Dennis' Gtt --- VERKOCHT

Vertel hier alles over je project.
Gesloten
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Gespoten, maar heb de boel al nagelopen met een doek met terpentine dan veeg je het er ook zo af ;)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

als je optijd bent wel, dat was ik dus niet met mijn rover :lol:
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Later werkt het ook nog wel goed hoor :)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

werkte bij mij met wasbenzine terpetine en zelf thinner niet lekker :lol:

toen maar ff kleien en dat werkte wel goed :)
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Als ik ga kleien blijft er altijd een bruine waas achter.... :(
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ghehehe :lol:

En dan die lucht niet te vergeten...
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

thinner :lol: |:

En heb jij nou ook al zo'n dakrek. Man man, wat moe je met die meuk zeg :D









(potje kleien is idd niets mis mee. Af en toe dan zit er gewoon een splinter dwars :lol: )
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Kluivert even buitenspel zetten?
Mark van Nierop
Berichten: 2992
Lid geworden op: za 16 jul 2005 15:49
Locatie: Staphorst
Contacteer:

Nelson Mandela int water gooien..... :p
Renault 19 1.8 16V Cabrio
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

T-stukje is nergens te krijgen dus die moet ik zelf even maken. Ook het hitteschild is zelfs in imitatie niet te krijgen, dus ook weer zelf maken :P Heb wel gele H4 lampjes gevonden (zo'n gele bol eromheen dan) en een boor die lang genoeg is om de gaten voor de achteras uit te boren :) We kunnen weer iets verder dus :D
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

DennisT schreef:T-stukje is nergens te krijgen dus die moet ik zelf even maken. Ook het hitteschild is zelfs in imitatie niet te krijgen, dus ook weer zelf maken :P Heb wel gele H4 lampjes gevonden (zo'n gele bol eromheen dan) en een boor die lang genoeg is om de gaten voor de achteras uit te boren :) We kunnen weer iets verder dus :D
hoe ga je de positie bepalen voor die boutgaten eigenlijk?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Er zitten bussen ofzo in geloof ik, dus ik kan maar 1 kant op ;)
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

DennisT schreef:Er zitten bussen ofzo in geloof ik, dus ik kan maar 1 kant op ;)
ah juist. :)
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

DennisT schreef:Er zitten bussen ofzo in geloof ik, dus ik kan maar 1 kant op ;)
klopt (Y)
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

De hoofdtank zit er weer onder, vanavond ff het T-stukje maken en dan kan de reservetank er ook weer onder. Gaten boren voor de achteras stelde eigelijk heel erg weinig voor en ook het monteren van de as ging eigelijk vrij makkelijk :) Viel me niks tegen aangezien ik alleen bezig was. De remschijven achter waren eigenlijk toch niet zo heel mooi meer, dus gelijk een setje nieuwe besteld en natuurlijk ook nieuwe wiellagers.

Ik ben er ook achter denk ik waarom de auto wat trillingen in het stuur had... Een of andere beunhaas is vergeten om rechtsachter een centreerring eraf te halen |: Dan krijg je natuurlijk nooit je wiel vlak op je naaf (S) Zo te zien heeft het ook al een aantal jaar op die manier vast gezeten, het wiellager was ook al verrot, gòh wat gek (D)

Ik heb ook nog een poging gedaan de as te verlagen, denk alleen dat ik iets te enthousiast ben geweest :lol: Maar dat zie ik wel als ik de bokken er onderuit haal. Ik heb de torsiestaven niet helemaal door geslagen en lekker ingesmeerd met kopervet voor het geval dat :beer:
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Trillingen in het stuur komen alleen van de voorwielen, als een achterwiel niet goed gecentreerd zit merk je dat minder en als je het merkt, staat de hele auto te schudden.
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Het was ook niet heel erg hoor, maar voor de rest niks tegen gekomen :)
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Ik heb de torsiestaven toch maar zo laten zitten, moet alleen nog even de lagers in de schijven persen en dan kan ik pas kijken of de verlaging naar mijn zin is. Schokdempers en tank achter gemonteerd, alleen het pompje op de reservetank gesloopt |: Zijn die dingen duur? Kwam er toen ook achter dat ik de benzineleiding vergeten ben die vanaf dat pompje brandstof naar de hoofdtank pompt |: Komt waarschijnlijk doordat het circuit welke in mijn werkplaatshandboek staat verschilt met het mijne... Kan ik een leiding leggen waardoor de pomp op de reservetank de brandstof via de rechter aansluiting (vanaf achter gezien) onder de dop onder de achterbank aanvoert?
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Ik heb nog een reservetank liggen waar nog een pompje opzit. Geen idee of die nog werkt, maar mocht je er echt geen kunnen vinden...
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Thx Martijn.


