[R5GTT] Cyberdanny - Te Koop
-
- Berichten: 1753
- Lid geworden op: za 2 jul 2005 16:21
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Sittard
Deze buis heb ik dan ook van uitlaatpijp gemaakt!Florus schreef:Klopt ja, maar die had PVC voor 't koelsysteem gebruikt,dat zoiezo rond de 90 graden wordt......
Denk alleen dat de buis die vanaf de turbo naar de IC loopt, i/d zomer ook best aardig warm zal worden!
-
- Berichten: 1753
- Lid geworden op: za 2 jul 2005 16:21
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Sittard
Alles in orde!!!
Hard werken en niet veel verdienen....
Hard werken en niet veel verdienen....

-
- Berichten: 1753
- Lid geworden op: za 2 jul 2005 16:21
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Sittard
Sow hier is ook allang niets meer gebeurd!
Binnenkort krijgt de gt een nieuw onderkomen, ik heb een woning gekocht en daar komt hij in de garage te staan waar ik ook eens eraan kan klussen!
Gaat helemaal goed komen!

Binnenkort krijgt de gt een nieuw onderkomen, ik heb een woning gekocht en daar komt hij in de garage te staan waar ik ook eens eraan kan klussen!
Gaat helemaal goed komen!

-
- Berichten: 1753
- Lid geworden op: za 2 jul 2005 16:21
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Sittard
Jazeker!!! Gaat helemaal goed komen! Uitnodiging volgt! 
-
- Berichten: 1743
- Lid geworden op: wo 23 jul 2008 10:29
- Locatie: Zuid Limburg
- Contacteer:
Heej mede zittardenaar!
Lekker bezig, jammer genoeg heb ik je nog niet voorbij zien rijden.
Lekker bezig, jammer genoeg heb ik je nog niet voorbij zien rijden.

-
- Berichten: 1753
- Lid geworden op: za 2 jul 2005 16:21
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Sittard
Dat kan goed waar zijn! Hij staat al 2 jaar in een garagebox. En is op me aan het wachten dat ik mijn handjes weer eens uit de broekzakken haal! Probleem wat ik had was dat ik geen stroom te beschikking heb en dat ik op de dat eigen terrein niet mag sleutelen. Oplossing was een aggregaat, maar dat kabaal wordt je op een gegeven moment ook teveel. Ik ga eerst eens verhuizen en dan verhuis ik de 5 mee!Joopieboy schreef:Heej mede zittardenaar!
Lekker bezig, jammer genoeg heb ik je nog niet voorbij zien rijden.

P.s. ik ga binnenkort weer eens een TNM regelen met de mensen hier in de buurt, is alweer zoooo lang geleden...
-
- Berichten: 1753
- Lid geworden op: za 2 jul 2005 16:21
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Sittard
Kunnen we eindelijk weer eens verder!
[img]http://i28.photobucket.com/albums/c222/ ... 007042.jpg[/img]

[img]http://i28.photobucket.com/albums/c222/ ... 007042.jpg[/img]
-
- Berichten: 1753
- Lid geworden op: za 2 jul 2005 16:21
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Sittard
Heeft iemand een idee hoe warm de buis wordt tussen carb. en IC? Hier heb ik nu PVC buis gebruikt, anders dan moet ik deze nog vervangen door metaal! 

Ziet er goed uit
Nog even die standaard stickers eraf trekken 
PVC is niet geschikt (of gemaakt) voor die temperaturen/drukken...en je kan slangklemmen niet degelijk bevestigen.
(Staal)buizen kun je gewoon op lengte kopen, op maat maken en er een felsrand in laten zetten


PVC is niet geschikt (of gemaakt) voor die temperaturen/drukken...en je kan slangklemmen niet degelijk bevestigen.
(Staal)buizen kun je gewoon op lengte kopen, op maat maken en er een felsrand in laten zetten

-
- Berichten: 1753
- Lid geworden op: za 2 jul 2005 16:21
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Sittard
Is een felsrand noodzakelijk als je de rand met een vijl doet rond maken? Zou het dan nog de silicone slangen kunnen beschadigen? 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Met felsrand heb je net wat meer weerstand om de boel niet te laten afschuiven.cyberdanny schreef:Is een felsrand noodzakelijk als je de rand met een vijl doet rond maken? Zou het dan nog de silicone slangen kunnen beschadigen?
Andersom kan je er ook dubbele klemmen op zetten natuurlijk.
Project: GTT Blue Sport
-
- Berichten: 1753
- Lid geworden op: za 2 jul 2005 16:21
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Sittard
Owkeej, bedankt voor de tips!Gerald schreef:Met felsrand heb je net wat meer weerstand om de boel niet te laten afschuiven.cyberdanny schreef:Is een felsrand noodzakelijk als je de rand met een vijl doet rond maken? Zou het dan nog de silicone slangen kunnen beschadigen?
Andersom kan je er ook dubbele klemmen op zetten natuurlijk.

