5 TR-T [400K!!!]
-
- Car: 5 GT Turbo
- Contacteer:
Tom: ook jij bedankt voor je tip. Heerlijk simpel en handig.
Daniel: Ik mis geloof ik even waar je in het tweede stukje van je laatste post heen gaat.
Maar ik haal sowieso alle bevestigingsbeugels eraf.
(Brandstofpomp/luchtfilterhuis/intercooler/etc/etc/...)
En wat is er met de vlotter?
Weet nog niet zeker of ik de GTT tank ga gebruiken namelijk.
Misschien laat ik de TR tank gewoon zitten.
Nogmaals dank voor alle info!
Daniel: Ik mis geloof ik even waar je in het tweede stukje van je laatste post heen gaat.
Maar ik haal sowieso alle bevestigingsbeugels eraf.
(Brandstofpomp/luchtfilterhuis/intercooler/etc/etc/...)
En wat is er met de vlotter?
Weet nog niet zeker of ik de GTT tank ga gebruiken namelijk.
Misschien laat ik de TR tank gewoon zitten.
Nogmaals dank voor alle info!
die vlotters gaan volgens mij wel eens stuk, dus handig om op voorraad te hebben.
brandstofpomp is bij een gewone 1.4 mechanisch en zit op het blok (weet niet of dat bij alle modellen is) en bij de GTT is ie electr. en zit bij de tank
brandstofpomp is bij een gewone 1.4 mechanisch en zit op het blok (weet niet of dat bij alle modellen is) en bij de GTT is ie electr. en zit bij de tank
5GTT & clio II 1.6 16v
Laat ik het zo zeggen:
Kabelbomen in de voorste balken hoeven niet per se uit een GTT komen; maar gebruik je ze niet zul je extra draden moeten trekken voor een aantal sensoren (linkerbalk) en je mistlampen (rechterbalk). Net als de rechter bundel die in de auto naar achteren loopt; gebruik je die niet zul je bedrading moeten trekken voor de bpomp.
Over de tank: ik heb de TL tank gewoon laten zitten, maar een GTT vlotter erin (grotere retour), en een grotere retourleiding onder de auto geplaatst. Brandstofdrukregelaar + beugel geplaatst, brandstofpomp & filter + beugel, en bedrading voor aansturing brandstofpomp.
Ook zit er een hitteschild onder de auto bij je uitlaat, ter bescherming van de tank (heb ik er niet opzitten trouwens). Wat ik bedoelde, is dat als ie nog een beetje goed is, kun je die ook gewoon overzetten
edit: ik bedenk met net dat een TR waarschijnlijk ook een pomp bij de tank heeft (electrisch, heeft onze std TR ook)...m'n TL had namelijk een mechanische op het blok. Zou goed kunnen dat je niets aan de leidingen/vlotter hoeft te doen, bedrading zal er ook al wel liggen...scheelt weer
(wel ff nakijken natuurlijk
)
Kabelbomen in de voorste balken hoeven niet per se uit een GTT komen; maar gebruik je ze niet zul je extra draden moeten trekken voor een aantal sensoren (linkerbalk) en je mistlampen (rechterbalk). Net als de rechter bundel die in de auto naar achteren loopt; gebruik je die niet zul je bedrading moeten trekken voor de bpomp.
Over de tank: ik heb de TL tank gewoon laten zitten, maar een GTT vlotter erin (grotere retour), en een grotere retourleiding onder de auto geplaatst. Brandstofdrukregelaar + beugel geplaatst, brandstofpomp & filter + beugel, en bedrading voor aansturing brandstofpomp.
Ook zit er een hitteschild onder de auto bij je uitlaat, ter bescherming van de tank (heb ik er niet opzitten trouwens). Wat ik bedoelde, is dat als ie nog een beetje goed is, kun je die ook gewoon overzetten

edit: ik bedenk met net dat een TR waarschijnlijk ook een pomp bij de tank heeft (electrisch, heeft onze std TR ook)...m'n TL had namelijk een mechanische op het blok. Zou goed kunnen dat je niets aan de leidingen/vlotter hoeft te doen, bedrading zal er ook al wel liggen...scheelt weer

