[Martijn 16v] 19 16v Eindelijk klaar.....!

Vertel hier alles over je project.
Willem-Jan
Bestuurslid
Car: Megane RS Grand Tour

Goed bezig man (Y) Ik wist niet dat je het zo grondig aan ging pakken, echt super 8)
Roald
Car: 19 16v PhII 2.0T
Contacteer:

Heel erg mooi project! zoals anderen al zeiden echt een top job!
Dik respect gozer (Y)

Gr, van een mede 19 16v addict (0)
Dnns

Ziet er weer zeer netjes uit ! :worship:
xenon

superbe remise a neuf de ta 19 16S :worship:
par contre , ton moteur , c'est un neuf (échange standard ) ou c'est un nettoyage complais du bloc ??

en tout cas elle et superbe avec ces jantes là (Y)
Martijn 16v

Arcooo? :D
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

Zo moeilijk is het niet
schitterende vernieuwing van je 19 16s

daarentegen jouw motor, c' is nieuw (standaarduitwisseling) of c' is een schoonmaken behaagt van het blok??

in ieder geval schitterende zij en met deze velgen daar
*edit* Babel fish is toch niet zo goed :p
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Martijn 16v

Wouter de Wit schreef:Zo moeilijk is het niet
schitterende vernieuwing van je 19 16s

daarentegen jouw motor, c' is nieuw (standaarduitwisseling) of c' is een schoonmaken behaagt van het blok??

in ieder geval schitterende zij en met deze velgen daar
*edit* Babel fish is toch niet zo goed :p
hehe nee inderdaad :D
Hessel
Über-Spammer
Car: renault 5gt turbo
Contacteer:

Respect! :worship: erg mooi!!
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
Geert
Contacteer:

google translate:

prachtige renovatie ta 19 16S
tegen de door uw motor is een nieuwe (uitwisseling) of is een aanvulling op de reiniging blokkeren?

in ieder geval prachtig en er met deze banden
-jo-

xenon schreef: par contre , ton moteur , c'est un neuf (échange standard ) ou c'est un nettoyage complais du bloc ??

nettoyage ;)
La langue est tres difficile pour les mec's ice. Peut-etre c'est possible pour ecrire en anglais ?

hij vraagt of de motor een vervangmotor (nieuw) is of gereinigd. Tevens vermeld hij dat de wielen er prachtig onder staan.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
xenon

-jo- schreef:
xenon schreef: par contre , ton moteur , c'est un neuf (échange standard ) ou c'est un nettoyage complais du bloc ??

nettoyage ;)
La langue est tres difficile pour les mec's ice. Peut-etre c'est possible pour ecrire en anglais ?

hij vraagt of de motor een vervangmotor (nieuw) is of gereinigd. Tevens vermeld hij dat de wielen er prachtig onder staan.
excuse me for the French language!! I speak l' very little; English, but I will do my better for you speak and will render comprehensible me (Z)
Martijn 16v

Zo maar weer even een update.. Heb niet heel veel gedaan maar okay..

Heb als eerste de uitlaat er maar eens goed onder gehongen en een voorraam gemonteerd. Verder heeft hij na een lange poos weer wat fisse lucht mogen scheppen (~)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Verder moet er nog wel van alles liggen wat gebeuren moet, Zoals nieuwe raamrubbers die ik nog steeds bij Paul moet halen :lol:. Ook moet ik de remupgrade nog verder afronden en een Laguna lipje monteren.. Ook heb ik nog twee 9J vergen die er op moeten.. Nog genoeg te doen dus.

