Dennis' Gtt --- VERKOCHT
1 voor de ontsteking druk capsule.
2 kan vervallen, dat is geen aan sluiting, dat is een luchtopening op de carburateur voor het bewegen van een membraam, gewoon laten zitten, als dat membraam gaat lekken, dan komt er benzine uit.
3 gaat naar de benzine druk regelar die moet op de lobster
4 gaat naar de interieur druk meter
5 geen idee, maar even kijken waar die aan zit maar dag hele zwikkie moet dus aan de lobster vast. 1 aansluiting op de lobster dicht maken met een boutje andere die losse slang op.
6 dat is de snelheids meter.
2 kan vervallen, dat is geen aan sluiting, dat is een luchtopening op de carburateur voor het bewegen van een membraam, gewoon laten zitten, als dat membraam gaat lekken, dan komt er benzine uit.
3 gaat naar de benzine druk regelar die moet op de lobster
4 gaat naar de interieur druk meter
5 geen idee, maar even kijken waar die aan zit maar dag hele zwikkie moet dus aan de lobster vast. 1 aansluiting op de lobster dicht maken met een boutje andere die losse slang op.
6 dat is de snelheids meter.
4:jaRob schreef:1: Dit is inderdaad een aanSluiting voor een laaddrukmeter.DennisT schreef:Dit is wat ik weet/denk van de kabeltjes, wie kan mij ermee helpen?
1: aanluiting voor extra turbosruk metertje?
2: zit verder nergens aan vast, overloop vlotterkamer?
3: zit ergens aan het blok vast, maar geen aansluiting?
4: loopt langs schurbord en bij rembekractiger naar binnen, slangetje voor turbometertje op dash?
5: zit onder aan carburateur vast, afdoppen?
6: zit ergens in onderblok vast en loopt door schutbord heen, kvs temp. sensor?
2: Deze slang is de overloop van je carb. Niet handig om deze boven je turbo uit te laten komen.
3: Geen idee.
4: Geen idee.
5: Geen idee.
6: Kom er even niet op...
6:is dit niet de de draad van de snelheidsmeter?
5GTT & clio II 1.6 16v
tja 3 en 4 snap je al wel die moeten blijven..DennisT schreef:Wie kan mij meer vertellen over 3,4 en 5? Welke kunnen weg en welke moeten blijven zitten?
4 is niet noodzakelijk, maar is wel leuk een bewegnd metertje op je dachbord
5 alleen weg als die nergens aan vast zit. die is waarschijnlijk voor de actuator van de turbo geweest in het verleden
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
5: is een overloop gewoon slangetje aandoen en ergens onder de auto uit laten komen zal nooit wat uitkomen maar toch.DennisT schreef:dat is wel logisch opzich die nummer 5, want er zit nu maar 1 aansluiting op de huidige actuator.
thanks!
een overloopslang in je vacuum circuit?Joost van der Hammen schreef:5: is een overloop gewoon slangetje aandoen en ergens onder de auto uit laten komen zal nooit wat uitkomen maar toch.DennisT schreef:dat is wel logisch opzich die nummer 5, want er zit nu maar 1 aansluiting op de huidige actuator.
thanks!

5GTT & clio II 1.6 16v
Vanochtend bijtijds weer begonnen met de gtt. De plaat voor de rechter asophanging zit er nu ook op. Zelf ook geprobeerd een stukje te lassen, moet zeggen dat het me niks tegenviel
Daarna zinkspray erover en toen met sikaflex en kwastenkit (zo heet dat toch) links en rechts afgesmeerd. Nog ff de gaten doorboren en dan tectyl erover. Ik denk dat we nog 1 middag nodig hebben voor het lassen en dan kunnen we weer gaan opbouwen.
Ik heb trouwens van de week de topschotels weggebracht, deze worden gestraald en gecoat. Als ik die heb kan de schroefset eronder en kan ik aan de remmen gaan beginnen.