Ik vroeg me trouwens af of ik in plaats van een nieuw hitteschild te maken voor op de tank ook gewoon de uitlaat daar in kan wikkelen met die speciale isolatie tape? Verder goed nieuws is trouwens dat de ontluchtingsnippels bij de achterremmen al los zijn (F)
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Wie o wie kan mij antwoorden geven?
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

:D :D :D :D :D :D :D

Vanochtend eerst de einddemper weggebracht om de laatste 15 cm mooi te laten polijsten. Als het goed is kan ik die morgen al meteen ophalen! Toen hoorde ik dat de lagers allang in mijn schijven geperst waren, dus die er onder gezet zodat ik kon kijken of mijn verlaging geslaagd was :D Velgjes eronder en de boel stukje bij beetje laten zakken. Alleen was nog wel een leuk klusje aangezien mijn krik overal klem bleef zitten :lol: Het resultaat is wel dat ie echt smerig laag op de grond ligt! Ik zal 'm voor nog ietsje omhoog draaien zodat ik wat meer vering heb, zit nu op het eind van het draad en dan veert ie nie echt meer :~ :P

Voolopige maten:
verbreder achter tot grond bij hart velg: 44 cm
verbreder voor tot grond bij hart velg: 49,5 cm
voorbumper tot grond: 7,5 cm

8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8)

Nog te doen:
-remmen achter monteren en ontluchten
-handremkabels
-achterbumper en RA verbreder monteren
-tankaansluitingen in orde maken
-pompje reservetank monteren
-vloeistoffen bijvullen
-gele H3's bestellen
-uitlaat isoleren en einddemper monteren
-binnenkant terug bouwen
-APK


Ik zal jullie nog even vervelen met wat foto's, al zullen jullie er vast niet echt op zitten te wachten... :lol:


[img]http://img245.imageshack.us/img245/4047/dsc00862x.jpg[/img]



[img]http://img21.imageshack.us/img21/8479/dsc00864u.jpg[/img]


[img]http://img401.imageshack.us/img401/6629/dsc00865k.jpg[/img]



[img]http://img21.imageshack.us/img21/861/dsc00868p.jpg[/img]
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

Tering!
Da's lekker laag zeg! Pfffffuuuu!!! (Y)

Ben benieuwd waar je nog kunt komen, 7,5 cm speling onder je bumper...dat wordt drempels diagonaal nemen! :) En dan nog.... :)
Laatst gewijzigd door Willeon de Zoete op do 10 sep 2009 17:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Niels V Dijk
Berichten: 1298
Lid geworden op: zo 11 mar 2007 20:53
Car: Clio III RS Lux 2008
Locatie: Berghem

Damn :worship: Heerlijke 5!
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Smerig laag ja. :yest: :b :kwijl:
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Glekke
Berichten: 347
Lid geworden op: di 28 jun 2005 20:33
Locatie: Belgium, Diest
Contacteer:

Bumpstops al verwijderd? dan zakt die nog een stukkie :D... haha

knap ding man! velgen staan em goed
turbo5
Berichten: 1102
Lid geworden op: di 1 mei 2001 0:00
Locatie: Hooge zwaluwe / breda

geweldige auto en wat gaaf dat parelmoer !
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Lekker hoor :D
(schrijft deze schroefset dan toch maar op zn lijstje)

Toch erg jammer van die voorbumper alleen...hopelijk kan daar ooit nog iets mee gedaan worden (Y)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Vos
Berichten: 4534
Lid geworden op: di 8 jan 2002 0:00
Locatie: Enschede

in een woord prachtig :worship:
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Glekke schreef:Bumpstops al verwijderd? dan zakt die nog een stukkie :D... haha

knap ding man! velgen staan em goed
Volgens mij maken die bumpstops niet zo heel veel verschil toch? Iig niet wat ik van Marcel heb begrepen. Als ie dan wel beter veert doe ik het wel denk, het enige wat nu nog veert zijn mijn banden... :~

Achterkant is trouwens weer 5mm ingezakt, hoop niet dat ie nog verder gaat! :lol:

@ Martijn: Ja wel balen dat de voorbumper niet de juiste kleur is, als ik hem snel kapot rij doe ik er wel wat aan ;)
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

(Y) :worship:

geweldig ding!
Steven(stk)
Berichten: 1530
Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
Locatie: r`dam

DennisT schreef:
@ Martijn: Ja wel balen dat de voorbumper niet de juiste kleur is, ik rijd hem snel kapot dan doe ik er wel wat aan ;)
(0)
RenaultclioII16v (Peter)
Berichten: 3702
Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
Car: Talisman sedan
Locatie: St. Annaland
Contacteer:

Super ! (Y)
Cleaned Style
Projecttopic
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Damn Dennis, dit is toch wel lekker laag. Hopelijk niet te veel last van boomstronken die het asvalt omhoogdrukken bij je in de buurt 8)

Bij mij voor de deur kan je iig niet mee komen :p


Moet je de oude foto er eens naast leggen, wat een verschil...... (F)

[img]http://img182.imageshack.us/img182/4973/dsc00644or2.jpg[/img]
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Ik kan je 1 ding beloven ..... dat je niet lang zo blijft rijden :smile:
Oja en boven de 100 km per uur is geeen optie meer ........ :p
Gesloten