Tim's Clio Williams Ringracer - Export - Bimmertime!

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Tim
Car: E36 M3

Zo even weer een update, het is alweer even geleden.

Rolkooi is binnen, die zit er inmiddels in en het interieur eruit. Moet er nog even uit om de lasplaten er onder te zetten en gaten boren en een kleurtje maar dat ga ik samen met Martijn Kool morgen verder doen :)

Overgens wordt de kooi wit, gisteren even een kleurtje opgehaald en ben erg benieuwd hoe het eruit komt te zien! Ik denk wel gaaf!

Kuipstoel heb ik ook maar eens van zolder gevist om toch nog eens te kijken, zag de laatste tijd veel te veel plaatjes van ingebouwde kuipstoelen langs komen op het forum dus het befaamde frame er nog maar eens bijgepakt... 15 minuten, in mekaar en wel. Snap niet dat ik en een paar anderen samen er 3 uur naar hebben staren, het is vrij simpel (0) |:

Vanavond maar even de kuipstoel er in prutsen dus :)

Foto's zal ik vanavond even proberen te maken, ook van het nieuwe dashbord aangezien ik m'n Williams dash heel wou houden en de Sparco kooi dus best wel door het dash heen moest wat ik niet wist van te voren. Nu hij er tijdelijk al ingezet is om het dashbord aan te passen moet ik zeggen dat het echt 100 keer mooier staat dan voor het dash langs (Y) :worship:
Steven
Car: M536

Tipje, ik zou de kooi gewoon carroseriekleur doen, wit is wel lekker opvallend maar vloekt wel weer als je gouden velgen neemt.
En als je toch wat opvallends wilt, neem dan zilver, dat matcht beter.
Geert
Contacteer:

Tim schreef:Zo even weer een update, het is alweer even geleden.

Rolkooi is binnen, die zit er inmiddels in en het interieur eruit. Moet er nog even uit om de lasplaten er onder te zetten en gaten boren en een kleurtje maar dat ga ik samen met Martijn Kool morgen verder doen :)

Overgens wordt de kooi wit, gisteren even een kleurtje opgehaald en ben erg benieuwd hoe het eruit komt te zien! Ik denk wel gaaf!

Kuipstoel heb ik ook maar eens van zolder gevist om toch nog eens te kijken, zag de laatste tijd veel te veel plaatjes van ingebouwde kuipstoelen langs komen op het forum dus het befaamde frame er nog maar eens bijgepakt... 15 minuten, in mekaar en wel. Snap niet dat ik en een paar anderen samen er 3 uur naar hebben staren, het is vrij simpel (0) |:

Vanavond maar even de kuipstoel er in prutsen dus :)

Foto's zal ik vanavond even proberen te maken, ook van het nieuwe dashbord aangezien ik m'n Williams dash heel wou houden en de Sparco kooi dus best wel door het dash heen moest wat ik niet wist van te voren. Nu hij er tijdelijk al ingezet is om het dashbord aan te passen moet ik zeggen dat het echt 100 keer mooier staat dan voor het dash langs (Y) :worship:
kzei het toch :lol:
Tim

Hmmm, tja vind de kleurkeuze moeilijk maar blauw - wit is denk ik wel een leuke combi. In het ergste geval als ik het resultaat toch niet mooi meer vind even eruit halen en een ander kleurtje doen.

@ Geert
I know, mja als je alles van te voren wist ;)
Geert
Contacteer:

Tim schreef:Hmmm, tja vind de kleurkeuze moeilijk maar blauw - wit is denk ik wel een leuke combi. In het ergste geval als ik het resultaat toch niet mooi meer vind even eruit halen en een ander kleurtje doen.

@ Geert
I know, mja als je alles van te voren wist ;)
ik had nog wel 3 spruitbusjes witte wheel spray in de schuur bij kool.
Tim

He fuckzooi... De semi-slicks zijn niet op tijd binnen gekomen voor komende donderdag circuitpark Zandvoort :( Bandjes die ik er nu onder heb zitten zijn verkocht en heb nog wel een set banden en velgen liggen maar dat is echt troep en gemonteerd in de verkeerde draairichting dus dat is ook niet echt wat...