Klopt Krijn, thats mespir@l schreef:Cool, thanx voor de tip Rudo.
Daar valt wel uit te komen.
[Off Topic] Zat jij niet ooit in Purmerend? Long time ago... Of heb ik het nu tegen de verkeerde Rudo? [/Off Topic]
Nu alweer een jaartje of 4 in Velsen...
Tom, ik ging er vanuit dat er nog iets met de carros moest gebeuren nadat de oude kabels verwijderd waren, maar als dat niet het geval is is dit natuurlijk de makkelijkste manier.Tom schreef:hoe moeilijk kan kabeltrekken worden.
Bij het verwijderen van de oude kabels trek je natuurlijk een nieuwe kabel of touw de koker in zodat je via deze kabel/touw de nieuwe boom er later weer in kan sjorren. Niet moeilijk doen als het ook makkelijk kan.
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Mijn gewone 1.4 had de brandstofpomp er ook electrisch onder hangen op dezelfde plek als de GT. Wel de pomp gewisseld natuurlijk, maar bedrading enzo ligt er allemaal al.
De vlotter heb ik overigens niet gewisseld, heb in principe nergens problemen mee. Brandstofleidingen onder de auto zijn wel weer van de GT.
De vlotter heb ik overigens niet gewisseld, heb in principe nergens problemen mee. Brandstofleidingen onder de auto zijn wel weer van de GT.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Moderator
- Car: MB
Vooruit danRudo schreef:Tom, ik ging er vanuit dat er nog iets met de carros moest gebeuren nadat de oude kabels verwijderd waren, maar als dat niet het geval is is dit natuurlijk de makkelijkste manier.Tom schreef:hoe moeilijk kan kabeltrekken worden.
Bij het verwijderen van de oude kabels trek je natuurlijk een nieuwe kabel of touw de koker in zodat je via deze kabel/touw de nieuwe boom er later weer in kan sjorren. Niet moeilijk doen als het ook makkelijk kan.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Contacteer:
Ik had al gekeken naar die brandstofpomp.
Zit bij de TR ook gewoon bij de tank.
Geen idee of het exact dezelfde is maar hijs iig electrisch net als de GTT.
Bedrading (naar achter toe) zou dus hetzelfde moeten zijn als op de GTT. (TOCH?!)
Misschien dat ik uiteindelijk toch gewoon het hele brandstofsysteem van de GTT over ga zetten.
Lijkt me geen verschrikkelijke klus en dan heb ik ook de reserve tank, vlotter en leidingen meteen mee.
verder gaat er aan de TR niet veel meer gebeuren. Is ondertussen al t een en ander aan gedaan.
Dus die GTT kabels (voor) ga ik zeker over zetten op de TR.
heb geen zin om zelf weer draden te gaan zitten trekken als het op de gtt er nog goed uit ziet.
Daniel: duidelijk verhaal zo. Begreep je effe niet de vorige keer aangezien ik dacht dat het nog steeds over de kabelboom ging...
Maar je was al dingen aan het opnoemen die ik misschien zou vergeten (zoals ik ook vroeg...)
Bedankt voor je hulp.
iedereen trouwens bedankt.
kan het niet vaak genoeg zeggen.
Denk dat we nu wel bijna alles hebben gehad.
tweede keer zal het me waarschijnlijk al een stuk makkelijker afgaan.
Hoogstwaarschijnlijk zal bij de wederopbouw nog wel het een en ander naar boven komen. Maar dat zien we dan wel weer.
Zit bij de TR ook gewoon bij de tank.
Geen idee of het exact dezelfde is maar hijs iig electrisch net als de GTT.
Bedrading (naar achter toe) zou dus hetzelfde moeten zijn als op de GTT. (TOCH?!)
Misschien dat ik uiteindelijk toch gewoon het hele brandstofsysteem van de GTT over ga zetten.
Lijkt me geen verschrikkelijke klus en dan heb ik ook de reserve tank, vlotter en leidingen meteen mee.
verder gaat er aan de TR niet veel meer gebeuren. Is ondertussen al t een en ander aan gedaan.
Dus die GTT kabels (voor) ga ik zeker over zetten op de TR.
heb geen zin om zelf weer draden te gaan zitten trekken als het op de gtt er nog goed uit ziet.
Daniel: duidelijk verhaal zo. Begreep je effe niet de vorige keer aangezien ik dacht dat het nog steeds over de kabelboom ging...
Maar je was al dingen aan het opnoemen die ik misschien zou vergeten (zoals ik ook vroeg...)
Bedankt voor je hulp.
iedereen trouwens bedankt.
kan het niet vaak genoeg zeggen.
Denk dat we nu wel bijna alles hebben gehad.
tweede keer zal het me waarschijnlijk al een stuk makkelijker afgaan.
Hoogstwaarschijnlijk zal bij de wederopbouw nog wel het een en ander naar boven komen. Maar dat zien we dan wel weer.
-
- Contacteer:
Zijn de GTT benzineleidingen die onder de auto lopen beter dan die van een standaard 5 dan? (grotere diameter ofzo?)
Heb nog een vraagje trouwens...
Kwam deze foto's net tegen.
Vraag me af wat dit voor een draadje is en waar het normaal gesproken aan vast had moeten zitten.
Het draadje in kwestie (GEEL) komt hier uit de kabelboom in de motorruimte. (in dat gat waar je naar kijkt zat de rembekrachtiger en -cylinder)
[img]https://lh3.googleusercontent.com/-uKAk ... 520049.jpg[/img]
gaat dan richting remmen
[img]https://lh3.googleusercontent.com/-CHz4 ... 520050.jpg[/img]
en eindigt dan hier...
[img]https://lh3.googleusercontent.com/-f_fx ... 520052.jpg[/img]
Ik heb m in ieder geval niet losgetrokken. (voor zover ik weet....)
Wie weet wat het is???
Heb nog een vraagje trouwens...
Kwam deze foto's net tegen.
Vraag me af wat dit voor een draadje is en waar het normaal gesproken aan vast had moeten zitten.
Het draadje in kwestie (GEEL) komt hier uit de kabelboom in de motorruimte. (in dat gat waar je naar kijkt zat de rembekrachtiger en -cylinder)
[img]https://lh3.googleusercontent.com/-uKAk ... 520049.jpg[/img]
gaat dan richting remmen
[img]https://lh3.googleusercontent.com/-CHz4 ... 520050.jpg[/img]
en eindigt dan hier...
[img]https://lh3.googleusercontent.com/-f_fx ... 520052.jpg[/img]
Ik heb m in ieder geval niet losgetrokken. (voor zover ik weet....)
Wie weet wat het is???
Laatst gewijzigd door spir@l op ma 20 apr 2015 19:40, 1 keer totaal gewijzigd.
voor je slijtageindicatoren voor je remblokken? 