Ik heb trouwens van de week de topschotels weggebracht, deze worden gestraald en gecoat. Als ik die heb kan de schroefset eronder en kan ik aan de remmen gaan beginnen.
Net de laaste dingetjes gedaan aan de motorruimte, ik vind het er zo een stuk netter uit zien als eerst!!!
voor:
[img]http://img37.imageshack.us/img37/8421/dsc00641mva.jpg[/img]
na:
[img]http://img191.imageshack.us/img191/1055/p6290004.jpg[/img][img]http://img191.imageshack.us/img191/p6290004.jpg/1/w800.png[/img]
[img]http://img517.imageshack.us/img517/7231/p6290001.jpg[/img]
[img]http://img197.imageshack.us/img197/1576/p6290005.jpg[/img][img]http://img197.imageshack.us/img197/p6290005.jpg/1/w800.png[/img]
voor:
[img]http://img37.imageshack.us/img37/8421/dsc00641mva.jpg[/img]
na:
[img]http://img191.imageshack.us/img191/1055/p6290004.jpg[/img][img]http://img191.imageshack.us/img191/p6290004.jpg/1/w800.png[/img]
[img]http://img517.imageshack.us/img517/7231/p6290001.jpg[/img]
[img]http://img197.imageshack.us/img197/1576/p6290005.jpg[/img][img]http://img197.imageshack.us/img197/p6290005.jpg/1/w800.png[/img]
-
- Berichten: 1753
- Lid geworden op: za 2 jul 2005 16:21
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Sittard
Ziet erg netjes uit Dennis! Op hoeveel bar heb je de turbodruk staan?


Ik geloof 1 bar onder de gasklep, maar heb gehoord dat het nu ietsje meer kan zijn (0,1 ofzo) doordat die gekke 180 graden bocht van een orginele IC eruit is. Ik wil eigelijk de druk nog wat opvoeren want de juiste onderdelen zitten op het blok om dat aan te kunnen. Maar dan gelijk doen met afstellen, heb er geen zin in dat het kapot gaat 

-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Minder weerstand, vergelijk het met een tuinslang die je in een 180 graden bocht legt, al is dat uiteraard giganitisch overdreven. Denk niet dat het druk verschil merkbaar is, met een hele goede meter mischien meetbaar maar vast geen 0,1 bar 
-
- Berichten: 36
- Lid geworden op: zo 25 jan 2009 10:52
- Locatie: Drachten
Ziet er goed uit man



-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Die winst met die bocht gaat weer verloren met de 'grotere' intercooler natuurlijk
Maar had je dat gemeten, 1 bar onder de gasklep? Heb jij er ook een andere turbo opzitten eigenlijk dan?

Maar had je dat gemeten, 1 bar onder de gasklep? Heb jij er ook een andere turbo opzitten eigenlijk dan?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Er is een extra drukmeter aangesloten aan de onderkant van de carburateur (slang die ook aan ontsteking en DV zit) en die geeft 1 bar aan ja. Er zit een andere turbo op, maar ik heb geen idee over de specs, weet alleen dat het een BB-performance 200 is. Lijkt nogal op de KTR 230 van k-tec, dus T25? Heb alleen het gevoel dat er zo uit het blok nog wel meer vermogen te halen is door hogere laaddruk/betere afstelling.
Oh ja dan krijgen we dat eindeloze gedoe weer
Lekker boeiend, het rijdt goed, alleen mag nog wel wat harder in de toekomst 
@ Wouter: Nope, ik hoop dat we zondag weer kunnen lassen iig. Als ik zin heb is de voorkant dan wel helemaal dicht.


