Toch roep jij altijd dat je makkelijk op 260mm schijven kan remmen met DS3000 Mark, maar het heeft toch wel wat nadelen.
Het remoppervlak van de standaard clio klauwen is niet zo heel groot, hierdoor worden die blokken gigantisch heet en gaan hierdoor gigantisch slijten.
Met RS remmen heb je veel groter oppervlak op je remblokken (iets van 140/150%?) en daardoor wordt het veel minder warm en slijt het dus ook minder hard.
Het verschil heb ik nu echt goed gezien, nadat Timmie82 met Calbira remklauwen en schijven, 280mm, op z'n Astra van 1100kg rijd.
Ik rijd met m'n Williams ook met 285mm maar die blokken van mij zijn echt veel kleiner dan die calibra dingen.
Nu rijden de Astra en Clio altijd samen dus ook 95% zelfde soort km's
Alleen mijn blokken waren al iets gebruikt (zeg 80%)
Mijn blokken zijn met 2 ringweekendjes en iets meer dan een uurtje Zandvoort helemaal weg, terwijl die Astra pas op de helft zit! Echt serieus verschil, zo verdien je zo'n RS set met een jaartje regelmatig rijden wel weer terug. En het ankert nog ff harder ook.
Dit had Bart V al eens uitgelegd overigens