-
- Über-Spammer
Nee, zijn echt slijtageindicatoren...
KNIP
KNIP

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Contacteer:
WHAAAAAAAAAAAAAA!!!!
zijn jullie nou fukking serieus of niet?!???!!?!?!?!?!?!!??!?!?!
Heb de hele tijd het gevoel alsof jullie zitten te fukken.
Dat idee wordt versterkt door al die damn smileys.
En ik heb echt nog nooit gehoord van "slijtageindicatoren" op een 5!

-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
ik heb ze bij mijn clio, 19 en 5 ook nooit aangesloten gehad
(zonder smilies!)
(zonder smilies!)
-
- Über-Spammer
Het zijn ze echt. 

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
ze fucken je echt niet... iig niet figuurlijkspir@l schreef:WHAAAAAAAAAAAAAA!!!!
![]()
![]()

-
- Contacteer:
zitten er serieus remblok slijtageindicatoren op een 5?!?!?!?
WTF!
Dat is wel high-tech shit!
Maar wat gebeurd er dan als die indicator ziet dat ze versleten zijn???
Ik bedoel gaat er dan iets piepen???
Of gaat er een lampje branden???
Heb dat echt nooit geweten dat ze ook op mn 5 zaten.
Ik leer ook elke dag weer wat nieuws....
En waar zit dat draadje dan normaal gesproken aan vast?
Meteen aan je remmen ergens?
WTF!
Dat is wel high-tech shit!