-
- Berichten: 1753
- Lid geworden op: za 2 jul 2005 16:21
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Sittard
is het mogelijk om een siliconenbocht op de carb te zetten? of is dat niet aan te raden? 

Die bocht van je lobster is niet echt lekker nee
Ik heb er ook nog aan gedacht, maar ik denk dat de slang er vanaf zal schieten. Kijk ff in mijn topic hoe ik het gedaan heb. Ik heb een stukje bocht van een andere slang afgesneden, ik denk ongeveer 20-25 graden ofzo.

toch zal je niet de eerste zijn die het wel doet, ik wil het ook gaan doen
als je met de zijkant(hoek) van een vijl rondom de aansluiting van de carb randjes er in vijlt en dan goed aandraaid met een slangenklem denk ik dat ie er tot de 2 bar sowieso niet vanaf schiet
als je met de zijkant(hoek) van een vijl rondom de aansluiting van de carb randjes er in vijlt en dan goed aandraaid met een slangenklem denk ik dat ie er tot de 2 bar sowieso niet vanaf schiet

-
- Berichten: 1753
- Lid geworden op: za 2 jul 2005 16:21
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Sittard
die randjes eraan vijlen en dan goed vetvrij maken. Misschien ook een beetje op ruwen. Ik ga het in elk geval proberen, kheb toch nog wat bochten over! 
P.s. heeft iemand een idee hoe warm de lucht is tussen de ic en de carb? Ik heb deze op het moment van pvc, deze ga ik nog tzt nog omwisselen met uitlaat buis. Dan kun je ook de slangenklemmen goed vast draaien!

P.s. heeft iemand een idee hoe warm de lucht is tussen de ic en de carb? Ik heb deze op het moment van pvc, deze ga ik nog tzt nog omwisselen met uitlaat buis. Dan kun je ook de slangenklemmen goed vast draaien!

-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Die siliconen bocht op de carb schiet indd wel eens los...maar ligt er natuurlijk wel aan hoeveel druk je draait (plus hoe strak de boostpipe zit gemonteerd ivm het kantelen van de motor).
Ik moet ook nog een goede manier vinden om ervoor te zorgen dat ie er niet op cruciale momenten eraf ploft...
En de lucht tussen IC en carb is met een FMIC lekker koud, dus je hoeft er niet bang voor te zijn dat PVC smelt. Maar stukkie buis is natuurlijk wel wat netter
Liefst wat dunwandiger spul, maar dat is je eigen keus.
Ik moet ook nog een goede manier vinden om ervoor te zorgen dat ie er niet op cruciale momenten eraf ploft...
En de lucht tussen IC en carb is met een FMIC lekker koud, dus je hoeft er niet bang voor te zijn dat PVC smelt. Maar stukkie buis is natuurlijk wel wat netter

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
wat heet lekker koud 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Temperaturen heb ik nog niet gemeten, maar bijna net zo koud als een grote cola van de Mac



'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Berichten: 1753
- Lid geworden op: za 2 jul 2005 16:21
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Sittard
Hier wat foto's van het nieuwe onderkomen van de 5!
[img]http://i28.photobucket.com/albums/c222/ ... ing017.jpg[/img]
[img]http://i28.photobucket.com/albums/c222/ ... ing042.jpg[/img]
[img]http://i28.photobucket.com/albums/c222/ ... ing003.jpg[/img]
[img]http://i28.photobucket.com/albums/c222/ ... ing044.jpg[/img]
[img]http://i28.photobucket.com/albums/c222/ ... ing013.jpg[/img]
P.s. die slang op de carb zit echt muur vast!
[img]http://i28.photobucket.com/albums/c222/ ... ing017.jpg[/img]
[img]http://i28.photobucket.com/albums/c222/ ... ing042.jpg[/img]
[img]http://i28.photobucket.com/albums/c222/ ... ing003.jpg[/img]
[img]http://i28.photobucket.com/albums/c222/ ... ing044.jpg[/img]
[img]http://i28.photobucket.com/albums/c222/ ... ing013.jpg[/img]
P.s. die slang op de carb zit echt muur vast!

clio 16v naafkapjes? 

-
- Berichten: 1753
- Lid geworden op: za 2 jul 2005 16:21
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Sittard
Ja klopt, ik heb hem een beetje schuin afgesneden! Past zo perfect!tutuur schreef:heb je nog wat van die slang afgesneden?

-
- Berichten: 1753
- Lid geworden op: za 2 jul 2005 16:21
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Sittard
Klopt, die kwam ik nog tegen met opruimen!Haas schreef:clio 16v naafkapjes?

-
- Berichten: 1743
- Lid geworden op: wo 23 jul 2008 10:29
- Locatie: Zuid Limburg
- Contacteer:
Haha, het beruchte opruimen, die t5 lampjes heb ik trouwens nu he.
Gelijk maar een doosje van die krengen gehaald.
Maar je 5 staat lekker in de garage, nog meer de ruimte als in de box voorheen?

Gelijk maar een doosje van die krengen gehaald.

Maar je 5 staat lekker in de garage, nog meer de ruimte als in de box voorheen?