Renault 5 1.7 GTX R.I.P.
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
TR heeft 60pk...
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Ja dat aantal pk is ook lekker boeiend zeg 

-
- Contacteer:
hoeveel pk hij nu heeft weet ik ook niet maar als het goed is binnenkort wel meer dan nu
en volgens mij als ik goed had gekeken zit er idd een benzinepompje op t blok.

en volgens mij als ik goed had gekeken zit er idd een benzinepompje op t blok.
Renault Clio 1.2 16v (2009) - Renault Clio 1.4 automaat (1993)
-
- Contacteer:
Nou vandaag heb ik de spoiler , bumper , grill en hoedenplank in kleur gerold:
[img]http://94.100.118.61/656850001-65690000 ... _46uV.jpeg[/img]
[img]http://94.100.118.62/656850001-65690000 ... _gJTz.jpeg[/img]
[img]http://94.100.115.35/656850001-65690000 ... _gmuk.jpeg[/img]
[img]http://94.100.115.198/656850001-6569000 ... _j06w.jpeg[/img]
van de week de onderdelen monteren en kijken hoe t totaalplaatje eruit komt te zien.
[img]http://94.100.118.61/656850001-65690000 ... _46uV.jpeg[/img]
[img]http://94.100.118.62/656850001-65690000 ... _gJTz.jpeg[/img]
[img]http://94.100.115.35/656850001-65690000 ... _gmuk.jpeg[/img]
[img]http://94.100.115.198/656850001-6569000 ... _j06w.jpeg[/img]
van de week de onderdelen monteren en kijken hoe t totaalplaatje eruit komt te zien.
-
- Contacteer:
Nou mn carb problemen zijn nu opgelost
ben de afgelopen 2 weken bezig geweest met de 5.
Probleem was dat de voet van de carb licht krom getrokken was , hiervoor een dikke pakking besteld en gemonteerd.
Toen dit gedaan was gelijk maar alle slangen van en naar mn carb vervangen. Toen opnieuw afgesteld en............... doet het als een zonnetje!!!
Hij start nu direct , en nadieselen doet hij niet meer!
Mn luchtfilterhuis paste wel op mn carb , alleen waren de draad einden te kort dus ook maar gelijk langere draadeinden erin gezet en kan mn filterhuis nu gewoon met 3 moeren vast zetten.
Ook gelijk mn carterontluchting maar gedaan die lekte bij een koppeling , daar een andere koppeling opgezet dus die is ook weer in orde.
alleen ging er vanavond heel even een lampje branden die ik niet thuis kan brengen , aangezien mn instructieboekje in het spaans is en mn spaans niet zo goed is......... maar t is een oranje lampje met een rond symbool met aan weerszijde 2 of 3 onderbroken streepjes , misschien mn remvloeistof?????
Dus al met al weer lekker bezig geweest en kan ik nu weer verder gaan met het uiterlijk van de 5

ben de afgelopen 2 weken bezig geweest met de 5.
Probleem was dat de voet van de carb licht krom getrokken was , hiervoor een dikke pakking besteld en gemonteerd.
Toen dit gedaan was gelijk maar alle slangen van en naar mn carb vervangen. Toen opnieuw afgesteld en............... doet het als een zonnetje!!!
Hij start nu direct , en nadieselen doet hij niet meer!
Mn luchtfilterhuis paste wel op mn carb , alleen waren de draad einden te kort dus ook maar gelijk langere draadeinden erin gezet en kan mn filterhuis nu gewoon met 3 moeren vast zetten.
Ook gelijk mn carterontluchting maar gedaan die lekte bij een koppeling , daar een andere koppeling opgezet dus die is ook weer in orde.
alleen ging er vanavond heel even een lampje branden die ik niet thuis kan brengen , aangezien mn instructieboekje in het spaans is en mn spaans niet zo goed is......... maar t is een oranje lampje met een rond symbool met aan weerszijde 2 of 3 onderbroken streepjes , misschien mn remvloeistof?????
Dus al met al weer lekker bezig geweest en kan ik nu weer verder gaan met het uiterlijk van de 5