@ Wouter: Nope, ik hoop dat we zondag weer kunnen lassen iig. Als ik zin heb is de voorkant dan wel helemaal dicht.
Vanmiddag de topschotels bij de coater opgehaald, dat ziet er toch wel weer een stukje frisser uit
Later bleek alleen dat er nog 2 kleine schoteltjes ook terug onder de auto moesten, dus die zijn niet gecoat
Gelukkig zijn die wel een stuk netter dan de topschotels waren.
[img]http://img139.imageshack.us/img139/2499/p7020001.jpg[/img][img]http://img139.imageshack.us/img139/p7020001.jpg/1/w800.png[/img]
Ff langs een vriend gereden om de moeren met de luchtsleutel vast te zetten, anders lukt het namelijk niet
Nieuwe lagers zitten er uiteraard ook tussen.
[img]http://img269.imageshack.us/img269/4416/p7020002.jpg[/img][img]http://img269.imageshack.us/img269/p7020002.jpg/1/w800.png[/img]
Alleen toen kwam het probleem met het monteren, ik wist niet meer welke topschotel aan welke kant hoort
Een afdruk had ik ook niet meer omdat alles in een dikke laag tectyl staat.
Er zit wel een soort afdruk in de veertoren, alleen die is groter dan de topschotel maar wel ongeveer dezelfde vorm. Ik heb die dus maar aangehouden waardoor ik iets positief caster heb
(bevestiging aan de fusee dus verder naar voren), volgens mij is dat wel zoals het hoort. Gelijk maar de schijven van de Clio erop gezet,
althans, rechts nog niet want de boutjes waarmee de schijf aan de fusee zit heb ik kapot gedraaid. Die dingen zitten echt muurvast, vanavond nog maar eens proberen.
[img]http://img8.imageshack.us/img8/7872/p7020003h.jpg[/img][img]http://img8.imageshack.us/img8/p7020003h.jpg/1/w800.png[/img]
[img]http://img27.imageshack.us/img27/4466/p7020004.jpg[/img][img]http://img27.imageshack.us/img27/p7020004.jpg/1/w800.png[/img]
Wat alleen nu wat lastig is, is dat ik niet met de bijgeleverde sleutel de hardheid in kan stellen (zie foto).
Ik had dit bij de koni's dus ook al en heb het ook al wel vaker gezien, maar vind het wel raar dat het dus zo zit.
[img]http://img8.imageshack.us/img8/1732/p7020005.jpg[/img][img]http://img8.imageshack.us/img8/p7020005.jpg/1/w800.png[/img]


Gelukkig zijn die wel een stuk netter dan de topschotels waren.
[img]http://img139.imageshack.us/img139/2499/p7020001.jpg[/img][img]http://img139.imageshack.us/img139/p7020001.jpg/1/w800.png[/img]
Ff langs een vriend gereden om de moeren met de luchtsleutel vast te zetten, anders lukt het namelijk niet

[img]http://img269.imageshack.us/img269/4416/p7020002.jpg[/img][img]http://img269.imageshack.us/img269/p7020002.jpg/1/w800.png[/img]
Alleen toen kwam het probleem met het monteren, ik wist niet meer welke topschotel aan welke kant hoort

