Renault 5 1.7 GTX R.I.P.

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
ronald-cabrio
Contacteer:

Sinds vorige week maandag ben ik de trotse eigenaar van een 5je 1.7 GTX. Deze heb ik overgenomen van Jangtt.

[img]http://94.100.114.178/616350001-6164000 ... _1AHR.jpeg[/img]

Hij rijd super lekker en totaal geen roest!!!

Dus vandaag maar begonnen met mn plannen.
De plannen:

- Auto mat zwart rollen
- velgen wit spuiten
- witte striping van de twingo rs erop plakken
- achterramen blinderen
- zonnefilter op het vooraam plakken
- witte knippers voor monteren.
- witte bies in voorbumper.achterbumper en zijpanelen plakken

Ja jullie lezen het goed ik ga hem mat zwart rollen. Dit omdat er een kleine op komst is en overspuiten te duur word en ik geen fatsoenlijke ruimte heb om m te demonteren. Ik weet dat het resultaat niet zo mooi zal zijn als wanneer ik hem laat spuiten maar daar kies ik voor.

Dus vandaag maar begonnen met het schuren. De auto is nu licht opgeschuurd. morgen even een aantal onderdelen verwijderen zoals de zijschilden en kentekenplaat achter zodat ik daar ook nog even kan schuren.

Ben alleen zo enthousiast geweest met schuren dat ik totaal vergeten ben om foto's te maken :(

M'n planning is om eind deze week de auto in kleur te hebben.
Laatst gewijzigd door ronald-cabrio op za 20 mar 2010 23:30, 20 keer totaal gewijzigd.
Renault Clio 1.2 16v (2009) - Renault Clio 1.4 automaat (1993)
tutuur
Clubsponsor

zoiets wil ik ook nog is voor erbij hebben :worship:

ik kan je een paar tips geven, mat-zwart heeft vaak de eigenschap om grijs te worden naarmate deze vaker blootgesteld word aan de zon, nu heb ik mij laten vertellen dat er ook glans zwart te krijgen is waar ze een soort van poeder doorheen mengen waardoor het mat word, deze zou niet verbleken...

als de auto gerold is zou je evt, met waterproof fijn schuurpapier de hele auto licht op kunnen schuren om zo de rolstrepen weg te krijgen die je evt. nog ziet....

succes ermee in ieder geval :worship:
ronald-cabrio
Contacteer:

:worship:

bedankt voor de tips!! (Y)

Ik heb erg goed geken naar de lakken en me er goed over laten informeren om tot een goede keus te komen. De lak die ik nu heb staan moet voldoende zijn en zo niet heb ik pech dan rijd ik over een tijdje in een donker grijze GTX :p
tutuur
Clubsponsor

ik heb me er ooit is in verdiept en toen kreeg ik deze info, ik hoop dat het een beetje mooi blijft (Y)
ronald-cabrio
Contacteer:

Misschien ben ik daar ook heel makkelijk in hoor ik heb zo iets van het is een 85er en geen nieuwe dus mocht de kleur wat anders worden zou ik het niet heel erg vinden.

Maar wel een goede tip over na het lakken m nog s licht op te schuren (Y)

Had daar zelf niet aan gedacht.
Jacob Priem

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst.

Het vijfje zal er straks netjes bijstaan in het matzwart :smoke:
tutuur
Clubsponsor

hou het dan wel minimaal op schuurpapier korrel 1000 ofzo, anders zie je de krassen weer zitten, voor het mooie een groot schuurblok gebruiken, dan kan je het heel egaal maken en is het (mits je er veel tijd aan besteed) misschien niet eens te zien dat ie niet gespoten is (D)
ronald-cabrio
Contacteer:

tutuur schreef:hou het dan wel minimaal op schuurpapier korrel 1000 ofzo, anders zie je de krassen weer zitten, voor het mooie een groot schuurblok gebruiken, dan kan je het heel egaal maken en is het (mits je er veel tijd aan besteed) misschien niet eens te zien dat ie niet gespoten is (D)
oftewel engelengeduld :p
tutuur
Clubsponsor

weet niet of je mijn topic gevolgd hebt, dan kan je zien dat ik ong 1/3 van m'n project aan het schuren ben geweest :lol:

ik bedenk me net dat ik later pas een topic gestart heb maar je kan wel aan de foto's zien dat er veel aan geschuurd is :lol: ben daar al ong 2 á 3 maanden mee bezig om alles(complete auto+spiegels lijstjes en kapjes) te schuren plamuren en dat soort gezeik, ben blij als ik er vanaf ben :lol:
ronald-cabrio
Contacteer:

ja heb je topic gevolgd. Je heb het schuren idd erg uitgebreid gedaan. Ik daarintegen niet zo uitgebreid alle onderdelen zitten er gewoon op ik moet er immers ook mee naar mn werk omdat mn megane overleden is. Ik heb gewoon licht opgeschuurd zodat de lak een goede hechtlaag heeft. Deukjes e.d. heb ik er zelfs ook niet uitgehaald omdat ik niet heel veel geld erin wil stoppen (nog niet). Prioriteit is vooor mij nu zorgen dat de kleine straks alles heeft wat het nodig heeft en de 5 nu maar even met een low budget "opleuken".
tutuur
Clubsponsor

op mat-zwart zie je het toch niet :D
ronald-cabrio
Contacteer:

Zo vandaag weer even verder gegaan.

