Uhhm...JA!

Eigenlijk heb ik geen recht om dit te posten, want eigenlijk is het ding van mn vriendin. Maarja, hij staat toch echt op mijn naam, dus dan maak ik er maar een leuk topicje van

Het gaat om het volgende geval;
Een knalgele Renault Estafette R2137 camper uit '79. Origineel wit, maar uitermate lelijk overgerold in geel door de vorige eigenaar.
Verder zit er een klein interiertje in met bank/bed, koelkast, gasstel enz. Echt geen knappe auto van dichtbij, maar zolang hij doet waar die voor gemaakt is vinden wij het prima

De bedoeling is om gewoon er af toe mee weg te gaan in een weekendje, zonder dat we een tent nodig hebben. Gaan en staan waar je maar wilt.
En het zou geen Renault zijn als er ook niet wat werk aan zou zitten

Hij is vorige maand nog APK gekeurd, dus dat hoeft pas weer in 2011 te gebeuren. Verder loopt het motortje (1300) nog best goed. Uiteraard zit er hier en daar een flinke bonk roest, dus dat moet rustig aan aangepakt worden. Vooral de voordeuren zijn helemaal verrot, maar gelukkig nog wel redelijk verkrijgbaar. Daarnaast is de dakrand een cruciaal punt bij de Estafette's maar dat is al redelijk behandeld. En bij de achterdeur en de achterste wielkastje kwam ik een gaatje tegen.
Allemaal niet zo heel problematisch en we gaan er dan ook rustig mee aan de slag. Eerst ga ik de binnenkant een beetje opknappen met wat verse verf en bekleding/gordijnen. En hopelijk mag ik hem over een tijdje helemaal opnieuw rollen. Dat zal wel in dezelfde kleur worden waarschijnlijk, maar dan hopelijk een stuk strakker.
De bodem is gelukkig nog lekker hard dus daar verwacht ik de komende tijd geen problemen mee. Die ga ik in de winter wel aanpakken door het allemaal even netjes in de dikke Tectyl te zetten.
Ik hou jullie op de hoogte van de vorderingen