Er zit wel een soort afdruk in de veertoren, alleen die is groter dan de topschotel maar wel ongeveer dezelfde vorm. Ik heb die dus maar aangehouden waardoor ik iets positief caster heb
(bevestiging aan de fusee dus verder naar voren), volgens mij is dat wel zoals het hoort. Gelijk maar de schijven van de Clio erop gezet,
althans, rechts nog niet want de boutjes waarmee de schijf aan de fusee zit heb ik kapot gedraaid. Die dingen zitten echt muurvast, vanavond nog maar eens proberen.
[img]http://img8.imageshack.us/img8/7872/p7020003h.jpg[/img][img]http://img8.imageshack.us/img8/p7020003h.jpg/1/w800.png[/img]
[img]http://img27.imageshack.us/img27/4466/p7020004.jpg[/img][img]http://img27.imageshack.us/img27/p7020004.jpg/1/w800.png[/img]
Wat alleen nu wat lastig is, is dat ik niet met de bijgeleverde sleutel de hardheid in kan stellen (zie foto).
Ik had dit bij de koni's dus ook al en heb het ook al wel vaker gezien, maar vind het wel raar dat het dus zo zit.
[img]http://img8.imageshack.us/img8/1732/p7020005.jpg[/img][img]http://img8.imageshack.us/img8/p7020005.jpg/1/w800.png[/img]
-
- Berichten: 1556
- Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
- Locatie: Bergen op Zoom
topschotels passen altijd..
je kunt ze zelfs nog draaien mochten ze niet lekker in de veerpootkoker passen o.i.d.
boutjes van de schijven kun je evt laten vervallen
aangezien de schijven tussen het fusee en het wiel geklemd zit
die gaat dus zoiezo geen kant op
het ziet er i.i.g allemaal weer netjes uit.
verstandig om de schotels te laten coaten.
je kunt ze zelfs nog draaien mochten ze niet lekker in de veerpootkoker passen o.i.d.
boutjes van de schijven kun je evt laten vervallen
aangezien de schijven tussen het fusee en het wiel geklemd zit
die gaat dus zoiezo geen kant op
het ziet er i.i.g allemaal weer netjes uit.
verstandig om de schotels te laten coaten.
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
*F7P-T*
-
- Berichten: 1556
- Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
- Locatie: Bergen op Zoom
mooi zo.
verder nog plannen??
verder nog plannen??
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
*F7P-T*
Zal ik dan bescheiden opmerken dat je misschien wel 1 scherpe 180 graden bocht eruit haalt, maar er een stuk of 8x 90 graden bochtjes bijstopt + het hele traject bijna 3x zo lang maakt wat bij elkaar veel meer weerstand oplevert?MartijnG schreef:Die winst met die bocht gaat weer verloren met de 'grotere' intercooler natuurlijk![]()
Maar had je dat gemeten, 1 bar onder de gasklep? Heb jij er ook een andere turbo opzitten eigenlijk dan?

Ik had volgens mij iets van 0.1 bar verlies, daarna rustig bijgedraait. Door die IC loopt ie toch alleen maar beter. Zolang je maar een hoofdsproeier van 145 of 150 in je carb hebt zitten, kan het haast niet mis. (mits de carb wel in orde is verder, dat is vaak de killer!)
Het is ook weer geen scootertje waar een 68 of 70 sproeiertje het verschil maakt tussen race or die.
ik mis nog een dunne veer en extra losse bus tussen de dunne en dikke veer om je veerpoten.
zijn die er niet bijgeleverd?
zijn die er niet bijgeleverd?
Geen idee wat je bedoelt, dit is de set zoals die geleverd wordt. Marcel rijdt er ook zo mee.mark 5t schreef:ik mis nog een dunne veer en extra losse bus tussen de dunne en dikke veer om je veerpoten.
zijn die er niet bijgeleverd?
-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
Ik heb deze set ook sinds vorige week in huis, en die gaat er van de week onder.
Lijkt mij dat het geleverd is zoals het hoort, alles zat mooi verpakt in de originele GAZ dozen. Wat bedoel je precies Mark, heb je een vergelijkend plaatje?
Lijkt mij dat het geleverd is zoals het hoort, alles zat mooi verpakt in de originele GAZ dozen. Wat bedoel je precies Mark, heb je een vergelijkend plaatje?
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
ik denk dat hij de "platte apk veren" bedoeld om er voor te zorgen dat je zooitje niet los hangt met je wiel in de lucht.
Zoals bijvoorbeeld op deze foto aan de onderzijde te zien is.
[img]http://www.stroevemotorsport.nl/images/ ... oefset.jpg[/img]
Zoals bijvoorbeeld op deze foto aan de onderzijde te zien is.
[img]http://www.stroevemotorsport.nl/images/ ... oefset.jpg[/img]
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams