clio tuning vragen

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
clio tuner
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 17 aug 2009 21:00
Contacteer:

hallo ik ben nieuw hier, en wil een clio gaan kopen (het model van de williams) met de bedoeling een leuke maar toch redelijk snelle clio ervan te maken, en nu is mijn vraag wat voor clio kan ik het beste kopen een 1.4 of 1.6 of 1.8 16v enz enz enz, voor het ombouwen van een andere motor of een turbo kit, ik hem al gehoord over turbo kits en over volvo turbo motoren en zelfs over een renault 5 gt turbo motor, dus nu ff alles in het kort wie kan mij dus vertellen wat voor clio kan ik het beste kopen, en wat is de beste optie, een turbo kit of een andere motor ,zodat ik in de toekomst het fijnst kan sleutelen en fijn kan gaan tunnen ,ik hoop hier graag andwoordt op te krijgen, alvast bedankt mvg michael
Gebruikersavatar
Daan2D
Berichten: 2250
Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
Car: M2GTRS + R25 + C3RS
Locatie: Limburg

Gewoon clio 16v een 1.8 16v dus, lijkt me de beste basis ervoor :wink:
alexs
Berichten: 1160
Lid geworden op: za 16 jun 2007 11:35
Locatie: UT
Contacteer:

1.8 16v zijn turbo kits voor te krijgen.
Rick16v
Berichten: 420
Lid geworden op: vr 13 mar 2009 12:21
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Waar kan je die turbo kits krijgen! :P

(serieuze vraag trouwens :D)
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Rick16v schreef:Waar kan je die turbo kits krijgen! :P

(serieuze vraag trouwens :D)
Ze zijn er wel maar schrik niet van de prijzen.

http://www.k-tecracing.com/show_product.asp?id=2107

http://www.protoxide.it/preparazioni/clioturbo.htm
Gebruikersavatar
Daan2D
Berichten: 2250
Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
Car: M2GTRS + R25 + C3RS
Locatie: Limburg

Ik bedoelde het meer van omdat er voor een 16v gewoon zat onderdelen te krijgen zijn en je al standaart schijven achter hebt (Y)
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Laat ik daar nou net nog 1 van te koop hebben staan (I)
clio tuner
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 17 aug 2009 21:00
Contacteer:

ok, dus die turbo kits zijn verchikelijk duur, en wat voor turbo motor kan ik het beste erin monteren, mvg michael
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

beste optie is altijd gewoon het snelste te kopen wat er toen te krijgen was. De willi dus. Al met al een stuk fijner rijdbaar dan een 1.8. Wil je perse turbo?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

is dit niets? Geen echte willi op kenteken maar wel de willi specs. Netjes gedaan voor zover ik weet bij deze auto.

http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... 3Fxref%3D1
Laatst gewijzigd door Tom op di 18 aug 2009 8:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
dolf jans
Berichten: 1563
Lid geworden op: do 9 apr 2009 20:38
Car: Clio 2 1.6 16v
Locatie: Twello

Tom schreef:is dit niets? Geen echte willi op kenteken maar wel de willi specs. Netjes voor zover ik weet bij deze auto.

http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... 3Fxref%3D1
Is inderdaad een superaanbieding om heerlijk mee te klooien! :grin:
clio 2 phase 2 1.6 16v dynamique 'H&R'
clio tuner
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 17 aug 2009 21:00
Contacteer:

het is de bedoeling dat ik met een clio turbo ga rijden, of het nou met een andere blok of met een turbo kit is dat maakt niet uit, dus lijkt mij het beste oplossing een turbo blok, aangezien een turbo kit verschikelijk duur is, maar welk turbo blok kan ik dan het beste gebruiken, mvg michael
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

f7R/P ombouwen
GTT blok
Volvo blok
Clio RS blok met turbo
Megane RS blok (standaard met turbo)

Al met al allemaal een hoop werk, waarbij de laatste twee opties nog niet veel gedaan zijn.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
clio tuner
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 17 aug 2009 21:00
Contacteer:

ok ik hoor het dus al kost ernorm veel tijd en veel geld ik heb ff een tijd op internet gekeken en ben ook wel erg geintreseerd in de reult 5 gt turbo maar kun je daar nog makelijk pk,s uit halen dmv chiptuning enz enz mvg michael
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Een GT Turbo heeft een carburateur en dus geen computer. Chiptuning is dus geen optie... :) Je kunt er injectie opzetten (met computer dus), wat ook weer redelijk prijzig is, maar dan kun je wel zo'n 200 PK uit je 1.4T trekken. Gezien het lage gewicht van een 5je is dat extreem veel. :) Maar, zoals ook bij een Clio, (goede) tuning kost veel geld! Zowel voor een Clio als een 5.

Helaas is het wel zo dat de meeste carrosserien van 5jes ook wat werk vereisen. Oude Clio's trouwens ook. :(
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

GTT blok zou ik niet aan beginnen in een clio. een erg leuk blokje maar het hoort in de 5 vind ik. Ik denk dat de beste keuze een gekieteld NA blokje van de williams is. Dit icm ietwat gewichtsverlies levert leuke specs op.

Zouden de nieuwe TCE blokjes kunnen passen?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
clio tuner
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 17 aug 2009 21:00
Contacteer:

ok en wat kost dat om er een injectie op te laten zetten en waar kan ik het laten doen of kun je het zelf ook mvg michael
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Voorbeeldje: http://www.mbcarperformance.com/catalog ... =1321_1324

Hier moet je dus zelf nog een kabeboom en computer bij zoeken... En voor deze prijs zit het er nog niet op!
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Je kan een F7P trubo conversie goedkoper doen dan die turbo kits die ik eerder noemde, echter zul je dan veel geduld nodig hebben, je kan rustig de RTC markt,Markplaats etc afschuimen voor de verschillende onderdelen die nodig zal hebben, een aantal dingen kun je best 2de hands scoren.
Ben zelf bezig een lage druk turbo ombouw ( +/- 0,3 bar)op mijn R19 1.8 16v F7P voor te bereiden.

Heb immiddels:

-Uitlaatspruitstuk voor turbo (2de hands)
-Renault 21 Turbo injectoren (2de hands gereviseerd)
-MAP sensor 21 Turbo (2de hands)
-T25 Turbo welke ik ga omruilen voor een revisie turbo en tevens watergekoeld ipv oliekoeling, en er zit speling op de as (iig nog goed voor 100 euro inruiwaarde turbo is verder nog bijna als nieuw)
-intercooler (2de hands)

Voor dit bovenstaande was ik 300 euro kwijt wat geen slechte prijs is ondanks de gare turbo.

De reden dat ik eerst voor een lage druk turbo ga is vrij simpel, het brengt mij wat ik wil (vooral meer Nm's) en het is nog enigsinds betaalbaar, je hoeft niet meteen aan een andere versnellingsbak, paddle clutch etc etc wat de prijs erg omhoog gooit.
Bedenk ook dat je het blok moet reviseren voordat je turbo ombouw doet, anders rijd je het blok binnen de kortste keren aan gort gezien de meeste F7P motoren wel 200.000 km of meer in benen hebben zitten.
Vergeet ook niet dat je je remmen voor zal moeten aanpassen, de standaard remmerij is hier veel te ondermaats voor.

Zelf heb ik nog een hele waslijst aan onderdelen nodig eerder het zover is maar ach m'n F7P loopt nog als een zonnetje ondanks 196.000 km op de klokken dus heb de tijd.
en dat is ook mijn advies, neem er de tijd voor, als je een turbo auto wil ben je eigenlijk beter af bij andere modellen (R5 GTT) of misschien wel een ander merk, oudere subaru impreza's doen ook niet zoveel meer als het vergelijkt met de kosten van een F7P/R ombouwen naar turbo.

Wil zelf perse een 19 16v met turbo maar goed that's just stupid old me :p
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

kijk eens op de webside van onze sponsor: http://www.mbcarperformance.com/catalog/specials.php

zowel R5 GTT injectie als turbo kits voor de clio.

Je kunt ook gewoon eens rijden in een 5GTT of Clio 2.0 16V. Misschien dat het aantal pk's wel meevalt.
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Ja idd, wat rijd je nu?
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

ik hoop dat je tuningskwaliteit beter is dan je nederlands :P

enige ervaring of blaat je maar je dromen raak?

als je perse een turbo wilt, kun je voor een 5gtt gaan, minste ombouwwerk. Enige ervaring met roest ed? een nette 5gtt is namelijk duur..
Laatst gewijzigd door Martijn Kool op di 18 aug 2009 20:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
sieger everts
Berichten: 1742
Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
Locatie: Assen
Contacteer:

ik hoop dat je tuningskwaliteiten beter is dan je nederlands

zijn moet dit zijn volgens mij :D
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

zo ghehehe :)
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

kwaliteiten zijn beter...

:P
Glekke
Berichten: 347
Lid geworden op: di 28 jun 2005 20:33
Locatie: Belgium, Diest
Contacteer:

Roald schreef:Ben zelf bezig een lage druk turbo ombouw ( +/- 0,3 bar)op mijn R19 1.8 16v F7P voor te bereiden.
De reden dat ik eerst voor een lage druk turbo ga is vrij simpel, het brengt mij wat ik wil (vooral meer Nm's) en het is nog enigsinds betaalbaar, je hoeft niet meteen aan een andere versnellingsbak, paddle clutch etc etc wat de prijs erg omhoog gooit.
Bedenk ook dat je het blok moet reviseren voordat je turbo ombouw doet, anders rijd je het blok binnen de kortste keren aan gort gezien de meeste F7P motoren wel 200.000 km of meer in benen hebben zitten.
Als je weet waar je aan bezig bent kan een lage druk conversie probleemloos 0.8 bar draaien hoor...
Mijn 'kaal blok', komt trouwens te koop na december... :).
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Glekke schreef:
Roald schreef:Ben zelf bezig een lage druk turbo ombouw ( +/- 0,3 bar)op mijn R19 1.8 16v F7P voor te bereiden.
De reden dat ik eerst voor een lage druk turbo ga is vrij simpel, het brengt mij wat ik wil (vooral meer Nm's) en het is nog enigsinds betaalbaar, je hoeft niet meteen aan een andere versnellingsbak, paddle clutch etc etc wat de prijs erg omhoog gooit.
Bedenk ook dat je het blok moet reviseren voordat je turbo ombouw doet, anders rijd je het blok binnen de kortste keren aan gort gezien de meeste F7P motoren wel 200.000 km of meer in benen hebben zitten.
Als je weet waar je aan bezig bent kan een lage druk conversie probleemloos 0.8 bar draaien hoor...
Mijn 'kaal blok', komt trouwens te koop na december... :).
Nieuwe plannen ? :D
Plaats reactie