Oude liefde roest niet...

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Alleycat
Contacteer:

... Of toch wel?
Het is zover, ik ben weer aan de Vijf. En het is wederom een GTT! Wat een heerlijk gevoel om in zo'n kart over de weg te vliegen... :D

Maar goed, het zou geen Renault 5 zijn als er niks mee aan de hand zou zijn. Vandaar dit topic, hierin ga ik mijn foto's, verhaal en vorderingen neerkalken. Niet dat ik nou zoveel bijzonders van plan ben hoor, ik ga het anders aanpakken. Ten eerste ga ik geen loods of garage huren, zo gek wilde ik het al niet maken. Hij rijdt en dat wilde ik graag zo houden... Dus hij wordt niet uit elkaar gehaald of dat soort gekkigheid :P
Een to do list in orde van belangrijkheid :

Allereerst moet hij gelast worden, dat is nodig voor de apk. Dit ga ik niet zelf doen, dat kan ik niet goed, maar daar heb ik inmiddels iemand voor...
[img]http://j6.tagstat.com/image03/d/9abe/001h0023pG-.jpg[/img]

Er moet een nieuwe startmotor in ben ik bang, want na wat gerommel met draadjes voor de fan ( die was omgeleid via een knopje, maar de draadjes zaten los. Waardoor de fan het niet doet), zegt ie alleen nog maar heel hard TIK!
[img]http://j5.tagstat.com/image03/d/9abe/001i0023pG-.jpg[/img]

Het verhaal rond de fan moet even gefikst worden.
[img]http://j7.tagstat.com/image03/d/9abe/001g0023pG-.jpg[/img]

En verder heeft het interieur wat aandacht nodig... Ik was al bezig met een nieuw stuurtje, degene die erin zit is lelijk, kapot en te klein... :P
Verder zoek ik nog een mooi phase2 interieur, er zit er al een in, maar dat is aardig versleten.
Ik ga het dashboard weer netjes maken, er zitten allerlei logo's ed opgeplakt.

Kortom, een leuk, lopend projektje!! :D
Chris
Erelid - Moderator - RvT

:lol:

Goed bezig Mario! Welkom terug! (Y)

Je hebt er dus toch spijt van gekregen dat je destijds alles verkocht hebt...

Zou ik het kenteken mogen hebben voor het register?! Mag ook via PM...

Succes met je project! 8)
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Arco
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Welcome back. :smile:
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Allartino

Da's een mooie kleuren combi! ben best benieuwd hoe dat er in het eggie uitziet, is 't een parelmoer? paar antraciete velgen eronder :foto: (Y)
5GTT & clio II 1.6 16v
jackel

He mario! Heb nog een paar mooie lage veerpoten voor je, ruile??
(weet je nog, omruilactie 84 jaar geleden en dat ze niet pasten?)
grt jack
MartijnG
Über-Spammer

Kijk eens aan! Nog een GTT erbij in Arnhem (Y)
Ziet er zo op het eerste oog erg leuk uit.

Ik weet trouwens nog wel iemand met een Phase 2 interieur (stoelen en achterbank). Geen idee wat de staat en de vraagprijs is, maar als je interesse hebt dan hoor ik het wel ;)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Aiai, dan kun je jezelf wel voor je kop slaan dat je die andere de deur uit gedaan hebt, lijkt me... Hier valt nog maar te bezien wat er allemaal aan moet gebeuren, terwijl die andere in topstaat was (toch?).

Maareh, desalniettemin: (Y) (Y)
Alleycat
Contacteer:

Thanks allemaal, ben er ook erg blij mee.
De reden waarom destijds alles de deur is uit gegaan is simpel. Ik heb een cafetaria gehad en dat is allemaal niet zo goed afgelopen. Dus financieeel gezien redde ik het allemaal niet meer. Sterker nog, ik mocht eigenlijk helemaal geen auto hebben ( ik had er 5 :P ) Inmiddels is dat hele gezeik achter de rug, dus ik kan weer vrolijk verder hobbyen ;)

Wat betreft die andere GTT, die was croky, zo bleek nadat ie was verkocht, die is naar de eeuwige snelwegen. De enige twee auto's waar ik echt spijt van heb dat ik ze heb verkocht, zijn de NT-BR-45, mijn oude Baccara en de HN-60-DL, mijn Lindeman cabrio. De Baccara is volgens mij niet meer, want die wordt bij de RDW niet meer weergegeven :(:(, maar de Lindeman is in goede handen.

