Tim's Clio Williams Ringracer - Export - Bimmertime!

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Wouter de Wit schreef:Tim, hang er nou weer eens echte gouwe wielen onder
Gouden wielen zijn voor kampers! Maar die kar van jou rijdt toch niet, dan neem ik in de tussentijd die wielen wel. Heb nog mooie gouden speedlines in de schuur liggen, die krijg jij dan. Ze zijn wel wat bruin in plaats van goud maar met een laag stof er op zie je het toch niet ;)

@ Dolf
Thnx :)
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Tim schreef:
Wouter de Wit schreef:Tim, hang er nou weer eens echte gouwe wielen onder
Gouden wielen zijn voor kampers! Maar die kar van jou rijdt toch niet, dan neem ik in de tussentijd die wielen wel. Heb nog mooie gouden speedlines in de schuur liggen, die krijg jij dan. Ze zijn wel wat bruin in plaats van goud maar met een laag stof er op zie je het toch niet ;)
Suc6, achterbandjes zijn toch glad (glij je wel mooi mee de bocht door 8) )
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Pimp 8)

In m'n vakantie wat tijd over aangezien er 's avonds weinig te beleven was eens wat met het standaard windows videobewerkingsprogramma zitten prutsen.

Ik kwam ook nog wat beeldmateriaal van toen ik de Williams net had op Zandvoort tegen. 1 in de categorie, oeps... foutje (0)

http://vimeo.com/6075354
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

hehe, gebeurde mij eens op Spa, bovenaan bij malmedy (0)
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Hehe, daar heb ik nog nooit gereden, dit jaar eens proberen :)

Maar het ziet er op het filmpje niet zo heel spannend uit, als het je gebeurd is het wel even schrikken en reageren :P Zag de grindbak al liefkozend kijken :D
1 ronde later stond er wel iemand anders in, volgens mij lag er ook iets, was erg glad.
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

:lol:
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Kep zo'n momentje wel es gehad bij Aremberg, toen was het half droog en half nat.
Toch te hard aangekomen, remmen, natte plek, volpot rechtdoor glijden en dan net op het laatste moment op de rand van Aremberg nog een strookje droog wegdek, whoei... :smile:
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Zeker daar voelt dat niet prettig :D

Vanavond eens de Clio voor de leeuwen gegooid, bijna APK klaar. Ronald heeft er professioneel nieuw stuk ingelast, erg mooi maar voornamelijk functioneel! :)

Ronald, bats die foto's eens online :)

De remmerij ook eens bekeken, ik had na het afgelopen Ringweekend wat last van trillingen. Bleek dat ik een halve set DS3000 remblokken opgesleten hebt dus de remblokken vonden de snelle rondes Ring niet zo prettig. Daar moeten dus koelslangen voor aangelegd worden, dure grap zo ;)
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Tim schreef:
Vanavond eens de Clio voor de leeuwen gegooid, bijna APK klaar. Ronald heeft er professioneel een nieuw stuk ingelast, erg mooi maar voornamelijk functioneel! :)

Ronald, bats die foto's eens online :)
Word dat Clio 1.4 plaatwerk toch netjes gerecycled zo.. wat nou slooppremie :D

Foto's ? doe ik morgen ff.. zit nu met de laptop hier te wachten tot je hier eens heen komt om een biertje te doen in de binnenstad :p datakabel ligt boven voor de telefoon (~)
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Tim schreef:Zeker daar voelt dat niet prettig :D

Vanavond eens de Clio voor de leeuwen gegooid, bijna APK klaar. Ronald heeft er professioneel nieuw stuk ingelast, erg mooi maar voornamelijk functioneel! :)

Ronald, bats die foto's eens online :)

