Startmotor R5gtt

Stel hier je vragen op electronisch gebied, accu, startmotor, dynamo etc.
Plaats reactie
Sebastian
Car: Renault 17 Gordini

Hallo Allemaal,

Heb problemen met mn startmotor het is een snelstarter. Heb in de afgelopen 2 weken al 2 keer gehad dat hij niet meer wou starten.
De 1e keer starte hij s'ochtends niet en s'avonds weer wel zonder er iets aan gedaan te hebben (behalve vloeken :p ).
De 2e keer is vandaag dus ben benieuwd.
Maar dit moet ergens aan liggen, heb kabeltje op startmotor als ingespoten met WD40.
Heeft iemand een idee waar het verders aan kan liggen?
Heb nu 2 snelstarters gehad allebei binnen 2 jaar kaduuk, is het niet beter
om terug te gaan naar normale startmotor.
Of heb ik gewoon een verkeerd merk?

Groeten Sebastian.
Abel
Über-Spammer

heb je wel een hitteschild boven je startmotor?
Allartino

kan ook een slechte verbinding bij de stekker achter je koplamp zijn, de dikke witte draad
5GTT & clio II 1.6 16v
jacques

De Valeo startmotoren (D6RA33) kunnen niet tegen langdurig doorstarten.
Je mag maar 10 sec aan een stuk starten.

Ik heb wel een handleiding hoe je ze uit elkaar kan halen en revideren.

PS: Er zijn Valeo startmotoren in omloop, maar er worden ook copien van deze Valeo startmotoren aangeboden voor maar 79 euro (nieuw). Zelf heb ik momenteel een echte Valeo. Gebruikt gekocht voor 35 euro. Als die niet goed is kan ik hem binnen een maand ruilen.
Abel
Über-Spammer

reviseren (Y)

en dat is niet moeilijk, uitelkaar draaien en schoonmaken en invetten met kopervet. (waar het hoort)
Sebastian

@ abel Heb er vorig jaar een nieuw hitteschild opgezet oude was versleten.

@ jacgues Deze startmotor is geen valeo, zo ik me kan herinneren.
Waar zijn deze valeo startmotoren te koop??

@ allartino Zal morgenmiddag eens kijken naar die dikke witte draad
achter koplamp.

Alvast bedankt,
jacques

Auto electric: http://www.auto-electric.nl/?gclid=CJy6 ... 3god_Dcuag

of deze http://www.startmotorgigant.nl/epages/090109.sf

Volgens mij zijn boven staande imitaties maar dat weet ik niet zeker.
Ik zelf heb een gebruikte Valeo startmotor bij Opdam bij Leiden gekocht. Kosten 35 euro met omruilgaratie, ze hebben er zat op voorraad type D6RA33 of D6RA133. Ze zitten op meganes, clio's R19 van 1.4 t/m 2.0
http://www.gebr-opdam.nl Het verschil tussen 33 en 133 is de stand van de bendix. Bij de ene 32 graden bij de andere 38 graden. Maar ik denk dat het beide past.

Voor de liefhebber nog een animatie hoe een Valeo startmotor werkt:

http://www.automotive-technology.co.uk/ ... les/us.swf

Op de sleutel drukken om de motor te starten. Je ziet zelfs het planetaire tandwielstelsel de andere kant op draaien.
Sebastian

Ga vanavond samen met iemand eerst even kijken naar de electriek.
Startmotor doet namelijk helemaal niks, maar accu is gewoon goed dus bendix is t ook niet.
Heb het draadje voor bij koplamp al wel in de wd40 gezet maar dit gaf
geen verandering.
mark 5t
Contacteer:

kijk goed naar de animatie vaak hoor je alleen een klik
dit is een bendix die vastzit
schoonmaken en inveten en weer gaan met die banaan.

hitteschild is idd wel aan te bevelen voor langere levensduur maar ik heb dat kreng er ook niet opzitten zit altijd in de weg tijdens sleutelwerk.

trek je conclusie.
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Volgens mij is WD40 nog steeds geen wondermiddel :smile:

Meet serieus ff na of je spanning hebt op de dikke witte draad bij de stekker achter je linker koplamp...komt vaak voor dat daar wat onenigheid in zit. Kijk, als je gewoon alles goed meet, dan zou ik verder gaan kijken naar de startmotor zelf (Y)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Sebastian

We hadden van de week inderdaad stroom op de witte draad achter de koplamp.
Dus heb vandaag even de nodige spullen gedemonteerd om goed bij de bedrading te kunnen richting de startmotor. en even een tijdelijke aansluiting gelegd.
Dit om er alle eventuele gebrekengelijk uit te halen, maar doet nog steeds
niks.
Ga dus komende week even kijken of ik aan een valeo startmotor kan komen, heb ik gelijk een goede ipv dit aldi merk wat er nu onder zit.
Welke van de twee types kan je het beste pakken voor een GTT, de D6RA33 of D6RA133.
En weet iemand wat voor effect de verschillende stand van de bendix heeft?
jacques

Als je op deze website kijkt vindt je de maten van de D6RA33. Met wat zoeken vindt je ook de maten van de 133. Het verschil zit in de hoek van 32 en 38 graden van de solenoid. Ik weet niet of het een probleem is, want de hele startmotor is veel kleiner als een startmotor met veldspoelen. http://www.prestolite.com/pgs_products/ ... m=35258720 Via de website, dan cross reference, vul je in bv. "D6RA33" en klik je op "our part" en vervolgens krijg je een tekening van de startmotor. Succes
Sebastian

Heb vandaag een Valeo D6RA33 gekocht bij ons in het dorp 's-ochtends om 9.30 besteld s'-middags ophalen.
Hij heeft gekeken maar bij een D6RA33 en 133 kom je bij valeo uit op hetzelfde bestelnummer.
Dus of er daadwerkelijk verschil in zit begin ik nu over te twijfelen, maar goed ik heb er een.
Woensdagavond proberen om startmotor te vervangen anders word het Zaterdag.
Plaats reactie