Infrarood coating

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
dna
Contacteer:

Beste mensen,

Ik wilde jullie mijn project ook niet onthouden.
Ik heb hier al meer dan een half jaar aan gewerkt en het is nu eindelijk klaar.
Het is een infrarood absorberende coating, ik heb het gemaakt om de voorruit van de auto te coaten zodat de warmte geabsorbeerd wordt en het in de auto koeler blijft in de zomer.
Het nadelige bij-effect van deze coating is is dat als je het op je kenteken zou sprayen dat je kenteken onleesbaar wordt op foto's van mobiele controles op snelheid van de politie. Deze gebruiken namelijk infrarood licht om te flitsen.
Toevalligerwijs absorbeert deze coating ook op 904nm en dat is de frequentie waar laserguns op werken, hierdoor is de auto minder snel te laseren.
Ik heb hier onder wat foto's neergezet wat niet de bedoeling van de coating is.

Hieronder het spectrum
[img]http://www.fotothing.com/photos/18c/18c ... 03_487.jpg[/img]

Hieronder een half gecoat kenteken
[img]http://www.fotothing.com/photos/a8e/a8e ... 1d_899.jpg[/img]

Hier onder een screenshot van een filmpje waarbij IR licht langs de coating geschenen wordt.
[img]http://www.fotothing.com/photos/c40/c40 ... b84ce9.jpg[/img]

Hier onder een screenshot van een filmpje waarbij geprobeerd wordt IR licht door de coating te schijnen.
[img]http://www.fotothing.com/photos/aef/aef ... 6b72ee.jpg[/img]

Hieronder nog een plaatje van een motor kenteken gecoat
[img]http://www.fotothing.com/photos/41b/41b ... cd_500.jpg[/img]

Als er nog vragen zijn of opmerkingen dan hoor ik deze graag.
Voor de mensen die flitsservice kennen, daar is een uitgebreider topic hierover waar ook uit te halen valt dat ik geen onzin verklaar maar dat dit daadwerkelijk iets is wat werkt, ook al is dat in eerste instantie voor veel mensen niet snel te geloven.
http://www.flitsservice.nl/phpBB/detect ... 53683.html

Het filmpje waar ik het over had staat hier:

http://rapidshare.de/files/47664970/M2U00133.MPG.html

De chemie erachter, het is een 1,4,5,8-gesubstitueerde anthraquinone, gesynthetiseerd uit 1,4,5,8-tetrachlooranthraquinone.
Laatst gewijzigd door dna op wo 15 jul 2009 13:50, 1 keer totaal gewijzigd.
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Doe mij maar een busje :smile:
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Erik (Schepjes)
Contacteer:

Lekkere naaier ben je dan, als je je kenteken verander in een ander kenteken, heeft een ander flink wat gezeik mee :@ (N) (N)

Deze zal wel gesloten worden gok ik zo..
dna
Contacteer:

Je veranderd je kenteken niet in een andere, in principe was dat voor de grap gedaan om er een E van te maken.
Normaal gezien spuit je het helemaal zodat het zwart wordt op de foto.

No hard feelings Erik :wink:
Erik (Schepjes)
Contacteer:

Oké :p

Wat kost die gein? mijn auto is ook zo warm van binnen :p
Adinsx
Car: M4 Estate GT205

hmm. interesting..

Bij mij wordt het ook altijd bloedheet zodra ik boven de toegestane snelheid kom :}

Maar waar ik meer van wil weten. Hoe doen je ruitenwissers het op die coating? :)
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Hebbe hebbe! :D
Johan Hogervorst
Contacteer:

Wat ik zo lees alleen werkend in het donker of de schemering. Opzich geen slecht idee maar goed.
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Er wordt toch niet uitsluitend geflitst met infrarood?
Allartino

ik neem aan dat als de poltie merkt dat je dit op je nummerbord hebt gespoten je ook een flinke douw krijgt :~
5GTT & clio II 1.6 16v
Daniël W.
Car: 5TL-T

Op je nummerbord is het inderdaad verboden (mag geen enkele wijziging/coating/bedekking/etc)...maar ik kan niks vinden over het coaten van je gehele auto...
DennisT
Moderator

Lekker handig op het op een forum te posten, er zal al vast wel een agent zijn die dit gelezen heeft :~ Volgens mij zijn ze al aardig op de hoogte van dit soort coatings dus ik begin er niet aan, reken maar op een flinke prent als ze je hiermee betrappen.

Van mij mag er een slot op, dit is gewoon reclame maken en heeft niks met de RTC te maken :slotje:
tutuur
Clubsponsor

+1 (Y)
turbo5

slotje...

+1

riekt naar reclame
AnthonyR
Moderator
Contacteer:

Reclame voor wat? Ik vind wel interessant dat iemand dit kan ontwikkelen en dit met ons deelt :) Wij hoeven niks te kopen en verder is het gewoon informatief lijkt mij? ;)
Arco
Über-Spammer

IP adres komt niet bij een verkopende partij vandaan.

Vooralsnog geen :slotje2: vanwege reclame, daar er namelijk geen telefoonnummer, adres, prijs i.o.d. wordt gebruikt.