De remmerij ook eens bekeken, ik had na het afgelopen Ringweekend wat last van trillingen. Bleek dat ik een halve set DS3000 remblokken opgesleten hebt dus de remblokken vonden de snelle rondes Ring niet zo prettig. Daar moeten dus koelslangen voor aangelegd worden, dure grap zo ;)
De DS3000's slijten sowieso al een flink stuk harder dan de DS2500 volgens mij.
dolf jans
Berichten: 1563
Lid geworden op: do 9 apr 2009 20:38
Car: Clio 2 1.6 16v
Locatie: Twello

Bedankt mannen ! Dat brengt me op een idee voor mijn Clio.
Misschien ook maar naar die DS 3000 omdat mijn 2500 laatst helemaal verglazuurde toen ik proberde te remmen van 207 naar107 vlak voor de grens bij Elten.......
clio 2 phase 2 1.6 16v dynamique 'H&R'
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ik heb begrepen dat DS3000 nog veel meer opgewarmd dient te worden voordat deze optimaal presteert... Voor straatgebruik niet echt aan te raden.

Correct me if I'm wrong. :)
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Niet nodig Merijn (Y)
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

Ds 3000 hoef je bijna niet op te warmen en remt als een idioot.
echt super gewoon.

nadeel is wel dat die blokken enorm hard slijten.


ik ga op mijn cup clio nu testen met Carbon Lorraine RC6E die schijnen net zo goed te remmen als de Ferrodo DS3000 maar minder snel te slijten.
nadeel hiervan is weer dat ze naar mij verteld is erg piepen (wat mij niets uitmaakt op een circuitbak :D )
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Het opwarmen vind ik inderdaad ook niet echt nodig, misschien als het vrij koud is buiten dat de blokken minder remmen maar niet gevaarlijk ofzo.

Daar zit het hem ook in dat ze geen typegoedkeuring hebben voor op straat.

@ Mark
Had inderdaad al gelezen dat jij de CL blokken ging proberen, wanneer doe je dat? Ben erg benieuwd naar de resultaten :)
Laatst gewijzigd door Tim op vr 14 aug 2009 12:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Toch roep jij altijd dat je makkelijk op 260mm schijven kan remmen met DS3000 Mark, maar het heeft toch wel wat nadelen.

Het remoppervlak van de standaard clio klauwen is niet zo heel groot, hierdoor worden die blokken gigantisch heet en gaan hierdoor gigantisch slijten.

Met RS remmen heb je veel groter oppervlak op je remblokken (iets van 140/150%?) en daardoor wordt het veel minder warm en slijt het dus ook minder hard.

Het verschil heb ik nu echt goed gezien, nadat Timmie82 met Calbira remklauwen en schijven, 280mm, op z'n Astra van 1100kg rijd.
Ik rijd met m'n Williams ook met 285mm maar die blokken van mij zijn echt veel kleiner dan die calibra dingen.
Nu rijden de Astra en Clio altijd samen dus ook 95% zelfde soort km's
Alleen mijn blokken waren al iets gebruikt (zeg 80%)

Mijn blokken zijn met 2 ringweekendjes en iets meer dan een uurtje Zandvoort helemaal weg, terwijl die Astra pas op de helft zit! Echt serieus verschil, zo verdien je zo'n RS set met een jaartje regelmatig rijden wel weer terug. En het ankert nog ff harder ook.

Dit had Bart V al eens uitgelegd overigens :)
dolf jans
Berichten: 1563
Lid geworden op: do 9 apr 2009 20:38
Car: Clio 2 1.6 16v
Locatie: Twello

Mannen, praat mij effe bij alstublieft; met een RS set bedoelen jullie waarschijnlijk Renault 2.0 RS Schijven en klauwen waardan vanwege het grotere oppervlak de 3000 blokken goed hun warmte kwijt kunnen?
Zie ik dat goed? Kennen jullie iemand die zo'n transplantatie heeft toegepast op een Clio 1.6 16v?

:)
clio 2 phase 2 1.6 16v dynamique 'H&R'
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Klopt, of die remmenconversie ook mogelijk is met de Clio 2 1.6 16v is me niet bekend.

