
Dennis' Gtt --- VERKOCHT
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Als ik ga kleien blijft er altijd een bruine waas achter.... 

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 2992
- Lid geworden op: za 16 jul 2005 15:49
- Locatie: Staphorst
- Contacteer:
Nelson Mandela int water gooien..... 

Renault 19 1.8 16V Cabrio
T-stukje is nergens te krijgen dus die moet ik zelf even maken. Ook het hitteschild is zelfs in imitatie niet te krijgen, dus ook weer zelf maken
Heb wel gele H4 lampjes gevonden (zo'n gele bol eromheen dan) en een boor die lang genoeg is om de gaten voor de achteras uit te boren
We kunnen weer iets verder dus 



-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
hoe ga je de positie bepalen voor die boutgaten eigenlijk?DennisT schreef:T-stukje is nergens te krijgen dus die moet ik zelf even maken. Ook het hitteschild is zelfs in imitatie niet te krijgen, dus ook weer zelf makenHeb wel gele H4 lampjes gevonden (zo'n gele bol eromheen dan) en een boor die lang genoeg is om de gaten voor de achteras uit te boren
We kunnen weer iets verder dus
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
ah juist.DennisT schreef:Er zitten bussen ofzo in geloof ik, dus ik kan maar 1 kant op

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
kloptDennisT schreef:Er zitten bussen ofzo in geloof ik, dus ik kan maar 1 kant op

De hoofdtank zit er weer onder, vanavond ff het T-stukje maken en dan kan de reservetank er ook weer onder. Gaten boren voor de achteras stelde eigelijk heel erg weinig voor en ook het monteren van de as ging eigelijk vrij makkelijk
Viel me niks tegen aangezien ik alleen bezig was. De remschijven achter waren eigenlijk toch niet zo heel mooi meer, dus gelijk een setje nieuwe besteld en natuurlijk ook nieuwe wiellagers.
Ik ben er ook achter denk ik waarom de auto wat trillingen in het stuur had... Een of andere beunhaas is vergeten om rechtsachter een centreerring eraf te halen
Dan krijg je natuurlijk nooit je wiel vlak op je naaf
Zo te zien heeft het ook al een aantal jaar op die manier vast gezeten, het wiellager was ook al verrot, gòh wat gek
Ik heb ook nog een poging gedaan de as te verlagen, denk alleen dat ik iets te enthousiast ben geweest
Maar dat zie ik wel als ik de bokken er onderuit haal. Ik heb de torsiestaven niet helemaal door geslagen en lekker ingesmeerd met kopervet voor het geval dat 

Ik ben er ook achter denk ik waarom de auto wat trillingen in het stuur had... Een of andere beunhaas is vergeten om rechtsachter een centreerring eraf te halen



Ik heb ook nog een poging gedaan de as te verlagen, denk alleen dat ik iets te enthousiast ben geweest


Ik heb de torsiestaven toch maar zo laten zitten, moet alleen nog even de lagers in de schijven persen en dan kan ik pas kijken of de verlaging naar mijn zin is. Schokdempers en tank achter gemonteerd, alleen het pompje op de reservetank gesloopt
Zijn die dingen duur? Kwam er toen ook achter dat ik de benzineleiding vergeten ben die vanaf dat pompje brandstof naar de hoofdtank pompt
Komt waarschijnlijk doordat het circuit welke in mijn werkplaatshandboek staat verschilt met het mijne... Kan ik een leiding leggen waardoor de pomp op de reservetank de brandstof via de rechter aansluiting (vanaf achter gezien) onder de dop onder de achterbank aanvoert?


-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Ik heb nog een reservetank liggen waar nog een pompje opzit. Geen idee of die nog werkt, maar mocht je er echt geen kunnen vinden...
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Thx Martijn.
Ik vroeg me trouwens af of ik in plaats van een nieuw hitteschild te maken voor op de tank ook gewoon de uitlaat daar in kan wikkelen met die speciale isolatie tape? Verder goed nieuws is trouwens dat de ontluchtingsnippels bij de achterremmen al los zijn
Ik vroeg me trouwens af of ik in plaats van een nieuw hitteschild te maken voor op de tank ook gewoon de uitlaat daar in kan wikkelen met die speciale isolatie tape? Verder goed nieuws is trouwens dat de ontluchtingsnippels bij de achterremmen al los zijn