Inmiddels heb ik weer een vraag. Hoe zit dat nou precies bij die fan? Het leek mij dat er een kabeltje uit een oogje was, dus dat ie daarom niet meer op het knopje reageerde ( sterker nog, de fan gaat helemaal niet meer aan ), maar toen we dat dingetje weer aansloten op het dynamo, kwam er een aardig vonkje vanaf en begon de carburateurkoeling te blazen en te loeien. :P En sinsdien doet de startmotor ook niks meer. Alleen een hele luide tik als je probeert te starten. Wie weet er hoe ik dit moet oplossen. En kan dit in jip en janneketaal uitleggen? Van elektrische schemas heb ik geen kaas gegeten....
Alleycat
Contacteer:

jackel schreef:He mario! Heb nog een paar mooie lage veerpoten voor je, ruile??
(weet je nog, omruilactie 84 jaar geleden en dat ze niet pasten?)
grt jack
Haha, ja, dat was een mooie aktie :P
Hoe is het verder met jou dan? :D
Alleycat
Contacteer:

Één voordeel: Ik hoef geen andere startmotor te kopen! Een nieuwe accuklem doet wonderen... :D Gelijk maar even van binnen en van buiten gepoetst en het ziet er al heel anders uit. :smoke:
jackel

Goed heb ook een projectje, zie: http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=26876 alhoewel dat niet echt opschiet, ik kijk er eigenlijk alleen maar naar :grin: , maar hij rijd iig weer dus gaat goed komen allemaal!
Goed dat je weer 'mee' doet!
grt jack (Y)
Alleycat
Contacteer:

zoals de titel van het topic al doet vermoeden... Ik moest en zou een GT hebben!! :P
Ik moet de laatste tijd veel werken, da's jammer, wil graag aan de slag ermee. Dinsdag en woensdag vrij, dus dan kan ik even lekker prutsen. Als ik dan ook meteen de diverse onderdelen regel, kom ik al aardig in de buurt. Ik zal eens foto's maken, kan alleen het aansluitkabeltje van de camera naar de pc niet vinden, dus dat schiet niet op.
Komt goed!
DennisT
Moderator

Deze gtt heeft een aantal jaar bij mij in de buurt rondgereden geloof ik, kan dat kloppen?
Alleycat
Contacteer:

Ja, dat klopt, heb hem uit Baarn opgehaald :)

Ik heb inmiddels mijn ventilator aan de praat gekregen. Dus deze is nu te regelen via een knopje in de cockpit. Alleen de anti-vapourlock doet het niet. Als ik daar het draadje van aasluit, blijft ie aanstaan tot mijn accu leeg is. Klote, want volgens mij is dat ding best belangrijk.
Ik moet ook zeggen dat ik de turbo niet verder dan de 0,5/0,6 bar heb zien komen, volgens mij moet dit origineel 0,7/0,8 zijn toch? Wel handig, die extra metertjes... Heb trouwens ook een paar plakdingen van het dashboard en raam verwijderd.
Heb er straks heerlijk een stuk mee getoerd! Ik heb de ventieldopjes vervangen voor een setje met renault-logo ( had ik nog liggen van vroegàh ). Ik heb wel een kabeltje gevonden waarmee ik mijn mobiel kan aansluiten op mijn pc, dus daar kan ik wel even een aantal plaatjes mee schieten. Verwacht er niet teveel van, want het is maar 2 megapixel.
Hier zijn wat foto's. De kwaliteit valt me reuze mee!!