Iemand nog een spannende tip of die tegen betaling z'n set velgen en banden uit wil lenen? :smile:

Baal d'r stevig van, zo is de lol er wel een beetje van af :(
Jean-Paul-S
Über-Spammer

op mp staat iemand die diverse gebruikte slicks heeft. Zoek ff op clio v6 en dan onderdelen. Volgens mij vind je hem dan.
antoine
Car: Renault Clio III RS

Mick de jonge (Y) , staat ook op de RTC markt.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Hem bedoel ik ja. Zag laatst nog een foto van Mick met een gele 5t uit de Tulpenrally :)
Geert
Contacteer:

Tim schreef:He fuckzooi... De semi-slicks zijn niet op tijd binnen gekomen voor komende donderdag circuitpark Zandvoort :( Bandjes die ik er nu onder heb zitten zijn verkocht en heb nog wel een set banden en velgen liggen maar dat is echt troep en gemonteerd in de verkeerde draairichting dus dat is ook niet echt wat...

Iemand nog een spannende tip of die tegen betaling z'n set velgen en banden uit wil lenen? :smile:

Baal d'r stevig van, zo is de lol er wel een beetje van af :(
heb nog 2 gladde r1r's
Steven

R1R rol je zo op op Zandvoort. (N)

Ik heb nog wel een set harde T1S in 195-45-15 liggen in m'n garage.
Al had ik die wel aan Quoc beloofd, maargoed in uiterste nood... tis alleen niet erg gripvol.

Bel Luco anders ff, misschien heeft die nog wat S9B's over, dat zijn wel erg fijne (zachte) slicks (Y)
Tim

Heren, bedankt voor de tips :)

Het is gelukkig al geregeld, oude banden die eigenlijk naar Martijn zouden blijven er nog even een dagje onder. Eens kijken of er wat van over blijft... Sorry Martijn, we kijken daarna wel even van hoe en wat.

Semi's heb ik inmiddels ook meer duidelijkheid over, er is iets verkeerd gegaan met het transport, gisteren zijn ze verzonden en binnenkort binnen. Al heb ik er voor morgen weinig aan...

Kooi zit er inmiddels gespoten in en moet hem straks nog even met een paar boutjes vast zetten en dan is hij er klaar voor :D
Martijn Kool

gister niet doorgewerkt nadat ik weg was?

luie draak..

tsja, zien wel of er iets van de bandjes over blijft na bijna 2 uur knallen @ zandvoort
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Ronald1916V
Car: Renault 19 2.0 16V

Martijn Kool schreef:gister niet doorgewerkt nadat ik weg was?

luie draak..

tsja, zien wel of er iets van de bandjes over blijft na bijna 2 uur knallen @ zandvoort
Hij heeft ze gespaard voor je, heb 'm 2x ingehaald vandaag :D
Tim

Martijn Kool schreef:gister niet doorgewerkt nadat ik weg was?

luie draak..

Ik heb doorgewerkt tot ik kramp had! Alleen kon ik het op een gegeven moment niet meer opbrengen dus heb ik alles vastgezet met de hand en woensdag goed vast gemaakt.

Kooi heeft zich goed gehouden op Zandvoort, geen gekraak of geknap ondanks dat er nog 2 bouten ontbraken. Zat al goed vast, voor de volgende keer racen nog even afmaken :)

Bandjes zijn ook wel goed gebleven, alleen kun je het merk en type niet zo goed meer lezen.

