clio tuning vragen
-
- Contacteer:
hallo ik ben nieuw hier, en wil een clio gaan kopen (het model van de williams) met de bedoeling een leuke maar toch redelijk snelle clio ervan te maken, en nu is mijn vraag wat voor clio kan ik het beste kopen een 1.4 of 1.6 of 1.8 16v enz enz enz, voor het ombouwen van een andere motor of een turbo kit, ik hem al gehoord over turbo kits en over volvo turbo motoren en zelfs over een renault 5 gt turbo motor, dus nu ff alles in het kort wie kan mij dus vertellen wat voor clio kan ik het beste kopen, en wat is de beste optie, een turbo kit of een andere motor ,zodat ik in de toekomst het fijnst kan sleutelen en fijn kan gaan tunnen ,ik hoop hier graag andwoordt op te krijgen, alvast bedankt mvg michael
1.8 16v zijn turbo kits voor te krijgen.
Waar kan je die turbo kits krijgen! 
(serieuze vraag trouwens
)

(serieuze vraag trouwens

-
- Car: 19 16v PhII 2.0T
- Contacteer:
Ze zijn er wel maar schrik niet van de prijzen.Rick16v schreef:Waar kan je die turbo kits krijgen!
(serieuze vraag trouwens)
http://www.k-tecracing.com/show_product.asp?id=2107
http://www.protoxide.it/preparazioni/clioturbo.htm
-
- Contacteer:
ok, dus die turbo kits zijn verchikelijk duur, en wat voor turbo motor kan ik het beste erin monteren, mvg michael
-
- Moderator
- Car: MB
is dit niets? Geen echte willi op kenteken maar wel de willi specs. Netjes gedaan voor zover ik weet bij deze auto.
http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... 3Fxref%3D1
Laatst gewijzigd door Tom op di 18 aug 2009 8:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Is inderdaad een superaanbieding om heerlijk mee te klooien!Tom schreef:is dit niets? Geen echte willi op kenteken maar wel de willi specs. Netjes voor zover ik weet bij deze auto.

clio 2 phase 2 1.6 16v dynamique 'H&R'
-
- Contacteer:
het is de bedoeling dat ik met een clio turbo ga rijden, of het nou met een andere blok of met een turbo kit is dat maakt niet uit, dus lijkt mij het beste oplossing een turbo blok, aangezien een turbo kit verschikelijk duur is, maar welk turbo blok kan ik dan het beste gebruiken, mvg michael
-
- Moderator
f7R/P ombouwen
GTT blok
Volvo blok
Clio RS blok met turbo
Megane RS blok (standaard met turbo)
Al met al allemaal een hoop werk, waarbij de laatste twee opties nog niet veel gedaan zijn.
GTT blok
Volvo blok
Clio RS blok met turbo
Megane RS blok (standaard met turbo)
Al met al allemaal een hoop werk, waarbij de laatste twee opties nog niet veel gedaan zijn.
-
- Contacteer:
ok ik hoor het dus al kost ernorm veel tijd en veel geld ik heb ff een tijd op internet gekeken en ben ook wel erg geintreseerd in de reult 5 gt turbo maar kun je daar nog makelijk pk,s uit halen dmv chiptuning enz enz mvg michael
Een GT Turbo heeft een carburateur en dus geen computer. Chiptuning is dus geen optie...
Je kunt er injectie opzetten (met computer dus), wat ook weer redelijk prijzig is, maar dan kun je wel zo'n 200 PK uit je 1.4T trekken. Gezien het lage gewicht van een 5je is dat extreem veel.
Maar, zoals ook bij een Clio, (goede) tuning kost veel geld! Zowel voor een Clio als een 5.
Helaas is het wel zo dat de meeste carrosserien van 5jes ook wat werk vereisen. Oude Clio's trouwens ook.

Helaas is het wel zo dat de meeste carrosserien van 5jes ook wat werk vereisen. Oude Clio's trouwens ook.

