Weet iemand toevallig wanneer het weer een dagje open is? Ik heb al op de site van de ring gekeken maar kom daar niet echt uit. Wil wel zeker weten dat het nut heeft om op en neer te rijden
Deze site openen en dan op "termine" klikken (duits voor kalender ofzo). En dan dus kijken bij touristenfahrten. Kind kan de was doen http://www.nuerburgring.de/
Zie dat je woensdag avond ook de GP strecke op mag.
8.25 op R888's op de Focus. En dan te bedenken dat met een Williams met 150 PK van 15 jaar oud rondetijden van 8.55 rijdt als amateur terwijl er nog een leuk stuk verbetering in zit
Op bepaalde stukken gaat hij op vermogen een stuk sneller zo te zien. Swedenkreuz bijvoorbeeld.
Tim schreef:8.25 op R888's op de Focus. En dan te bedenken dat met een Williams met 150 PK van 15 jaar oud rondetijden van 8.55 rijdt als amateur terwijl er nog een leuk stuk verbetering in zit
Op bepaalde stukken gaat hij op vermogen een stuk sneller zo te zien. Swedenkreuz bijvoorbeeld.
Aan het plaatje te zien is deze tijd 'gemeten over een vol rondje. Ik weet niet hoe lang je doet over dat rechte stuk, maar ik gok dat je er zomaar ngo een seconde of 20-30 van af kan trekken. Dan kom je wel op ongeveer 8 minuten voor een 'btg' rondje (gantry to bridge is ongeveer 2,5 km met ongeveer 200 km/h?)
Wat wel heel opmerkelijk is om te zien; het verschil tussen de R888 en stock Conti's is slechts 1 seconde. Ik geloof er niks van dat het verschil echt zo klein is. Ongetwijfeld zijn de 2 rondes door andere rijders gereden. Of ik lees het artikel verkeerd. En op Hockenheim is het verschil door de banden 1,2 seconden, dat is ook vreemd.
Als het een 'koude' ronde is, kan dat makkelijk, kijk naar onze verschillen tussen de R1R en de R888 op de ring, das ook niet wereldschokkend.
Pas in ronde 2 of 3 merk ik wel dat die R1R's op bijv. Brunchen behoorlijk aan het inleveren zijn tov de R888.
De R888's houden het waarschijnlijk wat langer vol dan de R1R's, die beginnen uiteindelijk wat te smeren over de baan. ik reed afgelopen maand 8 ronde's op T1-S (ja, die oude dingen) en 8 ronde's op R888's. vind het verschil wel behoorlijk, al reed ik die 9:07 op T1-S.. op R888's nog niet serieus geklokt omdat ik gewoonweg nog moet wennen aan die dingen maar het zit er in de buurt
Wel leuk om te zien wat voor stappen we hebben gemaakt in de laatste jaren. Vroegah was je al blij als je profiel had, het merk maakte niets uit, laat staan type. Bandenspanning checken was er ook lang niet altijd bij, alleen als 'ie er zacht uit zag.
Hehe nouja, sjonnie.. Maar ok, het is wel zo dat we nu, als we naar andermans auto met dikke velgen kijken, we afkeurend praten over de Linglong's die om die dure wielen heen liggen terwijl we er vroeger niet van wakker lagen.
Tim schreef:8.25 op R888's op de Focus. En dan te bedenken dat met een Williams met 150 PK van 15 jaar oud rondetijden van 8.55 rijdt als amateur terwijl er nog een leuk stuk verbetering in zit
Wat wel heel opmerkelijk is om te zien; het verschil tussen de R888 en stock Conti's is slechts 1 seconde. Ik geloof er niks van dat het verschil echt zo klein is. Ongetwijfeld zijn de 2 rondes door andere rijders gereden. Of ik lees het artikel verkeerd. En op Hockenheim is het verschil door de banden 1,2 seconden, dat is ook vreemd.
De reden wordt wel genoemd: de beweeglijkheid van de achterzijde is heel anders (en schijnbaar wezenlijk bij een Focus). Daarbij zullen die Conti's ook echt goed zijn en is er de mogelijkheid dat de Focus afgesteld is op pure straatbanden.
Aan het plaatje te zien is deze tijd 'gemeten over een vol rondje. Ik weet niet hoe lang je doet over dat rechte stuk, maar ik gok dat je er zomaar ngo een seconde of 20-30 van af kan trekken. Dan kom je wel op ongeveer 8 minuten voor een 'btg' rondje (gantry to bridge is ongeveer 2,5 km met ongeveer 200 km/h?)
Goedemorgen Heb totaal niet op zitten letten tijdens het kijken nee...
voor de liefhebber is vanaf komende zaterdag het nieuwe "ring werk" open (het oude erlebniswelt dus in nieuwe moderne vorm met de sneltste achtbaan ter wereld). Komende weekend ook DTM.
Joopieboy schreef:Morgen voor het eerst meerijden op de ring, hopelijk ook zelf een rondje maken. Ben erg benieuwd, wie weet loop ik het ring virus op.
Ga dan een dag dat ik wij er ook zijn, dan kun je een vlot rondje mee karren in een echte auto in plaats van zo'n AX bijna op z'n zijkant in de bocht editie en rustig je ervaring op doen om vervolgens zelf eens te rijden
Steven schreef:Ghehe ik denk ik houd m'n commentaar voor me
Heeft die gast uberhaupt wat rondenervaring?
Het is inderdaad jammer dat je met een 106 1.6 16V GTI motor in een AX niet eens inloopt op CPZ op een rode AX GT ofzo die maar wat heen en weer zit te vegen met dat ding
Hansworst, het gaat juist om dat rooie vegende ding, die auto die erachter rijd is iets van een open sportsding, dat zie je toch meteen aan die raamlijst