Maar wat gebeurd er dan als die indicator ziet dat ze versleten zijn???
Ik bedoel gaat er dan iets piepen???
Of gaat er een lampje branden???
Heb dat echt nooit geweten dat ze ook op mn 5 zaten.
Ik leer ook elke dag weer wat nieuws....
En waar zit dat draadje dan normaal gesproken aan vast?
Meteen aan je remmen ergens?
Geintegreerd in je remblokken, maar dan moeten ze wel zijn aangesloten...
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
-
- Moderator
- Car: MB
en dan gaat er idd een lampje op je dash branden (meestal een rondje met twee of drie streepjes aan de zijkant). Je hebt verschillende systemen maar bij de de oude reno's kun je die zooi gewoon los laten hangen of wegknippen.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
[img]http://i403.photobucket.com/albums/pp11 ... CF4314.jpg[/img]
hier zie je het contra-draadje bungelen
zit geklemt in een uitsparing in 1 de 2 remblokjes, zodra deze slijten maakt dit sensortje/draadje massa aan je remschijf en gaat het lampje dat Tom beschreef op je dashboard branden
hier zie je het contra-draadje bungelen

zit geklemt in een uitsparing in 1 de 2 remblokjes, zodra deze slijten maakt dit sensortje/draadje massa aan je remschijf en gaat het lampje dat Tom beschreef op je dashboard branden

-
- Contacteer:
wauw.
I'm impressed!
Dat lampje is me dus ook nooit opgevallen.
Dacht echt effe dat ik zwaar in de zeik genomen werd.
(Wat ik me best kan voorstellen met al die kutvragen van me...
)
Ps. Mrtn wat ziet dat er clean uit zeg! Ongelooflijk!
I'm impressed!
Dat lampje is me dus ook nooit opgevallen.
Dacht echt effe dat ik zwaar in de zeik genomen werd.
(Wat ik me best kan voorstellen met al die kutvragen van me...

Ps. Mrtn wat ziet dat er clean uit zeg! Ongelooflijk!

een lampje dat niet kan branden valt niet snel op
logootje ziet er ongeveer zo uit; ((0))
Tis ook clinisch schoon op dit moment bij mij onder de kap, hok rijdt (nog) niet
edit; zo dus ongeveer (( 0 )), stomme feestneussmily

logootje ziet er ongeveer zo uit; ((0))
Tis ook clinisch schoon op dit moment bij mij onder de kap, hok rijdt (nog) niet

edit; zo dus ongeveer (( 0 )), stomme feestneussmily
-
- Contacteer:
Die lampjes ken ik inderdaad wel.
Ooit wel in een andere auto gezien.
Had alleen nooit verwacht dat dat ook in mn 5 zou zitten. (en ook nooit gehoord/gelezen!)
Daarom ook nooit naar zo'n lampje gezocht.
En idd, als dat ding nooit brand valt t ook niet snel op....
ik vinnet fantastisch!
Dit lampje vind ik trouwens ook fantas-tisch!: ((0))
hahahahaha
Mrtn: wilde dat al bijna vragen...of je niet vergeet af en toe te rijden met dat ding van je!

Ooit wel in een andere auto gezien.
Had alleen nooit verwacht dat dat ook in mn 5 zou zitten. (en ook nooit gehoord/gelezen!)
Daarom ook nooit naar zo'n lampje gezocht.
En idd, als dat ding nooit brand valt t ook niet snel op....
ik vinnet fantastisch!
Dit lampje vind ik trouwens ook fantas-tisch!: ((0))
hahahahaha

Mrtn: wilde dat al bijna vragen...of je niet vergeet af en toe te rijden met dat ding van je!