-
- Moderator
GTT blok zou ik niet aan beginnen in een clio. een erg leuk blokje maar het hoort in de 5 vind ik. Ik denk dat de beste keuze een gekieteld NA blokje van de williams is. Dit icm ietwat gewichtsverlies levert leuke specs op.
Zouden de nieuwe TCE blokjes kunnen passen?
Zouden de nieuwe TCE blokjes kunnen passen?
-
- Contacteer:
ok en wat kost dat om er een injectie op te laten zetten en waar kan ik het laten doen of kun je het zelf ook mvg michael
Voorbeeldje: http://www.mbcarperformance.com/catalog ... =1321_1324
Hier moet je dus zelf nog een kabeboom en computer bij zoeken... En voor deze prijs zit het er nog niet op!
Hier moet je dus zelf nog een kabeboom en computer bij zoeken... En voor deze prijs zit het er nog niet op!
-
- Contacteer:
Je kan een F7P trubo conversie goedkoper doen dan die turbo kits die ik eerder noemde, echter zul je dan veel geduld nodig hebben, je kan rustig de RTC markt,Markplaats etc afschuimen voor de verschillende onderdelen die nodig zal hebben, een aantal dingen kun je best 2de hands scoren.
Ben zelf bezig een lage druk turbo ombouw ( +/- 0,3 bar)op mijn R19 1.8 16v F7P voor te bereiden.
Heb immiddels:
-Uitlaatspruitstuk voor turbo (2de hands)
-Renault 21 Turbo injectoren (2de hands gereviseerd)
-MAP sensor 21 Turbo (2de hands)
-T25 Turbo welke ik ga omruilen voor een revisie turbo en tevens watergekoeld ipv oliekoeling, en er zit speling op de as (iig nog goed voor 100 euro inruiwaarde turbo is verder nog bijna als nieuw)
-intercooler (2de hands)
Voor dit bovenstaande was ik 300 euro kwijt wat geen slechte prijs is ondanks de gare turbo.
De reden dat ik eerst voor een lage druk turbo ga is vrij simpel, het brengt mij wat ik wil (vooral meer Nm's) en het is nog enigsinds betaalbaar, je hoeft niet meteen aan een andere versnellingsbak, paddle clutch etc etc wat de prijs erg omhoog gooit.
Bedenk ook dat je het blok moet reviseren voordat je turbo ombouw doet, anders rijd je het blok binnen de kortste keren aan gort gezien de meeste F7P motoren wel 200.000 km of meer in benen hebben zitten.
Vergeet ook niet dat je je remmen voor zal moeten aanpassen, de standaard remmerij is hier veel te ondermaats voor.
Zelf heb ik nog een hele waslijst aan onderdelen nodig eerder het zover is maar ach m'n F7P loopt nog als een zonnetje ondanks 196.000 km op de klokken dus heb de tijd.
en dat is ook mijn advies, neem er de tijd voor, als je een turbo auto wil ben je eigenlijk beter af bij andere modellen (R5 GTT) of misschien wel een ander merk, oudere subaru impreza's doen ook niet zoveel meer als het vergelijkt met de kosten van een F7P/R ombouwen naar turbo.
Wil zelf perse een 19 16v met turbo maar goed that's just stupid old me
Ben zelf bezig een lage druk turbo ombouw ( +/- 0,3 bar)op mijn R19 1.8 16v F7P voor te bereiden.
Heb immiddels:
-Uitlaatspruitstuk voor turbo (2de hands)
-Renault 21 Turbo injectoren (2de hands gereviseerd)
-MAP sensor 21 Turbo (2de hands)
-T25 Turbo welke ik ga omruilen voor een revisie turbo en tevens watergekoeld ipv oliekoeling, en er zit speling op de as (iig nog goed voor 100 euro inruiwaarde turbo is verder nog bijna als nieuw)
-intercooler (2de hands)
Voor dit bovenstaande was ik 300 euro kwijt wat geen slechte prijs is ondanks de gare turbo.
De reden dat ik eerst voor een lage druk turbo ga is vrij simpel, het brengt mij wat ik wil (vooral meer Nm's) en het is nog enigsinds betaalbaar, je hoeft niet meteen aan een andere versnellingsbak, paddle clutch etc etc wat de prijs erg omhoog gooit.
Bedenk ook dat je het blok moet reviseren voordat je turbo ombouw doet, anders rijd je het blok binnen de kortste keren aan gort gezien de meeste F7P motoren wel 200.000 km of meer in benen hebben zitten.
Vergeet ook niet dat je je remmen voor zal moeten aanpassen, de standaard remmerij is hier veel te ondermaats voor.
Zelf heb ik nog een hele waslijst aan onderdelen nodig eerder het zover is maar ach m'n F7P loopt nog als een zonnetje ondanks 196.000 km op de klokken dus heb de tijd.
en dat is ook mijn advies, neem er de tijd voor, als je een turbo auto wil ben je eigenlijk beter af bij andere modellen (R5 GTT) of misschien wel een ander merk, oudere subaru impreza's doen ook niet zoveel meer als het vergelijkt met de kosten van een F7P/R ombouwen naar turbo.
Wil zelf perse een 19 16v met turbo maar goed that's just stupid old me

kijk eens op de webside van onze sponsor: http://www.mbcarperformance.com/catalog/specials.php
zowel R5 GTT injectie als turbo kits voor de clio.
Je kunt ook gewoon eens rijden in een 5GTT of Clio 2.0 16V. Misschien dat het aantal pk's wel meevalt.
zowel R5 GTT injectie als turbo kits voor de clio.
Je kunt ook gewoon eens rijden in een 5GTT of Clio 2.0 16V. Misschien dat het aantal pk's wel meevalt.
-
ik hoop dat je tuningskwaliteit beter is dan je nederlands 
enige ervaring of blaat je maar je dromen raak?
als je perse een turbo wilt, kun je voor een 5gtt gaan, minste ombouwwerk. Enige ervaring met roest ed? een nette 5gtt is namelijk duur..

enige ervaring of blaat je maar je dromen raak?
als je perse een turbo wilt, kun je voor een 5gtt gaan, minste ombouwwerk. Enige ervaring met roest ed? een nette 5gtt is namelijk duur..
Laatst gewijzigd door Martijn Kool op di 18 aug 2009 20:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Contacteer:
ik hoop dat je tuningskwaliteiten beter is dan je nederlands
zijn moet dit zijn volgens mij
zijn moet dit zijn volgens mij

-
zo ghehehe 

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
Als je weet waar je aan bezig bent kan een lage druk conversie probleemloos 0.8 bar draaien hoor...Roald schreef:Ben zelf bezig een lage druk turbo ombouw ( +/- 0,3 bar)op mijn R19 1.8 16v F7P voor te bereiden.
Mijn 'kaal blok', komt trouwens te koop na december...

-
- Contacteer:
Nieuwe plannen ?Glekke schreef:Als je weet waar je aan bezig bent kan een lage druk conversie probleemloos 0.8 bar draaien hoor...Roald schreef:Ben zelf bezig een lage druk turbo ombouw ( +/- 0,3 bar)op mijn R19 1.8 16v F7P voor te bereiden.
Mijn 'kaal blok', komt trouwens te koop na december....