De auto is nu helemaal geschuurd en klaar om gerold te worden.

Ook heb ik vandaag de velgen voorbehandeld , er zaten heel veel oxidatieplekken op en beschadigingen , heb eerst met een krabber alle losbladerende lak weggehaald en de oxidatie weggehaald en daarna de velgen geschuurd.
De velgen zijn nu redelijk glad er zitten alleen hier en daar wat diepere beschadigingen.

Is gelijk mijn vraag:

Kan ik bijvoorbeeld ook spuitplamuur gebruiken om deze laatste oneffenheden te verwijderen op mijn velgen?
Als dit kan en mogelijk is kan ik de velgen helemaal strak krijgen.

ben er alleen wel achter gekomen dat ik ergerns nieuwe raamrubber moet scoren. Sommige zijn niet al te best meer.
Michel D.

kek karretje vent! veel plezir dr mee!

ps vergeet je niet te schoffelen :wink:
TV-XR-89 & RR-JL-96 & JX-JZ-22
ronald-cabrio
Contacteer:

Michel D. schreef:kek karretje vent! veel plezir dr mee!

ps vergeet je niet te schoffelen :wink:
He broer!!!!

ben er ook erg blij mee.

Ik kom morgen middag of anders Donderdag middag je tuintje schoffelen hoor , ben nu klaar met de voorbereidingen om hem te verven.

Ik laat wel even van tevoren weten als ik kom , maar iig morgen of overmorgern :wink:
JanGTT
Car: GT Turbo Blue Sport
Contacteer:

Zou de auto ook even plamuren als ik jou was.. want vond wel dat ie wat teveel deukjes had.. helemaal nu je hem geschuurd hebt. Ben benieuwd! Ga je er ook nog een ander carberateurtje op gooien? Heeft ie een stuk meer vermogen!

Oja.. je moet dat overschrijvingsbewijs nog even opsturen heb ik nodig voor mijn verzekering :grin:
Renault 5 GTT Fase I,Renault 5 GTT Fase II,Renault 5 GTT Blue Sport
tutuur
Clubsponsor

de velgen kan je best bespuiten met spuitplamuur :wink: voor de beste hechting gebruik dan eerst ff primer!!

het kan zijn dat je beter filler kan gebruiken, deze is ook meteen overspuitbaar zonder dat er weer grondverf overheen hoeft (Y)
ronald-cabrio
Contacteer:

JanGTT schreef:Zou de auto ook even plamuren als ik jou was.. want vond wel dat ie wat teveel deukjes had.. helemaal nu je hem geschuurd hebt. Ben benieuwd! Ga je er ook nog een ander carberateurtje op gooien? Heeft ie een stuk meer vermogen!

Oja.. je moet dat overschrijvingsbewijs nog even opsturen heb ik nodig voor mijn verzekering :grin:
de deukjes heb ik eigenlijk niet eens aan gedacht :( .

wat voor carb zou ik er op kunnen zetten dan? ( ik ben zo als je weet niet heel technisch ingesteld :p )

en kan het dat je weet dat hij ergens benzine lekt? zo af en toe ruik je best wel een benzine lucht in en buiten de auto , of heeft dit meet een afstelling te maken?
en overschrijvingsbewijs ligt klaar gaat morgen op de bus :wink:
Laatst gewijzigd door ronald-cabrio op di 16 jun 2009 21:51, 1 keer totaal gewijzigd.
ronald-cabrio
Contacteer:

tutuur schreef:de velgen kan je best bespuiten met spuitplamuur :wink: voor de beste hechting gebruik dan eerst ff primer!!

het kan zijn dat je beter filler kan gebruiken, deze is ook meteen overspuitbaar zonder dat er weer grondverf overheen hoeft (Y)
ok ik bedoelde eigenlijk ook een filler kon allen even niet op het naampie komen :grin:

ga ik dat morgen gelijk even halen kan ik weer verder :p
ronald-cabrio
Contacteer:

is er iemand hier iemand bekent met owatrol?

heb net even lopen zoeken naar tips voor het rollen van een auto en kwam op meerdere fora's tegen dat je een beetje owatrol kunt toevoegen aan de lak zodat deze beter vloeit en je een strakker eindresultaat krijgt. Ik heb er alleen nog nooit van gehoord en misschien dat er hier iemand mee bekend is?
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Dus zo moet die gaan worden Ron?! :p

[img]http://www.5gt.nl/images/4f4dc48ccc4e12 ... 5-1984.jpg[/img]

[img]http://www.5gt.nl/images/c910233adc2ac6 ... 2-1983.jpg[/img]

