Dennis' Gtt --- VERKOCHT

Vertel hier alles over je project.
Gesloten
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

ic komt achter het rooster, oliekoeler zit naar mijn idee ook beetje te laag....
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Met deze opstelling krijg je nu zeker weten problemen met je koelwater temperatuur :ja:


Geloof me maar, ik had 't zelfde probleem toen ik deze opstelling had :wink:
Christian
Berichten: 4046
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 13:30
Locatie: Oldenzaal (Twente)

nou ik heb deze opsteling ook ongeveer . maar ik heb verder nog geen koel problemen gehad.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Florus schreef:Met deze opstelling krijg je nu zeker weten problemen met je koelwater temperatuur :ja:


Geloof me maar, ik had 't zelfde probleem toen ik deze opstelling had :wink:
hoe zou je het anders moeten doen?
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Nou jullie het zeggen ,hij mag idd wel wat hoger :P niet eens op gelet eigelijk. Dan maar ff nieuwe draadeindjes halen van de week.

Iedereen heeft een eigen mening over de koeling, juiste plaats of weer niet, ik zie het vanzelf wel.

Andere olieslang komt waar die nu zit Martijn en als het goed is staat de IC op mijn bumper.
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Florus schreef:Met deze opstelling krijg je nu zeker weten problemen met je koelwater temperatuur :ja:


Geloof me maar, ik had 't zelfde probleem toen ik deze opstelling had :wink:
Was dat ook met grotere radiateur? Waar zou je m dan moeten plaatsen? In de voorbumper naast de FMIC gaat niet lukken lijkt me?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

ik heb het heel erg mooi opgelost door de oliekoeler in het mistlamp gat te laten vallen (bestuurderszijde)

dit zou ik in elk geval niet doen als ik jou was.

kijk maar effe in mijn topic voor info en fotos.
dwz als de upload site het weer doet anders zie je alleen rode kruisjes.

anders kan ik je de fotos ook wel mailen.

suc6
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

waarom kan je het niet aanraden om dat te doen? steenslag ofzo?

ik heb namelijk ook een fmic en oil cooler die ik nog moet monteren maar als dit problemen oplevert wil ik het natuurlijk wel voorkomen (Y)
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

radiateur krijgt zo te weinig koellucht.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

oke maar heb je geen last gehad van steenslag of dergelijken tegen de oliekoeler?
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Ja maar dat heb je sowiezo wel...IC, oliekoeler en radiateur vangen wel wat kiezels natuurlijk...
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

dat is waar, bedankt voor de tip dan ga ik ook even kijken of ik een mooi plekje kan vinden :)
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

mijn auto rijdt alleen bij heel erg mooi weer of meetings of sprints verder komt ie niet buiten dus die steenslag zal me roesten.
evt een stukkie fijnmazig gaas er extra voor doet ook wonderen tegen split.
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Achter het gat voor de mistlamp komt ie niet, heb niet voor niets nieuwe lampjes gekocht :P Ik zat nog te denken aan een uitsparing in de bumper, maar die is al gespoten. Ik ben toch niet van plan met de auto het circuit op te gaan ofzo, dus ik denk dat het wel goed zal komen met de koeling :) Eventueel kan hij nog op de plaats van de orginele IC, maar dan zit ie weer voor het luchtfulter...
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

laat maar weten hoe het gaat, ik was ook van plan hem voor de rad. te hangen.... die van mij gaat toch pas over een maand de weg op dus ben benieuwd wat je bevinding is :smile:
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

MartijnG schreef:
Florus schreef:Met deze opstelling krijg je nu zeker weten problemen met je koelwater temperatuur :ja:


Geloof me maar, ik had 't zelfde probleem toen ik deze opstelling had :wink:
Was dat ook met grotere radiateur? Waar zou je m dan moeten plaatsen? In de voorbumper naast de FMIC gaat niet lukken lijkt me?
Nee dat was met originele GTT radiateur


Dit is met diesel radiateur:

[img]http://members.ziggo.nl/florus.sonja/Gtturbo/f153.jpg[/img]
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Florus schreef:Met deze opstelling krijg je nu zeker weten problemen met je koelwater temperatuur :ja:


Geloof me maar, ik had 't zelfde probleem toen ik deze opstelling had :wink:
Whehe mooi, ik weet nog dat ik dat toen tegen jou zei en jij eigenwijs zijn :lol:

Gelukkig hebben we nog genoeg schapen hier op het forum :p
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

tutuur schreef:laat maar weten hoe het gaat, ik was ook van plan hem voor de rad. te hangen.... die van mij gaat toch pas over een maand de weg op dus ben benieuwd wat je bevinding is :smile:
Dan ben je mij voor :D
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Steven schreef:
Florus schreef:Met deze opstelling krijg je nu zeker weten problemen met je koelwater temperatuur :ja:


Geloof me maar, ik had 't zelfde probleem toen ik deze opstelling had :wink:
Whehe mooi, ik weet nog dat ik dat toen tegen jou zei en jij eigenwijs zijn :lol:

Gelukkig hebben we nog genoeg schapen hier op het forum :p
Ja, de wereld loopt gelukkig vol met nog veel meer eigenwijze mensen.... :lol:


[slash modus]Een beetje GTT heeft natuurlijk een chargecooler....[/slash modus]


:smile:
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Shit man :lol: maar ik rij voorlopig toch nog op 0,6 bar en niet al te veel trappen uit respect voor het blokje, deze heeft sinds 2000 geen ommetje meer gemaakt :lol:
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Mark, 3 pagina's terug zeg je nog dat met een lagere temperatuur sensor en thermocontact het geen probleem is. Leg uit? :P
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Hoe werkt een charge cooler dan precies? Ik weet wel dat het een liquid to air heat exchanger is maar hoe word deze vloeistof gekoeld?
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Nog een radiateur :P
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

met lage temp sensor en thermostaat rijdt ik al jaren en geeft totaal geen koelings problemen met de standaard radiateur en @1,5 BAR boost

ga je er nu een oliekoeler precies in het midden voor hangen dan wordt de flow door je radiateur wel erg beperkt en krijg je dus een hogere koelvloeistof temp.
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

mark 5t schreef:met lage temp sensor en thermostaat rijdt ik al jaren en geeft totaal geen koelings problemen met de standaard radiateur en @1,5 BAR boost

ga je er nu een oliekoeler precies in het midden voor hangen dan wordt de flow door je radiateur wel erg beperkt en krijg je dus een hogere koelvloeistof temp.
De vraag was 3 blz. terug precies hetzelfde hoor... :~ Ik ga wel ff kijken wat ik doe, het moet sowieso weer los omdat de draadeinden te kort zijn.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

DennisT schreef:Nog een radiateur :P
Dan maakt het dus nog niks uit :p
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

misschien overheen gelezen, maar waarom heb je je binnenscherm niet eruit gehaald toen je getectyleerd hebt? en dan nog, ff met de kwast man!
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Heb ze er ff af gehaald, maar zag er nog perfect uit daar. Is niet al te lang geleden al gedaan denk ik. En de bus was al bijna op ;)

Slangen zijn trouwens binnen!!!! :D
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

en? al een beetje lopen passen en meten?
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Nee niet echt, hoop morgen tijd te hebben daarvoor :)
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

En een oliekoeler mag niet 90 graden gedraaid worden toch? Dus je kan m ook niet ff in de lengte monteren?

Wat een klotezooi toch allemaal he :P
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Kan wel hoor, zolang ie maar niet ondersteboven komt te hangen en zo luchtbellen kan vangen. Uiteraard wel de toevoer onder en retour boven, zo heb ik ook tijden rondgereden, tot het zomer werd :p

10 april 2005, pfff das ook geen gisteren meer:
[img]http://www.xs4all.nl/~elffers/5GTT/Zand ... il%203.jpg[/img]

[img]http://www.xs4all.nl/~elffers/5GTT/Zand ... 8_1854.jpg[/img]
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

zijn dat ook slangen van een meter?

ik wil hem namelijk wss op de plek van de mistlamp plaat aan de linker kant maar weet niet of ik dat wel haal :lol:
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Volgens mij was dit een set met 1&1.2 meter, mistlamp redde ik er net niet mee, zat ook een intercooler voor overigens. :p
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

hmmm dan maar de rechter kan doen denk ik.....

vind ik wel een beetje raar, heb met de groupbuy die je geregeld had de oliekoeler maar dit is 2x1m...

had jij het toen ook al is over gehad geloof ik :wink:
Gesloten