Geen idee, welkom iig haha.Adinsx schreef:Je hebt het op mij voorzien?Joopieboy schreef:Ha jij daar met je mooie blauwe clio, volgens mij ken ik je van tweakers toch?:D

Geen idee, welkom iig haha.Adinsx schreef:Je hebt het op mij voorzien?Joopieboy schreef:Ha jij daar met je mooie blauwe clio, volgens mij ken ik je van tweakers toch?:D
Ik geef je weinig kans, er breekt gewoon spontaan iets af in het mechanisme, dit is geen verborgen gebrek/mankement.Modus schreef:Ik ga morgen de Bovag eens bellen en kijken of ik iemand kan vinden di eme iets zinnigs kan vertellen. Dit incident met de raambediening zit me niet lekker. Ik heb ergens het idee dat dit bij aankoop al niet goed gezeten heeft. En hoe 'redelijk' is het dat je bij een auto van deze leeftijd met deze geschiedenis na 3,5 maanden zo'n reparatie moet laten doen??
Is idd helaas routine werk bij ons, net als versnellingsbakken, turbo's en brandstofpompen.Gabri van der Veen schreef:Vraag Arno (uit meppel) eens hoe snel nieuwe vw's soms bij de garage staan met de raampies naar beneden
Ga jij eens heel snel even posten op autoweek.nl, daar zitten een paar VAG aanbidders dat is niet mooi meer.ARNO16V schreef:Is idd helaas routine werk bij ons, net als versnellingsbakken, turbo's en brandstofpompen.Gabri van der Veen schreef:Vraag Arno (uit meppel) eens hoe snel nieuwe vw's soms bij de garage staan met de raampies naar beneden
Daarom is het juist leuk om te posten, vooral als je een VAG monteur bent en dezelfde mankementen kan noemen die ieder ander merk heeft.ARNO16V schreef:Daar post ik niet, vindt het een @#*% forum, alleen al door het afgekraak en commentaar van die lui die daar posten.
En als het nou mogelijk al een keer (door de aanrijdschade destijds) enigszins of helemaal defect is geweest en misschien niet afdoende gerepareerd?Arno17 schreef: Ik geef je weinig kans, er breekt gewoon spontaan iets af in het mechanisme, dit is geen verborgen gebrek/mankement.
Niet redelijk maar het is niet alleen bij de clio. De Lagnua/Megane 2 hebben er ook regelmatig last van. Enige remedie is een nieuw mechanisme van rond de 200 euri...Modus schreef:. En hoe 'redelijk' is het dat je bij een auto van deze leeftijd met deze geschiedenis na 3,5 maanden zo'n reparatie moet laten doen??
1:11 vind ik nog wel meevallen, ik rij 1:9,5 nu in de winter, in de zomer vaak 1:9 als ik me wat vaker laat verleiden, 1:10,5 als ik echt kalm aan doe, maargoed, dat weet je van te voren met een Clio RS.Modus schreef:Zo, alweer 3 maanden ofzo zonder defectjes of gedoe
Valt me mee hoe hij de koude weken door is gekomen, het blijft een Renault heDe handelaar waar ie vandaan komt zei destijds dat ie koud best wel stug is, nu weet ik wat ie bedoelde. Het kraakt allemaal een beetje meer enzo, maar ik heb niet het idee dat het foute dingen zijn verder, misschien let ik er wat meer op omdat dit mijn eerste eigen auto is.
Als ik er nuchter over nadenk, kan ik hem beter morgen verkopenik rijd met moeite 1 op 11, betaal me blauw aan afbetalen etc.
Als ik er niet over nadenkis het gewoon een dik karretje wat bijna helemaal af is. Deze velgen met 205 banden zou helemaal top zijn, dan zijn de kasten net iets meer gevuld, maar het is niet zo dat ik de 195 te te dun vind, dat ook weer niet.
De auto is nooit echt goed losgereden denk ik, ik vind hem vrij 'lui'. Nou komt ie geloof ik pas echt los rond de 5000 toeren maar daar kom ik eik vrijwel nooit in de buurt, omdat woon-werk simpelweg te kort is om hem een beetje warm te laten worden en omdat de route het ook niet echt toelaat. En i.v.m. het verbruik rijd ik tot nu toe ook niet zo heel veel buiten woon-werk. Dat moet ik wel een keer doen, paar keer flink trekken, daar is ie tenslotte ook voor gemaakt.
Volgens mij staat er een setje te koop op MP.subarufreak schreef:ik wil ook zo'n velgen op mijn RS![]()
heel mooie clio! zeker dat kleur ook!
Ik heb bij mijn auto exact hetzelfde gehad. Ook aan de bestuurderskant. Het begon met gekraak als ik het raam opendeed. Daarna wilde hij niet meer open en dicht. Ze hebben toen het raammechanisme onder fabrieksgarantie vervangen.Modus schreef:Net onderweg, knal de ramen even open en dicht om de condens buiten weg te krijgen, raar geluid, gekraak, gedoe, breekt gewoon het raammechanisme links af. Ging geen kant meer op en het raam hing half open en half naar voren in de deur. Meteen weer naar huis terug. Heb het raam weer omhoog kunnen tillen, het staat nu ongeveer een cm open. Auto zit op slot vanzelfsprekend, ik heb alarm en startonderbreking, dus dat moet maar even zo. Morgenochtend meteen bellen met de garage, ik weet alleen dat ze iets van 2 weken wachttijd hebben. Zoiets zouden ze toch wellicht meteen moeten kunnen maken?
Hoe zit dat?
Is dan ook een Clio euvel, hetzelfde gehad met de Clio vorig jaarFerdy schreef:de RS waarmee ik afgelopen zaterdag een proefrit maakte, had hetzelfde euvel...
't Is iets met fruit... Appels en peren???Modus schreef:Overigens vind ik ook het nieuwe ruitmechanisme niet altijd even degelijk klinken, maar ja, Franse slag zullen we maar denken. Rechts klinkt het ook niet echt geweldig, niet dat ik bang ben dat het morgen in elkaar flikkert maar ik zou me kunnen voorstellen dat het in laten we zeggen een Mercedes S allemaal net iets steviger klinkt
Verder... lijkt het alsof ik iets hoor 'bonken' achterin, ik hoor het vanaf 80-90 p/u. Heeeel erg in de verte, maar ik hoor wel iets. Geluid klinkt enigszins alsof een band een stukje afgevlakt is zeg maar, maar dat zou je ook moeten merken aan het rijgedrag dan en daar merk ik niet veel anders aan.
Ik weet wel dat tijdens de keuring destijds aan het licht kwam dat RA gem. wat meer versleten was dan de andere 3... hoe zou dat kunnen komen denk je dan.