-
- Contacteer:
Bestaat er ondertussen al een goeie truc om de portieren van een 5 te demonteren???
Kom in ouwe posts allerlei discussies tegen om die ellendige pennetjes uit de scharnieren te krijgen en er is zelfs sprake van een of andere home-made tool, maar helaas is het mij nog niet duidelijk geworden hoe je ze er nou het beste uit krijgt. (foto's bestaan ook niet meer...)
Er zou ook een speciaal stukje gereedschap voor bestaan, maar de Brezan kon hier niks van vinden in de boeken....
dus... Alle tips/trucs/adviezen over het verwijderen van de scharnierpennetjes zijn welkom!
Ik ben er ondertussen redelijk klaar mee.
Mn speciaal aangeschafte pendrijvers klaren de klus dus ook niet...
Elk stuk gereedschap dat ik heb geprobeerd komt klem te zitten tegen de deur.
Het moet dus kort genoeg zijn om niet klem te zitten en lang genoeg om de hele pen eruit te krijgen....
{scheld scheld scheld}
Enige dat nog van die cas af moet....
Duurt me allemaal veeels te lang....
Kom in ouwe posts allerlei discussies tegen om die ellendige pennetjes uit de scharnieren te krijgen en er is zelfs sprake van een of andere home-made tool, maar helaas is het mij nog niet duidelijk geworden hoe je ze er nou het beste uit krijgt. (foto's bestaan ook niet meer...)
Er zou ook een speciaal stukje gereedschap voor bestaan, maar de Brezan kon hier niks van vinden in de boeken....
dus... Alle tips/trucs/adviezen over het verwijderen van de scharnierpennetjes zijn welkom!
Ik ben er ondertussen redelijk klaar mee.
Mn speciaal aangeschafte pendrijvers klaren de klus dus ook niet...
Elk stuk gereedschap dat ik heb geprobeerd komt klem te zitten tegen de deur.
Het moet dus kort genoeg zijn om niet klem te zitten en lang genoeg om de hele pen eruit te krijgen....

{scheld scheld scheld}
Enige dat nog van die cas af moet....
Duurt me allemaal veeels te lang....
-
man man man
men neemt een slijptol en slijpt de houders aan de carrosserie zijde door.
vervolgens jengel je in alle rust de pennetjes eruit.
nou, een slijptol heb je wel? maak je niet zo druk

men neemt een slijptol en slijpt de houders aan de carrosserie zijde door.
vervolgens jengel je in alle rust de pennetjes eruit.
nou, een slijptol heb je wel? maak je niet zo druk

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
is dit de type met pennen? er is ook 1 met schroeven he! torx aan de onderzijde
je moet je doorslag met een tang vasthouden en dat kan het best met 2 man. 1 houd hem vast met een tang de andere slaat met een hamer, eventueel met een stang tussen de doorslag en de hamer.
je moet je doorslag met een tang vasthouden en dat kan het best met 2 man. 1 houd hem vast met een tang de andere slaat met een hamer, eventueel met een stang tussen de doorslag en de hamer.
zorg er wel voor dat je deur niet hangt tijdens het demonteren dan krijg je ze er ook nooit uit.
-
idd altijd ff met 2 man doen.
ik heb er 2 tools voor
-beuntool een verlengde doorslag die een kromming heeft,zodat je niet in
knoei komt met ruimte ivm de deur(lakschade)
-een set officiele doorslagen met doppen erop,en een gekromde houder
is van midlock werkt wel goed(enkel bij slopen en het betere ragwerk kun
beter maar gelijk beuntools gebruiken
)
ik heb er 2 tools voor
-beuntool een verlengde doorslag die een kromming heeft,zodat je niet in
knoei komt met ruimte ivm de deur(lakschade)
-een set officiele doorslagen met doppen erop,en een gekromde houder
is van midlock werkt wel goed(enkel bij slopen en het betere ragwerk kun
beter maar gelijk beuntools gebruiken

*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
*F7P-T*
-
mijn optie klinkt nog steed shet makkelijkst ;p
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Contacteer:
zag door de frustraties gister de oplossing weer effe niet.
Had het er later nog over met een vriend van me en die kwam met precies hetzelfde als Martijn.
Ik ben gewoon nogsteeds te bang om de slijper in die auto te zetten. Terwijl dat ding toch echt zometeen naar de schrotter gaat....
weer een "probleem" uit de wereld.
en bedankt.
Had het er later nog over met een vriend van me en die kwam met precies hetzelfde als Martijn.
Ik ben gewoon nogsteeds te bang om de slijper in die auto te zetten. Terwijl dat ding toch echt zometeen naar de schrotter gaat....

weer een "probleem" uit de wereld.
en bedankt.