Vanochtend eerst de einddemper weggebracht om de laatste 15 cm mooi te laten polijsten. Als het goed is kan ik die morgen al meteen ophalen! Toen hoorde ik dat de lagers allang in mijn schijven geperst waren, dus die er onder gezet zodat ik kon kijken of mijn verlaging geslaagd was




Voolopige maten:
verbreder achter tot grond bij hart velg: 44 cm
verbreder voor tot grond bij hart velg: 49,5 cm
voorbumper tot grond: 7,5 cm











Nog te doen:
-remmen achter monteren en ontluchten
-handremkabels
-achterbumper en RA verbreder monteren
-tankaansluitingen in orde maken
-pompje reservetank monteren
-vloeistoffen bijvullen
-gele H3's bestellen
-uitlaat isoleren en einddemper monteren
-binnenkant terug bouwen
-APK
Ik zal jullie nog even vervelen met wat foto's, al zullen jullie er vast niet echt op zitten te wachten...

[img]http://img245.imageshack.us/img245/4047/dsc00862x.jpg[/img]
[img]http://img21.imageshack.us/img21/8479/dsc00864u.jpg[/img]
[img]http://img401.imageshack.us/img401/6629/dsc00865k.jpg[/img]
[img]http://img21.imageshack.us/img21/861/dsc00868p.jpg[/img]
-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
Tering!
Da's lekker laag zeg! Pfffffuuuu!!!
Ben benieuwd waar je nog kunt komen, 7,5 cm speling onder je bumper...dat wordt drempels diagonaal nemen!
En dan nog.... 
Da's lekker laag zeg! Pfffffuuuu!!!

Ben benieuwd waar je nog kunt komen, 7,5 cm speling onder je bumper...dat wordt drempels diagonaal nemen!


Laatst gewijzigd door Willeon de Zoete op do 10 sep 2009 17:36, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 1298
- Lid geworden op: zo 11 mar 2007 20:53
- Car: Clio III RS Lux 2008
- Locatie: Berghem
Damn
Heerlijke 5!

-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Smerig laag ja.




5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Bumpstops al verwijderd? dan zakt die nog een stukkie
... haha
knap ding man! velgen staan em goed

knap ding man! velgen staan em goed
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Lekker hoor
(schrijft deze schroefset dan toch maar op zn lijstje)
Toch erg jammer van die voorbumper alleen...hopelijk kan daar ooit nog iets mee gedaan worden

(schrijft deze schroefset dan toch maar op zn lijstje)
Toch erg jammer van die voorbumper alleen...hopelijk kan daar ooit nog iets mee gedaan worden

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Volgens mij maken die bumpstops niet zo heel veel verschil toch? Iig niet wat ik van Marcel heb begrepen. Als ie dan wel beter veert doe ik het wel denk, het enige wat nu nog veert zijn mijn banden...Glekke schreef:Bumpstops al verwijderd? dan zakt die nog een stukkie... haha
knap ding man! velgen staan em goed

Achterkant is trouwens weer 5mm ingezakt, hoop niet dat ie nog verder gaat!

@ Martijn: Ja wel balen dat de voorbumper niet de juiste kleur is, als ik hem snel kapot rij doe ik er wel wat aan



geweldig ding!
-
- Berichten: 1530
- Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
- Locatie: r`dam
DennisT schreef:
@ Martijn: Ja wel balen dat de voorbumper niet de juiste kleur is, ik rijd hem snel kapot dan doe ik er wel wat aan

-
- Berichten: 3702
- Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
- Car: Talisman sedan
- Locatie: St. Annaland
- Contacteer:
Super ! 

Cleaned Style
Projecttopic
Projecttopic
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14527
- Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
- Locatie: Nieuw Vennep
- Contacteer:
Damn Dennis, dit is toch wel lekker laag. Hopelijk niet te veel last van boomstronken die het asvalt omhoogdrukken bij je in de buurt
Bij mij voor de deur kan je iig niet mee komen
Moet je de oude foto er eens naast leggen, wat een verschil......
[img]http://img182.imageshack.us/img182/4973/dsc00644or2.jpg[/img]

Bij mij voor de deur kan je iig niet mee komen

Moet je de oude foto er eens naast leggen, wat een verschil......

[img]http://img182.imageshack.us/img182/4973/dsc00644or2.jpg[/img]
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Ik kan je 1 ding beloven ..... dat je niet lang zo blijft rijden
Oja en boven de 100 km per uur is geeen optie meer ........

Oja en boven de 100 km per uur is geeen optie meer ........