Tenzij dit wel het geval wordt, gaat het topic op :slotje2: en wordt het gemoved.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
DennisT
Moderator

Iemand die verder nooit op het forum zit en opeens dit post maakt naar mijn idee gewoon reclame. Als je op de link klikt zal je zien dat het daar wel over verkopen gaat, 75 euro voor een busje. Het is natuurlijk een mooie smoes om zich in te dekken dat het voor je voorruit is om warmte tegen te houden, het is wel degelijk ontwikkeld voor je kentekenplaten (zie foto's). Das mijn mening ;)
tutuur
Clubsponsor

op deze manier dekt hij zichzelf volledig in :wink: wat de koper er mee doet is zijn eigen probleem, ik zie het wel gewoon als reclame, kijk maar naar het voorstel topic, volgens mij heeft hij niet eens een renault :wink:
Roy
Moderator

tutuur schreef: volgens mij heeft hij niet eens een renault :wink:
Boeiend, er zijn hier wel meer mensen zonder Renault... :(

Ik zie geen reclame, sterker nog hij geeft de samenstelling om het zelf te maken... (Y)
5 GT Turbo '88 GT5
tutuur
Clubsponsor

die mensen hebben dan wel enige affiniteit met renaults, maarja het is aan de mods :wink:
turbo5

(N)

vind het niet echt geschikt om dit op openbare forums te plaatsen..
Erik (Schepjes)
Contacteer:

je hoef het niet te lezen natuurlijk..
DennisT
Moderator

Ik ook niet. Leuk dat hij de samenstelling geeft, maar bijna niemand zal weten wat dit inhoudt of hoe er aan te komen is.

Mag ik trouwens zeggen dat ik vind dat er de laatste tijd een slechte sfeer op het forum hangt? Misschien aan de mods om het ff wat strakker in banen te leiden, denk dat het iedereen wel ten goede komt :)
Tim
Car: E36 M3

Zeik toch niet zo stel negatievelingen (S)
Erik (Schepjes)
Contacteer:

:lol: mischien dat er overheen zeiken ook helpt (0)
Steven
Car: M536

DennisT schreef:Mag ik trouwens zeggen dat ik vind dat er de laatste tijd een slechte sfeer op het forum hangt? Misschien aan de mods om het ff wat strakker in banen te leiden, denk dat het iedereen wel ten goede komt :)
Nou zeg eens concreet wat er mis is volgens jou?
DennisT
Moderator

Wat ik bedoel is dat er over de meest kleine dingen, meningsverschillen, pagina's lang doorgegaan kan worden en mensen daardoor geïrriteerd raken. Komt vooral doordat dingen te bot gezegd worden, of verkeerd worden opgevat. Misschien dat af en toe geen reactie posten dan wel beter is...

Ff voor de duidelijkheid, het valt me alleen op dat het aantal zinloze discussies met de dag stijgt, verder niet :)
Steven
Car: M536

Ach dit soort gedrag gaat altijd met vlagen, volgens mij kun je het zelfs vasthangen aan de tijden van het jaar of aan het weer :D
Discussies blijf je altijd houden, heldengedrag achter het toetsenbord ook, evenals de muggen die opblazen tot olifanten.

En reacties kunnen bot zijn, maar vaak zeggen ze ook wel waar het voor staat. En dat dringt ook niet door als je het poeslief zegt.

Je moet ook geen forum willen waar iedereen elkaars hielen likt, elkaar de hemel inprijst en z'n eigen mening niet durft te geven. (Waarom zou je wel zeggen als je het mooi vind en als je het niets vind je mond houden?).
Dat soort fora zijn er genoeg, liever wat strikter en wat meer technische kennis. Ik zit ook op andere fora waar het meer recht voor z'n raap is en moet zeggen dat je daar uiteindelijk veel meer aan hebt.

Dus ach het waait vanzelf over en ik kan je vast geruststellen dat ik straks ook voor langere tijd pleite ben, dus wie weet veranderd het hier dan toch in een paradijs :lol:
Arco
Über-Spammer

Nope. Dat wordt niet het geval.... :lol:

Back on-topic (voor zover mogelijk dan maar weer ?? (F)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Jerk

Best spulletje (Y)

Waar te bestellen???? :D
DennisT
Moderator

Hielenlikkers hebben we idd niks aan Steven, ben ik met je eens :)

Okee, on-topic dan maar weer, als de eigenaar nog wat te melden heeft over zijn "project".
Whatever
Contacteer:

Werkt dat spul wel op de 'luxe' kentekens met de plastic letters er op geplakt of alleen op de geverfde?
dna
Contacteer:

Ben ik weer, erg fijn om te zien dat er zoveel reply's zijn.
En ik heb inderdaad geen renault, en ik kom hier niet zozeer om reclame te maken.
Ik heb ook al aan de mods laten weten dat als mensen interesse hebben in een koele auto dat ik ook zeer zeker een donatie zal doen aan het forum.

Maar om nou puur hier te komen om te spammen of reclame maken is wel het laatste wat mijn bedoeling is.
Ik heb hier veel werk en tijd in gestoken en ben blij dat het nu naar behoren werkt en dat er veel interesse naar is op andere fora (met name flitsservice). En daarom dat ik het niet alleen wil beperken tot flitsservice om mensen ermee te helpen of ervan op de hoogte te stellen.

Als mensen er interesse in zouden hebben dan kunnen ze mij een PM sturen.
Als er nog inhoudelijke vragen zijn dan zijn die ook welkom, en wat betreft de chemie erachter dat is aan de ene kant voor de chemici onder ons, ten tweede om te laten zien dat ik geen onzin loop uit te kramen.

En nog over de vraag of je er problemen mee krijgt, ten eerste is het voor je raam niet voor je kenteken, en ALS ze al het zouden merken wat mij zeer onwaarschijnlijk lijkt dan heb je de auto natuurlijk zo gekocht en kun jij met je ogen niet zien of het voor IR of rontgenstralen ook zichtbaar is...jij houd je auto schoon :) voor het oog :wink:

EDIT: ja het werkt ook op luxe platen
DennisT
Moderator

Op TV werden er ook al lui opgepakt met zo'n middeltje als dit, de camera op de serveillance auto kon namelijk het kenteken niet scherp krijgen ;)
Whatever
Contacteer:

Ach je moet niet alles geloven wat je op TV ziet :lol:
Gesloten