Wat onder andere ik heb liggen is de ombouwset die BartV hier van het forum ontwikkeld/gemaakt heeft voor de Clio 1 / 19 en volgens mij ook de Megane Coupe fase 1.
dolf jans
Berichten: 1563
Lid geworden op: do 9 apr 2009 20:38
Car: Clio 2 1.6 16v
Locatie: Twello

Dank je Tim...... (Y)
Komt op m'n projectenwensenlijst voor de komende tijd :) .


8)
clio 2 phase 2 1.6 16v dynamique 'H&R'
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Wat er voor een Clio 2 aangepast moet worden weet ik niet precies, denk dat het fussee al wel passend is.

Maar ik denk dat je met een set remblokken met een flinke bite al het effect hebt wat je graag wil. Zo knetterheet zal het zaakje niet worden bij jou neem ik aan?
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Denk dat die RS klauwen met schijf 1-op-1 past, alleen wel ff de hoofdremcilinder upgraden.
dolf jans
Berichten: 1563
Lid geworden op: do 9 apr 2009 20:38
Car: Clio 2 1.6 16v
Locatie: Twello

Tim schreef:Wat er voor een Clio 2 aangepast moet worden weet ik niet precies, denk dat het fussee al wel passend is.

Maar ik denk dat je met een set remblokken met een flinke bite al het effect hebt wat je graag wil. Zo knetterheet zal het zaakje niet worden bij jou neem ik aan?
Tim, je bent een goeie vent dat je zo met me mee wilt denken (Y) .

Wat er gebeurde was dat er bij flink remmen van 207 naar 107, zonder te blokkeren natuurlijk, de vertraging behoorlijk tegenviel.
Een veel te lang remtraject onder begeleiding van schuurgeleiden en af en toe wat trillingen. Kortom schrikken geblazen. Ik haat het wanneer ik niet op m'n remmen kan vertrouwen ! De DS 2500 blokken zaten er enkele weken onder en de schijven zijn nog lang niet op of krom. Snap er dus niets van eerlijk gezegd :~ .
clio 2 phase 2 1.6 16v dynamique 'H&R'
dolf jans
Berichten: 1563
Lid geworden op: do 9 apr 2009 20:38
Car: Clio 2 1.6 16v
Locatie: Twello

Steven, idem ! thanks!!
clio 2 phase 2 1.6 16v dynamique 'H&R'
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

dolf jans schreef:Tim, je bent een goeie vent
Jij kent Tim kennelijk niet. :lol: :lol: :evil: :p
dolf jans
Berichten: 1563
Lid geworden op: do 9 apr 2009 20:38
Car: Clio 2 1.6 16v
Locatie: Twello

Wil ik het verder niet weten :evil: ??????
clio 2 phase 2 1.6 16v dynamique 'H&R'
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Ik ben bijna net zo erg als Snob, uhm Rob :lol:

Solly Rob (F) :D
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

dolf jans schreef:Wat er gebeurde was dat er bij flink remmen van 207 naar 107, zonder te blokkeren natuurlijk, de vertraging behoorlijk tegenviel.
Een veel te lang remtraject onder begeleiding van schuurgeleiden en af en toe wat trillingen. Kortom schrikken geblazen. Ik haat het wanneer ik niet op m'n remmen kan vertrouwen ! De DS 2500 blokken zaten er enkele weken onder en de schijven zijn nog lang niet op of krom. Snap er dus niets van eerlijk gezegd :~ .
Dat is wel vreemd, DS2500's heb ik ook net als een X aantal anderen hier gehad en eigenlijk weinig anders als goede berichten. Fijne blokken.

Anders nog een paar keer flink remmen en kijken wat ze dan doen. Strange...
dolf jans
Berichten: 1563
Lid geworden op: do 9 apr 2009 20:38
Car: Clio 2 1.6 16v
Locatie: Twello

Haar gewoon flink aanpakken dus :gun: , ga ik proberen :bang: .
Kan inderdaad zijn dat ik wat bezadigder aan het rijden ben omdat ik haar nog zo lang wil houden. Een te soft voetje bij het remmen (S) is als een zachte heelmeester die stinkende wonden veroorzaakt...... :(

8)
clio 2 phase 2 1.6 16v dynamique 'H&R'
dolf jans
Berichten: 1563
Lid geworden op: do 9 apr 2009 20:38
Car: Clio 2 1.6 16v
Locatie: Twello

Tim, rij je wel eens op Assen?
clio 2 phase 2 1.6 16v dynamique 'H&R'
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Nee, nog nooit gereden. Zit wel te denken om mee te doen met de CRS dag binnenkort, de rijvaardigheidsdag op Assen.

Moet alleen even een afweging maken wat ik precies wil de komende tijd, beetje veel dingen tegelijk die ik wil.
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Tim schreef:Nee, nog nooit gereden. Zit wel te denken om mee te doen met de CRS dag binnenkort, de rijvaardigheidsdag op Assen.

Moet alleen even een afweging maken wat ik precies wil de komende tijd, beetje veel dingen tegelijk die ik wil.
Ah moet kunnen joh ! Geld moet rollen en dat wil 't mooiste op 4 wielen he :p

Ik ga ook rijden op Assen met de CRS Dag :)

- Enkel nog Vrijrijden op CPZ 31 Augustus
- Ardennenweekend en Nürburgring 20 September
- paar sessie's knallen tijden's 't Oltimerfestival op CPZ..
- Dus dan kan die CRS dag op Assen er ook wel bij :D
Laatst gewijzigd door Ronald1916V op vr 14 aug 2009 16:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Dat is ook de reden dat ik misschien toch die kant op wil. Als jij en Martijn ook niet gingen was ik waarschijnlijk sowieso thuis gebleven.
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Tim schreef:Dat is ook de reden dat ik misschien toch die kant op wil. Als jij en Martijn ook niet gingen was ik waarschijnlijk sowieso thuis gebleven.
Denk dat de CRS dag op Assen ook als afsluiter voor dit seizoen gaat dienen denk ik.. het is allemaal maar hopen dat het motortje het nog zo lang volhoud.. hard gaan wil nog wel maar dat gerammel onder de kap vertrouw ik niet zo meer..

Laat 'm dan maar stukgaan in Assen, da's mooi dichtbij huis :p
dolf jans
Berichten: 1563
Lid geworden op: do 9 apr 2009 20:38
Car: Clio 2 1.6 16v
Locatie: Twello

Tim schreef:Nee, nog nooit gereden. Zit wel te denken om mee te doen met de CRS dag binnenkort, de rijvaardigheidsdag op Assen.

Moet alleen even een afweging maken wat ik precies wil de komende tijd, beetje veel dingen tegelijk die ik wil.
Zonde, foute club :evil: en verkeerde cursus >) voor iemand met jouw ervaring.

Kan effe niet op de naam komen maar er is zoiets als de Vijferbergtrofee of zo iets wat neer komt op goed georganiseerd vrijrijden met instructies indien nodig of gewenst.
Daar hoop ik met m'n Clio na wat sparen nog eens aan mee te doen :) .
Zal ik je tippen tegen die tijd?
clio 2 phase 2 1.6 16v dynamique 'H&R'
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Wat ik precies van die dag kan en moet verwachten weet ik niet. Echter is het denk ik wel leuk om eens te rijden :)

Een circuitdag met de RTC lijkt me ook wel eens leuk, echter is er naast het Ringweekend geen circuitdag. Overgens vrees ik ook dat het qua animo niet zo heel makkelijk en relatief goedkoop een dag te organiseren.

Tippen voor de Vijverbergtrofee mag je me altijd voor tippen, tegen die tijd eens kijken :)

Volgend jaar hoogstwaarschijnlijk wel een andere curcus, de S7 op de Nurburgring :)
Plaats reactie