@ Ronald
Gespaard, je ging hard rond maar de momenten dat je me inhaalde ging ik niet meer volle polle en heb ik iets andere bandjes als jij he? :P Voordat je over vermogen begint, op de rechte stukken liep ik bijna niet weg en met remmen moest ik opletten omdat hij enorm scheef remt... Maar eens uitzoeken waar dat nou weer in zit, links en rechts verschil of achter teveel remkracht waardoor het mis gaat... Desondanks ging je wel lekker rond!
Ronald1916V

Tim schreef:
@ Ronald
Gespaard, je ging hard rond maar de momenten dat je me inhaalde ging ik niet meer volle polle en heb ik iets andere bandjes als jij he? :P Voordat je over vermogen begint, op de rechte stukken liep ik bijna niet weg en met remmen moest ik opletten omdat hij enorm scheef remt... Maar eens uitzoeken waar dat nou weer in zit, links en rechts verschil of achter teveel remkracht waardoor het mis gaat... Desondanks ging je wel lekker rond!
Baggerbanden zijn het inderdaad die Dunlops, 't is maar goed dat je ze verkoopt.. al moest ik er 200 euro achteraan gooien :p helemaal nadat je ingehaald werd door zo'n logge 19 :D

Waarom dat gekke ding nou weer scheef trekt weet ik niet, is er niet weer stiekem een ashoes aan het zeiken tegen je remschijf ? ding remde de laatste keer dat ik er mee reed echt super.. je hebt ze toch niet meer los gehad ?

En tja, die 19 loopt inderdaad nog steeds verschrikkelijk hard en heb het idee dat ie steeds harder begint te lopen.. denk dat ie eerdaags gewoon stuk gaat.. voor het stuklopen gaat ie het hardste.. dat heb ik vaker mee gemaakt.. :p Enkel dat geratel en getril bij een bocht naar rechts had ik nogal wat last van.. de eerste ronden ergerde ik me er aan maar uiteindelijk maar gewoon het gas er vol op gehad, het is nog niets erger geworden en het gaat ook niet stuk..

Heb wel 2 nieuwe wiellagers gehaald vanmiddag.. die zijn sowieso gaar ..
Tim

Heb nog even kort gekeken maar kon niets zien, geen lekkage of zoiets voor zover ik zag. Denk dat hij achter na het interieur eruit wat teveel remkracht heeft en daardoor de achterkant liever voor wil. Was wel leuk in de laatste rondjes, als hij niet heel fijn om kwam met hoge snelheid dan was het even wijzen naar de rem en hoppa... Gaan :D

Hoop dat er nog een paar leuke foto's van gemaakt zijn, ging echt Marius met de 5 stijl :)

Eerdaags maar eens kijken :)
Ronald1916V

Die van mij remde echt knap belabbert na een rondje of 10... alleen maar fading, uiteindelijk maar gewoon steeds op de rem stampen en insturen en dat leek toch wel aardig te werken ! van het weekend de RS remmen fixen.. die bevielen echt VEEL beter :) qua remkracht red je het echt wel met de standaard remmen maar ze houden het gewoon niet uit (N)
Tim

Genoeg te doen dus weer :D

Nog even wat foto's:

[img]http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-PLCC6GHR.jpg[/img]

[img]http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-BPLUKHVN.jpg[/img]

Let op de sticker op de achterkant :D
[img]http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-YCPOI3BG.jpg[/img]

resize er even afgehaald, leek nergens naar...
Laatst gewijzigd door Tim op vr 26 jun 2009 20:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

Netjes zo met kooi, RTC Sticker nog netjes achterop ook :p

Eigenlijk wel weer gouwe wielen eronder, blijft toch een Williams :)
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
-Ray-
Contacteer:

gouwe wielen voor op het circuit is voor puristen en poetsers.

die eerste 2 foto's zijn verkeerd geresized, origineel formaar wijkt zeker wat af
Immer wieder die verdammte Holländer
Tim

Sticker doet het hem of niet Wouter? :P

Gouden wielen wil ik nog wel een keertje hebben maar voorlopig is het zo wel even goed :)

Heb de foto's even zonder resize tag geplaatst, leek inderdaad nergens naar zie ik net.
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

Tim schreef:Sticker doet het hem of niet Wouter? :P
:ja: Ubergeil :P

(0)
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Steven

Hehe die lichte achterkant kampt de mijne ook al een tijdje mee, kan leuk zijn met insturen, dwars Aremberg (Aanremberg) in kan best grappig zijn, maar ook weer niet :p

Ik zit al een tijdje te hengelen met die remdrukbegrenzer, maar wil toch niet helemaal fijn werken. Heeeeel misschien toch maar een drukregelaar ertussen fietsen voor ik wegga :)
Tim

Het kan inderdaad wel leuk zijn maar op de momenten dat ik het liever niet heb is het er ook... Aanremmen met 170 of iets in die trend op het scheivlak en dan dwars gaan is niet heel fijn :lol:

Een drukregelaar er tussen is dan misschien wel de oplossing.
Steven

Ik voel een groupbuy opkomen ghehe :D
Tim

Die dingen kosten niet de wereld toch?