-
- Contacteer:
ja klopt ben wezen kijken alleen was niet veel had een maatje meegenomen die bij de volvo werkt.Karp schreef:Je ging toch nog kijken bij een volvo? Hoe is dit afgelopen, idee gaat nog door of is het inmiddels overgewaait?
maar het blok was erg gaar

maar de plannen gaan nog steeds door alleen even iets uitgesteld , we gaan over 6 weken verhuizen en begin volgend jaar is mn vrouw uitgerekend en daarna ga ik mn plannen waar maken!!
-
- Contacteer:
Vanmiddag een enerverend ritje met de GTX gemaakt
2 weken geleden alles rondom mn carb vervangen en mn temeratuurmeter gemaakt.............
Ik was vanmiddag blij dat hij het deed!!!!
Reed in Waddinxveen en mn temperatur begon licht te stijgen , ik dacht warm weer een poosje voor een brug staan wachten dus die koelt wel weer af......... nou euh nee hij werd warmer en warmer dus aan de kant dan maar.
Moterkap open en kijken of ik iets kon zien ik zag dat een groot deel van mn blok onder de koelvloeistof zat dus maar even in het vaatje kijken.... helemaal leeg!! Maar ja als het vaatje leeg is moet er ergens anders de vloeistogf uit komen. Ik kijken en kijken en niets kunnen vinden , Gelukkig stond ik ik stil vlakbij de garage van Florus en Jochem dus even bellen of ze er zijn........ en ja ze zijn er en die kwamen even polshoogte nemen en hadden het euvel al vrij snel gevonden er bleek een slangetjs van mn koelsysteem in de lengte te zijn doorgescheurd waardoor de koelvloeistof eruit liep
mn tankje weer gevuld en voorzichtig het kleine stukje naar de garage gereden waar Florus en Jochem een nieuw stukje slang hebben gemonteerd

2 weken geleden alles rondom mn carb vervangen en mn temeratuurmeter gemaakt.............
Ik was vanmiddag blij dat hij het deed!!!!
Reed in Waddinxveen en mn temperatur begon licht te stijgen , ik dacht warm weer een poosje voor een brug staan wachten dus die koelt wel weer af......... nou euh nee hij werd warmer en warmer dus aan de kant dan maar.
Moterkap open en kijken of ik iets kon zien ik zag dat een groot deel van mn blok onder de koelvloeistof zat dus maar even in het vaatje kijken.... helemaal leeg!! Maar ja als het vaatje leeg is moet er ergens anders de vloeistogf uit komen. Ik kijken en kijken en niets kunnen vinden , Gelukkig stond ik ik stil vlakbij de garage van Florus en Jochem dus even bellen of ze er zijn........ en ja ze zijn er en die kwamen even polshoogte nemen en hadden het euvel al vrij snel gevonden er bleek een slangetjs van mn koelsysteem in de lengte te zijn doorgescheurd waardoor de koelvloeistof eruit liep

mn tankje weer gevuld en voorzichtig het kleine stukje naar de garage gereden waar Florus en Jochem een nieuw stukje slang hebben gemonteerd

-
- Contacteer:
Haha ja ik had ook al alles vervangen alleen was 1 klein rot slangetje vergetenJanGTT schreef:haha... had het je wel gezegd dat je even je slangetjes moest vervangen

-
- Contacteer:
ja dat gelukkig wel!
Was wel blij dat ik een week ervoor mn temp. metertje gamaakt had
Was wel blij dat ik een week ervoor mn temp. metertje gamaakt had

