5 TR-T [400K!!!]

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Vandaag de vuurdoop voor de rolcontainerbodems.
Mijn god wat heb ik met de billetjes samengeknepen gezeten... :(

Bedacht namelijk het volgende.
1) te weinig ruimte om lekker met een motortakel te kunnen werken.
2) kettingtakel over balk zou beter (perfect) zijn.
3) goeie balk was aanwezig MAAArrrrr...boven de kont van de auto...
4) de auto stond dus verkeerd om in de garage. (niet op gelet bij het neerzetten)

Dus... aangezien de auto al geen achteras meer heeft kreeg ik het idee om de auto volledig op van die rolcontainerbodems te zetten en hem dan om te draaien.

Zo gezegd zo gedaan...

Eentje onder subframe

[img]https://lh3.googleusercontent.com/-qn2o ... G_1718.jpg[/img]

en eentje rond 3/4

[img]https://lh3.googleusercontent.com/-1yur ... G_1719.jpg[/img]

en dan maar laten zakken...
man wat heb ik peentjes zitten zweten.
Van elk kraakje kreeg ik al een hartverzakking. :(
Maar ze hielden het!
En het werkte uiteindelijk perfect!
Kon mn auto met alle gemak ronddraaien.
Nu staat-ie mooi met de neus onder een stevige balk.
Daar kan ik dan een kettingtakel aanhangen en dan de neus zo mee optillen.

Gelukkig ging dit allemaal goed.
Kon niet nog meer tegenslag aan denk ik.
Effe een flinke financiele tegenvaller te verduren gekregen.
Vandaag een fijne blauwe envelop in de bus...
Geschorste auto op openbare weg.............................. :( :evil: :gun:

duur geintje.... :-(
Laatst gewijzigd door spir@l op ma 20 apr 2015 19:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

aiaiai... Hoe zijn ze daar achtergekomen?! :(

Wat kost dat, als ik vragen mag?
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

kennelijk heeft iemand op 15 mei (politie probably) die auto zien staan en de gegevens gechecked...
Hij stond een tijdje op de openbare weg dus het is mn eigen risico geweest. Ik weet dat het niet mag.
Maar hij stond echt op een stukje niemandsland bij mn pa in de buurt (Edam).
Ik dacht daar kan het best. Niemand heeft er last van. En er rijd weinig politie rond.
dacht ook toen ik hem weer weghaalde dat ik er mee weg was gekomen...

...NIET dus!

helaas.
Mag een dikke 400Euro aftikken... :(
Belasting van de schorsingsperiode + dikke vette boete.

daar gaat mn low-budget project... :wink:

Niets aan te doen. Eigen domme schuld. Maar K U T is t wel!
Toch een mooie nieuwe set remmen ofzo... |:
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Een beste set remmen zal dat zijn voor dat geld!
Maar goed balen, ook al mag het niet. Zelf laatst ook een vervelend akkefietje gehad voor 150 euro met onze vrienden...

Gaat wel mooi met die rolcontainers (Y)
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Wat als je de kentekenplaten eraf schroeft? :)
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Dan mag hij sowieso niet aan/op de openbare weg staan?

Hoes er over heen zou wellicht mogen?
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Het is gewoon erg zuur.
Boete is gewoon dubbel zoveel als de verschuldigde wegenbelasting.....
Echt heel erg matig.

Maar goed...aan de andere kant kost t me nu 400e voor bijna een jaar...
Dat was ik anders waarschijnlijk ook wel kwijt geweest aan stalling.
Of anders aan verzekering/belasting.

Was mn geluk ook wel heel erg op de proef aan het stellen denk ik. :D

Niks aan te doen. Zure appel bijten en weer doorgaan!

Rolcontainers zijn iig (Y)
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Ik heb ook iets vergelijkbaars gehad, auto niet meer verzekerd in de schuur maar vergeten te schorsen. Was in 1e instantie 375 euro ofzo, de boel voor laten komen met een mooi verhaaltje erbij en toen vond de rechter dat ik voor 200 euro mijn lesje ook wel geleerd had ;) Je kan het altijd proberen, wie niet waagt, wie niet wint.
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Een geschorste auto aan de openbare weg laten staan is niet wat nee, de belastingdienst rijd rond met van die autootjes met camera's aan de binnenspiegel, ieder kenteken dat in beeld komt wordt gecontroleerd.. en geloof me, dat ding ziet echt ieder kenteken.. ookal rijden ze er met 80km/h langs..