Is dit hetgene wat je nodig hebt of moet je ook zo'n balance bar hebben?

http://www.biesheuvel.nl/store/product/ ... _draaiknop

http://www.biesheuvel.nl/store/product/1964/balance_bar
jacques

http://www.biesheuvel.nl/store/product/ ... _draaiknop

Dit is wat je nodig hebt.
Voorste 2 remmen op de voorste nippels van de HRC aansluiten, bij de acchterste 2 nippels van de HRC eentje afdoppen en een leiding naar achteren met de remdrukregelaar er tussen. Je kunt het zelfs nog opleuken met een htdraulische handrem tussen de regelaar en het t-stuk naar de 2 achterremmen. Zie onderste schema.

[img]http://i173.photobucket.com/albums/w77/ ... atie-1.jpg[/img]
Ronald1916V

Aanremmen voor het Scheivlak is die van mij ook wat zweverig achter maar dat zal wel komen omdat het daar wat hobbelig is. ik zei je toen al dat die remdrukverdeler te strak stond na het verlagen.. toen een tandje hoger ging het net goed.. maargoed, nu ie gestript is zal het wel weer net te veel zijn..

Dus gewoon weer even iets losser zetten :)

Alhoewel, als een een Groupbuy komt voor een Tilton of Wilwood remdrukverdeler doe ik mee (Y)
Timmie82

Ah joh zandvoort is toch een enorme ragbaan... Gister weer gereden, na 1 heat toch maar weer voor gezien gehouden. Nordschleife (L)
Ronald1916V

Timmie82 schreef:Ah joh zandvoort is toch een enorme ragbaan... Gister weer gereden, na 1 heat toch maar weer voor gezien gehouden. Nordschleife (L)
Vind Zandvoort wel leuk om gewoon lekker max-attack te gaan.. lekker veel uitloop en strak asfalt. Op de Ring ga ik bij lange na niet voluit omdat ik het risico gewoon te groot vind :) die 9:30 van mij kan vast nog veel meer vanaf. op sommige stukken laat ik gewoon veel liggen en daar heb ik eigenlijk ook wel vrede mee :)

Het is alleen de hele sensatie opzich al om daar te rijden, dat heb ik op Zandvoort eigenlijk helemaal niet. maar heb me Donderdagmiddag die 2uur wel vermaakt :)
Tim

Thnx Jacques (Y)
Nurburgring blijft ook DE baan voor mij, Zandvoort vermaak ik me ook wel maar daar moet ik niet te vaak rijden.

September Zolder eens bekijken :)
Timmie82

Ik wil ook wel eens richting Belgie.

Op Zandvoort kan ik gewoon niet netjes rijden, zit veel te veel in de attack modus waardoor dat raggen komt :) Veel te hard de bocht in enz. Die stijl past beter bij de Ring, gezien de snelheden daar veel hoger liggen.
Tim

Zandvoort netjes lijnen rijden doe ik ook niet zo veel, omdat ik daar juist de ruimte heb ben ik vaak meer aan het hoeken en nu zeker op mindere banden.

Desondanks ga ik nog steeds wel leuk rond maar toch.

Zolder kun je ook naar toe diezelfde dag Tim, via Driving-Fun. Kun je je gewoon aanmelden en opgeven, ik moet het ook nog even doen maar pas als de vakantie geboekt is enzo.
TEAM009 Gert
Contacteer:

Als je naar Zolder gaat: Neem een setje extra remblokken mee.....
En over aanremmen scheivlak: daar wordt bijna iedere auto licht.
Plaats reactie