-
- Contacteer:
nou t stekkertje was erg geoxideerd heb er een nieuwe opgezet en nu doet i het.
-
- Contacteer:
Nou vandaag begonnen met de binnenkant van de 5.
Na eerst al mn panelen en dashboard schoongemaakt te hebben met remreiniger mn dash en panelen licht opgeschuurd.
Toen mn deurpanelen in de kunststofprimer gezet toen dit droog was de deurpanelen mat zwart gespoten ook de bovenkant van mn dash is nu mat zwart gespoten.
Verder de speakerroosters en deurbakken gedemonteerd , geschuurd , in de primer gezet en daarna mat wit gespoten.
van de week weer verder en hopen dat het einde van de week het interieur klaar is.
Ik heb alleen nog een vraagje : hoe krijg ik mijn luchtroosters uit mn dash??????
Na eerst al mn panelen en dashboard schoongemaakt te hebben met remreiniger mn dash en panelen licht opgeschuurd.
Toen mn deurpanelen in de kunststofprimer gezet toen dit droog was de deurpanelen mat zwart gespoten ook de bovenkant van mn dash is nu mat zwart gespoten.
Verder de speakerroosters en deurbakken gedemonteerd , geschuurd , in de primer gezet en daarna mat wit gespoten.
van de week weer verder en hopen dat het einde van de week het interieur klaar is.
Ik heb alleen nog een vraagje : hoe krijg ik mijn luchtroosters uit mn dash??????
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Eruit wippen. Zitten geklikt dacht ik.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Contacteer:
Ik ga morgen foto's van de 5 maken ga dan naar mn opa en oma en die wonen vlakbij de polder met erg mooie fotolocaties.Wouter de Wit schreef:maak is ff een foto van de buiten van het eindresultaat (tis nu toch lekker weer)
-
- Contacteer:
ok top ga k dat nog ff proberenArco Straver schreef:Eruit wippen. Zitten geklikt dacht ik.

-
- Contacteer:
nog even een vraagje:
Ik heb de roosters uit mn dash gekregen deze zaten idd erin geklikt allleen zou ik ook graag de behuizing waar de roosters in zitten eruit willen hebben maar hoe krijg ik die eruit?????
Ik heb de roosters uit mn dash gekregen deze zaten idd erin geklikt allleen zou ik ook graag de behuizing waar de roosters in zitten eruit willen hebben maar hoe krijg ik die eruit?????
-
- Contacteer:
nog even ter aanvulling van mn vraag het gaat hier om de 2 buitenste luchtroosterbehuizingen (leuk woor voor scrabble
)
Ik heb geen flauw idee hoe ik die er uit moet krijgen.

Ik heb geen flauw idee hoe ik die er uit moet krijgen.
-
- Contacteer:
Hellup!!!!
Ik heb de afgelopen week veel tramelant met de 5 gehad voor een 2e keer een koelvloeistofslang die dit maal van een koppeling gelopen was , en eind vorige week een 5 die niet meer wilde starten , dit bleek mn dynamo te zijn. Afgelopen weekend een nieuwe besteld deze afgelopen maandag binnen gekregen en gemonteerd en deed het weer perfect.
Maar nu een volgend probleem:
Vandaag op en neer naar Rotterdam gerderden naar mn werk zonder problemen. Ik start vanavond de auto en rij weg , optrekken en het idee dat hij op 3 pitten liep auto stilgezet en gaan kijken. Hij loopt gewoon op 4 pitten maar loopt totaal niet zuiver erg schokkend en stotend en met optrekken weinig vermogen. Als ik mn moter stationair laat draaien hoor je dat het blok moeite heeft om op toeren te blijven en ........ een goede harde tik in de moter
wat kan dit zijn????????
Ik heb de afgelopen week veel tramelant met de 5 gehad voor een 2e keer een koelvloeistofslang die dit maal van een koppeling gelopen was , en eind vorige week een 5 die niet meer wilde starten , dit bleek mn dynamo te zijn. Afgelopen weekend een nieuwe besteld deze afgelopen maandag binnen gekregen en gemonteerd en deed het weer perfect.
Maar nu een volgend probleem:
Vandaag op en neer naar Rotterdam gerderden naar mn werk zonder problemen. Ik start vanavond de auto en rij weg , optrekken en het idee dat hij op 3 pitten liep auto stilgezet en gaan kijken. Hij loopt gewoon op 4 pitten maar loopt totaal niet zuiver erg schokkend en stotend en met optrekken weinig vermogen. Als ik mn moter stationair laat draaien hoor je dat het blok moeite heeft om op toeren te blijven en ........ een goede harde tik in de moter