Ik heb ooit eens een geschorste auto een maand of 2 buiten laten staan voor m'n sleutelruimte op wat afgelegen terein zonder kentekenplaten.. had ik ineens een briefje onder m'n ruitenwisser "Gecontroleerd 15 Maart 2007" (datum van die dag :p )

Naja.. mooi..wat kunnen we winnen :D niks meer van gehoord, maargoed.. valt verder weinig te controleren als er geen platen op zitten en de deuren zitten op slot.. chassisnummer kun je ook nergens weer vinden buiten de auto :)
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Effe een tijd zonder internet gezeten.

Ondertussen wel gewoon bezig geweest...

Motor ligt eruit.
Ging erg soepel.
Kwam er gelukkig net op tijd achter dat ik nog wat vergeten was... de stuurkolom!!!
Gelukkig zit dat in rubber op het schutbord vast zodat er niks kapot ging.
Verder liep het perfect.


[img]https://lh3.googleusercontent.com/-p-gP ... 520025.jpg[/img]

[img]https://lh3.googleusercontent.com/-7Qqv ... 520029.jpg[/img]

[img]https://lh3.googleusercontent.com/-1Qmr ... 520031.jpg[/img]

[img]https://lh3.googleusercontent.com/-fFpB ... 520032.jpg[/img]

[img]https://lh3.googleusercontent.com/-zP4Z ... 520033.jpg[/img]

[img]https://lh3.googleusercontent.com/-ppan ... 520034.jpg[/img]


Ik krijg alleen mn remleidingen aan de voorzijde er niet af.
Zelfs niet met mn mooie remleidingsleuteltje...

Deze krijg ik dus niet los!
[img]https://lh3.googleusercontent.com/-Nnz_ ... G_1720.jpg[/img]

hier heb ik ze uiteindelijk losgemaakt zodat mn subframe eronder vandaan kon.
[img]https://lh3.googleusercontent.com/-rU4- ... G_1721.jpg[/img]

Maar de voorste leidingen zitten nu dus nog wel vast.
En ik wil ze er graag vanaf hebben...

[img]https://lh3.googleusercontent.com/-Dhlf ... 520001.jpg[/img]

Leuke verassing!
Was helemaal vergeten dat er gelijk met de 16v remmen ook goodridge leidinkjes op waren gezet.


Goed, dat was het goede nieuws.
Dan volgt er nu een kleine horrorshow!

Kleine waarschuwing vooraf:

Het volgende gedeelte bevat schokkend beeldmateriaal

Vooral GTT eigenaren zijn gewaarschuwd!




[img]https://lh3.googleusercontent.com/-cNdx ... 520009.jpg[/img]

[img]https://lh3.googleusercontent.com/-TEDJ ... 520010.jpg[/img]

[img]https://lh3.googleusercontent.com/-LvnH ... 520012.jpg[/img]

[img]https://lh3.googleusercontent.com/-wVrI ... 520011.jpg[/img]

[img]https://lh3.googleusercontent.com/-t8yu ... 520003.jpg[/img]

[img]https://lh3.googleusercontent.com/-uE0W ... 520004.jpg[/img]

[img]https://lh3.googleusercontent.com/-x2MH ... 520005.jpg[/img]

[img]https://lh3.googleusercontent.com/-KYnH ... 520006.jpg[/img]

[img]https://lh3.googleusercontent.com/-N1t8 ... 520007.jpg[/img]

[img]https://lh3.googleusercontent.com/-TdW5 ... 520013.jpg[/img]

[img]https://lh3.googleusercontent.com/-pAX- ... 520018.jpg[/img]

[img]https://lh3.googleusercontent.com/-m4YI ... 520017.jpg[/img]

[img]https://lh3.googleusercontent.com/-8WJi ... 520019.jpg[/img]

[img]https://lh3.googleusercontent.com/--R5U ... 520020.jpg[/img]

[img]https://lh3.googleusercontent.com/-hp3K ... 520021.jpg[/img]

[img]https://lh3.googleusercontent.com/-kG9j ... 520022.jpg[/img]

[img]https://lh3.googleusercontent.com/-J7Cg ... 520023.jpg[/img]
(voorzijde bumperbevestiging [LV])

[img]https://lh3.googleusercontent.com/-FmGf ... 520024.jpg[/img]
(voorzijde bumperbevestiging [RV] :( )

[img]https://lh3.googleusercontent.com/-GOjL ... 520038.jpg[/img]
(schutbord)

[img]https://lh3.googleusercontent.com/-wSH_ ... 520039.jpg[/img]


OK OK! enough allready!
ik denk dat je het nu wel snapt.
Dat ding was dus echt serieus rot.


Als laatste nog een vraag:
Is de hoofdremcilinder/bekrachtiger van alle 5jes hetzelfde?!?!

Want die in mn GTT ziet er echt niet uit (zie boven...) en die in de TR is nog pico bello.
Vraag me dus af of ik die van de TR kan gebruiken?
Laatst gewijzigd door spir@l op ma 20 apr 2015 19:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Patrick
Berichten: 3146
Lid geworden op: wo 14 nov 2001 0:00
Locatie: ulestraten

Tjonge jonge,die heeft wat werk zie ik,ja die van mij was slecht........maar wat heb jij aan de hand man.
Ben je van plan deze kast aan te pakken eigenlijk?
5 GT TURBO '87, 5 GT TURBO '89, 5 GT TURBO EVO '87, E.B.S. GT TURBO '87
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Nee, nee! Hij heeft een Campusje (of zo) op de kop getikt waar alles in getransplanteerd gaat worden. :)
Patrick
Berichten: 3146
Lid geworden op: wo 14 nov 2001 0:00
Locatie: ulestraten

Ja ik las de topic naam nog...beetje dom om het dan niet door te hebben :lol: Maar ben benieuwd.

Volgens mij heeft spiral ook eens bij mij onderdelen komen halen,weet het niet zeker maar toen was het nog een net gtt tje :)

Jammer als ze uiteindelijk zo uit komen te zien :-(

Maar ik ben benieuwd wat hij in elkaar gaat stoken.
5 GT TURBO '87, 5 GT TURBO '89, 5 GT TURBO EVO '87, E.B.S. GT TURBO '87
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

damn.... :(
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

wow en dan dacht ik dat het bij mij erg was.....
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Nice dat je het blokkie eruit hebt gekregen!

Echt sick hoe de cas er verder uitziet :~ Nog nooit zo'n rotte gezien (zelfs die van mijzelf niet).

Rembekrachtiger, ze zijn niet helemaal hetzelfde, maar ik heb de standaard bekrachtiger gewoon laten zitten bij mijn ombouw. Gaat prima...
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

voor de leuk kun je ook een van een clio 16V pakken. die is iets groter :)
Patrick
Berichten: 3146
Lid geworden op: wo 14 nov 2001 0:00
Locatie: ulestraten

Wouter de Wit schreef:wow en dan dacht ik dat het bij mij erg was.....
Ik dacht precies hetzelfde.....
5 GT TURBO '87, 5 GT TURBO '89, 5 GT TURBO EVO '87, E.B.S. GT TURBO '87
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Ja ja...das effe schrikken.
Kan je nagaan hoe ik keek toen ik zag hoe erg het was....

Vooral onder de plastic verbredingsstukken...
Echt overal roest.
Zit nog veel meer maar dit waren de ergste plekken.
Alles onder de roest.
Behalve de dorpels...... Want die zijn er al eens nieuw in gelast... :(

Patrick: Was jij eerst "Patrick 21t"? ofzoiets? En had je een fase 1 19 16v gehad? Dan heb ik van jou wel eens een stuurhuis overgenomen.
Ergens in limburg (weet dat het een takke end rijden was iig... :D )

Martijn: Is die van de TR kleiner ofzoiets? Zou hem graag willen gebruiken want die ziet er nog top uit.
En oh ja.. PM!....

Ach ja, nu kan de rest van de GTT bezitters weer lekker slapen. :smile:
Erger dan dit zal het in de meeste gevallen niet zijn.
Maar op een gegeven moment gaat het erg hard met die roest.
En een jaar amper gebruikt op straat staan helpt dan ook niet mee.
Patrick
Berichten: 3146
Lid geworden op: wo 14 nov 2001 0:00
Locatie: ulestraten

Ja ik was eerst Patrick 21 Turbo...en ja ik had een 19 16v :)
5 GT TURBO '87, 5 GT TURBO '89, 5 GT TURBO EVO '87, E.B.S. GT TURBO '87
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Die cas is lekker luchtig geworden :lol:

Als je die remleiding echt niet los krijgt (ook niet met wat meer geweld) dan zou je hem af kunnen zagen net achter de nippel en een nieuwe nieuwe nippel erop en de leiding felzen.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Met een goeie griptang wil je die hoerige leidingwartels nog wel eens loskrijgen.

Maar idd als het toch een sloopkas is, zou ik gewoon lekker de slijptol erin zetten. >)
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Patrick: dan heb ik van jou inderdaad een stuurhuis en benzinetank overgenomen. Toen was mn auto in betere conditie....

Die remleiding is ondertussen al helemaal naar de kloten gedraaid....
Ik slijp m er gewoon vanaf en dan bedenk ik wel iets om hem los te krijgen van mn goodridge.
Remleidingen op de TR zijn in betere staat. Hopelijk gaan die beter los dan kan ik die gebruiken.


Nog een andere vraag:

Achterschermen van een GTT zijn anders dan van een TR. (TR loopt recht ipv rond boven de wielen)
Ik had al begrepen dat dit weggeslepen moet worden.
Ga ik anders problemen krijgen met het aanlopen van wielen? (aangezien de gtt een stuk lager staat en op 15")
Heeft iemand dit ooit al eens gedaan?
Tips/trucs/etc?
Weet niet precies hoe ik dit moet aanpakken. En of het precies moet of dat je gewoon genoeg weg moet slijpen.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

los slijpen en in de kruipolie en dan in de bankschroef. Dan komt die leiding wel los. Zou dan wel even een ringsleutel om de leiding gebruiken.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Daniël W.
Berichten: 1589
Lid geworden op: zo 1 feb 2004 19:52
Car: 5TL-T
Locatie: Netherlands

De mijne loopt lichtjes aan de buitenzijde aan, ~maximaal inveren met 15" 6,5J ET35. Het is niet zo dat de wiel niet zal kunnen inveren, of dat je de band met 1x inveren kapot snijdt (afhankelijk van je wielmaat natuurlijk :P). Ik heb nog niet de tijd genomen om te kijken waar het bij mij precies aanloopt, maar het is in ieder geval bovenin de wielkast.

Overigens, als je de GTT kit er weer omheen wil hebben (daar ga ik vanuit) moet je slijpen in de kas, of de verbreders aanpassen.
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Tempo ligt effe zeer laag op het moment.
Dankzij stageperikelen weinig tijd om wat te doen.

Laatste zaken moeten van de zwarte afgetrokken worden.

electrische ramen
Volgens Haynes moet ik de ramen iets laten zakken zodat ik bij de bout kan die het raam vasthoud.
Maar ja....
Die ramen werken natuurlijk niet als alle bedrading er al uit ligt! :(
Iemand een manier om die motor er toch uit te krijgen? (zonder spanning erop)
Of moet ik toch op een of andere manier weer dingen aan gaan sluiten zodat de ramen werken???

Alle ideeën zijn van harte welkom!


stukje kabelboom (koplampen)
Gaat dan om het stuk kabelboom dat van voor (koplampen) door een kokerbalk gaat, door het schutbord en dan aan de zijkant onder het dash verbind met een grote stekker.
Zit er eentje links en eentje rechts.

Hoe krijg ik deze eruit? (krijg m er niet doorheen getrokken vanwege de stekkers enzo)
En...MOET deze er wel uit???
Is deze niet toevallig hetzelfde als in de TR?????
Enige verschil wat ik zo kan zien zijn de mistlampen.
Maar misschien ook andere functies die specifiek GTT zijn die hierdoorheen lopen???


Verder geloof ik dat hij nu helemaal kaal is (zover als nodig)
Maaarrr...ik kan natuurlijk altijd dingen zijn vergeten........
Wat zijn nou typisch dingetjes die je makkelijk vergeet te demonteren en eigenlijk NIET moet vergeten???


Alle info/adviesen worden weer errrrug op prijs gesteld!!!
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

electrische ramen: gewoon even 12v op de aansluitlippen van het motortje zetten.
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

tja die ramen moet je idd een stuk naar beneden laten zakken. dan komen de gaten in de beugen aan het glas tegen over de bevestingings bouten van de rails..

als het niet wil lukken met de kabel boom, en ik ga er van uit dat er verschil in zit. dan een stuk voor de stekker de kabelboom doorknippen en na dien weer solderen en met krimpkous weer dicht maken.

ik zou niet alles op de zelfde hoogte door knippen maar in een gebied van 10 cm, zo dat je zeker weet welke draad bij welke hoort..

nadien 4 cm krimpkous om 1 ader schuiven en draden goed solderen en de krimpkous over het soldeer gedeelte schuiven en verwarmen. klaar en heel netjes. nadien alles weer in een boom tapen.

ik ben zelf ook zo iest aan het plannen. allen heb ik een rijdende donor en ga ik staps gewijs alles veranderen. eerst achteras en dan de voor assen en fuse's+remmen

later pas bak en motro. heel leerzaam voor mij jouw project (L)
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Ik heb gewoon de kabelboom die door de kokers loopt van de TR gebruikt. En werkt prima. (mistlampen heb ik niet, dus geen idee of die ook gaan werken)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Daniël W.
Berichten: 1589
Lid geworden op: zo 1 feb 2004 19:52
Car: 5TL-T
Locatie: Netherlands

Ik zou die kabelbomen eruit trekken, is net zo makkelijk (past wel met stekkers! :) ). Mijn huidige twee zijn nog steeds van de TL, alleen heb ik extra kabels moeten trekken voor de meters (oliedruk bijv., links) en straks voor mistlampen (rechts)

Kabelbomen in de auto ook meenemen, zit oa je brandstofpomp aansturing in (rechterkant), ook al zijn dat maar twee draden.
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bedankt voor de reacties jongens.

Die ramen is duidelijk. Geen andere oplossing voor.
Ik zal er weer spanning op proberen te krijgen.

Die kabelboom vinnik echt een naar ding.
Ik was er al bang voor dat er nog andere (GTT)zaken door dat stukkie zouden gaan.
ik zal nog eens proberen het geval eruit te wurmen. (moet een flink stuk door een koker heen en die stekkers zijn flink)
Als het niet lukt dan knip ik de zooi door. Dan later maar weer aan elkaar "lijmen".

Daniel W: het zou dus moeten kunnen om ze in hun geheel eruit te trekken?
Maar je hebt ze daarna niet gebruikt begrijp ik uit je verhaal?
Why not?

Ben ook zeer benieuwd hoe ik ze er weer terug in ga krijgen...
Als het eruit trekken al zo moeizaam gaat.


Daniel W (nog een keer):En de kabelboom in de auto ook meenemen?!?!
Er zit toch ook een brandstofpomp in de TR???
Of zit in dat stuk kabelboom ook nog verschil.
Ik zou zelf namelijk niet weten wat.

Ik hoor het graag.
Rudo
Berichten: 5061
Lid geworden op: di 24 jul 2001 0:00
Locatie: Velsen-Noord

Krijn, om de kabels weer door die kokerbalken te krijgen kun je een lang stevig stuk ijzerdraad nemen die je aan het uiteinde ombuigt. Het ijzerdraad wurm je door die balk heen en dan maak je aan het uiteinde de kabels vast. Dan trek je met het ijzerdraad de kabels door de balk heen.

Je hebt bij de bouwmarkt kant-en-klare trekveren hiervoor, maar een zelf gebogen stevig stuk draad werkt net zo goed.
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Cool, thanx voor de tip Rudo.
Daar valt wel uit te komen.

[Off Topic] Zat jij niet ooit in Purmerend? Long time ago... Of heb ik het nu tegen de verkeerde Rudo? [/Off Topic]
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

hoe moeilijk kan kabeltrekken worden (0) .
Bij het verwijderen van de oude kabels trek je natuurlijk een nieuwe kabel of touw de koker in zodat je via deze kabel/touw de nieuwe boom er later weer in kan sjorren. Niet moeilijk doen als het ook makkelijk kan.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Daniël W.
Berichten: 1589
Lid geworden op: zo 1 feb 2004 19:52
Car: 5TL-T
Locatie: Netherlands

Ik heb de rechter eruit gekregen zonder hulpmiddel, maar voor het erin leggen heb je het wel nodig :) Ik had toen alleen geen donor auto, en heb veeeel tijd besteed aan het uitzoeken van wat ik precies allemaal nodig had...toen heb ik gewoon extra draden getrokken ipv te zoeken naar 2 GTT stukjes.

Voor het gemak kun je ook het beste alle beugels eruit trekken (brandstofpomp, koelwaterreservoir etc). Weet niet wat de staat is van het hitteschild van je brandstoftank (uitlaat), anders kan je die ook meenemen. Haal je trouwens ook de tank eronder vandaan? Vlotter in ieder geval bewaren.
Plaats reactie