Voor:
[img]http://j5.tagstat.com/image03/d/9abe/001q0023pG-.jpg[/img]

Na
[img]http://j0.tagstat.com/image03/d/9abe/001j0023pG-.jpg[/img]

Velgjes:
[img]http://j2.tagstat.com/image03/d/9abe/001l0023pG-.jpg[/img]

Deurpaneel
[img]http://j3.tagstat.com/image03/d/9abe/001k0023pG-.jpg[/img]
Dat raam kan trouwens niet open. Heb van alles geprobeerd, maar ben bang dat het motortje gewoon ter ziele is. Op mijn to-do list! :P

[img]http://j1.tagstat.com/image03/d/9abe/001m0023pG-.jpg[/img]
[img]http://j7.tagstat.com/image03/d/9abe/001o0023pG-.jpg[/img]

En de kachelpijp:
[img]http://j2.tagstat.com/image04/d/9abe/001p0023pG-.jpg[/img]
Mijn moeder vond hem als een Harley klinken, dus dat zit wel goed :P

Hier heeft ie ook aandacht nodig:
[img]http://j4.tagstat.com/image04/d/9abe/001r0023pG-.jpg[/img]
Ik denk dat er ooit een nieuw parafan is ingezet, want hij is rond het raam heel lelijk gespoten...
Dat waren wat foto's
Ronnie B.
Contacteer:

je hebt de taxi er alvast voor gezet! (Y)

leuke gt (Y)
5 GT Turbo Phase II''Bleak pearl'',Peugeot 305 GTX 105 HP
Alleycat
Contacteer:

Toch heb ik het gevoel dat ik vermogen mis. Ik kijk straks wel even als ik de bougies, bobinekabel, rotor en olie vervangen heb. Maar als ie dan nog steeds zo 'traag' is, moet er wat anders zijn. Hij is natuurlijk al oud en heeft een poos stilgestaan.
Ook die turbodruk waar k het over had... Er komt geen witte, of vieze zwarte rook uit ofzo, maar je hoort de turbo amper en hij komt niet echt boven de 0,6 bar uit.
Hoe kan dit?
Daniël W.
Car: 5TL-T

Klepspeling, carb, luchtfilter, IC, IC slangen, vacuumcircuit, ontsteking, bdp sensor (bedrading)

Wel een mooi project zo te zien! Leuke bak (Y)
Abel
Über-Spammer

is dit geen oude van Jean? of een bekende van JL?
Alleycat
Contacteer:

Nou... Het APK-keuringsrapport is binnen.
Het is een hele lijst, maar een hoop dingen zijn makkelijk, sommige wat lastiger en 1 ding kan ik niet zelf.
-Koplampen zijn niet goed, dit wist ik al.Ben zoekende naar een andere set.
-Mistlampen. Volgens mij is dat ook zo te fiksen, desnoods haal ik ze eruit voor de APK
-Stuur zit los...Tsja, kwestie van het boutje aandraaien.
-Massaprobleem rechtsachter. Ik weet niet wat ermee aan de hand is, daar moet ik maar even naar kijken.Misschien zit er iets los, of is er iets gecorrodeerd.
-Kenteken verlichting. :|
-Remverschil voor. schoonmaken. Dat snap ik niet helemaal, maar daar kom ik wel achter denk ik.
-Remmen achter vertraging afstellen????
-Schokbreker voor lek. Te vervangen.
-Remslangen voor poreus. Te vervangen.
-Wiellager RA, ook dat is te vervangen, kost wel wat.
-Uitlaat lek. Gungum erin en gaan met die franse banaan,:P
-Uitlaat komt tegen de carrosserie aan. Kwestie van even loshalen en opnieuw ophangen denk ik?
-Remverdeler achter testen. Geen idee wat hiermee bedoeld wordt, maar volgens mij heet dit met het remverschil te maken?
-Koelvoeistoflekkage bovenste slang. Nou ja, kwestie van een andere slang. Het boutje voor de ontluchtingis dol.
Maar nu de grote boosdoener, waar ik al bang voor was en waar ik iemand voor nodig heb; Roest!
L-Links en rechtsachter balk aan de onderzijde RV onderzijde en LA scherm.
Als ik iemand heb die dat voor mij kan doen ( tegen betaing uiteraard), zou ik ook graag gelijk de dorpels laten fiksen.

Dit was het hele verhaal. Ik ga de benodigde nderdelen bij elkaar zoeken! :)
DennisT
Moderator

Opzich valt het mee en hoeft het niet veel te kosten. Alleen de roest is weer erg vervelend, maar dat kan ook bijna niet anders :P Ik hoop voor je dat het meevalt op het moment dat je het los haalt!
Alleycat
Contacteer:

Ja, ik ook! Eerst maar eens een lasser vinden, dan is het ergste gebeurd! :)
Alleycat
Contacteer:

Hoe zit dat trouwens ook al weer bij de achteras van een GTT? Ik weet dat ie enkele schijven heeft. Maar hoe kan ik bv het wiellager vervangen ( ik heb de beschikking over een pers)?

heel simpel

wiel eraf, remklauw los jengelen(leiding kan blijven zitten), beschermkapje in het midden van je naaf eraf tikken. dop 30 voor die mooie grote moer die achter het zojuist afgetikte kapje zit. En tadaa, je hebt een schijf in je hand. En wat zie je daar? juist, het wiellager zit in de remschijf geperst :p.

Keus 1: nieuwe lagers kopen en deze erin persen a 50 euro stuk

Keus 2: Men rijdt richting mr Renault, besteld deze:
R77 00 780 077 - Remschijf compleet met wiellager (1 stuk) - €71,73

Direct nieuw en geen gezeik met die schijtpers.
DennisT
Moderator

Bij k-tec zijn de lagers een stuk goedkoper, maar dat heeft alleen zin als je nog wat meer dingen meebesteld ivm verzendkosten.
Alleycat
Contacteer:

Dat is apart! iemand heeft onder mijn naam gepost! :P
Heel wazig!
Hoe zit dat trouwens ook al weer bij de achteras van een GTT? Ik weet dat ie enkele schijven heeft. Maar hoe kan ik bv het wiellager vervangen ( ik heb de beschikking over een pers)?

heel simpel

wiel eraf, remklauw los jengelen(leiding kan blijven zitten), beschermkapje in het midden van je naaf eraf tikken. dop 30 voor die mooie grote moer die achter het zojuist afgetikte kapje zit. En tadaa, je hebt een schijf in je hand. En wat zie je daar? juist, het wiellager zit in de remschijf geperst .

Alleycat
Contacteer:

Keus twee heeft op zich mijn voorkeur, ware het alleen niet, dat je je schijven altijd per twee moet vervangen. Toch?
Arco
Über-Spammer

Yeps. Liefst wel.

Keuze 2 is denk ik het beste... geen gezeik met persen. Al kost een lager met korting en een standaard schijf bij de automaterialenboer je de kop ook niet. :D
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Martijn Kool

Alleycat schreef:Dat is apart! iemand heeft onder mijn naam gepost! :P
Heel wazig!

heel simpel

wiel eraf, remklauw los jengelen(leiding kan blijven zitten), beschermkapje in het midden van je naaf eraf tikken. dop 30 voor die mooie grote moer die achter het zojuist afgetikte kapje zit. En tadaa, je hebt een schijf in je hand. En wat zie je daar? juist, het wiellager zit in de remschijf geperst .

Excuus, ik had qoute aan moeten klikken, klikte daarentegen edit aan sorry!

Was mijn reactie dus:

heel simpel

sorry (L)
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Alleycat
Contacteer:

No problemo! :D
Ik ga denk ik even een paar schijfjes halen. Is dat gelijk goed en als ik er dan toch ben, kan ik gelijk de klauwen even onder handen nemen!
Op remmerij moet ik niet bezuinigen...
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

@ mario,

ik heb hier nog wel een goede set schijven met lagers liggen. :wink: Als je intresse hebt hoor ik het graag van je.

Gr.Gerald
Plaats reactie