p.v. de Clip-computer. Van een Clio I of R19 durf ik het je niet te zeggen hoe je het handmatig kan doen.
Probeer eens sleutel in contact op accesoire en de andere sleutel drukken op afstandbediening ??
Van een Clio II of Megane I (PLIP) is het makkelijk te doen handmatig i.p.v. de Clip-computer. Van een Clio I of R19 durf ik het je niet te zeggen hoe je het handmatig kan doen.
Probeer eens sleutel in contact op accesoire en de andere sleutel drukken op afstandbediening ??
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
Ik zal het eens probreren, bedankt voor zover 

-
Het is niet gelukt, sleutel in het contactslot op accesoire en dan de afstandbediening proberen....met het slot er op of slot eraf haalde niks uit.
Iemand andere ideeën?
Iemand andere ideeën?
-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
ik heb bij mijn 19 toch een keer gewoon een andere 'sleutel' (t knopje op je sleutel) en de ontvanger boven de binnenspiegel gekocht
ontvanger in de auto prikken en meteen werkte alles
ontvanger in de auto prikken en meteen werkte alles
Precies, het is gewoon en plug en play. Het is volgens mij wel zo dat de latere Clio's ook de startonderbreker op de cpv hadden zitten meen ik, dus misschien dat daar het probleem in zit.
Ik kan die decoder dan ook helemaal niet plaatsen, die zou niet in een '91 er Clio moeten zitten naar mijn mening.
Ik kan die decoder dan ook helemaal niet plaatsen, die zou niet in een '91 er Clio moeten zitten naar mijn mening.
-
Ik zou eens horen aan de dealer of hij niet een verkeerd setje heeft gegeven..dat hij misschien een setje heeft gegeven met startonderbreker.
Want dat zit er bij deze niet op...
Want dat zit er bij deze niet op...
klopt bij mij zit startonderbreker ook op de CV (16v ph2)Robke schreef:Precies, het is gewoon en plug en play. Het is volgens mij wel zo dat de latere Clio's ook de startonderbreker op de cpv hadden zitten meen ik, dus misschien dat daar het probleem in zit.
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl