[Haas' 1916V Chamade] Verkocht!

Vertel hier alles over je project.
Gesloten
Ronald1916V
Car: Renault 19 2.0 16V

jacques schreef:Ik heb de veer er los tussen liggen en heb ook 70/30. Ik heb dezelfde remmen als Ronald. Als je nog minder remdruk op je achterwielen wilt, moet er een hand-instelbare remdrukregelaar tussen.
Hoooo.. dit was met de originele remmen met DS2500 er tussen :)
Maarten-Jan
Car: R19.R

TEAM009 Gert schreef:
Ronald1916V schreef:Naja.. je zult 't wel beter weten dan.. heb helaas ook nog maar 5 jaar ervaring met een R19 16V en nog maar een jaar of 3 ervaring op het circuit er mee..
Ja, en ik heb natuurlijk krap 2 rondjes over Zandvoort gecruised en weet dan alles beter. Ik trek jouw ervaring ook niet in twijfel, ik zeg alleen dat het niet zo is dat de auto totaal niet meer te houden is, dat is mijn ervaring.

Laten we Haas z'n topic niet verder verkloten, we weten hoe we er over denken en zijn allebei stronteigenwijs. HOERA :beer:
Ik ben het wel met Ronald eens, al brengt het hij het een beetje op een lullige manier. Er is gewoon een punt waarop je hem echt niet kan houden, daarvoor kan ie hem ook wel omgooien en kun je hem prima weer opvangen als je alert bent. Dat punt waarop dat niet meer kan heb jij nog niet meegemaakt, maar geloof me, hij is er.
TEAM009 Gert
Contacteer:

Don't get me started again.. :)
Ten eerste brengt Ronald het niet zo lullig, komt op mij niet zo over in ieder geval. En ten tweede is er natuurlijk een punt dat je hem niet meer kunt houden, maar dan heb je het al te ver laten komen. En blijkbaar heb je altijd naast me in de auto gezeten om te bepalen of ik zo'n situatie wel of niet heb meegemaakt. Als jullie er nu eens vanuit gaan dat mijn auto niet over de straat terug hoeft; wie denken jullie dan dat het meeste risico kan nemen en dus gewoon op, en af en toe over de grens kan rijden? En natuurlijk gaat dat niet altijd goed, maar altijd onhoudbaar, nee. Straatbanden waarschuwen nog een beetje, slicks stukken minder.
Nu houd ik er echt over op, begint zo onderhand op een klassiek welles/nietes verhaal te lijken. :wink:
Ronald1916V

Inderdaad... nok daar nou eens mee :D dat gezeik altijd hier :beer: 't is hier soms net Nurburgring.nl :p
Haas
Car: Megane RS

ben ook niet zo bang om op te zoeken wanneer hij omgaat en hoe hard, maar meer dat ik dat niet op de ring wil doen met 0 uitloopzone... (B)
Alpine
Contacteer:

Heb geen ervaring met een Chamade maar weet wel dat teveel druk voor
er juist voor zorgt dat ie achter sneller komt.
Kon met mn 19 harder in de ankers met verdeelde druk als met alleen voor remdruk,meningen blijven hierover toch verdeeld.
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Haas

Afgelopen zaterdag heeft Fine mijn 19 uitgedeukt en dat ging erg lekker. Hij heeft aan de rechterzijde ongeveer 15 deukjes weggewerkt incl die dikke achteraan. Die zat er al een jaar in oid doordat er een of ander halve tamme met zijn bus tegenaan was gereden. Deze is er voor 90% uit, echter zit er nog wel wat plamuur en spuitwerk aan. Dat wist ik echter al, dus dat komt nog.

Toen ik de achterbumper erafhaalde viel me nog iets op, na een kraakgeluid... Er zit een rotte plek in de kofferbak links, precies waar de felsrand zit. Heb het maar een beetje laten zitten, in de vakantie maar eens een stukje inbakken. Het is een makkelijk plekje, dus dat moet geen probleem zijn.
Autootje staat er nu lekker kampie bij, zo zonder achterbumper. Heb al diverse opmerkingen gehad :lol:

Reminder:
[img]http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... 010014.jpg[/img]

The Master @ Work:
[img]http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... 009516.jpg[/img]

[img]http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... 009515.jpg[/img]
Ferdy
Über-Spammer

inderdaad ja...koos kontloos op de parkeerplaats daar !

En dacht ik dat die pauper Golf verpatst was...stond ie ineens weer aan de straat !!! :P
Haas

sja.. als ik die nou eens kwijtkom... :(
Arco
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Diesel, APK ???
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Kan die gast ook wat kleine deukies uit mijn 21 halen, denk je?
Haas

Arco Straver schreef:Diesel, APK ???
diesel ja, apk ja :)
Merijn schreef:Kan die gast ook wat kleine deukies uit mijn 21 halen, denk je?
zal eens aan hem vragen :)
Haas

zo.. het heeft even geduurd (lamlendig!! :S), maar na 2.5 maanden overtijd, heeft de 19 sinds vanmorgen weer APK. Het was bijna met vlag en wimpel :)
Wat schortte er aan? Mijn linkermistlamp heeft het begeven helaas en de schroefjes zijn allemaal rot, dus daar moet wat anders voor komen. (voor de apk 2x 15cm ducktape, does the trick ;) ) Weet iemand een handige manier om die lamp eruit te krijgen zonder de boel te erg te slopen?

EDIT: owja.. volgens mij heb ik iemand boos gemaakt. Vorige week zijn de koplampen (?!) van mijn Golf gejat en vandaag kwam ik er achter dat er een kras én op mijn Clio zit én op mijn 19 :( :gun:
Ik denk dat ik vanavond maar eens de slaapzak in de 19 leg een nachtje observeer >)
Priyantha
Contacteer:

Haas schreef:zo.. het heeft even geduurd (lamlendig!! :S), maar na 2.5 maanden overtijd, heeft de 19 sinds vanmorgen weer APK. Het was bijna met vlag en wimpel :)
Wat schortte er aan? Mijn linkermistlamp heeft het begeven helaas en de schroefjes zijn allemaal rot, dus daar moet wat anders voor komen. (voor de apk 2x 15cm ducktape, does the trick ;) ) Weet iemand een handige manier om die lamp eruit te krijgen zonder de boel te erg te slopen?

EDIT: owja.. volgens mij heb ik iemand boos gemaakt. Vorige week zijn de koplampen (?!) van mijn Golf gejat en vandaag kwam ik er achter dat er een kras én op mijn Clio zit én op mijn 19 :( :gun:
Ik denk dat ik vanavond maar eens de slaapzak in de 19 leg een nachtje observeer >)
Mooi :)

Als jij de oplossing hebt om die mistlampen los te krijgen, hoor ik dat graag;)
Bij mij zitten ze ook vastgerrot :(

Slaapzakkie in je 19, dat kan makkelijk :) Heb al vaak zat in mijn 19 geslapen :lol:
PaulM

Haas schreef:zo.. het heeft even geduurd (lamlendig!! :S), maar na 2.5 maanden overtijd, heeft de 19 sinds vanmorgen weer APK. Het was bijna met vlag en wimpel :)

ook lekker dan met die krassen :gun: is het echt gekeyed van voor tot achter? wel chill dat de 19 weer apk heeft, kan je weer pruttelen met die frikandel :P
Steven
Car: M536

Ach jeez, zal wel weer jaloezie zijn.

Zelfs die halve bejaardenflat waar ik in woon zit ook vol met oudjes die het wel heel intressant vinden om zich met mensen met meerdere autos te bemoeien.
Zo heb ik al meerdere keren politie bij de Corolla zien staan, althans m'n ouders, ze komen nooit als ik in de buurt ben. En de flapuits vragen mij doodleuk of ik dat wel kan betalen. :(

Neem een paar generaties jonger en je hebt de gefrustreerde krassers te pakken volgens mij. Kun je die autos niet zo in een hoekje parkeren, daar op het grind, dat je er een bewegingssensor in de buurt kan hangen die je aan je wekker koppelt?
Timmie82

Beter hang je 'm aan een tesla coil

[img]http://cache.kotaku.com/assets/resource ... a_coil.jpg[/img]
Haas

+Clio16v+ schreef: ook lekker dan met die krassen :gun: is het echt gekeyed van voor tot achter? wel chill dat de 19 weer apk heeft, kan je weer pruttelen met die frikandel :P
Valt wel mee, gewoon een kras. Maar er moet iemand zijn geweest die daar niets te zoeken had, want de 19 staat naast een hek en aan de andere kant de Golf.
Tim
Car: E36 M3

Timmie82 schreef:Beter hang je 'm aan een tesla coil

[img]http://cache.kotaku.com/assets/resource ... a_coil.jpg[/img]
Red alert nerd!