Ik hoop niet dat je hem verpest, het was een leuk ding om te zien!
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
tutuur
Clubsponsor

moet je op de verf even kijken op wat voor basis hij is, als je daarvan er een beetje doorheen mengt word de verf sowieso iets vloeibaarder :wink:

kijk wel uit dat je niet teveel doet anders gaat het druipen als de pest :lol:
ronald-cabrio
Contacteer:

ja zoiets moet het gaan worden alleen dan met iets minder ballast :p

Ik ben ook zeker niet van plan om hem te verpesten neem er rustig de tijd voor en verder blijft hij zoals hij is alleen de kleur word anders.
ronald-cabrio
Contacteer:

tutuur schreef:moet je op de verf even kijken op wat voor basis hij is, als je daarvan er een beetje doorheen mengt word de verf sowieso iets vloeibaarder :wink:

kijk wel uit dat je niet teveel doet anders gaat het druipen als de pest :lol:
het is op terpentinebasis dus theoretisch zou het kunnen.
tutuur
Clubsponsor

gooi eerst eens door 1 blik verf 2 dopjes en roer het goed door, niet te zuinig met roeren!!!
ronald-cabrio
Contacteer:

tutuur schreef:gooi eerst eens door 1 blik verf 2 dopjes en roer het goed door, niet te zuinig met roeren!!!
ok maar ik zou theoretisch ook gewoon kunnen verdunnen met terpentine toch?
tutuur
Clubsponsor

dat bedoelde ik ook (Y)
jacques

Ik zie de woorden "verdunnen op terpentinebasis".
Mijn ervaring met celulose lak (dit is op terpernitine basis) Als je het later een keer overspuit met autolak gaat de boel bladeren en rimpelen. Uiteindelijk kun je dan de hele auto schuren. Ik had een Golf 1, die door de vorige eigenaar zwart was gespoten op celulose basis. Na schuren, hebben we de auto in de grondverf. Vervolgens hebben we koffie gedronken bij mijn moeder. Toen we terug kwamen was de hele auto krakelee. En toen heb ik leren schuren.

Succes, maar kijk goed uit wat voor verf je gebruikt.
Michel D.

Ronald kijk ff hier staat een hele how to mbt spuiten van velgen.
TV-XR-89 & RR-JL-96 & JX-JZ-22
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Leuk man, dat je hem gaat rollen (Y) Hopelijk heb je veel geduld ;) :smile:

Ennuh...verf van de Karwei werkt prima hoor. En koop natuurlijk wel rollers met afgeronde kanten! Krijg je iets minder strepen...
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

jacques schreef:Ik zie de woorden "verdunnen op terpentinebasis".
Mijn ervaring met celulose lak (dit is op terpernitine basis) Als je het later een keer overspuit met autolak gaat de boel bladeren en rimpelen. Uiteindelijk kun je dan de hele auto schuren. Ik had een Golf 1, die door de vorige eigenaar zwart was gespoten op celulose basis. Na schuren, hebben we de auto in de grondverf. Vervolgens hebben we koffie gedronken bij mijn moeder. Toen we terug kwamen was de hele auto krakelee. En toen heb ik leren schuren.

Succes, maar kijk goed uit wat voor verf je gebruikt.
Vind je het gek, de nieuwe lakken zijn allemaal op waterbasis. Dat gaat idd niet goed met een onderlaag op basis van terpentine..... Had je kunnen weten in mijn ogen.. (U)

Dit kan trouwens ook gebeuren als je thuis ooit gaat schilderen. (F) Daar mogen schilders (officieel)ook niet meer op terpentinebasis schilderen. :wink:
ronald-cabrio
Contacteer:

Ok weer genoeg aangachtspuntjes (Y)

ben er zelf wel over uit dat ik hem later niet zal laten spuiten en mocht dat wel zo zijn heb ik weer een tijdverdrijf :p

Maar wel dank voor de tips!!!!!
ronald-cabrio
Contacteer:

MartijnG schreef:Leuk man, dat je hem gaat rollen (Y) Hopelijk heb je veel geduld ;) :smile:

Ennuh...verf van de Karwei werkt prima hoor. En koop natuurlijk wel rollers met afgeronde kanten! Krijg je iets minder strepen...
Ik kwam er gisteren idd achter via een aantal fora's dat de roller afgerond moet zijn........ en wat haal ik........ de verkeerde |:
ronald-cabrio
Contacteer:

Michel D. schreef:Ronald kijk ff hier staat een hele how to mbt spuiten van velgen.
Top hier heb ik wat aan!!!
Willem-Jan
Bestuurslid
Car: Megane RS Grand Tour

Ik heb net m'n TR Tiga geel gerold, is vrij goed gelukt ook nog. Gewoon Praxis eigen merk. Je kunt het beste eigen merken gebruiken omdat die van zichzelf wat dunner zijn dan de betere merken bij de bouwmarkt. Mijn broertje heeft ook al eens speciale jachtlak geprobeerd maar deze trekt lang zo strak niet als Praxis eigen merk.
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Doe eens een foto van het resultaat dan Willem-Jan...nou ben ik benieuwd geworden (Y)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Plaats reactie