wat kan dit zijn????????
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Car: Megane RS Grand Tour
Is er niks mis met je distributieriem?
-
- Contacteer:
en wat zou er eventueel mis kunnen zijn? de 5 start nog gewoon en loopt ook alleen niet zo als het moet
-
- Contacteer:
aha goeie tip ga morgen gelijk ff zo'n blokkie halenAbel schreef:1 tandje versprongen misschien.
ik denk dat het tijd word voor een 2.0 8v injectie blok

ok stel dat dat het zou zijn moet ik de db vervangen neem ik aan?
ja zeker. als zoiets gebeurt dan heb je een serieus probleem met je riem. lager gaar of je waterpomp.
geen gein, die 2.0 8v is in principe het zelfde blok, alleen een diesel/williams krukas. en lagere zuigers natuurlijk. zelfde boring en slag als een willie, alleen geen 16 kleppen he. die blokken hebben 115 pk standaard en zijn nogal hufterproof. multipoint injectie is een super upgrade qua betrouwbaarheid he. mono trouwens ook al. tov het carbje.
daarom heeft bijna iedere volvo 1.7 een mono point injectie.
die het zelfde basis blok heeft als de jouwe
geen gein, die 2.0 8v is in principe het zelfde blok, alleen een diesel/williams krukas. en lagere zuigers natuurlijk. zelfde boring en slag als een willie, alleen geen 16 kleppen he. die blokken hebben 115 pk standaard en zijn nogal hufterproof. multipoint injectie is een super upgrade qua betrouwbaarheid he. mono trouwens ook al. tov het carbje.
daarom heeft bijna iedere volvo 1.7 een mono point injectie.

-
- Contacteer:
mmmmm ja en nou ga k twijfelen he.....Abel schreef:ja zeker. als zoiets gebeurt dan heb je een serieus probleem met je riem. lager gaar of je waterpomp.
daarom heeft bijna iedere volvo 1.7 een mono point injectie.die het zelfde basis blok heeft als de jouwe
ald het echt de riem is word dat een dure grap om te laten maken daarintegen een ander blok is ook vrij prijzig (denk ik) en er is al aardig wat geld weer in de 5 gegaan de afgelopen 2 maanden..........
Maar ik wil m ook weer niet kwijt.....
Je kan best eens gewoon nazien dat je je krukas op zijn merkteken zet dat de nokkenas ook op zijn merkteken staat. Als dat niet zo is is je riem een tandje versprongen en moet je die terug juist leggen en kijken dat alle polies en de spanner nog in goede staat zijn dat er geen speeling opzit. Als de riem gewoon goed op al zijn merktekens ligt is het iets anders.
-
- Contacteer:
ok bednkt voor de tip!
Zal wel ergens volgende week worden dat ik er naar kijk we krijgen vandaag de sleutel van ons nieuwe huis dus ja even behelpen dan maar zonder auto.
Zal wel ergens volgende week worden dat ik er naar kijk we krijgen vandaag de sleutel van ons nieuwe huis dus ja even behelpen dan maar zonder auto.
-
via bijv http://artvo.nl of dit forum heb je zo weer een ander blokje voor weinig, sowieso vind je die 1.7 dingen overal (zitten ook in volvo480, r19, r21 etc etc)ronald-cabrio schreef:mmmmm ja en nou ga k twijfelen he.....Abel schreef:ja zeker. als zoiets gebeurt dan heb je een serieus probleem met je riem. lager gaar of je waterpomp.
daarom heeft bijna iedere volvo 1.7 een mono point injectie.die het zelfde basis blok heeft als de jouwe
ald het echt de riem is word dat een dure grap om te laten maken daarintegen een ander blok is ook vrij prijzig (denk ik) en er is al aardig wat geld weer in de 5 gegaan de afgelopen 2 maanden..........
Maar ik wil m ook weer niet kwijt.....