Ook zit ik nog met een probleem. Ik heb een nieuw stuurhuis gemonteerd omdat deze lek was.. Nu heb ik ook twee nieuwe leidingen gemonteerd maar wel gewoon de oude pomp.. Het probleem is nu alleen dat ik hem goed afgevuld heb met olie maar hij bekrachtigd niet |: Heeft iemand dit probleem wel eens eerder gehad? (D)
Martijn Kool

pomp kapot? de rest heb je vervangen zeg je..

trouwens, laat je die achterkant zo hoog? hoop echt van niet, die achterkant moet echt lager vind ik :P
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Martijn 16v

Ja komt nog ben al met een as bezig deze los te krijgen alleen wil nog niet flotten (0)
jacques

Stuurhuis
Martijn,
Toen je het lekke stuurhuis nog had, deed de stuurbekrachtiging het toen wel?
Ik heb namelijk een keer gehad, dat de pomp goed was en de stuurbekrachting niet werkte. Het lag toen aan het stuurhuis.
Martijn 16v

jacques schreef:Stuurhuis
Martijn,
Toen je het lekke stuurhuis nog had, deed de stuurbekrachtiging het toen wel?
Ik heb namelijk een keer gehad, dat de pomp goed was en de stuurbekrachting niet werkte. Het lag toen aan het stuurhuis.
Ja me stuurbekrachtiging deed het toen wel.. :-( Nu ben ik er wel achtergekomen als ik mijn toerental verhoog het niveau zakt en als ie stationair draait weer stijgt.. Net of hij het wel aan wil zuigen maar dat er een verstopping zit..

Nu was mijn iedee (I) om bijde leidingen van het stuurhuis te draaien en er lucht op te zetten of dat goed doorstroomt.. en naturrlijk ga ik de pomp ook nog even controleren.. lijkt me alleen zo vreemd omdat hij geen lawaai maakt en het voorditijd ook prima deed :)
Haas
Car: Megane RS

zit er niet ook een overdrukventiel in die pomp? Misschien zit die vast/open?
Alpine
Contacteer:

Een keer geheel naar links sturen en geheel naar rechts en dat een keer of 5,zo krijg je het systeem ontlucht. (dop van het vaatje)
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Martijn 16v

Alpine schreef:Een keer geheel naar links sturen en geheel naar rechts en dat een keer of 5,zo krijg je het systeem ontlucht. (dop van het vaatje)
Ja ik weet hoe het werkt;)

Owkay vanmiddag de pomp vervangen en nogsteeds hetzelfde probleem.. Nu zat ik zelf te denken aan dat de kleppen in het stuurhuis open blijven staan en er dus geen druk wordt opgebouwd,.

Iemand nog een stuurhuisje voor me liggen dus? :D

Is het ook moeilijk om hem te vervangen met de motor er nog in?
Ronald1916V
Car: Renault 19 2.0 16V

Martijn 16v schreef:
Alpine schreef:Een keer geheel naar links sturen en geheel naar rechts en dat een keer of 5,zo krijg je het systeem ontlucht. (dop van het vaatje)
Ja ik weet hoe het werkt;)

Owkay vanmiddag de pomp vervangen en nogsteeds hetzelfde probleem.. Nu zat ik zelf te denken aan dat de kleppen in het stuurhuis open blijven staan en er dus geen druk wordt opgebouwd,.

Iemand nog een stuurhuisje voor me liggen dus? :D

Is het ook moeilijk om hem te vervangen met de motor er nog in?
Ik heb nog wel een stuurhuis liggen voor een R19 16V, eventueel ook de leidingen en pomp, PM voor prijs/info.

Wisselen is goed te doen met de voorpijp er af en het subframe iets laten zakken.
jacques

Het is te doen met de motor erin. Staat volledig beschreven in de vraagbaak. Alle leidingen losmaken (ook de stalen leidingen op het stuurhuis), stuurhuis een kwartslag draaien en aan de linkerkant (bestuurderszijde) er onderuit trekken. Het is een rot klusje en een brug is zeker handig. Succes
Martijn 16v

Owkay..

Stuurbekrachtigingsproblemen zijn inmiddels opgelost.. Het stuurhuis gaf het probleem.. Deze was blijkbaar door het lange droogstaan toch van binnen uitgedroogd ofzo.. :D

Nu heb ik een probleem met me 1.4 :wink:

Hij is vandaag door zijn achteras heen gezakt.. Bijde torsiestafen zijn gebroken.. Nu heb ik nog een achteras van een 16v liggen met klauwen en schijven alles eraan wat nog helemaal in orde is..

