motor start niet ( startonderbreker )

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
son
Contacteer:

mijn clio wil niet starten, tenminste hij start heel eventjes en daarna valt ie weer uit.
accu gecontroleerd en is goed, dus dat is het niet.
Als ik met de sleutels de centrale deurvergrendeling er af wil halen doet ie dat ook niet, dus dan maar ouderwets open maken.
Maar doordat de centrale deurvergrendeling het niet doet, gaat de startonderbreker er ook niet af, weet iemand hoe dat je dit kan omzeilen???
PaulM

was dat knopje op de hoek van je ruitenwisser hendel hier niet voor? had wel iets met alarm/startonderbreker te maken meen ik..

ps om wat voor clio gaat het? :D
son
Contacteer:

het gaat om een clio 1.4 rt uit 96.
Tom
Moderator
Car: MB

Als de startonderbreker er op staat dan start hij volgens mij helemaal niet. Batterijtjes van de ab nog goed? Zekering eruit van de CV?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
son
Contacteer:

de batterijen heb ik voor de zekerheid vervangen.
ik heb ook met de camera van mijn gsm gekeken of de infra rood het doet van de sleutels, en ja die doen het nog. dus met de sleutels is zelf niets aan de hand.
ik ga eens even kijken naar de zekeringen. dat ik daar nog niet eerder aangedacht heb! blond eej, hahaha ( ik zeg het zelf )
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Accu leeg/dood?
Ollie

Heeft ie getest staat in de openingspost.

Is bij dit model de startblokkering gestuurd door de cpv? Weet het ff niet meer...

Clio 2 start dan wel, maar slaat niet aan (stopt na 3x ofzo). Maar wat de Clio 1 doet...?
PaulM

startblokkering bij clio 1 16v start ook maar slaat niet aan.
Ollie

Laat de sleutel anders een hersynchroniseren
son
Contacteer:

ben net bij de garage geweest en die heeft de auto uitgelezen.
De goedkoopste oplossing is de startonderbreker er uit laten halen a 200 eurootjes.
weet iemand nog iets anders?
Bakkums

Shit man, dat is wel heel duur.

Ik heb precies het zelfde, auto start ook helemaal niet meer, ligt bij mij aan de startonderbreker. Ga het vandaag proberen op te lossen.

Succes
mark 5t
Contacteer:

volgens mij onderbreekt ie de brandstofpomp dan, dus leg eens een draadje naar de pomp en probeer het dan nog eens.
blijft ie dan lopen dan maak je er gewoon een relais tussen via contact en klaar voor nog geen tientje.
Menno

mark 5t schreef:volgens mij onderbreekt ie de brandstofpomp dan, dus leg eens een draadje naar de pomp en probeer het dan nog eens.
blijft ie dan lopen dan maak je er gewoon een relais tussen via contact en klaar voor nog geen tientje.
En weet je iig zeker dat je auto levensgevaarlijk is..... (N)
rev it like a rental
Bakkums

Mijn probleem is opgelost. Heb mijn OBD kastje aangesloten, hij las geen foutmelding. Toch computer gereset. Sleutel draaien en Froommm hij start weer.
Ronald1916V
Car: Renault 19 2.0 16V

Menno schreef:
mark 5t schreef:volgens mij onderbreekt ie de brandstofpomp dan, dus leg eens een draadje naar de pomp en probeer het dan nog eens.
En weet je iig zeker dat je auto levensgevaarlijk is..... (N)
Inderdaad.. je zit er vast niet op te wachten dat je brandstofpomp stom door blijft lopen als je ooit eens de neus van je auto er af rijd.. gewoon oplossen zoals het hoort :)
tutuur
Clubsponsor

tis toch een startonderbeker? volgens mij blijft de pomp dan sowieso door draaien mocht je een ongeluk krijgen.....aangezien dit niet veel met de start te maken heeft.
Robke
Car: Lexus IS250

En wat denk je van de crashknop die onder de motorkap zit bij een Clio, die zorgt ervoor dat bij een flinke klap de brandstoftoevoer afgekapt wordt..........
tutuur
Clubsponsor

ik d8 alleen ff mee :wink: wist niet dat dat aanwezig was (Y)
son
Contacteer:

nou daar ben ik weer hoor,
heb een andere clio op de kop kunnen tikken, misschien dat we dan onderdelen van die clio ( die doet het wel ) over kunnen zetten in de mijne.
Weet iemand misschien nog ergens een motorkap en een voorbumper te koop voor een zacht prijsje?
Plaats reactie