@ Haasch
Je hebt er wel geluk mee... Wat een gezeik daar steeds. Is toch al vaker gebeurd? (N)
Haas

nee, zeker niet de eerste keer. Maar goed... hoe meer je er hebt, hoe hoger de kans is dat ze er 1 van jou pakken ;)

Laatste tijd wordt t wel wat te gortig (N)
Robke
Car: Lexus IS250

We hadden het er vorige week nog over hoe "gezellig" Nijmegen kan zijn. :D :p

Ik ben overigens wel blij met de parkeerkelder waar m'n auto altijd lekker warm in staat. 8)
Tim

Die kijken wel uit in je parkeergarage. Anders krijgen ze slaag van de man met de hoed en stok ;)
Robke
Car: Lexus IS250

Die moet ik dan eerst uit de auto pakken, dus dat duurt dan wel even. :p

Al is de parkeerkelder al een hele tijd niet meer afgesloten omdat er wéér eens een of andere onbenul de poort eruit heeft gereden. Het lijkt voor sommigen toch moeilijk te zijn; een steil hellinkje afrijden...... |:
Tim

Ook betonnen palen in parkeergarages zijn moeilijk. Steven heeft dit als laatste bewezen :D
Haas

zo.. stoffige bende hier, evenals de 19 (N) . Vorige week geprobeerd weer een stukje te rijden, maar ik wordt die luchthapper zo ongelooflijk beu. Heb hem al een keer gekit, helaas is er toen het voorste boutje afgebroken, dus je kunt m niet echt lekker meer in het rubber drukken. Gevolg is dat de bougieschachten steeds vol regenwater komen te staan (N) Nu heb ik er ooit een keer een plaat op gemaakt, maar dat werkt ook niet fantastisch. Volgende week heb ik vakantie en met dit mooie weer kan ik dat misschien een keer fatsoenlijk maken. Iemand hier ideeen voor? (andere kap is geen optie, achter happer met hele tapeinden in de juiste kleur eventueel wel).

:)
Tom
Moderator
Car: MB

zijn die happers van alu? evt repareren een optie? Plaatje oid onder de kap maken? happer helemaal dicht maken?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Heb voor lekkages wel eens vaker tixophalt kit gebruikt. Blijvend flexibel, ook onder water te gebruiken etc. Of je moet een andere kap zien te scoren die wel nog goed is.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

ook in onderdelen te koop:

http://link.marktplaats.nl/353610799
Ronald1916V

Ik ben 6 jaar lang met die happer bezig geweest, meerdere keren afgekit met diverse kitsoorten, steeds een paar weken/maanden dicht en zo af en toe was het weer raak..

Stalling huren was bij mij de oplossing :p
Alpine
Contacteer:

Heb helaas geen foto voor je,heb het probleem destijds wel verholpen.
Heb van alu plaatmateriaal een deksel gemaakt die over de gehele uitsparing in het kleppendeksel viel.
Het water wat daarop viel liep weg richting het uitlaatspruitstuk,
nooit geen gezeik meer gehad met schachten vol water.

Misschien dat Anco er nog foto's van heeft,
hij heeft mn 19 toen overgenomen.
Renault Rodeo 6 '77
Haas

en hoe heb je die toen bevestigd op de motor dan?
De vorige eigenaar had er ook een stuk blik overheen gemaakt, maar dat was zo dun/scherp dat de bougiekabels scheuren kregen, dus die heb ik eraf gehaald. Zelf heb ik een dekselachtige plaat gemaakt van aluminium, met opstaanderandje aan voor- en zijkanten, maar je kunt dat ding nergens fatsoenlijk op vastzetten. Uiteindelijk met 2 parkers in die kunststof bovenkap gezet, maar ja, daar loopt (ondanks wat rubber ringen) toch water doorheen.

Denk dat deel van het probleem is dat ik er vrij weinig mee rijdt en dus eventueel vocht wat er inloopt, niet meteen uitgereden wordt doordat de motor warm wordt.
Martijn Kool

ik had altijd een rietje bij me voor het geval dat.. haha

als ie warm is brand je je bek wel trouwens. :lol:
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Tom
Moderator
Car: MB

Kun je niets aan de binnenzijde van de kap maken?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Ik zeg: op Marktplaats ermee! ;)
Alpine
Contacteer:

Zeg gewoon wat het ding moet kosten,altijd al een Ch ph1 willen hebben.

(L)
Renault Rodeo 6 '77
Gesloten