Is het mogelijk deze onder de 1.4 te zetten inclusief de schokdempers :smoke: Iemand ervaring mee? Heb overigens al 16v remmerij voor inclusief de rembekrachtiger en hoofdremcilinder
Laatst gewijzigd door Martijn 16v op wo 13 mei 2009 21:06, 1 keer totaal gewijzigd.
jacques

Correct me if I am wrong:
Ik dacht dat de gewone R19 (met trommelremmen achter) geen remdrukregelaar heeft, maar dat de remdruk in de remcilinders wordt gereduceerd. In dat geval zal je, als je een 16V achterbrug met schijven monteerd, de remdruk moeten reduceren. Twee mogelijkheden: de standaard remdrukregelaar van de R19 16V monteren of zo'n instelbare remdrukbegrenzer van Tilton (of Wilwood) monteren.
Xabre
Car: 19 16V

jezus het is ook altijd wat met die ouwe zooi :lol:

volgens mij geen enkel probleem, heb 't vaak genoeg gezien, wel even je remdruk verdeler van een 16v meenemen misschien?
Ronald1916V
Car: Renault 19 2.0 16V

Ik denk dat het inderdaad met een remdrukverdeler van een 16V en hoofdremcilinder wel prima moet werken, remdrukverdeler heb je vast nog wel liggen ergens.. anders ik wel :)

Geeft nog wel een aardige rotklap he als die torsiestaaf breekt.. bij mij brak eerst de linkerkant onder het rijden :D nadat ie in de schuur stond en ik de schuur aan het aanvegen was brak de andere kant.. te klere wat een rotklap :p hij lag op het uiteinde van de schokbrekers maar 't liep nog steeds niet aan :beer:
Martijn 16v

Zo eindelijk is hij dan klaar.. Moet nog even gekeurd worden en hij kan de weg weer op..
Mag ook wel naar bijna 2 jaar(A) Verder Iedereen die de 21ste in terapel is zal hem wel zien. :foto:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Martijn Kool

mooi hoor!,

maar 2 jaar, en dan nog steeds zo hoog, zakken met dat koekblik! ;p
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Haas
Car: Megane RS

nice >-)
Willem-Jan
Bestuurslid
Car: Megane RS Grand Tour

Gaaf hoor :bang: ik ben echt benieuwd, uiteraard ben ik erbij de 21ste :grin:
Roald
Car: 19 16v PhII 2.0T
Contacteer:

Gefeliciteerd hoor ziet er super mooi uit! ben benieuwd de 21ste in ter apel om deze erg nette 16v natuurlijk te bewonderen!
Maar wat men eerder zei: zakken met dat ding dan issie echt helemaal af :D
joeri_16V
Car: megane 2

Ziet er erg netjes uit zo (Y)
Johan Hogervorst
Contacteer:

Netjes! (Y) :worship:
Léon16v

Zeer zeker mooie wagen ey! :grin:
Die cuprand van je velgen zijn die gepolijst of is dat verchroomd want dat blinkt eg als un tiet! Ik heb de borbet BS velgen maar ik krijg de cuprand niet zo goed blinkend als wat jij hebt..
Steven
Car: M536

Gepolijst

Beter je best doen of het professioneel laten doen.
Olsdkool heeft wel tips voor je.

En achter idd nog ff zakken, issie af.
Martijn 16v

Martijn Kool schreef:mooi hoor!,

maar 2 jaar, en dan nog steeds zo hoog, zakken met dat koekblik! ;p
Gaat ie ook nog doen voor de 21ste :) Heb al een achterasje liggen die verlaagd is dus dat komt helemaal goed.. Dit staat me ook echt niet aan namelijk (0)
Plaats reactie