
[Merijn's GTT] Een APK'tje verder...
Weet iemand welke knipperlampjes ik precies moet hebben, als ik van die zilver coating wil hebben? Niet van die oranje dingen, dus...
Ik heb vandaag een setje Philipsjes gehaald, maar daarvan zitten de palletjes van de bajonetsluiting niet goed en passen dus niet.
Ik heb vandaag een setje Philipsjes gehaald, maar daarvan zitten de palletjes van de bajonetsluiting niet goed en passen dus niet.

1 palletje een klein beetje weg vijlen!Merijn schreef:Weet iemand welke knipperlampjes ik precies moet hebben, als ik van die zilver coating wil hebben? Niet van die oranje dingen, dus...
Ik heb vandaag een setje Philipsjes gehaald, maar daarvan zitten de palletjes van de bajonetsluiting niet goed en passen dus niet.

-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
propje kit er tegen aan 

-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
je hebt lampjes met de palletjes exact tegenover elkaar en lampjes waar ze niet helemaal op de helft zitten zeg maar. Normaal gaat dat overigens altijd goed. Zeker weten dat het niet past? En als je naar de fitting kijkt kun je het wel zien wat je nodig hebt.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Merijn, volgens mij was je er een tijdje geleden al uit met de wielen?
Mijn 5je... Tja... Waar moet ik beginnen?
Krijgt een nieuw blok, dumpvalve, bleedvalve, cup-motorsteunen, Mattig-wieltjes, Koni geel + verlaging, lassen aan dorpels en bumperophangingen, overspuiten in parelmoer wit, nieuwe tellerbak, nieuw Renault-logo op de grille, oliekoelert, etc...
En dan is het janken als ik naar mijn banksaldo kijk.
5GTT & clio II 1.6 16v
Ah ik ben dus niet geleerd, jammer...
Ik zet nu dan maar 2 kratten bier in, dat het niet zal passen zonder aanpassingen.
Nog 1x de band is wel het goeie formaat, maar de velg is te breed, die zal bij diep inveren aanlopen achter op je scherm en als je diep doorveert ook je voorste spatbordverbreder eraf duwen.

Ik zet nu dan maar 2 kratten bier in, dat het niet zal passen zonder aanpassingen.
Nog 1x de band is wel het goeie formaat, maar de velg is te breed, die zal bij diep inveren aanlopen achter op je scherm en als je diep doorveert ook je voorste spatbordverbreder eraf duwen.
5 GT Turbo '88 GT5
Jacob heeft inderdaad 7,5 J (volgens mij. Zou ook 7,25J kunnen zijn. Iemand uitsluitsel?). Zijn velgen zijn ET37.
Steven, jij bent zeker wel geleerd, maar ik wed niet graag op 1 paard.
Jouw mening/kennis neem ik mee in de beslissing. Don't worry. 
Heb jij het trouwens over de voorzijde of de achterzijde?
Steven, jij bent zeker wel geleerd, maar ik wed niet graag op 1 paard.


Heb jij het trouwens over de voorzijde of de achterzijde?
-
- Berichten: 4790
- Lid geworden op: zo 11 mei 2003 13:26
- Locatie: Alkmaar
- Contacteer:
Steven schreef:maar de velg is te breed, die zal bij diep inveren aanlopen achter op je scherm en als je diep doorveert ook je voorste spatbordverbreder eraf duwen.

Megane Coupe '99 ph2[img]http://images.spritmonitor.de/342311_5.png[/img]
zoals je weet rij ik op 195/45, bij mij gaat het prima, achter zal je de laatste hoekjes weg moeten halen van de wielkast, voor moet opzich prima gaan, je kan alleen niet zo laag als menig gtt, mja dat is een keuze die je moet maken.....
je velgen zijn dan een halve inch breder dan mijne, dat is 1,27cm, dit verdeeld over beide kanten wil zeggen dat de velg dan 6,35mm breder is, ik denk niet dat je zover verlaagd dat je velg gelijk komt met de verbreders voor dus maakt het opzich niks uit zolang je 195/40 gebruikt
je banden komen er enkel wat meer getrokken op te zitten 
je velgen zijn dan een halve inch breder dan mijne, dat is 1,27cm, dit verdeeld over beide kanten wil zeggen dat de velg dan 6,35mm breder is, ik denk niet dat je zover verlaagd dat je velg gelijk komt met de verbreders voor dus maakt het opzich niks uit zolang je 195/40 gebruikt

Foto's van Jacob:
[img]http://img233.imageshack.us/img233/9879 ... vlarge.jpg[/img]
[img]http://img233.imageshack.us/img233/5473 ... zienla.jpg[/img]
[img]http://img233.imageshack.us/img233/4712 ... vlarge.jpg[/img]
[img]http://img233.imageshack.us/img233/1504 ... 5large.jpg[/img]
[img]http://img233.imageshack.us/img233/2695 ... 3large.jpg[/img]
[img]http://img233.imageshack.us/img233/8911 ... 2large.jpg[/img]
[img]http://img233.imageshack.us/img233/6106 ... 8large.jpg[/img]
[img]http://img233.imageshack.us/img233/462/1003352large.jpg[/img]
[img]http://img233.imageshack.us/img233/200/1003350large.jpg[/img]
Je ziet in de binnenste wielkasten wel wat aanloopsporen, maar dat had ik wel rekening mee gehouden. Vind ik niet zo'n probleem.
Achter zie je die niet en Jacob heeft er ook geen problemen mee, maar ja... Is daar wat aangepast?
[img]http://img233.imageshack.us/img233/9879 ... vlarge.jpg[/img]
[img]http://img233.imageshack.us/img233/5473 ... zienla.jpg[/img]
[img]http://img233.imageshack.us/img233/4712 ... vlarge.jpg[/img]
[img]http://img233.imageshack.us/img233/1504 ... 5large.jpg[/img]
[img]http://img233.imageshack.us/img233/2695 ... 3large.jpg[/img]
[img]http://img233.imageshack.us/img233/8911 ... 2large.jpg[/img]
[img]http://img233.imageshack.us/img233/6106 ... 8large.jpg[/img]
[img]http://img233.imageshack.us/img233/462/1003352large.jpg[/img]
[img]http://img233.imageshack.us/img233/200/1003350large.jpg[/img]
Je ziet in de binnenste wielkasten wel wat aanloopsporen, maar dat had ik wel rekening mee gehouden. Vind ik niet zo'n probleem.
Achter zie je die niet en Jacob heeft er ook geen problemen mee, maar ja... Is daar wat aangepast?
Laatst gewijzigd door Merijn op wo 15 jul 2009 12:48, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Volgens mij zijn de achterbanden die Kier onder deze auto van Jacob had geplaatst zelfs een maatje kleiner en was het 185/40R16 wat er achter onder zat (of was het voor ???)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Zucht, wat een gepapagaai weer...
Nou moet ik wel zeggen dat ik met m'n Williams laatst ook iets vaags had, daar heb ik die originele speedlines 7J ET37 en heb ook nog een setje Superlegera's ook in 15" 7J ET37 en toch met die OZ's eronder staan die serieus iets van 1cm meer naar binnen!
Heb het nog niet nagemeten, maar in beide velgen staan dezelfde maten gestanst, echt heel vaag. Die OZ's zijn ook niet afgedraaid ofzo.
Maargoed volgens mij was die GT van Jacob wel iets aangepast, maar het is blijkbaar wel te doen.
Nou moet ik wel zeggen dat ik met m'n Williams laatst ook iets vaags had, daar heb ik die originele speedlines 7J ET37 en heb ook nog een setje Superlegera's ook in 15" 7J ET37 en toch met die OZ's eronder staan die serieus iets van 1cm meer naar binnen!

Heb het nog niet nagemeten, maar in beide velgen staan dezelfde maten gestanst, echt heel vaag. Die OZ's zijn ook niet afgedraaid ofzo.
Maargoed volgens mij was die GT van Jacob wel iets aangepast, maar het is blijkbaar wel te doen.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Zo te zien aan foto 2, is de opstaande rand van de achterbumper en de spatbordverbreder wel wat aangepast/weggedremeld.
Voor heb je er al heel snel last van, vaak ook alleen op het kunststof modderkuipje. En dat is inderdaad niet zo'n probleem. Gewoon niet zo ver insturen...
Voor heb je er al heel snel last van, vaak ook alleen op het kunststof modderkuipje. En dat is inderdaad niet zo'n probleem. Gewoon niet zo ver insturen...
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Dit is dus wellicht iets om rekening mee te houden. Ik ga geen OZ's aanschaffen, dus het zou kunnen zijn dat de wielen een centimeter verder naar buiten komen, waardoor ik wellicht in de problemen ga komen... Hmmm....Steven schreef:Nou moet ik wel zeggen dat ik met m'n Williams laatst ook iets vaags had, daar heb ik die originele speedlines 7J ET37 en heb ook nog een setje Superlegera's ook in 15" 7J ET37 en toch met die OZ's eronder staan die serieus iets van 1cm meer naar binnen!
Heb het nog niet nagemeten, maar in beide velgen staan dezelfde maten gestanst, echt heel vaag. Die OZ's zijn ook niet afgedraaid ofzo.
.

Zijn overigens VERKOCHT zul je bedoelen PIK!Merijn schreef:Klopt... Die heb ik ook nog liggen, maar dat worden ze niet. Zijn overigens te koop.
Die post was ook al uit mei 2005, trouwens!